IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
هفت پادکست عالی که هر زبان آموز عربی باید گوش کند
امتیاز کاربران: 4.3/5
نویسنده: ایرانمهر
6 شهریور 1401

7 پادکست عالی که هر زبان‌آموز عربی باید گوش کند

زبان عربی مطمئنا یکی از زیباترین و گیراترین زبان‌های روی زمین است. خوشبختانه، برای ادامه پیشرفت به سمت مهارت گفتاری روان‌تر، می‌توانید پادکست‌ها را بخشی از سفر فراموش‌نشدنی خود قرار دهید و در هر کجا که هستید به صداهای منحصربه‌فرد عربی گوش دهید و مهارت شنیداری و گفتاری خود را تقویت کنید.

پادکست‌ها نه تنها شما را با صداها و ساختار زبان عربی آشنا می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که با زبان مادری آشنا شوید، بلکه یک عنصر فرهنگی مهم را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌تواند حتی انگیزه یادگیری شما را بیشتر کند. اما دنیای پادکست‌های عربی چگونه است؟ کجا میتوان آن ها را پیدا کنید؟ در ادامه هفت مورد از بهترین منابع برای یافتن و گوش دادن به پادکست‌های عربی را گردآوری کرده‌ایم. تا انتهای این مقاله را بخوانید تا 7 پادکست عالی که هر زبان‌آموز عربی باید گوش کند را بشناسید.

7 پادکست عالی که هر زبان آموز عربی باید گوش کند

چرا زبان عربی را با پادکست یاد بگیریم؟

یکی از مولفه‌های کلیدی برای یادگیری یک زبان جدید گوش دادن است و به همین دلیل است که پادکست‌ها بسیار مهم هستند. گوش دادن به سخنان معلم عربی خود در مدرسه یا کالج، یا دنبال کردن آهنگ‌های صوتی کتاب درسی کلاس خود، مانند گوش دادن به صحبت‌های عرب زبان واقعی در خیابان‌های ابوظبی، فاس یا قاهره نیست.

پادکست‌های عربی راهی عالی برای یادگیری بیشتر در مورد فرهنگ و درک دلایل بسیاری از تفاوت‌های ظریف زبان و اینکه چرا مردم به روش‌های خاصی عمل می کنند، هستند. نه تنها  مهارت گوش دادن خود را تمرین می‌کنید و گوش خود را به گویش‌ها و لهجه‌های مختلف عربی آشنا می‌کنید، بلکه در مورد احساس مردم در مورد امور جاری، آشپزی، مسافرت، نوشتن، علم و هر چیز دیگری که علاقه‌تان را برمی‌انگیزد نیز یاد خواهید گرفت.

گوش دادن به عرب زبانان که در مورد رویدادهای سیاسی صحبت می کنند، حکایت‌ها را با هم عوض می کنند یا در مورد آخر هفته‌ها بحث می‌کنند، راهی عالی برای بیرون راندن خود از منطقه راحتی است. قبل از اینکه «آماده» شوید، شروع کنید و رشد خواهید کرد. ناگفته نماند که شما در مورد بسیاری از موضوعات دیگر چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی پادکست‌ها این است که لزوماً لازم نیست کاری را که انجام می‌دهید متوقف کنید تا بنشینید و تماشا کنید و از نظر بصری توجه کامل داشته باشید. می‌توانید در زمان مناسب، هنگام رانندگی به سمت محل کار، رفت‌وآمد در مترو یا حتی انجام تمرینات فشاری در باشگاه، به پادکست‌ها گوش دهید.

همچنین می توانید سطح دشواری را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید و موضوعاتی را انتخاب کنید که با شما مطابق شود. با آشنایی یا علاقه به موضوع خاص، زمینه خاصی که را می‌شناسید را انتخاب کنید. کشف کلمات و عبارات جدید از طریق سرنخ های موضوعی بسیار به یاد ماندنی‌تر از مراجعه به فرهنگ لغت است.

7 مکان عالی برای یافتن پادکست‌های عربی آنلاین

اگر به سادگی در گوگل جستجو کنید، می‌بینید که پادکست‌های عربی فراوان است، اما همه آنها بهترین کیفیت را ندارند یا چیزی برای ارائه به هر کاربر ندارند و البته همه آنها نیز رایگان نیستند. در اینجا می‌توانید هفت منبع برتر ما را برای پادکست‌های عالی عربیرا  بررسی کنید تا ببینید با کدام باید شروع کنید.

1. ArabicPod

arabic-podcastArabic Pod ادعا می‌کند که سریع ترین و ساده ترین راه برای یادگیری زبان عربی در زمان راحتی شماست. با برنامه‌ها و بازی‌ها، بحث‌های کاربر، انجمن‌ها، فرهنگ لغت صوتی و پادکست‌های صوتی و تصویری که در اختیار شما قرار می‌دهد، مطمئناً منبعی عالی از سطح مبتدی است.

می توانید ArabicPod را به صورت رایگان در تلفن اپل یا اندروید خود دانلود کنید و متناسب با سطح خود به تعداد زیادی پادکست دسترسی داشته باشید. حتی اگر آنچه را که می بینید دوست دارید می توانید در کلاس‌های پولی ثبت نام کنید، بنابراین دسترسی بیشتری به تمام سطوح یادگیری زبان عربی و کلاس‌های خصوصی خواهید داشت.

2. SBS Arabic

SBS Arabic یک منبع عالی از اخبار و رویدادهای جاری به زبان عربی است، اگرچه احتمالاً بیشتر تا سطح متوسط و بالاتر هدف قرار می‌گیرد. می‌توانید موضوعاتی را انتخاب کنید که برای شما جالب هستند، از غذا گرفته تا فوتبال، یا با آخرین رویدادهای جهان و نظرات عرب زبانان برجسته ارتباط برقرار کنید.

SBS Arabic به‌عنوان منبعی برای گوش دادن به پادکست‌های عربی به طرز چشمگیری رشد کرده است و به شما فرصتی می‌دهد تا به صدای مردانه و زنانه، مصاحبه‌ها با چهره‌های مهم و داستان‌های الهام‌بخش گوش دهید. می‌توانید به مصاحبه‌ها و نظرات زنده گوش دهید یا از برنامه‌هایی که قبلاً برنامه‌ریزی شده‌اند، مطلع شوید. نکته جالب در مورد SBS این است که به شما این فرصت را می دهد که به لهجه‌های مختلف در مورد محتوای جالب گوش دهید که به یادگیری شما کمک زیادی می کند.

تنها نقطه ضعف احتمالی این پادکست این است که در حال حاضر کانال عربی فقط برای استفاده در رایانه و نه مستقیماً روی تلفن شما کاربرد دارد. بنابراین باید در پشت میز خود به پادکست‌های SBS گوش دهید.

3. AiringPods

بهترین چیز در مورد AiringPods این است که آنها مملو از اطلاعات و نکات یادگیری زبان هستند. فراتر از گوش دادن به اخبار معمولی، نمایش‌های رادیویی یا موسیقی، می‌توانید پادکست‌های ویژه‌ای مانند عبارات بقای عربی، یک دقیقه عربی و دستور زبان عربی 2010 را بررسی کنید. اگر گوشی هوشمند اندرویدی دارید، می‌توانید AiringPods را مستقیماً در تلفن خود دانلود کنید و در حین فعالیت‌های روزانه خود به آن گوش دهید.

بسیاری از این پادکست‌ها ماهیت مذهبی دارند، و به دلایلی بیش از یک دلیل آن‌ها را آموزشی می‌سازد، اما شاید به سلیقه همه نباشد. با این حال به یاد داشته باشید، هرچه بیشتر گوش کنید، تنوع صداها و نظرات بیشتری خواهید شنید. هرچه بیشتر در مسیر یادگیری عربی خود قدم بردارید، بیشتر متوجه خواهید شد که مذهب بخش اصلی زندگی بیشتر عرب زبانان است.

هفت پادکست عالی که هر زبان آموز عربی باید گوش کند

4. BBC Xtra

هر فهرستی از پادکست‌های زبانی با کیفیت بدون ذکر BBC Xtra ناقص خواهد بود. به عنوان گل سرسبد برنامه پادکست عربی ، این صفحه هر روز با یک نمایش دو ساعته به روز می‌شود که در آن می‌توانید به موضوعاتی که در رسانه های اجتماعی پرطرفدار است گوش دهید، اخبار را تحت سلطه خود درآورید و مکالمه را در سراسر نقاط عرب زبان جهان داشته باشید.

این‌ها پادکست‌های عالی برای زبان‌آموزان سطح متوسط و بالاتر هستند، زیرا شما همیشه موضوع را درک نمی کنید (در واقع این یک نمایش دو ساعته است که همه موضوعات مختلف را پوشش می‌دهد) و سرعت گفتار می‌تواند برای مبتدیان کمی سریع باشد.

5. پادکست‌های Alarabiya.net

Alarabiya تعداد زیادی از موضوعات جالب و آموزنده از پادکست‌ها را ارائه می‌دهد که یادگیری عربی را سرگرم کننده می‌کند. اکثر آنها سمعی و بصری هستند، بنابراین با تماشای این پادکست‌ها نیز بیشترین بهره را خواهید برد. می توانید لهجه‌های مختلف عربی را بشنوید و به مصاحبه با هنرمندان و گروه‌های محبوب گوش دهید. اگر به آشپزی علاقه دارید، نمایش‌های تصویری کوتاهی وجود دارد که می‌توانید در حین ترجمه عربی به انگلیسی مکث کنید و کلمات را با تصاویر تطبیق دهید تا یک خوراکی معمولی عربی ایجاد کنید.

6. Ar-Podcast

Ar-Podcast یک منبع عالی برای انواع پادکست های مختلف عربی در مورد هر موضوعی است که می توانید تصور کنید. به سادگی از سایت دیدن کنید و موضوعات را مرور کنید، و می توانید در iTunes یا Sound Cloud گوش دهید. هیچ دستورالعملی به زبان انگلیسی در اینجا پیدا نخواهید کرد، اما می‌توانید با نگاه کردن به تصویر کنار آن، ایده‌ای درباره چیستی پادکست پیدا کنید.

اگر مبتدی هستید، مطمئناً می توانید به موضوع انتخابی خود گوش دهید، اما سرعت پادکست‌ها و ماهیت عمیق موضوعات به این معنی است که این موضوعات برای زبان‌آموزان سطح متوسط و بالاتر بهتر است. از فوتبال و فناوری گرفته تا تجارت، فیلم و اخبار، موضوعات جالب زیادی برای سرگرمی و آموزش وجود دارد.

7. Sharjah Art Foundation

اگر علاقه مند به یادگیری موسیقی و هنر کلاسیک عربی هستید، بنیاد Sharjah Art میزبان یک مجموعه پادکست عالی و جامع است. با 168 قسمت مجزا تا کنون، می‌توانید با خواندن مروری کوتاه به زبان انگلیسی قبل از ضربه زدن به پخش، زمینه پادکست را دریافت کنید.

بنیاد Sharjah Art در سال 2009 برای حمایت از جامعه هنری در حال شکوفایی در سراسر خلیج فارس و پرورش فرصت‌های هنری در منطقه تاسیس شد. این پادکست‌ها با لهجه‌های عمدتاً اماراتی، کاملاً تحقیقاتی و بسیار آموزشی هستند و بینش عمیقی را در مورد جهان فرهنگ و هنر عربی ارائه می‌دهند.

در حالی که غوطه ور شدن کامل در زبان مسلماً یکی از سریع ترین و مطمئناً یکی از لذت بخش‌ترین راه‌ها برای مسلط شدن به زبان است، اگر نمی‌توانید یک سال را برای زندگی در یکی از کشور‌های عربی وقت بگذارید، به این معنی نیست که هرگز نخواهید توانست عربی را خوب صحبت کنید اجازه دهید پادکست‌ها نقش مهمی در سفر شما به سوی مهارت گفتاری کاملا روان داشته باشند، و آن‌ها شما را سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید به جلو سوق می‌دهند.


بیشتر بخوانید: فیلم های منحصر به فرد عربی برای تقویت زبان عربی

بیشتر بخوانید: 8 آهنگ رمانتیک برای یادگیری عربی با موسیقی


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.3 از 5 از 15 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید