IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
22 مهر 1398

بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی

در آموزشگاه زبان ایرانمهر تمام تلاش ما این است یادگیری زبان را به تجربه‌ای لذت‌بخش و به یادماندنی تبدیل کنیم. یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسائلی که زبان‌آموزان ما با آن درگیر هستند و از ما خواستند درباره آن بیشتر صحبت کنیم، نوشتن مقاله‌ای برای آموزش وجه‌های فعل در زبان انگلیسی و بهترین راه یادگیری آن‌هاست.

بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی، حفظ کردن وجه‌ها و استفاده از آن‌ها در مکالمات روزمره است. در این مقاله درباره وجه‌ها صحبت می‌کنیم، راهنمایی‌ها و نکاتی را برای مکالمه و تمرین زبان انگلیسی به شما می‌گوییم و معامله شیرینی را با شما مطرح می‌کنیم که می‌توانید زبان انگلیسی را با بومیان انگلیسی‌زبان تمرین کنید.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوریآموزش زبان انگلیسی برای کودکانآموزش زبان انگلیسی برای نوجوانانآموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های آنلاینآموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکانآموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانانآموزش آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصیآموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکانآموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانانآموزش خصوصی انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آنلاینآموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکانآموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانانآموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

وجه فعل در زبان انگلیسی

در این قسمت سه وجه مهم در زبان انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم که بیشترین قسمت مکالمات روزمره را تشکیل می‌دهند.

وقتی نوبت وجه‌های فعل در زبان انگلیسی می‌رسد، معمولا سه وجه مجزا و مهم پدیدار می‌شود که باید آن‌ها را بشناسید و بدانید چطور باید از آن‌ها استفاده کنید. این وجه‌ها در تمام زبان‌های جهان وجود دارند و همیشه از آن‌ها استفاده می‌شود: گذشته، حال و آینده.

فعل‌های انگلیسی در زمان گذشته، واقعه یا اتفاقی را توضیح می‌دهند که قبلا اتفاق افتاده است، در حالی که فعل‌ها در وجه حال، عملی را توصیف می‌کنند که در حال وقوع است و وجه آینده هم به واقعه‌ای اشاره دارد که قرار است در آینده به وقوع بپیوندد.

در جدول زیر راهنمای وجه‌های فعل در زبان انگلیسی را می‌بینید.

Simple PresentSimple PastSimple Future
eat breakfast every morning.ate a big breakfast this morning.will eat eggs for breakfast tomorrow.
Present ContinuousPast ContinuousFuture Continuous
am eating breakfast right now.was eating breakfast when you called.will be eating breakfast when you arrive at my house.
Present PerfectPast PerfectFuture Perfect
have eaten breakfast every day this week.had eaten eggs for breakfast every day until today.will have eaten eggs for fifty days straight by the end of the week.
Present Perfect ContinuousPast Perfect ContinuousFuture Perfect Continuous
have always eaten a big breakfast.had been eating eggs every day for at least a month.will have been eating breakfast for an hour by the time you arrive.

حالا با هم تمام زیر و بم وجه حال و گذشته ساده را بررسی می‌کنیم.

صرف فعل در وجه گذشته ساده

اگر در زمینه صرف افعال حال ساده در زبان انگلیسی نیاز به کمک دارید، مقاله درستی را برای خواندن انتخاب کردید!

بسیاری از افراد صرف نظر از زبانی که در حال یادگیری آن هستند، با صرف افعال مشکل دارند. اما این مسئله نباید باعث استرس و ترس شما شود!

در ادامه چهار وجه حال در زبان انگلیسی را به شما می‌گوییم و مثال‌هایی می‌زنیم که بتوانید صرف آن‌ها را بهتر بفهمید.

  1. زمان حال ساده

از زمان حال ساده برای صحبت کردن درباره موقعیت‌هایی استفاده کنید که تکرار می‌شوند یا یکسان باقی می‌مانند. مواردی مثل عادت‌ها، واقعیت‌ها و حقایق پذیرفته‌شده از مواردی هستند که باید برای صحبت کردن درباره آن‌ها از حال ساده استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن برای توصیف تمهیدات و اتفاقات تعیین شده در زمان حال یا حتی آینده استفاده کنید.

قوانین صرف افعال در وجه حال ساده:

  • از مصدر فعل با I، You و We استفاده کنید. (I eat. You eat. We eat.)
  • برای افعال با قاعده سوم شخص مفرد، به انتهای فعل -s اضافه کنید. (He eats. She eats. It eats.)
  • اگر فعل به -y ختم می‌شود، برای ضمایر سوم شخص مفرد آن را به -ies تبدیل کنید (He flies. She flies. It flies.). اگر فعل به یک مصوت + y ختم شود، فقط s اضافه کنید. (He says. She says. It says.)
  • افعالی که به -ch، -sh، -x، -ss ختم می‌شوند، برای ضمیر سوم شخص مفرد -es می‌گیرند. (He watches. She crashes. It boxes.)
مراحل یادگیری زبان

در ادامه مثال‌های بیشتری را با هم مرور می‌کنیم:

  • واقعیت‌ها/حقایق کلی

Water boils at 100 C.

Football is a sport.

Many people live in Barcelona.

  • عادت‌ها یا اعمال تکراری

He only drinks coffee.

He eats at noon every day.

  • دستور‌العمل‌ها و راهنمایی‌ها

Open the door.

Make a left turn.

  • تمهیدات و اتفاقات تعیین شده

You leave tomorrow at 6.

Winter break starts the 16th.

وجه حال استمراری

وقتی قرار است فعلی را صرف کنید، مهم است که به متن و محتوای کلام فکر کنید.

در زبان انگلیسی از حال استمراری برای بیان عملی استفاده می‌شود که در حال حاضر در حال وقوع است و هنوز کامل نشده است. همچنین می‌توانید از این وجه برای توصیف برنامه‌ای در آینده استفاده کنید.

برای ساخت وجه حال استمراری، وجه حال ساده فعل (to be) را با وجه وصفی معلوم (present participle) فعل اصلی کنار هم می‌گذاریم. وجه وصفی معلوم، ریشه فعل + ing است.

به چند مثال دقت کنید:

You are reading (read+ing) now.

We are not speaking (speak+ing).

They are going to Spain in September.

    حال کامل

    صرف فعل حال ساده در زبان انگلیسی اغلب برای زبان‌آموزان دردسرساز است.

    راه ساده یادگیری آن را به شما می‌گوییم:

    حال کامل وقتی زمان‌بندی اهمیتی ندارد، رابطه‌ای بین گذشته و حال برقرار می‌کند.

    برای ساخت وجه حال کامل کافی است شکل درست to have را با قسمت سوم (past participle) فعل اصلی به کار ببرید (اگر فعلتان با قاعده است، به انتهای آن یک -ed اضافه کنید).

    در واقع فرمول این وجه به شکل زیر خواهد بود:

    To have + past participle (base + ed for regular verbs)

    به مثال‌های زیر دقت کنید:

    I have visited (visit+ed) Portugal (The timing isn’t important, but the result is.)

    He has seen (irregular) the Statue of Liberty.

    We have played (play+ed) that game many times.

      حال کامل استمراری

      حال کامل استمراری شبیه حال کامل است. اما در زمان حال کامل استمراری واقعه‌ای را توصیف می‌کنید که در گذشته شروع شده است و هنوز ادامه دارد. در این حالت، نتیجه و خود عمل برای ما مهم است.

      برای ساخت این وجه، از فرمول زیر استفاده کنید:

      To be + present participle (main verb + ing)

      فعل to be + وجه وصفی معلوم (فعل اصلی + ing)

      مثال زیر را بخوانید:

      He has been living (live+ing) here for many years.

      I have been writing (write+ing) my biography.

      You have been learning (learn+ing) English since you were 3 years old.

        بهترین راه یادگیری انگلیسی

        وجه گذشته ساده

        برای اینکه مقاله ما ناقص نباشد، نوبتی هم که باشد نوبت صرف افعال در وجه گذشته ساده است. در مقاله مربوط به وجه گذشته صفر تا صد این وجه را توضیح دادیم.

        نحوه تلفظ صحیح کلمات در زبان انگلیسی

        آآآه، خطرات یادگیری یک زبان جدید! برای زبان انگلیسی که به طور گسترده در جامعه و تجارت صحبت می‌شود، در عین اینکه می‌تواند مزیت‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشد، اما تلفظ درست کلمات می‌تواند سردرد بسیاری از زبان‌آموزان انگلیسی باشد. اگر می‌خواهید نحوه تلفظ درست کلمات را یاد بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است. همانطور که قبلا هم درباره آن صحبت شده است، تلفظ کلمات به زبان انگلیسی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، تا وقتی که روش درست آن را یاد بگیرید. با صرف زمان و تمرین کردن می‌توانید زبان انگلیسی را بهتر و بهتر یاد بگیرید و با اعتماد به نفس بیشتری به این زبان صحبت کنید.

        همه‌چیز درباره تکرار است

        برای یادگیری تلفظ زبان انگلیسی، اولین کاری که باید بکنید این است که کلمه‌ای را که در حال یادگیری آن هستید، بارها و بارها تکرار کنید. وقتی کلمه‌ای را بارها بشنوید و بخوانید و آن را با صدای بلند تمرین کنید، می‌توانید آن را در مکالمه با دیگران به درستی بیان کنید. زبان انگلیسی یک زبان ریسکی و دردسرساز است و کلمات زیادی دارد که املای یکسان اما تلفظ و معنی متفاوتی دارند.

        برای یادگیری هر حرف در زبان انگلیسی وقت بگذارید

        برای اینکه از آزار و اذیت‌های زبان انگلیسی بیشتر برای شما بگوییم، باید بدانید بسیاری از حروف در زبان انگلیسی چند تلفظ متفاوت دارند، به خصوص وقتی با حروف دیگر ترکیب می‌شوند. برای مثال می‌توان به حرف Th اشاره کرد. مصوت‌هایی مثل a، e، i، o، u و گاهی y مثال‌های دیگری هستند که می‌توانند شما را گیج کنند. این حروف بر اساس کلمه یا متنی که در آن استفاده شدند، می‌توانند نرم یا سخت باشند. حرف “j” هم در این گروه قرار می‌گیرد.

        بعد از آن نوبت به حروف بی‌صدا می‌رسد. گاهی حرفی در انتهای یک کلمه قرار دارد و تلفظ نمی‌شود و به همین دلیل به آن حرف بی‌صدا گفته می‌شود. کلمه Challah (نوعی نان) بهترین مثال برای این مورد است.

        به لهجه‌ها و گویش‌های محلی دقت کنید

        همانطور که حتما متوجه شدید، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها کاملا متفاوت صحبت می‌کنند. استرالیایی‌ها هم لهجه و گویش خودشان را دارند و دیگر کشورهای انگلیسی و مناطق دیگر هم همینطور. بخش بزرگی از نحوه تلفظ کلمات در زبان انگلیسی به شناخت و درک این تفاوت‌ها بستگی دارد.

        همانطور که کلمات جدید یاد می‌گیرید، نحوه تلفظ آن‌ها را بر اساس اینکه قرار است با چه کسی صحبت کنید، روی کاغذ بنویسید.

        همچنین، با وجود پیچیدگی‌ها و ناسازگاری‌ها، زبان انگلیسی زبانی به شدت آوایی است. اگر بتوانید حروف را به درستی در کنار هم بچینید، حداقل راه درستی را پیش گرفتید.

        سلام و احوال‌پرسی به زبان انگلیسی

        سلام کردن به کسی به زبان انگلیسی معمولا نسبت به زبان‌های دیگر غیررسمی‌تر و دوستانه‌تر است. بخش عمده آن به این دلیل است که راه‌های زیادی برای سلام و احوال‌پرسی کردن وجود دارد و بسیاری از آن‌ها مورد قبول انگلیسی‌زبان‌هاست.

        این عبارات و کلمات رایج در زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند بتوانید خودتان را معرفی و سر صحبت را با دیگران باز کنید. البته می‌توانید از کلمات و عبارات مخصوص خودتان استفاده کنید تا روشی خاص و منحصربه‌فرد برای صحبت کردن با دیگران داشته باشید و همچنین می‌توانید خودتان میزان رسمی بودن صحبت‌هایتان را مشخص کنید.

        سلام (Hello)

        این کلمه یک سلام غیررسمی است و بیشتر زمانی به کار می‌رود که شما کسی را از قبل می‌شناسید یا با او رابطه‌ای دارید. روش‌های دیگر سلام کردن به شکل زیر است:

        • Hey
        • Hi
        • What’s up? (کاملا غیررسمی؛ در جمع‌های بسیار صمیمی مثل جمع دوستان یا خانواده)

        شما هم می‌توانید به روش‌های زیر جواب بدهید:

        Hey

        Hello. How are you?

        Not much. What’s up with you?

          امروز حالت (حالتان) چطور است؟ (How are you doing today?)

          روشی رایج برای اینکه از کسی بپرسید روز خود را چطور می‌گذراند. این جمله می‌تواند در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی به کار برود و اغلب به طور یکسان تفسیر می‌شود. انواع دیگر این جمله به شرح زیر است:

          How’s it going?

          What’s going on?

          • How have you been? (روشی رسمی برای پرسیدن حال کسی که از دفعه قبلی که با هم صحبت کردید او را ندیده بودید)

          شما هم می‌توانید به روش‌های زیر جواب بدهید:

          I’m good/well/great. How are you?

          It’s going well. How about you?

          • I’ve been better (اگر حالتان خیلی خوب نیست)

          صبح/بعدازظهر/عصر بخیر (Good morning/afternoon/evening)

          راهی رسمی برای اینکه به کسی سلام کنید. این عبارات بیشتر در موقعیت‌های حرفه‌ای یا زمانی که با یک گروه صحبت می‌کنید استفاده می‌شود.

          شما هم می‌توانید به روش‌های زیر جواب بدهید:

          Good morning/afternoon/evening

          Hello

          How are you today?

              بهترین راه یادگیری انگلیسی

              از آشنایی با شما خوش‌وقتم/خوشحالم (It’s good to see you/it’s nice to see you)

              راهی غیررسمی برای اینکه به کسی بگویید از دیدن، آشنایی و صحبت کردن با او خوشحال شده‌اید.

              شما هم می‌توانید به روش‌های زیر جواب بدهید:

              Great to see you as well.

              It’s been too long!

              How have you been?

                از ملاقات شما خوشبختم (Nice to meet you)

                روشی نسبتا رسمی برای اینکه به کسی که تازه او را ملاقات کردید ادای احترام کنید. معمولا این جمله بعد از اینکه دو طرف خودشان را معرفی کردند یا معرفی شدند استفاده می‌شود. انواع دیگر این جمله به شرح زیر است:

                Great to meet you

                • Nice to finally meet you in person (زمانی استفاده می‌شود که با کسی به صورت مجازی در اینترنت یا تلفنی آشنا شده بودید اما هنوز یکدیگر را ندیده بودید)).

                شما هم می‌توانید به روش‌های زیر جواب بدهید:

                Nice to meet you as well.

                Same to you.

                The pleasure is mine.

                  اهل کجایی؟ (Where are you from?)

                  روشی رایج برای اینکه از کسی بپرسید زادگاهش کجاست یا کجا زندگی می‌کنند، این عبارت برای موقعیت‌های رسمی و غیررسمی استفاده می‌شود. این جمله راهی عالی برای «باز کردن سر صحبت» و نشان دادن علاقه‌تان به صحبت کردن با مخاطبتان است و این سوال به مخاطب نشان می‌دهد می‌خواهید او را بیشتر بشناسید و بیشتر با او صحبت کنید.

                  شما هم می‌توانید به روش‌های زیر جواب بدهید:

                  I’m from Boston. How about you?

                  I grew up in California but now I live in New York.

                  I’m Indonesian/Chinese/etc.

                    اعضای خانواده به زبان انگلیسی

                    یکی از اولین و مهم‌ترین مباحثی که در زبان انگلیسی یاد می‌گیرید، نحوه صحبت کردن و نامگذاری روابط بین اعضای یک خانواده و اطرافیان است. برای تسلط کامل در زبان انگلیسی، دانستن عنوان اعضای خانواده بسیار مفید و ضروری است.

                    با این مقاله شما می‌توانید عنوان تمامی نسبت‌های فامیلی را یاد بگیرید و هر کس را به درستی خطاب کنید. یادگیری عناوین اعضای خانواده برای ارتباط برقرار کردن و صحبت کردن با بومیان انگلیسی‌زبان بسیار مهم است.

                    می‌توانید از مدرستان کمک بگیرید تا این نسبت‌ها را به شما یاد بدهد. همچنین می‌توانید از دوست یا باز هم معلم‌تان کمک بگیرید تا این عناوین را حفظ کنید و مطمئن شوید درک درستی از نسبت اعضای خانواده خودتان دارید.

                    راهنمای اعضای خانواده به زبان انگلیسی

                    • mother, mom

                    مادر، مامان

                    • father, dad

                    پدر، بابا

                    • parent, parents

                    پدر و مادر، والدین

                    • children, child, kids, kid

                    فرزندان، اولاد، فرزند، بچه

                    • son

                    پسر

                    • daughter

                    دختر

                    • sister, little sister, big sister, older sister, younger sister

                    خواهر، خواهر کوچک، خواهر بزرگ، خواهر بزرگ‌تر، خواهر کوچک‌تر

                    • brother, little brother, big brother, older brother, younger brother

                    برادر، برادر کوچک، برادر بزرگ، برادر بزرگ‌تر، برادر کوچک‌تر

                    • siblings

                    خواهر و برادر

                    • grandmother, grandma

                    مادر بزرگ، مامان بزرگ

                    • grandfather, grandpa

                    پدر بزرگ، بابا بزرگ

                    • grandparent

                    پدر برزگ و مادر بزرگ

                    • grandson

                    نوه، نوه پسر

                    • granddaughter

                    نوه، نوه دختر

                    • grandchild, grandkids

                    نوه، نوه دختر و پسر

                    • aunt

                    عمه، خاله، زن عمو، زن دایی

                    • uncle

                    عمو، دایی

                    • niece

                    دختر برادر یا خواهر

                    • nephew

                    پسر خواهر یا برادر

                    • cousin, second cousin

                    پسر عمو، دختر عمو، پسر دایی، دختر دایی

                    • husband

                    همسر (مرد)، شوهر

                    • wife

                    همسر (زن)، زن

                    • spouse, partner

                    همسر، زن یا شوهر، شریک زندگی

                    • sister-in-law

                    خواهر شوهر

                    • brother-in-law

                    برادر شوهر

                    • mother-in-law

                    مادر شوهر

                    • father-in-law

                    پدر شوهر

                    • fiancé

                    نامزد

                    • girlfriend

                    دوست دختر

                    • boyfriend

                    دوست پسر

                    • significant other

                    مخاطب خاص

                    امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و مطالب آن مفید بوده باشد.

                    پیشنهادات و انتقادات خودتان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

                    چقدر این پست برایتان مفید بود؟
                    1
                    2
                    3
                    4
                    5
                    5 از 5 از 2 رای

                    نظر خود را با ما در میان بزارید

                    لغو پاسخ

                    مقالات مرتبط

                    برای مشاوره رایگان کلیک کنید