IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
تقویت مهارت های زبان انگلیسی با بازی های ویدیویی – قسمت دوم
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: ایرانمهر
6 دی 1397

تقویت مهارت های زبان انگلیسی با بازی های ویدیویی – قسمت دوم

در قسمت اول این مقاله خواندیم بازی های ویدیویی از آنجایی که تعاملی هستند، صحنه ها و حوادث دنیای واقعی را به تصویر می کشند، اعتیادآور هستند و می توانید با سرعت خودتان آن ها را بازی کنید، ابزارهای فوق العاده ای برای یادگیری و تقویت مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی هستند.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر بازی یک یا دو مهارت را تقویت می کند و نباید انتظار داشته باشید یک بازی همه فن حریف باشد. اما با بازی کردن چند نمونه از بازی هایی که ما در قسمت اول و قسمت دوم مقاله به شما می گوییم، می توانید یادگیری زبان انگلیسی را به تجربه ای لذت بخش و بی نظیر تبدیل کنید تا هم زبان انگلیسی یاد بگیرید، هم بازی کنید، هم پدر مادرهایتان از اینکه دائم گوشی دستتان باشد یا پشت کامپیوتر یا لپ تاپ نشسته باشید کلافه نمی شوند.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری آموزش زبان انگلیسی برای کودکان آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

در ادامه هفت بازی دیگر را به شما معرفی می کنیم که برای سطوح متوسطه و پیشرفته مناسب است.

“Civilization” نسخه 4، 5 یا 6

سطح: متوسط

ژانر: استراتژی

برخلاف بیشتر بازی های دیگر که در این مقاله معرفی شده است، می توانید «Civilization» یا «تمدن» را بدون هیچ صدا یا سخنگویی بازی کنید. متن بازی اصلا مهم نیست و می توانید کاملا آن را نادیده بگیرید. ولی در نظر گرفتن محتوایی که می توانید آن ها را بشنوید یا بخوانید، واقعا شگفت انگیز است و می توان آن ها را به عنوان «دروس اضافی» در بازی یاد گرفت.

در هر قسمت از بازی «تمدن» شما فرمانروای تمدنی هستید و باید با کشورهای دیگر بجنگید. بازی از «عصر حجر» (Stone Age) آغاز می شود و به دوران معاصر می رسد که فناوری و علوم وجود دارند. باید شهرتان را بسازید، از آن محافظت کنید، با دولت های خارجی رابطه برقرار کنید، ارتش بسازید، جاسوسی رقیبانتان را بکنید و قبل از بقیه موشک بسازید.

هرگاه فناوری جدیدی کشف کنید، نوشته ای روی صفحه ظاهر می شود و درباره کارهایی که می توانید با آن فناوری بکنید و همچنین درباره تاریخ آن فناوری اطلاعات زیادی به شما می دهد. در این بازی می توانید آثار تاریخی معروف مثل «استون هنج» (Stonehenge) یا تاج محل را هم بسازید و پیش زمینه تاریخی آن ها را هم بخوانید و یاد بگیرید.

این بازی بیشتر برای تقویت مهارت خواندن و شنیدن مناسب است (اگرچه صداهایی در پس زمینه وجود دارند، مکالمات قوی و عمیق بین شخصیت های بازی نیستند و اهمیت زیادی ندارند.)

“Deponia”

سطح: متوسط

ژانر: بازی ماجراجویانه

بازی Deponia دنیایی پر از ابزار بی فایده و بدی هاست و شخصیت اصلی بازی، «روفوس» (Rufus)، به شدت می خواهد از آن فرار کند. با اینکه داستان بازی سنگین و غمناک است، اما در حقیقت بازی خنده دار است. «روفوس» فردی تنبل است که همیشه فقط به خودش فکر می کند. هروقت نقشه های او برای فرار از «دپونیا» شکست می خورد و دیگران آسیب می بینند، اشتباهاتش را قبول نمی کند.

داستان بازی در واقع افسانه ای عاشقانه بین او و دختری به نام «گول» (Goal) است. اگرچه «گول» هیچوقت در این بازی بیدار و هشیار نیست، «روفوس» تصمیم می گیرد که او نیاز به کمک دارد و در روند بازی او نقشه ای سری را برملا و تلاش می کند آن را متوقف کند.

این بازی جالب و خنده دار جهت تقویت استراتژی های خواندن متون زبان آموزان عالی است. در بازی می توانید تقریبا روی همه چیز کلیک کنید و توضیحات خنده دار و طنز آن را بخوانید که بازی را پیش می برد. همچنین صداگذاری بازی هم به نوبه خود جذاب است و محتوای بازی را به زبان آموز منتقل می کند تا مکالمات رسمی انگلیسی و مهارت های شنیدن را تقویت کنند.

“Orwell:  Keeping an Eye on You”

سطح: متوسط تا پیشرفته

ژانر: ویران شهر، شبیه سازی

«جورج اورول» (George Orwell) نویسنده معروف انگلیسی بود. رمان «1984» او، دیکتاتوری ترسناکی را توصیف کرده است که همه هر روز و 24 ساعته تحت نظر دولت هستند.

با استفاده از دیدگاه ترسناک نظارت جمعی (Mass surveillance) یا نظارت دقیق توسط دولت، بازی Orwell شما را در جایگاه یک ناظر قرار می دهد. شما شخصیتی را بازی می کنید که کارش جمع آوری اطلاعات درباره مضنونین بعضی جرایم است. می توانید انتخاب کنید اطلاعاتی را که دارید با دیگران به اشتراک بگذرید یا آن ها را نادیده بگیرید یا پیش خودتان نگه دارید.

این بازی برای این طراحی شده است تا شما را در موقعیت های اخلاقی پیچیده قرار بدهد و شما را مجبور کند تصمیمات سخت بگیرید. تمام بازی درباره خواندن ایمیل های شخصی، چت ها، مقالات و اطلاعات دیگر است. این بازی برای تقویت مهارت های خواندن و درک مطلب شما فوق العاده است.

بازی محیطی طبیعی برای شما به وجود می آورد و در آن شما باید با هدف فهمیدن و درک مطلب، متون بازی را بخوانید. از آنجایی که بازی روایت های کوتاه و کمی دارد، برای تقویت شنیدن مناسب نیست و اصلا هدف این بازی هم چنین چیزی نبوده است.

“Fallout 3”

سطح: متوسط تا پیشرفته

ژانر: آخرالزمان، نقش آفرینی

تا به حال به این مسئله فکر کردید که اگر جنگ هسته ای تمام جهان را نابود کند، چه اتفاقی می افتد؟ احتمالا فکر کردید، اما هیچ چیز نمی تواند مثل مجموعه بازی «Fallout» این خرابی ها را به تصویر بکشد. این بازی برای داشتن داستانی عمیق و پرمحتوا، شخصیت های جذاب و دیالوگ های خنده دار معروف است. بازی «Fallout» در تمام جهان طرفدار دارد.

چندین بازی در این مجموعه وجود دارد اما «fallout 3» برای داشتن بهترین روایت داستانی شناخته شده است. شما به جای کسی بازی می کنید که تمام واشنگتن را می گردد تا پدرش را پیدا کند. در این بازی در کنار جنگ و شلیک کردن به جهش یافته ها، ساخت اسلحه و خرید اشیای جدید، باید با شخصیت های مختلفی که سبک حرف زدن متفاوت دارند ارتباط برقرار کنید.

لهجه های انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی زیادی در این بازی می شنوید. بازی «fallout 3» برای داشتن واقعی ترین دیالوگ ها و مکالمات معروف است.

این بازی، ابزاری عالی برای درک و فهم مکالمات انگلیسی زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته است. این بازی برای مهارت شنیدن و همچنین تمرین خواندن عالی است، چون تمام دیالوگ ها همزمان با مکالمات صوتی، به صورت تکست روی صفحه نشان داده می شوند.

“BioShock”

سطح: متوسط تا پیشرفته

ژانر: تیرانداز اول شخص، علمی تخیلی

بعد از یک صانحه هوایی وحشتناک، می فهمید در شهری زیر آب به نام «Rapture» هستید. همه در این شهر مرده اند. باید با ربات های بزرگ و ترسناک بجنگید، دختر بچه ها را نجات بدهید و پیش زمینه تاریخی این محل را پیدا کنید؛ شهری که قرار بوده است یک آرمانشهر باشد.

درست مثل بازی «fallout»، باید داستان بازی را دنبال کنید و تصمیم ها و انتخاب های اخلاقی بگیرید تا توانایی هایتان در بازی مشخص شود. باید به صداهای ضبط شده گوش بدهید، با دیگران مکالمه داشته باشید، صدای حرف زدن مردم را بشنوید و با بعضی شخصیت ها صحبت کنید. برخلاف مجموعه های «fallout»، این بازی مکالمات زیادی دارد که باید در آن ها شرکت کنید و به همین دلیل برای تقویت مهارت شنیدن عالی است.

در این بازی، اغلب مردم با لهجه بریتانیایی صحبت می کنند و بعضی از آن ها هم لهجه ایرلندی دارند.

“Tropico 4”

سطح: متوسط تا پیشرفته

ژانر: استراتژی

این بازی شما را در نقش دیکتاتوری قرار می دهد که قرار است فرمانروای یک جزیره باشد. بازی در دوران جنگ سرد است و شما باید با دو ابرقدرت دیگر روابط بین المللی ایجاد کنید و همچنین جناح های مختلف در جزیره را هم خوشنود و راضی نگه دارید.

اگر از شهرسازی خوشتان می آید یا عاشق سیاست هستید، این بازی برای شما ایده آل است.

زبان آموزان درباره تاریخ ابتدایی جهان در گذشته که تا امروز هم ادامه دارد و به تاریخ معاصر مربوط است، آشنا می شوند. در طول بازی پیام های متعددی از مشاوران و رهبران جناح های مختلف و وزرای کشورهای دیگر دریافت می کنید. این پیام ها و در کل این بازی می تواند ابزاری برای یادگیری و خواندن انگلیسی باشد، چون تمام پیام ها با صدای ضبط شده همراه است.

زبان آموزان باید این نکته را بدانند که چون بازی در کارائیب اتفاق می افتد، لهجه ها با آمریکایی و بریتانیایی خیلی فرق دارد. اگر می خواهید لهجه آمریکایی یا بریتانیایی یاد بگیرید، به صدای وزای آمریکا یا سازمان ملل گوش بدهید.

“Firewatch”

سطح: پیشرفته

ژانر: ماجراجویی، رمزآلود

به عنوان مردی به اسم «هنری» (Henry) بازی می کنید که در جنگل «وایومینگ» (Wyoming) (در آمریکا) به دنبال آتش سوزی های احتمالی و مهار آن ها می گردد. در طول بازی، سرپرست شما، «دلیله» (Dalilah) از طریق بی سیم با شما صحبت می کند. هم زمان با پیشروی داستان، شما با هم صمیمی تر می شوید و رازهای تاریکی درباره یکدیگر و همچنین درباره جنگل می فهمند.

این بازی جایزه «بفتا» (BAFTA) را برنده شده است و داستانی دارد که به راحتی می تواند تبدیل به یک فیلم شود. در واقع سناریوی بازی و صدا گذاری ها توسط افرادی انجام شده است که معمولا با مجموعه های تلویویزنی فوق العاده مثل «Mad Men» و «The Walking Dead» کار کردند.

از آنجایی که بازی درباره دیالوگ های بین دو نفر ست، واضح است که برای تمرین شنیدن انگلیسی مناسب است. با این حال، لطیفه ها و کنایه ها در این بازی ممکن است برای زبان آموزان مبتدی سخت باشد.

قبل از اینکه بازی ای را انتخاب کنید، اول “روند بازی” را بخوانید، به این ترتیب می توانید بفهمید چه نوع زبانی و چطور در آن استفاده شده است. فقط بعد از اینکه مطمئن شدید این بازی می تواند در یادگیری و تقویت مهارت های زبانی به شما کمک کند، آن را انتخاب کنید. تقریبا تمام بازی های این فهرست زمان بر هستند، پس حتما توجه کنید گزینه ای را انتخاب کنید تا با سطح زبان و وقت آزادتان تناسب داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی زبان انگلیسی کلیک نمایید

 آموزش زبان انگلیسی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

 مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید