IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
با این پنج TED Talks حسابی پرانگیزه شوید
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: محمد اشرفی
28 فروردین 1398

با این پنج TED Talks حسابی پرانگیزه شوید

آیا می‌خواهید کنار دوستان خود حسابی قد علم کرده و در زبان انگلیسی حسابی ماهر به نظر برسید؟

آیا می‌خواهید دو زبانه شوید ولی به نظرتان، کار سختی است؟

از TED Talk خبر دارید؟

TED Talk گزینه‌ی مناسبی برای یادگیری یک زبان جدید است. با گوش دادن به TED Talk علاوه بر یادگیری یک زبان جدید، اطلاعات مفید و جذابی را به سرعت و به خوبی دریافت می‌کنید. این اطلاعات را می‌توانید در انواع موضوعات پیدا کنید. چون TED Talk از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را شامل می‌شود.

در ادامه، شما با ویدیوهای بسیار جذابی جهت افزایش انگیزه و یادگیری بهتر و موثرتر زبان انگلیسی، آشنا می‌شوید.

برخی از این TED Talkها ایده‌هایی کاملا تئوری را بیان می‌کنند. البته برای تماشای آن‌ها، دلایل کاملا قانع کننده‌ای ارائه می‌دهیم و می‌گوییم که چگونه از هر کدام برای یادگیری کاربردی زبان انگلیسی، استفاده کنید.

پنج TED Talk که حسابی شما را به شور و شوق یادگیری زبان می‌اندازد.

“4 Reasons to Learn a New Language”

مطمئنا شخصی مثل John McWhorter که یکی از متخصصین بین‌المللی در یادگیری زبان دوم است، راجع به این موضوع اطلاعات زیادی می‌داند.

در این سخنرانی، او با در نظر گرفتن اینکه زبان انگلیسی، زبان اصلی در برقراری ارتباط در سراسر دنیا شده است، فواید و نکات یادگیری یک زبان دوم را توضیح می‌دهد. بخشی از سخنان او را در ادامه برایتان بیان می‌کنیم:

اگر می‌خواهید فرهنگ کشور دیگری را درک کنید، یادگیری زبان آن کشور یکی از بهترین روش‌ها است. وقتی هنوز زبان یک کشور را بلد نیستید، چگونه می‌خواهید فرهنگ آن کشور را بفهمید.

یادگیری زبان، تاثیر مثبتی روی سلامتی شما خواهد گذاشت. اگر به دو یا چند زبان صحبت می‌کنید، مغزتان فعال‌تر از بقیه کار کرده و احتمال ابتلا به آلزایمر در شما خیلی کم خواهد شد.

هیچ‌چیزی از یادگیری خود‌آموز یک زبان خارجی آسان‌تر نیست. نیازی نیست به کلاس بروید یا بابت یادگیری نکات، هزینه کنید. به راحتی می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ی زیاد، هر زبانی که می‌خواهید را بیاموزید.

یادگیری زبان جدید سرگرم کننده است! تکرار صداها و لفظ‌هایی که تا به حال نشنیده‌اید، بازی با کلمات و یادگیری سایر نکات، واقعا سرگرم کننده است و حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد.

چرا این ویدیو را تماشا کنیم؟

یک کلام، ختم کلام: انگیزه!

اگر انگیزه‌ی کافی نداشته باشید، اصلا زبان خارجی یاد نمی‌گیرید. یکی از بزرگترین و مهمترین دلایل اینکه مردم زبان خارجی یاد نمی‌گیرند، همین کمبود انگیزه است. اگر اولویت شما یادگیری یک زبان جدید باشد، خیلی سریع‌تر و راحت‌تر آن را می‌آموزید.

این TED Talk تا حد زیادی انگیزه‌ی شما برای مطالعه‌ی زبان را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، با تماشای آن اطلاعات و نکات خیلی مفیدی نیز به دست می‌آورید و تمرکز شما در یادگیری بالاتر می‌رود.

چون انگیزه مهم‌ترین نکته و اولین قدم برای شروع یادگیری یک زبان جدید است، این سخنرانی را در اول لیستمان قرار دادیم تا ابتدا، حسابی انگیزه جمع کنید و سپس، به مرحله‌ی بعدی بروید…

با این پنج TED Talks حسابی پرانگیزه شوید

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

 “One Simple Method to Learn Any Language”

این یک سخنرانی از TEDx است. Scott Young و Vat Jaiswal گوینده‌های این سخنرانی هستند و ادعا می‌کنند که تکنیکی ساده جهت آموزش هر زبانی در اختیار دارند.

Young و Jaiswal راجع به ترس‌هایی بحث می‌کنند که در ابتدای یادگیری یک زبان خارجی، ممکن است زبان آموز را در بر بگیرد.

اما چگونه باید از این ترس، دوری کنیم؟

راه حل: فارسی صحبت نکنید.

راحت‌تر از چیزی است که تصورش را می‌کردید، نه؟ اما دلیل خوبی پشت این راه‌حل است. اگر شما فارسی صحبت نکرده و سعی کنید جملات زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری که آن را می‌آموزید، بیان کنید،‌ کلمات و عبارات را سریع‌تر و بیشتر یاد می‌گیرید.

همچنین، در بحث زبان شناسی و linguistic پیشرفت کرده، در تلفظ روان‌تر می‌شوید و یاد می‌گیرید که چگونه منظورتان را بدون فکر به آن، در زبان دوم بیان کنید.

برای اینکه در این مرحله موفق شوید، به هیچ عنوان نباید از زبان فارسی استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که قرار است چه زبانی یاد بگیرید یا کلاس زبان می‌روید یا نه، ولی حتی با همکلاسی‌هایتان نیز نباید به زبان مادری خود صحبت کنید.

چرا این ویدیو را تماشا کنیم؟

صحبت نکردن به زبان مادری، روشی مناسب جهت یادگیری سریع زبان جدید است. اگر دقت کنید، کسانی که در خارج از کشور درس می‌خوانند و برای برقراری ارتباط، همیشه مجبورند تا از زبان همان کشور کمک بگیرند، خیلی سریع زبان آن کشور را می‌آموزند.

خب البته که همه‌ی زبان آموزان نمی‌توانند به خارج از کشور مهاجرت کنند. اما می‌توانند قانون –نه به فارسی- را در کلاس‌ زبان، اجرا کنند. حتی اگر کلاس زبان نمی‌روند، می‌توانند همکار یا دوستی را پیدا کرده و با او تنها به زبان جدید صحبت کنند. به ‌این ترتیب، بدون مهاجرت به هدف خود نزدیک می‌شوند.

“A Word Game to Communicate in Any Language”

Ajit Narayanan متخصص اطفال و کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم است. او راجع به یکی از مشکلات ذهنی بیماران اوتیسمی صحبت می‌کند. Abstraction‌ یا به عبارتی، حواس پرتی. این مشکل، در یادگیری زبان برای هر انسان سالمی نیز ممکن است رخ بدهد. اگر کمی به حقیقت ماجرا نگاه کنید، یک کلمه، بازتابی از معنی یک شیء یا مفهوم است. بنابراین، او ابزاری جهت برقراری ارتباط بدون استفاده از نکات گرامری ابداع کرد. در این روش، به جای مدیریت لغات در جمله، باید آن‌ها را در یک نقشه به کار ببرید. با استفاده از این سیستم، خیلی بهتر می‌توانید جمله بندی‌ها را یاد بگیرید.

زمانی که او روی کودکان اوتیسمی کار می‌کرد و سعی داشت تا قواعد دستور زبان را به آن‌ها بیاموزد، به یادگیری زبان دوم نیز اندیشید. به عنوان یک بزرگسال، وقتی زبان یاد می‌گیرید، سعی می‌کنید مفاهیم و جملات را به زبان مادری خود ترجمه کنید. در این صورت، سیستمی که Narayanan ابداع کرد، به هر زبان آموزی کمک می‌کند تا جملات را بدون ترجمه به زبان مادری، به خوبی یاد بگیرد و ترتیب قواعد دستوری را رعایت کند.

با این پنج TED Talks حسابی پرانگیزه شوید

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

چرا این ویدیو را تماشا کنیم؟

 هرچند تخصص Narayanan مربوط به کودکان اوتیسمی بود، اما او ابتکار خوبی در یادگیری زبان دوم توسط بزرگسالان ابداع کرد. راه‌حل‌های او به شما کمک می‌کند تا از زبان فارسی جدا شده و بتوانید یک زبان جدید را بدون ارتباط به زبان فارسی، بیاموزید.

این روش تا چه اندازه به شما کمک می‌کند؟ این به خود شما بستگی دارد، اما اگر در حال یادگیری زبانی هستید که گرامر آن کاملا با زبان فارسی متفاوت است، ایده‌های او واقعا کمکتان می‌کند.

“Learn to Read Chinese… with Ease!”

ShaoLan Hsueh راجع به مشکلات و پیچیدگی‌های زبان چینی، برای زبان آموزان صحبت کرده و راه‌حل‌هایی برای یادگیری راحت‌تر آن، می‌آموزد!

او، سیستمی جهت یادگیری گرامر چینی ابداع کرد. در این سیستم، او هشت ریشه‌ از کلمات متفاوتی را منتشر می‌کند. سپس، حفظ لغات از طریق یادگیری ریشه‌ی لغات را می‌آموزد. از هر ریشه یا با ترکیب این ریشه‌ها می‌توان تا 32 لغت جدید را آموخت. همچنین، برای حفظ هرچه بیشتر و سریع‌تر لغات، از تصاویری که شبیه ریشه‌ی‌ این لغات هستند، استفاده می‌کند.

بعد از یادگیری 32 لغت چینی، می‌توانید جمله سازی را آغاز کنید.

چرا این ویدیو را تماشا کنیم؟

این TED Talk تنها یک ویدیوی کوتاه است و راجع به روش‌های او در یادگیری دستور زبان چینی توضیح می‌دهد. اما روش‌های او، به هر شخصی در یادگیری حروف الفبا، گرامر و لغات ناآشنا با زبان مادری‌ او کمک  می‌کند. ShaoLan به شما توضیح می‌دهد که با استفاده از این روش‌ها، چقدر یادگیری این حروف و کلمات ناآشنا و جدید، ساده‌تر خواهد شد.

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

“Don’t Kill Your Language”

در لبنان، اگر کسی حین صحبت از کلمات انگلیسی استفاده نکند، ‌ممکن است بی سواد به نظر برسد. در این ویدیو، Suzanne Talhouk با یک سخنرانی جذاب، از حفظ زبان عربی دفاع می‌کند.

او راجع به حفظ زبان ملی یک کشور صحبت می‌کند و می‌گوید، اگر کسی می‌خواهد زبان جدیدی یاد بگیرد، باید زبان ملی خودش را نیز پاس بدارد و کلمات زبان بیگانه را وارد زبان مادری‌اش نکند. او فرانسه را به عنوان مثالی در نظر می‌گیرد که روشی مناسب جهت حفظ زبان ملی این کشور، ارائه داده است و همزمان، زبان انگلیسی را به عنوان یکی از زبان‌های ضروری و مهم، تدریس می‌کند.

البته این به این معنی نیست که به هیچ عنوان در زبان عربی از کلمات انگلیسی استفاده نکنیم. برای مثال، کلمه‌ی cool یا internet جزو کلماتی رایج و بین‌المللی هستند که مردم عرب زبان برای بیان جملات خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. او فقط می‌خواهد عرب زبان‌ها به زبان ملی خود احترام بگذارند و تا جایی که ممکن است، اجازه‌ی ورود کلمات بیگانه‌ی انگلیسی یا خارجی را به زبان ملی خود ندهند. مثل اتفاق غم‌انگیزی که برای زبان فارسی افتاده است.

 چرا این ویدیو را تماشا کنیم؟

ویدیوهای TED توسط شرکت آمریکایی طراحی و اجرا شده است. بنابراین اکثر این ویدیوها به زبان انگلیسی ارائه شده‌اند. بنابراین، چه بومی‌زبان‌ها، چه زبان آموزان، اگر این ویدیوها را تماشا کنند اطلاعات مفیدی به دست می‌آورند.

این ویدیو، اهمیت حفظ زبان ملی حین یادگیری زبان دوم را بیان می‌کند و به شما یادآوری می‌کند که هیچ‌وقت ارزش زبان ملی خودتان را فراموش نکنید و از آن متنفر نشوید. اتفاقی که برای بسیاری از زبان آموزان افتاده و نق می‌زنند که چرا، از همان ابتدا انگلیسی زبان به دنیا نیامده‌اند.

ویدیوهای TED Talk  به این پنج موضوع محدود نیستند و در موضوعات متنوع و متفاوتی در یوتیوب یا سایر سایت‌های آموزشی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را بر اساس سلایق و علایق خود تماشا کنید. اما امیدواریم که به کمک این پنج TED Talk  حسابی پرانگیزه شده و برای ماهر شدن در زبان دوم، بکوشید.


بیشتر بخوانید:11 نقل قول که انگیزه‌ی یادگیری زبان را بیدار می‌کند

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید