IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ساده‌ترین راه برای یادگیری یک زبان جدید
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
9 اردیبهشت 1398

ساده‌ترین راه برای یادگیری یک زبان جدید

احساس می‌کنید گم شدید و تنها هستید؟

اگر جوابتان مثبت است، مشکلی نیست! همه ما گاهی این احساس را داریم. انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و همه ما به ارتباط برقرار کردن با دیگران نیازی درونی داریم.

وقتی سعی می‌کنیم زبان جدیدی یاد بگیریم، احساس سردرگمی به طرق مختلف به سراغمان می‌آید. این احساس کاملا طبیعی است و خبر خوب این است که می‌توانید برای از بین بردن این احساس تلاش کنید.

لازم است بین زبانی که در حال یادگیری آن هستید و افرادی که با آن‌ها صحبت می‌کنید، ارتباط معناداری برقرار کنید.

ایجاد ارتباط شخصی، نه تنها راهی عالی برای رهایی از تنهایی است، بلکه ساده‌ترین راه برای یادگیری یک زبان خارجی جدید است.

اگر هنوز متقاعد نشدید این مقاله را بخوانید، اجازه بدهید شما را راضی کنم. در این مقاله چهار راه ساده و در عین حال مهم را به شما می‌گویم که برای یادگیری یک زبان جدید باید آن‌ها را بدانید. این موارد شما را به سمت یک ارتباط شخصی معنادار هدایت می‌کند که همراه با آن نکات و ایده‌های زیادی را مطرح می‌کنیم که برای شروع یادگیری زبان و ادامه راه موفقیت به شما کمک خواهند کرد.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری آموزش زبان انگلیسی برای کودکان آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

از کجا شروع کنم؟

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی می‌خواهند زبان جدیدی یاد بگیرند، اما دانستن اینکه از کجا و چطور شروع کنند، خیلی مهم است.

امروزه راه‌های مختلفی برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارند؛ مثل شرکت در کلاس‌های آموزش زبان، دانلودکردن جدیدترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان یا تماشای فیلم به یک زبان خارجی.

اگرچه درست است که بگوییم همه روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان دارند و بعضی روش‌ها بهتر از بقیه است، اما من معتقدم ساده‌ترین راه برای یادگیری یک زبان جدید این است که با کسانی که زبان مورد نظر شما را صحبت می‌کنند، ارتباطات شخصی برقرار کنید.

برای ارتباط برقرار کردن با مردم زمان صرف کنید و با آن‌ها به شکل رودررو و خصوصی صحبت کنید. این روش یکی از طبیعی‌ترین و بهترین راه‌ها برای یادگیری یک زبان جدید است و نکته‌هایی که در ادامه به شما می‌گویم برای ایجاد بنیان و پایه‌ای حیاتی لازم است.

پیدا کردن دوستان خارجی و ارتباط برقرار کردن با کودکان، تنها دو راه از تعداد بی‌شمار راه‌هایی است که برای ایجاد ارتباطات شخصی با بومیان زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید استفاده می‌شود.

با کمک‌های کوچک از سمت دوستان خارجی‌تان هم می‌توانید میزان زیادی پیشرفت کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌های یادگیری یک زبان جدید، یادگرفتن از (یا با) دوستانتان است. همچنین می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنید که به طور خاص به شما یک زبان جدید یاد بدهد.

مشخص است که اگر می‌خواهید زبان جدیدی یاد بگیرید، عالی است که با کسانی دوست شوید که زبان مورد نظر شما را مثل بلبل صحبت می‌کنند و در واقع بومی آن زبان هستند.

راه‌های فوق‌العاده زیادی برای دوست شدن با خارجی‌ها وجود دارد. می‌توانید به سفرهای بشردوستانه خارجی بروید. اگر شرایط سفر به کشورهای خارجی را ندارید، می‌توانید از اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. همچنین می‌توانید عضو گروه‌ها و جلسات بحث آزاد در آموزشگاه‌های زبان یا سفارتخانه‌ها شوید. به تعداد آدم‌های روی زمین، راه برای آشنایی و دوست شدن وجود دارد.

وقتی دوستان خارجی‌تان را انتخاب کردید، حالا نیاز به تمرین دارید؛ تمرین، تمرین، تمرین!

نه تنها یادگیری یک زبان جدید از طریق دوستان جدید راهی عالی برای استحکام و تقویت دوستی‌هاست، همچنین می‌توانید از آن‌ها چیزهایی را یاد بگیرید که در هیچ کلاس زبان یا کتابی پیدا نمی‌شوند.

این موارد شامل مولفه‌های زبانی هستند که توشه و کوله‌باری از فرهنگ هر کشور را با خود به همراه دارند. آرایه‌های ادبی (تشابه، مقایسه و غیره)، لطیفه‌ها و اصطلاحات هر زبانی، نمونه‌هایی از این کوله‌بار فرهنگی هستند. یادگیری یک زبان جدید چیزی فراتر از یادگیری گرامر و نحوه ساخت یک جمله است. یادگیری زبان درباره یادگیری فرهنگ و غرق کردن خودتان در آن فرهنگ از طریق زبان است. بیشتر ما با این مسئله موافق هستیم که یادگیری زبان با یک دوست خیلی سرگرم‌کننده‌تر و بهتر از یادگیری زبان با یک غریبه است و این کار کل فرآیند یادگیری را آسان‌تر می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های یادگیری یک زبان جدید با دوستان خارجی این است که دوستان خارجی شما هم دوستان دیگری دارند که به زبان آن‌ها صحبت می‌کنند. این مسئله خوب است چون خیلی ساده‌تر خواهد بود اگر از دوستتان بخواهید شما را به دوستان دیگرش معرفی کند و این کار، راهی عالی برای تمرین مکالمه است. هر چه دوستان بیشتری داشته باشید، شبکه دوستانتان وسیع‌تر خواهد بود و این یعنی به طور طبیعی می‌توانید خیلی راحت‌تر و ساده‌تر زبان یاد بگیرید.

مثل یک کودک زبان یاد بگیرید

گفته شده است کودکان سریع‌تر از بزرگسالان می‌توانند زبان یاد بگیرند، اما چرا؟

اگر دقت کرده باشید، کودکان نمی‌توانند در کالج‌های محلی ثبت‌نام کنند، نمی‌توانند خودشان اپلیکیشن‌های آموزش زبان دانلود کنند یا دوره‌های شبانه یادگیری زبان را انتخاب کنند.

طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه استنفورد (Stanford University) صورت گرفته است، کودکان با شنیدن صدای والدینشان که با آن‌ها صحبت می‌کنند، به سادگی و با سریع‌ترین سرعت ممکن زبان یاد می‌گیرند.

بنابراین در مورد یادگیری یک زبان جدید، به جای اینکه روی رشد کردن تمرکز کنید، در واقع باید به کودکی برگردید تا سادگی تفکرات کودکانه به شما کمک کند زبان را مثل یک کودک یاد بگیرید. کودکان هیچ چیز درباره زبانی که می‌خواهند یاد بگیرند نمی‌دانند و به همین دلیل است که دائم می‌پرسند «این چیه؟ اون چیه؟»

مانع دیگری که ما را از یادگیری یک زبان جدید باز می‌دارد، ترس ما از اشتباه کردن است. بیشتر کودکان از امتحان کردن چیزهای جدید یا اشتباه کردن نمی‌ترسند، چون تا به حال شکست را تجربه نکردند.

وقتی زبان اولتان فارسی است، نحوه فکر کردن شما و توجیهتان برای ساخت یک جمله بر اساس ساختار جملات فارسی است. مشکلی که هنگام یادگیری زبان دوم (مثلا انگلیسی) رخ می‌دهد این است که شما به جملات و ساختارهای گرامری زبان اولتان فکر می‌کنید اما دستور زبان و ساختار جملات در هر زبانی با هم متفاوت است. مثلا در زبان اسپانیایی، “el gato negro” به معنی “the black cat” است. ولی برای بومیان انگلیسی زبان و با توجه به تفکراتشان، ممکن است بگویند “el negro gato”.

اگرچه این ترجمه سرراست و مستقیم است، اما راه درست بیان جمله بالا در زبان اسپانیایی نیست، چون قوانین گرامر در زبان اسپانیایی متفاوت است. اما این تغییرات کودکان را سردرگم نمی‌کند.

یکی از دلایلی که کودکان می‌توانند هر زبانی را خیلی سریع یاد بگیرند، این است که نیازی ندارند دانش زبانی از گذشته را نادیده بگیرند. به همین دلیل می‌توانند فرآیند یادگیری ساختارهای گرامری زبان‌های دیگر را خیلی سریع یاد بگیرند. وقتی در حال یادگیری یک زبان جدید هستیم، مهم است که هر چیزی را که در زبان اولمان بلد هستیم (ساختار جمله، گرامر و تلفظ) نادیده بگیریم.

فکر کردن مثل یک کودک می‌تواند به ما کمک کند با کودکان ارتباط برقرار کنیم و ارتباط برقرار کردن با کودکان به ما کمک می‌کند مثل آن‌ها زبان یاد بگیریم. اگرچه حرف زدن خیلی ساده‌تر از عمل کردن است، می‌توانیم چیزهایی را از کودکان یاد بگیریم که تاثیرگذار هستند و به یادگیری زبان جدید ما کمک می‌کند.

حالا که اهمیت ایجاد ارتباطات شخصی را فهمیدید و متوجه شدید چرا یادگیری مثل یک کودک مهم و مفید است، بیایید روش‌هایی را در نظر بگیریم که این ارتباطات و رویکردها را به مرحله عمل می‌رساند.

با یک مربی خصوصی ارتباط برقرار کنید

بعد از خواندن عنوان بالا احتمالا با خودتان فکر می‌کنید «آموزش دیدن همان شرکت کردن در کلاس‌های درس نیست؟»

باید بگوییم تا حدی چرا، شبیه است، اما نه دقیقا! تفاوت بزرگ بین این دو این است که tutoring آموزش خصوصی است و شرکت در کلاس‌های آموزشگاه معمولا شامل تعداد زیادی زبان‌آموز است که سعی می‌کنند از یک مدرس زبان یاد بگیرند. مدرسی که محدودیت زمانی دارد و نمی‌تواند برای همه زبان‌آموزان به یک میزان وقت صرف کند. بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند آموزش خصوصی گزینه واقع‌گرایانه و ایده‌آلی برای یادگیری زبان نیست، چون هزینه‌بر است؛ اما چنین طرز تفکری اصلا درست نیست.

در دوره پیشرفت تکنولوژی، کلاس‌های خصوصی آنلاین زیادی وجود دارند که قیمتی بسیار کمتر از کلاس‌های خصوصی را به شما پیشنهاد می‌دهند.

آموزش خصوصی مزایای زیادی دارد. دو مورد از مهم‌ترین مزایای این آموزش این است که می‌توانید دیالوگ‌های دونفره داشته باشید و گرامر و ساختار جملات را به صورت صحیح و درست دریافت کنید. این دو مورد مهم هستند چون همانطور که در بالا گفتم، بزرگسالان باید قوانین گرامر زبان مادری‌شان را کنار بگذارند و بعد بتوانند یادگیری یک زبان خارجی را شروع کنند. داشتن یک مدرس خصوصی به شما کمک می‌کند فرآیند نادیده گرفتن دانش زبان مادری را راحت‌تر به انجام برسانید؛ چون مدرس خصوصی هر چقدر لازم باشد برای شما وقت می‌گذارد و به شما توجه می‌کند تا سریع‌تر یاد بگیرید.

یکی دیگر از مزایای آموزش خصوصی این است که داشتن یک مدرس خصوصی می‌تواند مثل یک مربی شخصی هم عمل کند. برای کسانی که نمی‌توانند خودشان را متقاعد کنند یا سختشان است با دیگران ارتباط برقرار کنند، وجود یک مدرس و مربی که به زبان خارجی با آن‌ها حرف بزند، یعنی یک مربی و ارتباط شخصی که باعث می‌شود انگیزه‌تان تقویت شود و خجالتتان بریزد و زبان دوم را با سرعت هر چه تمام‌تر یاد بگیرید.

راه‌های زیادی برای یادگیری یک زبان خارجی وجود دارد، اما برقراری ارتباط با مردم بومی هر زبانی که می‌توانند سلیس و روان آن زبان را صحبت کنند، ساده‌ترین راه یادگیری است.

برای بسیاری از شما ارتباط برقرار کردن با دیگران و به چالش کشیدن خودتان کار سختی است، اما ارتباط برقرار کردن با دیگران بهترین و ساده‌ترین راه یادگیری زبان است.

اگرچه قبول کردن ریسک و آشنایی با مردمی که به یک زبان خارجی صحبت می‌کنند همیشه ساده نیست، اما به این نتیجه می‌رسید که این فرآیند به مرور زمان راحت‌تر می‌شود.

یادگیری یک زبان جدید می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما اگر برای ارتباط برقرار کردن با مردمی وقت بگذارید که می‌خواهید از آن‌ها یاد بگیرید، تجربه یادگیری ساده‌تر، جذاب‌تر، سریع‌تر و لذت‌بخش‌تری خواهید داشت.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی زبان انگلیسی کلیک نمایید

دوره های آموزشی زبان انگلیسی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

 مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید