IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
تحصیل در خارج از کشور
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
7 شهریور 1397

تحصیل در خارج از کشور

شاید یکی از جذاب ترین تجربه هایی که در زندگی هر کس اتفاق می افتد، پیدا کردن رشته و دانشگاه مورد علاقه برای ادامه تحصیل در خارج از کشور باشد. البته انتخاب این دو، تازه اول راه و در واقع ساده ترین مرحله مهاجرت است. قبل از اینکه بخواهید ایران را ترک کنید، مسائل بی شماری هستند که باید آن ها را در نظر بگیرید. برای عده ای تمام این مراحل پر از لذت و برای بقیه کابوسی وحشتناک است. پیشنهاد می کنیم یک سال قبل از اینکه بخواهید از کشور خارج شوید، مقدمات مهاجرت را شروع کنید و کشوری را انتخاب کنید که تمام یا اکثر نیازهای شما را برآورده کند. برای انتخاب یک کشور مناسب باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • مسکن
  • هزینه های زندگی و تحصیل
  • ویزا
  • خدمات درمانی
  • زبان

همه کسانی که می خواهند برای ادامه تحصیل به کشوری مهاجرت کنند، باید بتوانند خیلی زود با شرایط زندگی و تحصیلی آن کشور آشنا و شهروند آن کشور شوند. وقتی به کشور مقصد رسیدید، قطعا مرحله اول را با موفقیت پشت سر گذاشتید که در خاک فرنگ فرود آمدید. حالا بعد از رسیدن به کشور رویاهایتان باید موارد دیگری را هم مدنظر داشته باشید که عبارتند از:

  • توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران به زبان کشور مقصد
  • آشنایی با فرهنگ
  • آشنایی با محیط تحصیل جدید یعنی دانشگاه
  • پیدا کردن دوستان جدید
  • کم کردن حس دلتنگی و غربت که در اوایل ورودتان به کشور جدید گریبانتان را می گیرد.

تحصیل در خارج از کشور با هزینه کم

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

تحصیل در خارج از کشور با هزینه کم

در زمانه ای زندگی می کنیم که افزایش هزینه ها برایمان عادی شده است. هزینه تحصیل، شهریه دانشگاه، اجاره خانه، هزینه درمان و بسیاری هزینه های دیگر که هرروز شاید هر ساعت دچار نوسان است. این خبر برای کسانی که می خواهند برای ادامه تحصیل یا حتی زندگی به کشورهای خارجی سفر و مهاجرت کنند، بدترین خبر است. گاهی اطلاعات ناقص از شرایط مهاجرت و هزینه ها در کشورهای دیگر، باعث می شود نتوانید تصمیم درست بگیرید و حتی در بسیاری موارد قید مهاجرت را بزنید. اما با وجود افزایش هزینه ها، هنوز هم کشورهایی هستند که تحصیلات رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کنند و طعم مهاجرت برای این افراد شیرین شود.

نهادی به نام (Quacquarelli Symonds (QS هر ساله فهرست معتبری ارائه می کند که بهترین دانشگاه های جهان در آن لیست شده است. در آخرین گزارشی که این موسسه منتشر کرده است، کشورهایی با تحصیل رایگان یا هزینه ارزان معرفی شدند. در ادامه تعدادی از بهترین های این فهرست را با شما در میان می گذاریم.

تحصیل رایگان در آلمان

دهه هاست که کشور آلمان مقصد تحصیلی یا مهاجرت دائمی عده زیادی از دانشجویان یا مهاجران است. گرایش و تمایل به زندگی و تحصیل در این کشور همچنان روند به رو رشد دارد. یکی از مهم ترین دلایل این حجم از تقاضا این است که تحصیل در دوره های کارشناسی (لیسانس) در تمام دانشگاه های آلمان و برای همه افراد (چه آلمانی چه غیر آلمانی) و با هر ملیتی کاملا رایگان است. تنها هزینه ای که در این دوره از دانشجو دریافت می شود، مبلغی حدود 150 تا 200 یورو یا 160 تا 265 دلار آمریکاست که صرف تامین هزینه های پذیرش دانشجو در دانشگاه می شود.

هزینه تحصیل بسیار پایین، نظام اقتصادی و سیاسی قدرتمند و سیستم آموزشی بی نظیر و عالی آلمان، از جذاب ترین دلایل مهاجرت و ادامه تحصیل در این کشور است. با توجه به گزارشی که شرکت خدمات مالی و بانکداری بریتانیا (HSBC) منتشر کرده است، آلمان در میان پنج کشور برتر برای ادامه تحصیل قرار دارد و بیش از 40 دانشگاه در این کشور در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند.

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich) دارای رتبه یک دانشگاه های آلمان است.

زبان انگلیسی در سفر

تحصیل رایگان در مجموعه کشورهای نوردیک

کشورهای نوردیک به مجموع کشورهای شمال اروپا (اسکاندیناوی) و اقیانوس اطلس گفته می شود و شامل ایسلند، دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد هستند. احتمالا همه ما با شنیدن نام این کشورها، مناظر طبیعی خارق-العاده، کیفیت بالای زندگی و بالاترین سطح رفاه در ذهنمان تداعی می شود. این کشورها از سیاست گذاری های عاقلانه و خردمندانه ای برخوردارند که باعث می شود یکی از بهترین نظام های آموزشی عالی در جهان را داشته باشند. تمام کشورهایی که در بالا گفته شد می توانند امکان تحصیل رایگان یا با هزینه کم را در اختیار متقاضیان قرار بدهند.

در نروژ، تحصیلات برای تمام دانشجویان، در هر سطحی و با هر ملیتی رایگان است. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای دوره های کارشناسی حتما باید زبان نروژی بلد باشید، چرا که تمام این دوره ها با این زبان تدریس می شوند. برای مقاطع علمی بالاتر، مثل کارشناسی ارشد و دکتری، دوره های بیشتری وجود دارند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند و باز هم می توان از تحصیلات رایگان استفاده کرد. از آنجایی که دوره های دانشگاه های رایگان در نروژ به زبان اصلی این کشور یعنی نروژی تدریس می شوند، ممکن است فکر کنید زبان انگلیسی و آموزش آن از اهمیت کمی برخوردار باشد؛ اما باید بگوییم کاملا اشتباه می کنید. در نروژ دوره های آموزش زبان انگلیسی و به زبان انگلیسی برای بومیان یا دانشجویان بین المللی فراهم شده است. «دانشگاه اسلو» (Oslo University) یکی از دانشگاه های نروژ است که رشته آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهد و شامل دوره هایی در حوزه دستورزبان، متن، زبان شناسی، تفاوت بین زبان انگلیسی و نروژی و انواع مختلف زبان انگلیسی از نظر لهجه و تفاوت های منطقه ای و اجتماعی و زبان انگلیسی تاریخی و مدرن است.

در دانمارک و سوئد امکانات رایگان آموزش فقط برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس امکان پذیر است. اما دانشجویانی که از کشورهای دیگر برای تحصیل به دانمارک و سوئد مهاجرت می کنند، باید هزینه شهریه را پرداخت کنند. هزینه دوره دکترا به طور کامل توسط این دو کشور تامین می شود و دانشجویان ممتاز و با ارزش، علاوه بر اینکه می توانند مدرکشان را به طور رایگان دریافت کنند، مبلغی هم به عنوان حقوق یا دستمزد دریافت می کنند. فنلاند هم یکی از کشورهایی بود که تحصیلات رایگانش را از پاییز 2017 قطع کرد و از دانشجویان غیراروپایی شهریه دریافت می کند. اما کشور ایسلند یکی از کشورهای نوردیک است که چهار دانشگاه دولتی دارد و تحصیل در هر چهار دانشگاه رایگان است و هر سال فقط 400 یورو برای ثبت نام از دانشجویان دریافت می کند.

تحصـــیل در خارج از کشور

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

تحصیل رایگان و با هزینه کم در فرانسه

فرانسه به اندازه آلمان دانشگاه های رایگان یا ارزان ندارد، اما در این کشور هم می توان با پرداخت هزینه بسیار کم یا حتی به صورت رایگان به تحصیل پرداخت. دانشگاه های دولتی فرانسه رایگان نیستند، اما هزینه آن ها بسیار کمتر از شهریه بیشتر دانشگاه های معتبر در جهان است. در فرانسه هم مثل آلمان، تحصیل در دوره های رایگان فقط با زبان مادری این کشور یعنی زبان فرانسوی امکان پذیر است. اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی و همچنین تحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی رو به افزایش است.

علاوه بر موارد بالا، در کشورهایی مثل انگلستان، مالزی و تایوان هم دوره هایی برای آموزش یا تحصیلات تکمیلی زبان انگلیسی وجود دارد که متقاضیان زیادی دارند و دانشجویان می توانند از مزایای بسیار زیادی بهره مند شوند.

تحصیل در اروپا بدون مدرک زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد برای عده ای کابوس بزرگی است و گاهی همین مسئله بازدارنده می شود و باعث می شود کسانی که نمی توانند یا نمی خواهند مدرک زبان بگیرند، از مهاجرت صرف نظر کنند. آیا واقعا اجازه می دهید چنین دلیلی مانع پیشرفتتان شود؟ آیا می دانید کشورها و دانشگاه هایی در سراسر جهان وجود دارند که بدون مدرک زبان و با هزینه بسیار اندک می توانید در آن ها به ادامه تحصیل مشغول شوید؟

کشورهای سوئد، ایتالیا، هلند، اتریش، آلمان و سوئیس از جمله کشورهایی هستند که می توانید تحت شرایط ویژه و خاص و بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی در آنها مشغول تحصیل شوید. در واقع سیستم کاری به این شکل است که بدون مدرک زبان انگلیسی وارد این کشورها می شوید ولی باید دوره زبان انگلیسی را بگذرانید تا بتوانید برای ادامه تحصیل بدون مشکل در این کشورها زندگی کنید.

بهترین رشته های تحصیلی در خارج از کشور

انتخاب رشته مناسب یکی از سخت ترین مراحل مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور است. باید رشته ای را انتخاب کنید که هم به آن علاقه داشته باشید و هم با بودجه شما سازگار باشد. ممکن است رشته ای را در سر داشته باشید اما کشوری که قرار است به آن سفر کنید این رشته را در دانشگاه ها تدریس نکند یا هزینه تحصیل در آن بسیار زیاد باشد.

ده مورد از رشته هایی را که هم متقاضیان زیادی دارند هم هزینه تحصیل آن ها معقول، به صرفه و گاهی رایگان است به شما معرفی می کنیم تا بتوانید از بین آن ها بهترین گزینه را با توجه به سلیقه و شرایط خودتان انتخاب کنید.

بر اساس آمار شرکت های مختلف، تعداد متقاضیان و اعلام نیاز کشورهای جهان، رشته های پزشکی و پیراپزشکی اولین و بهترین رشته ها برای اپلای و ادامه تحصیل شناخته شده اند. بازار کار همیشگی و پردرآمد، موضوعات جذاب و غیرتکراری از دلایل تقاضای زیاد برای این رشته هاست. البته باید این نکته را یادآور شویم که هزینه تحصیل در این رشته ها بالاست؛ اما نه! ناامید نشوید؛ کشورهای خوب اروپایی مثل آلمان و اتریش، تحصیل در این رشته ها را هم به رایگان در اختیار دانشجویان قرار می دهد. در بین رشته های پزشکی، رشته دندانپزشکی یکی از پردرآمدترین رشته هاست و برای همه افراد هم جذاب است. بعد از پزشکی، رشته های فنی مهندسی طرفداران خاص خود را دارند و خبر خوب اینکه می توانید با هزینه کاملا معقول و در بسیاری موارد به صورت رایگان در کشورهای زیادی این رشته ها را آموزش ببینید. از میان رشته های مهندسی، برق، مکانیک و کامپیوتر جزو محبوب ترین رشته ها هستند.

تحصیل در خارج از کشور

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

در ادامه رشته های دیگری را هم به شما معرفی می کنیم که می توانند همیشه و همه جا پولساز باشند.

  • علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

با توجه به پیشرفت سرسام آور تکنولوژی در ده های اخیر، نیاز به نیروی کار ماهر و تحصیلکرده از دغدغه های اصلی کشورهای پیشرفته یا کشورهای در حال پیشرفت است. کشورهای انگلستان و نیوزلند بهترین کلاس های برنامه نویسی در جهان را دارند و ژاپن و کره جنوبی از معروف ترین کشورها برای ادامه تحصیل در رشته های فناوری اطلاعات به حساب می آیند.

  • پرستاری

پرستاران یکی از مهم ترین عناصر در سیستم پزشکی هر کشور هستند و در تمام جهان به وجود چنین افرادی نیاز است. به نظر من باید در کنار هر پزشک یک یا دو پرستار هم مشغول به کار باشند. کشور آلمان یکی از بهترین و محبوب ترین دوره های پرستاری را در جهان دارد.

  • حقوق جزا و جرم شناسی

متاسفانه در تمام جهان جرم و جنایت کم و زیاد وجود دارد و رسیدگی به این معضل علاوه بر نیروهای کارکشته و حرفه ای پلیس، به وکلا و جرم شناسانی نیاز دارد که قانون و عدالت را اجرا کنند. در ایالات متحده اگر پلیسی بدون سلاح ببینید انگار اژدها یا اسب تک شاخ دیدید. اما در انگلستان یا نیوزلند افرادی هستند که در نقش پلیس یا جرم شناس فعالیت می کنند اما سلاح آن ها یک سلاح گرم نیست و با قانون و حقوق جزا به جنگ مجرمان می روند. اگر می خواهید در کشوری خارجی به تحصیل این رشته بپردازید، هلند یا سنگاپور می تواند مقصد خوبی باشد.

  • علوم ورزشی و تربیت بدنی

رشته های ورزشی از محبوب ترین رشته ها چه برای تحصیل چه به عنوان حرفه یا حتی تفریح در سراسر جهان است. رشته های ورزشی در زمینه پزشکی تاثیر زیادی گذاشته است و یکی از رشته های درآمدزاست.

  • تصویرسازی و انیمیشن

تصویرسازی، انیمیشن و کارهای گرافیکی یکی از نمودهای هنری در جامعه است که می تواند بیانگر فرهنگ و آداب و رسوم جوامع مختلف باشد. استفاده از گرافیک و تصویرسازی در تمام جهان دیده می شود و انیمیشن ها در ابعاد بین المللی طرفدار دارند. تحصیل در این رشته ها در کشورهای خارجی، موقعیت های شغلی زیادی از سمت استودیوها و کارفرمایان یا حتی استارتاپ های کوچک و بزرگ را برای شما فراهم می کند.

  • مدیریت

تمام جوامع، در تمام اعصار و برای پیشرفت در تمام جنبه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حتی آموزشی، نیاز به مدیران و سرپرستان کارکشته و تحصیلکرده ای دارند که شرایط پیشرفت را فراهم کنند. فراگیری روش های مدیریت در خارج از کشور برای شکوفایی توانمندی ها و استعدادهای دانشجویان مفید است و می توانند از دانشی که در کشورهای خارجی کسب می کنند در کشور خودشان و برای بهبود اوضاع استفاده کنند.

چگونگی تحصیل در خارج از کشور

مشاوره رایگان تحصیل در خارج از کشور

دانستن مطالب بالا شاید برای عده ای راحت باشد و با یک جستجوی ساده در اینترنت، تمام اطلاعاتی را که نیاز دارند پیدا کنند. اما عده ای ترجیح می دهند برای مهاجرت و دسترسی به اطلاعات کامل و به روز، به موسسات مهاجرت و اعزام دانشجو مراجعه کنند و صفر تا صد مهاجرت و اقامت را از طریق این موسسات انجام بدهند.

موسسه اعزام دانشجو و مهاجرت صبا پلن یکی از بهترین موسساتی است که می توانید برای مشاوره رایگان و انجام امور مهاجرت از آن کمک بگیرید. کادر مشاوره تخصصی و مجرب، بیش از ده سال فعالیت مفید در زمینه مهاجرت، امکان مشاوره تلفنی رایگان و حفظ رابطه با مشتریان قبلی از ویژگی های برجسته این موسسه است. تضمین اخذ ویزا، قرارداد حقوقی رسمی برای اعزام دانشجو، ارائه اطلاعات به روز و موثق بر اساس آخرین تغییرات در قوانین کشورها دلایلی هستند که هر کسی می تواند به این موسسه مهاجرتی اعتماد کند.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. آواتار MAHYA
    MAHYA
    13 اردیبهشت 1402
    پاسخ دادن

    سلام من دانش اموز کلاس هفتمم و میخام زبان یاد بگیرم چکار کنم؟

    • آواتار ایرانمهر
      ایرانمهر
      13 اردیبهشت 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر پس از تعیین سطح و با توجه به رده سنی دوره مدنظر به شما پیشنهاد میشود شما میتوانید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

  2. سلام.وقت بخیر .
    در مورد تحصیل در خارج از کشور میشه راهنمایی بفرمایید؟

  3. آواتار پویان قیصری
    پویان قیصری
    30 آبان 1400
    پاسخ دادن

    سلام من یکی از زبان آموزتون هستم
    میخواستم بدونم تحصیل در کشور انگلیس رایگان ،کم هزینه یا پر هزینه است لطفا میگید تحصیل در انگلیس چقدر هزینه داره؟؟؟

    • آواتار آموزشگاه ایرانمهر
      آموزشگاه ایرانمهر
      30 آبان 1400
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر لطفا با دفتر مرکزی تماس بگیرسد 84378 داخلی 456 بخش مهاحرت موسسه صبا پلن

  4. آواتار رویا محمودی
    رویا محمودی
    28 بهمن 1397
    پاسخ دادن

    سلام میخواستم بدونم برای تحصیل پزشکی در المان برای اینکه از صفر و بدون نیاز به معدل دوره ی دبیرستان از ایران چه شرایطی لازم میباشد?

    • آواتار آموزشگاه ایرانمهر
      آموزشگاه ایرانمهر
      28 بهمن 1397
      پاسخ دادن

      با سلام

      لطفا به سایت sabaplan.com مراجعه کنید

  5. آواتار آموزشگاه ایرانمهر
    آموزشگاه ایرانمهر
    28 بهمن 1397
    پاسخ دادن

    با سلام

    لطفا به سایت sabaplan.com مراجعه کنید

  6. آواتار پرویز مرادی
    پرویز مرادی
    20 مهر 1397
    پاسخ دادن

    با عرض سلام و خسته نباشید به تمام اساتید بزرگوار ایران مهر بخاطر این همه زحمتی که می کشید
    بنده سوالم این است که آیا دو زبان را در کنار هم یاد گرفت مثل آلمانی و انگلیسی مشکلی نداره یا به هم در یاد گرفتن صدمه نمی زند؟ خیلی ممنونم

    • آواتار آموزشگاه ایرانمهر
      آموزشگاه ایرانمهر
      20 مهر 1397
      پاسخ دادن

      با عرض سلام 

      بله حتما

      نظر به اینکه کارشناسان ما بتوانند به تمامی سوالات شما دقیق و تفکیک شده پاسخ دهند ازشما درخواست می شود جهت تعیین سطح و مشاوره ی رایگان با یکی از 20 شعب نزدیک بهمحل کار یا منزل خود تماس حاصل نمایید.

  7. آواتار آموزشگاه ایرانمهر
    آموزشگاه ایرانمهر
    20 مهر 1397
    پاسخ دادن

    با عرض سلام 

    بله حتما

    نظر به اینکه کارشناسان ما بتوانند به تمامی سوالات شما دقیق و تفکیک شده پاسخ دهند ازشما درخواست می شود جهت تعیین سطح و مشاوره ی رایگان با یکی از 20 شعب نزدیک بهمحل کار یا منزل خود تماس حاصل نمایید.

  8. آواتار پرویز مرادی
    پرویز مرادی
    20 مهر 1397
    پاسخ دادن

    با عرض سلام و خسته نباشید به تمام اساتید بزرگوار ایران مهر بخاطر این همه زحمتی که می کشید
    بنده سوالم این است که آیا دو زبان را در کنار هم یاد گرفت مثل آلمانی و انگلیسی مشکلی نداره یا به هم در یاد گرفتن صدمه نمی زند؟ خیلی ممنونم

    • آواتار آموزشگاه ایرانمهر
      آموزشگاه ایرانمهر
      20 مهر 1397
      پاسخ دادن

      با عرض سلام

      بسته به استعداد و توانایی های فردی هیچ تداخلی به وجود نخواهد آمد .

  9. آواتار آموزشگاه ایرانمهر
    آموزشگاه ایرانمهر
    20 مهر 1397
    پاسخ دادن

    با عرض سلام

    بسته به استعداد و توانایی های فردی هیچ تداخلی به وجود نخواهد آمد .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید