IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آموزش مکالمه زبان انگلیسی در سفر‎
امتیاز کاربران: 4.9/5
نویسنده: ایرانمهر
30 خرداد 1403

آموزش مکالمه زبان انگلیسی در سفر‎

کسی که تصمیم گرفته است به زبان انگلیسی و به خصوص مکالمه مسلط شود، باید در محیطی انگلیسی زبان غرق شود. زبان انگلیسی یکی از زبان های زنده دنیاست که امروزه تقریبا در تمام کشورهای جهان صحبت می شود. بدون شک یکی از راه های بدیهی برای قرار گرفتن در محیطی انگلیسی زبان، سفر به کشوری است که زبان انگلیسی زبان اصلی یا دوم آن است و یکی از بهترین راه ها برای آموزش زبان انگلیسی به کسانی است که زبان مادری آن ها انگلیسی نیست. برای سفر به این کشورها باید تا حدی زبان انگلیسی را بلد باشید، می پرسید چرا؟ به شما می گوییم!

یادگیری زبان ها از طریق تکنیک غوطه وری ( مانند شروع سفر به کشوری انگلیسی زبان بدون داشتن دانشی در مورد زبان انگلیسی) مانند شیرجه رفتن در قسمت عمیق استخر برای یادگیری نحوه شنا است. تکنیک غوطه وری، اگرچه سخت و ترسناک ولی فوق العاده موثر است. غوطه ور شدن شامل احاطه کردن خود با زبانی است که می خواهید در موقعیت های زندگی واقعی بیاموزید، جایی که شما مجبور هستید به طور کامل با آن زبان ارتباط برقرار کنید، فکر کنید و در جهان حرکت کنید. خواه از طریق سفر، زندگی در یک کشور خارجی یا شرکت در برنامه های تبادل زبان باشد، غوطه وری رویکردی جامع برای فراگیری زبان ارائه می دهد که فراتر از یادگیری سنتی کلاس درس است.

برای سفر به هر کشوری دانستن زبان انگلیسی (حتی اندک) لازم است؛ چرا که شما یک مسافر انگلیسی زبان هستید و به قصد دیدن مکان های دیدنی جهان و تقویت زبان انگلیسی بار سفر بسته اید. اما شاید در موقعیت هایی قرار بگیرید که ندانید چه باید بگویید؛ گاهی بعضی کلمات و عبارات پیش پا افتاده از ذهنتان پاک می شود و ممکن است لحظه های زیبای سفر تبدیل به تجربه تلخی شود. پس بهتر است با عبارات مفید و پرکاربردی که در سفر نیاز دارید آشنا شوید. این مقاله قسمت اول از مجموعه مقالاتی است که به شما در آموزش مکالمه زبان انگلیسی در سفر کمک خواهد کرد. ما در این مقاله به کلیات پرداخته و سپس در هر قسمت زبان مورد نیاز در موقعیت های مختلف مانند سفر، سفارش غذا، استفاده از حمل و نقل عمومی و خلاصه هر آنچه شما برای سفر نیاز دارید را پوشش خواهیم داد. .در ادامه شما را با 10 عبارت مفید در فرودگاه، هتل، رستوران و خرید آشنا می کنیم و در انتها دو مورد از بهترین کتاب های انگلیسی برای سفر را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

فواید تکنیک غوطه وری

یادگیری زبان انگلیسی از طریق سفر تجربه ای پویا و همه جانبه را ارائه می دهد که فراتر از روش های یادگیری زبان مرسوم است. یکی از مزایای اصلی، فرصتی برای تمرین در دنیای واقعی است، جایی که زبان آموزان به طور مداوم در زمینه های معتبر در معرض انگلیسی قرار می گیرند. مسافران چه برای سفارش غذا در یک رستوران محلی، چه در حمل و نقل عمومی یا مکالمه با افراد بومی، باید به طور فعال از انگلیسی برای برقراری ارتباط موثر استفاده کنند و در نتیجه مهارت های زبانی خود را به روشی طبیعی و عملی افزایش دهند.

علاوه بر این، سفر، قرار گرفتن در معرض فرهنگی بی‌نظیری را فراهم می‌کند و به زبان‌آموز اجازه می‌دهد با افراد با پیشینه‌های مختلف تعامل داشته باشد، آداب و رسوم و سنت‌های جدید را کشف کند، و بینش‌هایی در مورد تفاوت‌های ظریف استفاده از انگلیسی در زمینه‌های فرهنگی مختلف به دست آورد. این غوطه ور شدن فرهنگی نه تنها مهارت زبان را عمیق تر می کند، بلکه درک و قدردانی بین فرهنگی را نیز تقویت می کند و یادگیری زبان انگلیسی از طریق سفر را به تجربه ای غنی و تحول آفرین تبدیل می کند.

مکالمه زبان انگیسی در سفر

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

چرا سفر در یادگیری زبان موثر است

یکی از قوی‌ترین دلایلی که سفر برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مؤثر است، محیط غوطه‌وری است که ایجاد می‌کند. برخلاف دوره آموزش زبان انگلیسی در کلاس، سفر شما را با سر به دنیایی می‌اندازد که زبان انگلیسی در اطراف شما وجود دارد. این قرار گرفتن در معرض مداوم شما را مجبور می کند که از زبان در موقعیت های زندگی واقعی استفاده کنید و یادگیری شما را از چند طریق تسریع می کند:

  • نیاز مادر اختراع است: تصور کنید در لندن گم شده اید و باید مسیر را بپرسید. کتاب‌های درسی ممکن است آن موقعیت خاص را پوشش ندهند، اما شما راهی برای برقراری ارتباط با نیاز خود پیدا خواهید کرد. سفر دائماً این لحظات ” use it or lose out- استفاده از آن یا از دست دادن” را ارائه می دهد و به شما انگیزه می دهد که از انگلیسی خود استفاده کنید و واژگان و عبارات جدید را بیاموزید.
  • قرار گرفتن در معرض انگلیسی طبیعی: در کلاس درس، انگلیسی اغلب از نظر گرامری عالی است و به آرامی صحبت می شود. سفر شما را در معرض جریان طبیعی گفتار انگلیسی، از جمله زبان عامیانه، لهجه ها و عبارات روزمره قرار می دهد. این به شما کمک می کند بفهمید که چگونه انگلیسی در مکالمات واقعی استفاده می شود.
  • محیط : سفر زمینه ای غنی برای یادگیری زبان انگلیسی فراهم می کند. هنگامی که در حال سفارش غذا، خرید بلیط، یا سوال در مورد یک نمایشگاه موزه هستید، موقعیت اطراف به شما کمک می کند معنی کلمات و عبارات جدید را درک کنید. کتاب‌های درسی می‌توانند برای تکرار این ارتباطات متنی مشکل داشته باشند.
  • ایجاد اعتماد به نفس: هر چه بیشتر از زبان انگلیسی در موقعیت های روزمره استفاده کنید، با آن راحت تر می شوید. سفر به شما امکان می دهد موانع ارتباطی را از بین ببرید و لذت تعامل موفق با افراد بومی را تجربه کنید. این افزایش اعتماد به نفس به شما انگیزه می دهد که به یادگیری و استفاده از زبان انگلیسی ادامه دهید.

اساساً، سفر زبان انگلیسی را از یک موضوع در کتاب به ابزاری برای پیمایش در جهان اطراف شما تبدیل می کند. این محیط غوطه‌ور، یادگیری را جذاب‌تر، مرتبط‌تر و در نهایت مؤثرتر می‌کند.

اهمیت فرهنگ محیط در تکنیک غوطه وری

زمینه فرهنگی پیرامون غوطه وری زبان به عنوان یک کاتالیزور قدرتمند برای درک و حفظ در یادگیری زبان انگلیسی عمل می کند. با غوطه ور شدن در فرهنگی که در آن انگلیسی صحبت می شود، زبان آموزان در معرض تجربیات فرهنگی معتبری قرار می گیرند که با استفاده از زبان همراه است. از درک آداب و رسوم و سنت های محلی گرفته تا هدایت هنجارها و آداب معاشرت، زبان آموزان بینش های ارزشمندی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی که استفاده از زبان را شکل می دهد، به دست می آورند. این قرار گرفتن در معرض دست اول نه تنها درک را افزایش می دهد، بلکه باعث ایجاد ارتباط عمیق تر با زبان می شود، زیرا زبان آموزان شروع به پیوند کلمات و عبارات با تجربیات واقعی می کنند. علاوه بر این، غوطه وری فرهنگی محیط های غنی از زمینه را فراهم می کند که در آن زبان از طریق تعامل با سخنرانان بومی زنده می شود و زبان آموزان را قادر می سازد واژگان، دستور زبان و اصطلاحات اصطلاحی را در زمینه های معنادار جذب کنند. در نهایت، زمینه فرهنگی نه تنها درک را افزایش می دهد، بلکه با تثبیت دانش زبانی در چشم انداز فرهنگی گسترده تر جوامع انگلیسی زبان، حفظ زبان را نیز تقویت می کند.

اصطلاحات مفید در فرودگاه

اولین برخورد شما با افراد خارجی در فرودگاه است. برای برقراری ارتباط با کارکنان فرودگاه باید عبارات زیر را بدانید:

Agent: Good morning! Where are you flying to today?

مامور: صبح بخیر! امروز به کجا پرواز دارید؟

Passenger: London.

مسافر: لندن.

Agent: May I have your passport, please?

مامور: می توانم گذرنامه شما را ببینم؟

.Passenger: Here you go

مسافر: بفرمایید.

Agent: Are you checking any luggage?

مامور: آیا چمدانی دارید که در بار هواپیما گذاشته شود؟

Passenger: Just this one.

مسافر: فقط همین یک چمدان است.

Agent: OK, please place your luggage on the scale.

مامور: بسیار خوب، لطفا چمدانتان را روی ترازو قرار دهید.

Passenger: The plane will have a stopover in Berlin – do I need to pick up my luggage there?

مسافر: هواپیما یک توقف در برلین خواهد داشت – آیا من باید چمدانم را آنجا بردارم؟

Agent: No, it will go straight through to London. Here is your boarding pass – your flight leaves from gate 17A and it will begin boarding at 5:30. Your seat number is 24E.

مامور: خیر، نیازی نیست؛ چمدان مستقیم به لندن خواهد رفت. بفرمایید این کارت پرواز شماست. پرواز شما از گیت 17A است و ساعت 5:30 باید سوار هواپیما شوید. شماره صندلی شما هم 24E است.

Passenger: Thanks.

مسافر: متشکرم.

زبان انگلیسی در سفر

زبان انگلیسی در هتل

پس از گذشتن از مراحل مهم فرودگاه و ورود به یک کشور انگلیسی زبان، مقصد بعدی هر کس هتلی است که قرار است در آن اقامت کند. به بعضی از عبارات مهم در هتل دقت کنید:

Passenger: Can I have a single room please?

مسافر: می توانم یک اتاق یک نفره کرایه کنم؟

Reception: Sure, How many days do you need the room for?

پذیرش: بله، چند روز قرار است بمانید؟

Passenger: I’m not sure. I have come to this city on vacation.

مسافر: هنوز مطمئن نیستم. برای تعطیلات به این شهر آمده ام.

Reception: Do you want a smoking room or a nonsmoking room?

پذیرش: اتاق مخصوص سیگاری ها یا غیر سیگاری ها؟

Passenger: I would like a smoking room.

مسافر: یک اتاق مخصوص سیگاری ها می خواهم.

Passenger: I would like to check out.

مسافر: می خواهم اتاق را تحویل بدهم.

Reception: I hope you enjoyed your stay in our hotel. I’ll just prepare your bill.

پذیرش: امیدوارم از اقامتتون در هتل ما لذت برده باشید. همین الان صورتحساب شما را آماده می کنم.

Passenger: Most of my time here was pleasant.

مسافر: بیشتر اوقاتم در این هتل رضایت بخش بود.

Reception: Here is your payment receipt and the change.

پذیرش: این رسید پرداخت و بقیه پول شما.

Reception: I hope you’ll visit us again, sir.

پذیرش: امیدوارم دوباره شما را در این هتل ملاقات کنیم قربان.

Passenger: Sure, I’d be willing to try this hotel again.

مسافر: حتما، مایلم دوباره این هتل را انتخاب کنم.

زبان انگلیسی در رستوران

برای عده ای، سفر به کشورهای دیگر انگیزه ای برای شناخت فرهنگ و آداب و رسوم آن کشورهاست. عده ای برای تجربه غذاهای مختلف و فرهنگ غذایی کشورهای مختلف سفر می کنند. پس مهم ترین مسئله دانستن جملات و عباراتی است که باید در رستوران ها استفاده کنند.

زبان انگلیسی در سفر

Client: We want a table for two, please.

مشتری: یک میز دو نفره می خواهیم.

Garson: What would you like to order, sir?

گارسون: قربان، چه غذایی سفارش می دهید؟

Client: I would like smoked fish/pickled salmon. What is your suggestion?

مشتری: من ماهی دودی/ماهی شور دوست دارم. پیشنهاد شما چیست؟

Garson: If you ask me, the Roast chicken is absolutely delicious.

گارسون: اگر نظر من را بخواهید، جوجه کباب شده فوق العاده خوش طعم است.

Client: Okay then, I would like to order Roast Chicken and a glass of orange juice. Please put an ice cube in it

مشتری: بسیار خوب، من یک جوجه تنوری و یک لیوان آب پرتقال سفارش می دهم. لطفا یک تکه یخ هم در لیوان بیاندازید.

Garson: Did you save room for dessert?

گارسون: دسر میل می کنید؟

Client: May I see the dessert menu?

مشتری: می توانم منوی دسر را ببینم؟

Client: I would like to order one Crème Caramel.

مشتری: من یک کرم کارامل سفارش می دهم.

Garson: Can I get you anything else? Are you ready for the bill?

گارسون: چیز دیگری احتیاج ندارید؟ می توانم صورت حسابتان را بیاورم؟

Client: I would like to pay with Credit Card.

مشتری: می خواهم با کارت اعتباری پرداخت کنم.

Garson: Did you enjoy everything?

گارسون: از همه چیز راضی بودید؟

Client: I really enjoyed it. We’ll come again.

مشتری: واقعا لذت بردم. باز هم به اینجا خواهیم آمد.

انگلیسی در خرید

Customer: Pardon me. Could you help me?

مشتری: ببخشید. می توانید به من کمک کنید؟

Salesman: Of course. How can I help you?

فروشنده: البته. چطور می توانم کمک کنم؟

Customer: I am looking for a sweater.

مشتری: دنبال یک پلیور هستم.

Salesman: What size do you wear?

فروشنده: چه سایزی می پوشید؟

Customer: Medium, I think.

مشتری: فکر می کنم سایز متوسط.

Salesman: Here. How do you like this one?

فروشنده: بفرمایید. نظرتان در مورد این چیست؟

Customer: It’s pretty. Can I try it on؟

مشتری: قشنگ است. می توانم امتحانش کنم؟

Salesman: You can try it on in the fitting room.

فروشنده: می توانید در اتاق پرو امتحانش کنید.

Salesman: What do you think?

فروشنده: چطور است؟

Customer: It looks great.

مشتری: عالیست.

Customer: I would like to buy it.

مشتری: می خواهم آن را بخرم.

Salesman: Will this be cash or charge?

فروشنده: آیا خریدتان به صورت نقدی است یا با کارت اعتباری پرداخت می کنید؟

Customer: Here, take my credit card.

مشتری: بفرمایید، کارتم را بگیرید.

Salesman: Just sign here, please.

فروشنده: لطفا فقط اینجا را امضا کنید.

Customer: Sure. Here you go.

مشتری: البته. بفرمایید.

Salesman: Here’s your receipt. Have a nice day.

فروشنده: بفرمایید این هم رسیدتان. روز خوبی داشته باشید.

مکالماتی که خواندید، قسمت کوچکی از گفتگوهایی است که ممکن است در یک کشور خارجی و انگلیسی زبان با آن ها مواجه شوید. برای اینکه تمام اصطلاحات و دیالوگ های ضروری را یاد بگیرید یا باید به کلاس های زبان انگلیسی بروید یا کتاب های انگلیسی در سفر را خریداری کنید و قسمت هایی که لازم دارید را مطالعه کنید تا بدانید در موقعیت های مختلف باید چه سوال و جواب هایی آماده داشته باشید.

زبان انگلیسی در سفر

بیشتر بخوانید: شش دوره آنلاین برای مکالمه

بیشتر بخوانید: کلمات انگلیسی برای پرواز با هواپیما

آمادگی های پیش از سفر

1.تعیین اهداف زبانی واضح

– قبل از شروع فرایند یادگیری زبان از طریق سفر، تعیین اهداف زبانی واضح و قابل دستیابی ضروری است. از خود بپرسید که می خواهید با تجربه یادگیری انگلیسی خود به چه چیزی برسید. آیا قصد دارید مهارت های مکالمه خود را برای تعاملات روزمره بهبود بخشید؟ آیا می خواهید بر تسلط بر واژگان خاص مرتبط با علایق یا رشته حرفه ای خود تمرکز کنید؟ با شناسایی اهداف خود از قبل، می‌توانید فعالیت‌ها و تجربیات یادگیری خود را در طول سفرها به گونه‌ای تنظیم کنید که با اهداف خود هماهنگ شوند و اثربخشی تجربه غوطه‌وری زبان خود را به حداکثر برسانید. خواه در صحبت کردن، گسترش دایره لغات خود، یا تقویت درک شنیداری خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، تعیین اهداف زبانی واضح، جهت و انگیزه را در طول سفر شما فراهم می کند.

2. عبارات اساسی را بیاموزید

قبل از شروع سفر ، زمانی را به مطالعه عبارات ضروری و عبارات رایج مورد استفاده در موقعیت های روزمره اختصاص دهید. روی عبارات کاربردی تمرکز کنید که ارتباط را در زمینه های مختلف تسهیل می کند، مانند احوالپرسی، معرفی، سفارش غذا، درخواست راهنمایی و بیان نیازهای اساسی. با آشنا شدن با این عبارات اساسی، مجهزتر خواهید شد تا در طول سفر با اطمینان و سهولت در تعاملات روزمره خود پیمایش کنید. استفاده از برنامه‌های یادگیری زبان، کتاب‌های عبارات یا منابع آنلاین را برای به دست آوردن این مهارت‌های زبانی اولیه در نظر بگیرید و برای بهبود تلفظ و روان صحبت کردن با صدای بلند آنها را تمرین کنید. تسلط بر این عبارات اساسی پایه ای محکم برای سفر یادگیری زبان شما ایجاد می کند و تجربه کلی شما از غوطه ور شدن در یک محیط انگلیسی زبان را افزایش می دهد.

مثال

  1. شروع صحبت

– *Hi/ Hello*: برای احوالپرسی با کسی در یک محیط معمولی یا رسمی استفاده می شود.

– good morning- صبح بخیر / good evening- عصر بخیر / شب بخیر- good night: بسته به ساعت روز  به جای سلام برای احوالپرسی استفاده می شود.

– How are you/ حالت چطوره؟: روشی متداول برای پرس و جو در مورد رفاه کسی.

  1. معرفی

– My name is {….}/ نام من [نام] است: برای معرفی خود استفاده می شود.

– Nice to meet you/ از آشنایی با شما خوشحالم: عبارت مودبانه ای که بعد از ملاقات با کسی برای اولین بار استفاده می شود.

– Where are you from/ از کجا هستید؟: سوالی که باید در مورد ملیت یا محل تولد کسی بپرسید.

  1. سفارش غذا:

– I would like [item]/ من [مورد] را می خواهم: برای ثبت سفارش در رستوران یا کافه استفاده می شود.

– Can I have the menu, please/ لطفا می توانم منو داشته باشم؟: روشی مودبانه برای درخواست منو.

– What do you recommend/ چه چیزی را توصیه می کنید؟: یک سوال برای درخواست توصیه از گارسن.

  1. درخواست راهنمائی:

– Excuse me, can you help me/ ببخشید، می توانید به من کمک کنید؟: روشی مؤدبانه برای کمک گرفتن از یک غریبه.

– Where is the nearest [location]/ نزدیکترین [موقعیت] کجاست؟: برای درخواست مسیر به یک مکان خاص استفاده می شود.

– Is it far from here/ آیا از اینجا دور است؟: سوالی برای پرس و جو در مورد مسافت تا مقصد.

  1. تشکر و ابراز قدردانی:

– Thank you/ متشکرم: روشی مؤدبانه برای ابراز قدردانی.

– You’re welcome/ قابلی ندارد/ خواهش میکنم: پاسخی به کسی که از شما تشکر می کند.

– I appreciate your help/ از کمک شما قدردانی می کنم: روشی رسمی تر برای نشان دادن قدردانی از کمک.

این عبارات اساسی برای پیمایش تعاملات روزمره در حین سفر ضروری هستند. می‌توانید هنگام ملاقات با افراد جدید، سفارش غذا در رستوران‌ها، درخواست راهنمایی هنگام کاوش در شهر جدید و ابراز قدردانی هنگام دریافت کمک یا خدمات، از احوالپرسی و معرفی استفاده کنید. با تسلط بر این عبارات، برای برقراری ارتباط موثر و مطمئن در محیط های انگلیسی زبان مجهز خواهید شد و تجربه کلی سفر خود را افزایش می دهید.

مکالمه زبان انگلیسی در سفر

3. آشنائی با فرهنگ مقصد

  • تحقیق: برای تحقیق در مورد آداب و رسوم، سنت ها و آداب فرهنگی که با آن در تعامل خواهید بود، وقت بگذارید. این می تواند شامل احوالپرسی، حرکات، آداب غذا خوردن و هنجارهای اجتماعی باشد.
  • مشاهده کنید: به نحوه تعامل مردم محلی با یکدیگر توجه کنید. این می تواند بینش ارزشمندی در مورد هنجارها و انتظارات فرهنگی آنها ارائه دهد.
  • سوال بپرسید: اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید از پرسیدن سوال دریغ نکنید. بیشتر مردم از تلاش برای درک بهتر فرهنگ خود قدردانی می کنند.
  • احترام به فضای شخصی: فرهنگ های مختلف هنجارهای متفاوتی در مورد فضای شخصی دارند. مراقب این موضوع باشید و رفتار خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
  • لباس مناسب: لباس پوشیدن مناسب نشان دهنده احترام به فرهنگ محلی است. از لباس هایی که مردم محلی در محیط های مختلف می پوشند سرنخ بگیرید.
  • عبارات اساسی را بیاموزید: حتی یادگیری چند عبارت اساسی در زبان محلی می تواند کمک زیادی به نشان دادن احترام و ایجاد رابطه کند.
  • روشن فکر باشید: ذهنی باز داشته باشید و مایل باشید خود را با شیوه های فرهنگی مختلف تطبیق دهید، حتی اگر در ابتدا ناآشنا باشند یا عجیب به نظر برسند.

با انجام این مراحل، می توانید اطمینان حاصل کنید که تعاملات شما محترمانه، از نظر فرهنگی حساس و موثر است.

4.  اپلیکیشن های آموزش زبان قابل نصب روی موبایل

برنامه های یادگیری زبان یک راه فوق العاده برای ایجاد مهارت های اساسی در یک زبان جدید است. در اینجا چند مورد محبوب آورده شده است:

  1. Duolingo: Duolingo به دلیل رویکرد بازی سازی شده اش در یادگیری زبان شناخته شده است. این زبان طیف گسترده ای از زبان ها را ارائه می دهد و از تمرینات مختلفی از جمله گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن برای کمک به کاربران در یادگیری واژگان و دستور زبان استفاده می کند.
  2. Babbel: Babbel بر روی مکالمات عملی و واقعی تمرکز می کند و درس های تعاملی متناسب با زبان مادری و اهداف یادگیری شما ارائه می دهد. موضوعاتی مانند سفر، تجارت و فرهنگ را پوشش می دهد.
  3. Rosetta Stone: Rosetta Stone به دلیل روش غوطه وری خود که زبان را از طریق تصاویر، صدا و تکرار و بدون ترجمه آموزش می دهد، مورد توجه قرار گرفته است. به ویژه برای ایجاد مهارت های گفتاری و شنیداری موثر است.
  4. Memrise: Memrise از تکرار فاصله دار و تکنیک های یادگاری استفاده می کند تا به کاربران کمک کند واژگان را به خاطر بسپارند. طیف گسترده ای از دوره های تولید شده توسط کاربر را برای زبان ها و سطوح مختلف ارائه می دهد.
  5. Busuu: Busuu درس های تعاملی با بازخورد از زبان مادری ارائه می دهد. همچنین فرصت هایی را برای کاربران فراهم می کند تا از طریق ویژگی تبادل زبان خود، صحبت کردن با دیگران را تمرین کنند.
  6. Lingodeer: Lingodeer روی زبان های آسیایی مانند ژاپنی، کره ای و چینی تمرکز دارد، اما دوره هایی را به زبان های دیگر نیز ارائه می دهد. از یک رویکرد ساختاریافته برای آموزش گرامر و واژگان استفاده می کند.
  7. Tandem: در حالی که Tandem یک برنامه یادگیری زبان سنتی نیست، کاربران را با افراد بومی برای تبادل زبان ارتباط می دهد. این یک راه عالی برای تمرین صحبت کردن و قرار گرفتن در معرض واقعی زبان است.

این برنامه ها می توانند منبع ارزشمندی برای ایجاد مهارت های زبانی با سرعت خود باشند، چه مبتدی باشید و چه به دنبال بهبود مهارت خود باشید.

استفاده از اپلیکشین های مترجم آنلاین

استفاده از مترجمان آنلاین در حین سفر برای یادگیری زبان انگلیسی می تواند چندین مزیت داشته باشد:

  1. ترجمه فوری: مترجمان آنلاین ترجمه فوری کلمات، عبارات و جملات را ارائه می دهند و به مسافران این امکان را می دهند که علائم، منوها، مسیرها و سایر محتوای نوشتاری را به زبان انگلیسی به سرعت درک کنند.
  2. راحتی: با مترجمان آنلاین قابل دسترسی از طریق تلفن های هوشمند یا تبلت، مسافران می توانند ابزار زبان قابل حمل را به هر کجا که می روند حمل کنند و در هر زمان که نیاز باشد ترجمه در محل را راحت می کند.
  3. پشتیبانی یادگیری: مترجمان آنلاین می توانند با کمک به مسافران در درک کلمات و عبارات انگلیسی در متن، به عنوان کمک آموزشی عمل کنند. با دیدن ترجمه ها در کنار متن اصلی، مسافران می توانند درک خود را تقویت کرده و دایره لغات خود را بهبود بخشند.
  4. ارتباط : مترجمان آنلاین می توانند ارتباط با افراد محلی انگلیسی زبان را که ممکن است به زبان مادری مسافر صحبت نکنند، تسهیل کنند. این می تواند به ویژه برای پرسیدن سؤال، کمک گرفتن یا شرکت در گفتگوهای اساسی مفید باشد.
  5. تفاهم فرهنگی: از طریق ترجمه، مسافران می توانند بینشی در مورد استفاده از زبان انگلیسی، عبارات اصطلاحی و تفاوت های ظریف فرهنگی کسب کنند، که می تواند درک کلی آنها از زبان و فرهنگ را افزایش دهد.
  6. قابلیت آفلاین: برخی از مترجمان آنلاین عملکرد آفلاین را ارائه می دهند که به مسافران امکان می دهد بدون دسترسی به اینترنت ترجمه کنند. این ویژگی می تواند به ویژه در مناطقی با اتصال محدود یا هنگام سفرهای بین المللی بدون داده رومینگ مفید باشد.
  7. دسترسی: مترجمان آنلاین اغلب کاربرپسند هستند و برای افرادی با سطوح مختلف مهارت زبان قابل دسترسی هستند. آنها معمولاً تلفظ صوتی، پیشنهادات کلمات و سایر ویژگی هایی را ارائه می دهند که به درک و یادگیری کمک می کند.
  8. مقرون به صرفه: بسیاری از مترجمان آنلاین رایگان هستند یا خدمات اولیه ترجمه را بدون هیچ هزینه ای ارائه می دهند. این می تواند برای مسافران مقرون به صرفه ای که می خواهند انگلیسی را بدون سرمایه گذاری در دوره های زبان یا منابع گران قیمت یاد بگیرند، مفید باشد.

به طور کلی، استفاده از مترجمان آنلاین در حین سفر می تواند به افراد کمک کند انگلیسی را به طور موثر یاد بگیرند، با اطمینان بیشتری ارتباط برقرار کنند و مسیریابی کنند.

استراتژی های مورد استفاده از تکنیک غوطه وری

درگیر شدن در مکالمات روزمره در واقع یک استراتژی قدرتمند برای یادگیری همه جانبه زبان است. در اینجا نحوه استفاده حداکثری از آن آورده شده است:

  1. Practice in Real-Life Situations/ در موقعیت های زندگی واقعی تمرین کنید: خود را تشویق کنید تا در صورت امکان با افراد محلی درگیر گفتگو شوید. این تعاملات چه درخواست راهنمایی، سفارش غذا در رستوران یا گفتگوی کوچک با شخصی که ملاقات می‌کنید، فرصت‌های ارزشمندی را برای تمرین صحبت کردن انگلیسی در زمینه‌های واقعی فراهم می‌کند.
  2. Step Out of Your Comfort Zone/ از منطقه راحتی خود خارج شوید: از اشتباه کردن نترسید. یادگیری زبان یک سفر است و اشتباه کردن بخشی طبیعی از این فرآیند است. این لحظات را به عنوان فرصت های یادگیری در نظر بگیرید و به تمرین ادامه دهید.
  3. Active Listening/ گوش دادن فعال: به نحوه تلفظ کلمات، جملات و بیان خود گویندگان بومی بسیار توجه کنید. گوش دادن فعال به سخنرانان بومی به بهبود تلفظ، درک و تسلط کلی شما کمک می کند.
  4. Ask for Feedback/ بازخورد بخواهید: اگر احساس راحتی می کنید، از مردم محلی بخواهید که در مورد مهارت های زبانی خود بازخورد بدهند. اکثر مردم از ارائه راهنمایی و اصلاحات خوشحال هستند که می تواند برای پیشرفت یادگیری شما بسیار ارزشمند باشد.
  5. Utilize Language Exchange Platforms/ از بسترهای تبادل زبان استفاده کنید: استفاده از پلتفرم های تبادل زبان یا شرکت در جلسات زبان را در نظر بگیرید که در آن می توانید انگلیسی را با افراد بومی در یک محیط حمایتی تمرین کنید. این پلتفرم‌ها فرصت‌هایی را برای گفتگو با دیگرانی که زبان مادری شما را نیز یاد می‌گیرند، فراهم می‌کنند و یک تجربه یادگیری دوجانبه سودمند ایجاد می‌کنند.
  6. Keep a Vocabulary Journal/ یک دفتر واژگان و عبارات سودمند داشته باشید: کلمات و عبارات جدیدی را که در طول مکالمه با آنها مواجه می شوید، یادداشت کنید. نگه داشتن یک مجله واژگان به شما امکان می دهد آنچه را که یاد گرفته اید مرور و تقویت کنید و به شما کمک می کند مهارت های زبانی خود را در طول زمان گسترش دهید.
  7. Immerse Yourself in English Media/ در رسانه انگلیسی غرق شوید: مکالمات خود را با قرار گرفتن در معرض رسانه های انگلیسی زبان مانند فیلم ها، نمایش های تلویزیونی، پادکست ها و موسیقی تکمیل کنید. غرق شدن در زبان خارج از مکالمه، واژگان را تقویت می کند، درک مطلب را بهبود می بخشد و شما را در معرض لهجه ها و گویش های مختلف قرار می دهد. فراموش نکنید منوی موبایل خود و اپلیکیشن های پرکاربردی مثل واتساپ و اینستاگرام را هم انگلیسی کنید!!!

با درگیر شدن فعالانه در مکالمات روزمره، نه تنها مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود می بخشید، بلکه در استفاده از این زبان در محیط های اجتماعی مختلف نیز اعتماد به نفس پیدا می کنید.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی در سفر

راهکارهای کاربردی برای ساده تر کردن فرآیند یادگیری در سفر

یادگیری در حال حرکت نیازمند انعطاف و خلاقیت است. در اینجا چند نکته کاربردی وجود دارد که به شما در ادامه یادگیری زبان انگلیسی در حین حرکت کمک می کند:

  1. از برنامه های موبایل استفاده کنید: از برنامه های یادگیری زبان مانند Duolingo، Babbel یا Rosetta Stone استفاده کنید، که نسخه های تلفن همراه را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد هر زمان و هر مکان انگلیسی را تمرین کنید. این برنامه ها اغلب درس ها و فعالیت های کوتاهی را ارائه می دهند که برای یادگیری در حال حرکت عالی هستند.
  2. گوش دادن به پادکست: در پادکست های انگلیسی زبان در مورد موضوعات مورد علاقه خود مشترک شوید. پادکست ها خواه اخبار، داستان سرایی، یادگیری زبان یا مصاحبه باشند، فرصتی عالی برای بهبود مهارت های شنیداری و دایره لغات شما در حین رفت و آمد، ورزش یا انتظار در صف فراهم می کنند.
  3. تماشای ویدیوها با زیرنویس: فیلم ها، فیلم ها یا برنامه های تلویزیونی انگلیسی زبان را با فعال بودن زیرنویس تماشا کنید. این می تواند به شما کمک کند درک شنیداری، دایره لغات و تلفظ خود را بهبود ببخشید در حالی که سرگرمی در زمان استراحت فراهم می کند.
  4. با صدای بلند صحبت کنید: صحبت کردن با صدای بلند انگلیسی را تمرین کنید، حتی اگر تنها هستید. عبارات پادکست ها، برنامه های یادگیری زبان یا ویدیوها را تکرار کنید تا تلفظ و روان خود را بهبود ببخشید. همچنین می توانید از برنامه های تبادل زبان برای یافتن شرکای مکالمه برای تمرین استفاده کنید.
  5. برنامه دیکشنری جیبی یا مترجم همراه داشته باشید: یک دیکشنری جیبی یا برنامه مترجم را در گوشی هوشمند خود نگه دارید تا در صورت مواجهه با کلمات یا عبارات ناآشنا به آن مراجعه کنید. این می تواند به ویژه هنگام سفر یا پیمایش در محیط های انگلیسی زبان مفید باشد.
  6. تعیین اهداف خاص: اهداف یادگیری زبان قابل دستیابی را برای زمانی که در حال حرکت هستید تعیین کنید. خواه یادگیری تعداد معینی لغات جدید در روز، تکمیل یک درس در برنامه یادگیری زبان، یا تمرین صحبت کردن برای مدت زمان معینی باشد، داشتن اهداف روشن می تواند شما را با انگیزه و متمرکز نگه دارد.
  7. از زمان مرده استفاده کنید: از “زمان مرده” در طول روز برای فعالیت های یادگیری زبان استفاده کنید. این می‌تواند شامل گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی در حین رفت‌وآمد، مرور فلش کارت‌های واژگان در صف انتظار، یا تمرین تمرین‌های تلفظ در زمان استراحت ناهار باشد.
  8. یادداشت برداری: یک دفترچه یادداشت برداری کوچک همراه داشته باشید یا از یک برنامه یادداشت برداری در گوشی خود استفاده کنید تا کلمات، عبارات یا قوانین دستور زبان جدیدی را که در طول جلسات آموزشی با آنها مواجه می شوید، یادداشت کنید. مرور منظم یادداشت‌هایتان می‌تواند یادگیری شما را تقویت کند و به شما در پیگیری پیشرفتتان کمک کند.

با گنجاندن این نکات کاربردی در برنامه روزانه خود، می توانید از زمان خود در حال حرکت بهترین استفاده را ببرید و به پیشرفت در سفر یادگیری زبان انگلیسی خود ادامه دهید.

چالش های پیش رو

یادگیری زبان انگلیسی از طریق سفر می تواند یک تجربه غنی باشد، اما مجموعه ای از چالش های خاص خود را نیز به همراه دارد. در اینجا برخی از چالش های رایجی که زبان آموزان ممکن است با آن مواجه شوند آورده شده است:

  1. محدودیت قرار گرفتن در معرض زبان: در هنگام سفر، زبان آموزان ممکن است همیشه در معرض محیط های انگلیسی زبان قرار نگیرند، به خصوص اگر از مناطق توریستی بازدید کنند که محلی ها ممکن است به زبان های دیگر صحبت کنند یا سطح مهارت انگلیسی متفاوت باشد یا از سوپرمارکتی خرید کنند که نیاز به همصحبت شدن با فروشنده یا سایر خریداران نداشته باشد.
  2. پیمایش موانع زبان: برقراری ارتباط با افراد محلی که به زبان انگلیسی محدود یا بدون صحبت هستند، می تواند چالش برانگیز باشد، به ویژه هنگام جستجوی مسیر، سفارش غذا یا درخواست کمک.
  3. گویش ها و لهجه های مختلف: انگلیسی با لهجه های مختلف در سراسر جهان صحبت می شود، که گاهی درک آن برای زبان آموزان دشوار است، به خصوص اگر به لهجه خاصی عادت کرده باشند.
  4. تفاوت های فرهنگی: تفاوت های فرهنگی در سبک های ارتباطی، زبان بدن و هنجارهای اجتماعی می تواند بر یادگیری زبان و تعامل با انگلیسی زبانان تأثیر بگذارد. درک و انطباق با این تفاوت های فرهنگی می تواند برای زبان آموزان چالش برانگیز باشد.
  5. اتکای بیش از حد به زبان مادری: در محیط هایی که زبان مادری به طور گسترده صحبت می شود، زبان آموزان ممکن است وسوسه انگیز باشند که به جای تمرین انگلیسی به زبان مادری خود تکیه کنند، که می تواند مانع توسعه زبان شود.
  6. واژگان محدود: زبان آموزان ممکن است برای بیان مؤثر خود به زبان انگلیسی، به ویژه هنگام بحث در مورد موضوعات پیچیده یا شرکت در مکالمات عمیق به دلیل واژگان محدود، دچار مشکل شوند.
  7. ترس از صحبت کردن: ترس از صحبت کردن به زبان انگلیسی، اشتباه کردن یا سوء تفاهم می تواند زبان آموزان را از تمرین مهارت های گفتاری خود و درگیر شدن در مکالمه با افراد بومی بازدارد.
  8. یافتن فرصت هایی برای تمرین : یافتن فرصت هایی برای تمرین انگلیسی در موقعیت های معتبر و روزمره می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص در محیط هایی که انگلیسی به طور گسترده صحبت نمی شود.
  9. تعادل بین سفر و یادگیری: ایجاد تعادل بین تمایل به کشف مکان ها و فرهنگ های جدید با زمان اختصاصی برای یادگیری زبان می تواند برای مسافران چالشی باشد، به خصوص زمانی که با زمان محدود یا برنامه های سفر شلوغ مواجه می شوند.
  10. حفظ انگیزه: حفظ انگیزه برای ادامه یادگیری زبان انگلیسی در سفر، به ویژه زمانی که با موانع یا چالش هایی مواجه می شوید، نیاز به فداکاری و پشتکار دارد.

با وجود این چالش‌ها، سفر فرصت‌های ارزشمندی برای غوطه‌ور شدن در زبان انگلیسی، تبادل فرهنگی و تمرین زبان در دنیای واقعی فراهم می‌کند که در نهایت نتایج یادگیری زبان را افزایش می‌دهد. با پذیرش این چالش ها و جستجوی فرصت هایی برای تمرین زبان، مسافران می توانند در حین کاوش در جهان پیشرفت چشمگیری در یادگیری زبان انگلیسی داشته باشند.

راهکار های غلبه بر چالش ها

غلبه بر چالش ها در یادگیری زبان بخش اساسی از این فرآیند است. در اینجا چند استراتژی برای کمک به شما برای مقابله با موانع رایج آورده شده است:

  1. پشتکار : درک کنید که یادگیری یک زبان زمان و تلاش می خواهد. با تعیین اهداف واقع بینانه و جشن گرفتن پیشرفت خود در این راه انگیزه خود را حفظ کنید.
  2. ثبات : یادگیری زبان را به بخشی منظم از روال خود تبدیل کنید. هر روز زمانی را به تمرین اختصاص دهید، حتی اگر فقط چند دقیقه باشد.
  3. صبر : با خودتان صبور باشید و بپذیرید که اشتباه خواهید کرد. یادگیری زبان یک فرآیند تدریجی است و اشکالی ندارد که با سرعت خود پیشرفت کنید.
  4. به دنبال پشتیبانی : در جستجوی پشتیبانی از معلمان زبان، جوامع آنلاین یا شرکای تبادل زبان تردید نکنید. اطراف خود با افرادی که اهداف یادگیری زبان شما را به اشتراک می گذارند می تواند باعث تشویق و مسئولیت پذیری شما شود.
  5. تقسیم کردن اهداف بزرگ: اهداف یادگیری زبان خود را به کارهای کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید. روی تسلط بر یک جنبه از زبان در یک زمان تمرکز کنید، چه واژگان، دستور زبان، تلفظ یا مهارت های مکالمه.
  6. استفاده از منابع متعدد: با منابع مختلف یادگیری زبان مانند کتاب های درسی، برنامه ها، پادکست ها، ویدیوها و پلتفرم های تبادل زبان آزمایش کنید. آنچه را که برای شما بهتر است بیابید و انواع مواد را در روال یادگیری خود بگنجانید.
  7. به طور منظم تمرین کنید: صحبت کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن را تا حد امکان به زبان انگلیسی تمرین کنید. هرچه بیشتر خود را در معرض زبان قرار دهید، راحت تر و مطمئن تر خواهید شد.
  8. اشتباهات را بپذیرید: اشتباهات را به عنوان فرصت هایی برای یادگیری و پیشرفت در نظر بگیرید. از صحبت کردن یا نوشتن به زبان انگلیسی نترسید، حتی اگر از خودتان مطمئن نیستید. اشتباه کردن بخشی طبیعی از فرآیند یادگیری است.
  9. انعطاف پذیر بمانید: آماده باشید تا روش ها و استراتژی های یادگیری خود را بر اساس آنچه برای شما بهتر است تنظیم کنید. اگر چیزی کار نمی کند، از امتحان یک روش متفاوت نترسید.
  10. پیشرفت را جشن بگیرید: دستاوردهای خود را هر چقدر هم که کوچک باشد جشن بگیرید. برای رسیدن به نقاط عطف در سفر یادگیری زبان خود را بشناسید و به خودتان پاداش دهید.

با اجرای این استراتژی ها و متعهد ماندن به اهداف یادگیری زبان خود، می توانید بر چالش ها غلبه کنید و در تسلط بر زبان انگلیسی پیشرفت مداوم داشته باشید.

یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در سفر

سخن پایانی

یادگیری زبان انگلیسی از طریق سفر تجربه ای پویا و فراگیر را ارائه می دهد که فراتر از تنظیمات کلاس زبان انگلیسی سنتی یا دوره آموزش گرامر زبان انگلیسی است. این روش در کنار مجموعه چالش‌هائی که ایجاد می‌کند، مانند قرار گرفتن در معرض محدود زبان، پیمایش تفاوت‌های فرهنگی، و یافتن فرصت‌هایی برای تمرین، پاداش‌های فراوانی دارد. از طریق تعاملات معتبر با افراد بومی، قرار گرفتن در معرض لهجه‌ها و گویش‌های مختلف، و درگیر شدن در موقعیت‌های دنیای واقعی، مسافران این فرصت را دارند که مهارت‌های زبانی خود را به شیوه‌ای معنادار و به یاد ماندنی افزایش دهند. با پذیرش این چالش‌ها، باز ماندن و جستجوی فعالانه فرصت‌هایی برای تمرین زبان، زبان‌آموزان نه تنها می‌توانند مهارت زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند، بلکه می‌توانند درک عمیق‌تری از زبان، فرهنگ و افرادی که در سفر با آن‌ها مواجه می‌شوند، به دست آورند. سفر نه تنها به وسیله ای برای اکتشاف، بلکه به ابزاری قدرتمند برای فراگیری زبان و رشد شخصی تبدیل می شود. با استفاده از کلاسهای آموزشگاه زبان ایرانمهر، میتوانید تجربه های غوطه وری خود را جذاب تر و از چالش های آن بکاهید.

اگر به دنبال بهترین کتاب انگلیسی در سفر به زبان انگلیسی هستید، کتاب English for Travel اثر John Eastwood را تهیه کنید که از انتشارات دانشگاه آکسفورد است و اگر می خواهید کتابی داشته باشید که دوزبانه باشد و انگلیسی و فارسی برای یادگیری شما بهتر است، کتاب انگلیسی در سفر اثر علی اکبر جعفرزاده و از انتشارات جنگل است. این دو کتاب به شما کمک می کنند در سفر به کشورهای انگلیسی زبان با دانستن عبارات و جملات مفید و پرکاربرد، سفر امن و لذت بخشی داشته باشید و لحظه های شیرین سفر با ندانستن زبان انگلیسی، به یک تجربه تلخ و ناامیدکننده تبدیل نشود.

سوالات متداول

یادگیری زبان انگلیسی از طریق سفر در مقایسه با یادگیری کلاسی سنتی چقدر موثر است؟

یادگیری زبان انگلیسی از طریق سفر، تجربیات واقعی و غوطه‌وری را ارائه می‌دهد که می‌تواند مکمل یادگیری سنتی کلاس درس باشد. فرصت‌هایی برای کاربرد عملی مهارت‌های زبانی در زمینه‌های معتبر فراهم می‌کند که می‌تواند روانی و درک فرهنگی را افزایش دهد.

چند نکته عملی برای به حداکثر رساندن فرصت های یادگیری زبان در سفر چیست؟

در گفتگو با مردم محلی شرکت کنید، روزانه صحبت کردن به زبان انگلیسی را تمرین کنید، در محیط های انگلیسی زبان غوطه ور شوید، از برنامه ها و منابع یادگیری زبان استفاده کنید و فعالانه به دنبال فرصت هایی برای تمرین زبان در موقعیت های روزمره باشید.

چگونه می توانم بر موانع زبان غلبه کنم و در حین سفر با مردم محلی ارتباط موثر برقرار کنم؟

از حرکات، وسایل کمک بصری و عبارات ساده انگلیسی برای برقراری ارتباط استفاده کنید، صبور باشید و ذهنی باز داشته باشید، در صورت نیاز به دنبال توضیح باشید و فرصت هایی را برای تمرین زبان و تبادل فرهنگی در آغوش بگیرید.


بیشتر بخوانید: ویدیوهای آموزشی زبان انگلیسی برای رشته های STEM – قسمت اول

بیشتر بخوانید:  دوره‌های فشرده زبان انگلیسی؛ سریع‌ترین راه حرفه‌ای شدن

بیشتر بخوانید: 15 ترفند برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در مدت زمان کوتاه


 

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.9 از 5 از 28 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. مینا مبسم زادگان
    10 تیر 1403
    پاسخ دادن

    راهنمایی میفرمایید چطور میتونم در کلاسهای خصوصی آموزشگاه شرکت کنم میخوام مهاجرت کنم و زبانم رو تقویت کنم

    • ایرانمهر
      10 تیر 1403
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر شما میتوانید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام در کلاسهای خصوصی زبان انگلیسی و نیز میزان شهریه به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید