IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
سه فیلم اسپانیایی‌‌زبان که هر زبان‌آموزی باید تماشا کند
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
7 شهریور 1398

سه فیلم اسپانیایی‌‌زبان که هر زبان‌آموزی باید تماشا کند

دوره تلویزیون‌های کابلی مدت‌هاست که به پایان رسیده است. سرویس‌هایی مثل Netflix، Amazon و Hulu نحوه‌ی تماشای فیلم و سرگرمی را تغییر داده‌اند. همزمان با رشد بازار، مشتری‌ها از رقابت شرکت‌های مختلف بهره می‌برند و در هر سرویس، لیست گسترده‌ای از فیلم‌های مختلف در اختیارشان قرار می‌گیرد.

سرویس Netflix، که اولین بار دوازده سال پیش خدماتش را آغاز کرد، لیست بهترین فیلم‌ها را از سراسر دنیا دارد. لیست فیلم‌های اسپانیایی در این سرویس از نمایش‌های بسیار دراماتیک گرفته تا فیلم‌ها و تبلیغات هیجان‌انگیز را شامل می‌شود.

دومین زبان رایج دنیا یعنی زبان اسپانیایی، زبان رسمی 21 کشور جهان است. یک فیلم اسپانیایی در Netflix به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا تفاوت گویش‌های اسپانیایی را در مناطق و کشورهای مختلف، متوجه شود.

برخی از تفاوت‌ها در زبان اسپانیایی کاستیلی (که بیشتر در اسپانیا رایج است) و زبان اسپانیایی در آمریکای لاتین، در این فیلم‌ها به وضوح قابل تشخیص است و اطلاعات زبان‌آموز را بالاتر می‌برد.

این فیلم‌ها به شما کمک می‌کند تا گوشتان را تربیت و تقویت کنید و در این زبان پرکاربرد و جهانی، برای همیشه مسلط شوید. در ادامه به شما سه فیلم به زبان اسپانیایی معرفی می‌کنیم که حتما در یادگیری این زبان به شما کمک می‌کنند.

1)   Narcos

این سریال ماجرای حقیقی معروف‌ترین قاچاقچی مواد مخدر را در تاریخ بیان می‌کند: پابلو اسکوبار. هر چند اسم او زیاد به معرفی نیازی ندارد چون همه او را می‌شناسند. اسکوبار یک قاچاقچی مواد مخدر کلمبیایی بود که تا اواخر سال 1970 شهرت بسیار زیادی داشت.

او با کانال‌های توزیع کوکائین در سراسر کشور و ایالات متحده‌ی آمریکا، میلیاردر شد. صرف نظر از تجارت غیرقانونی اسکوبار، او عاشق خانواده و همسرش بود. تا حدی که گاهی نسبت به اداره‌ی مبارزه با مواد مخدر آمریکا (DEA) خیلی لطیف‌تر و مهربان‌تر به نظر می‌رسید.

با تماشای نسخه اصلی این سریال از Netflix و پیش‌نمایش کلاسیک و جنایی به زبان آمریکایی، این فیلم مورد پسند مردم در سراسر دنیا واقع شد و برای تعداد زیادی از زبان‌آموزان اسپانیایی، در لیست فیلم‌های برتر قرار گرفت. شیوه‌ی کلاسیک تغییر زبان بازیگران از اسپانیایی به انگلیسی در صحنه‌های مربوط به DEA، آمریکایی‌ها و بومی‌های اسپانیایی زبان، به زبان‌آموزان صفر کیلومتر و مبتدی کمک می‌کند تا با خواندن زیرنویس‌ها این زبان را یاد بگیرند و با تلفظ‌ها آشنا شوند.

2)    La Casa Del Papel

این سریال، یک درام جنایی اسپانیایی است که توسط Netflix در سطح جهان منتشر شد. در این سریال شخصی به نام «پروفسور» هشت نفر را برای دزدی از ضرابخانه‌ی اسپانیا استخدام می‌کند تا 2.4 میلیارد یورو بدزدند. از آنجا که ضرابخانه این مقدار پول را ندارد، آن‌ها باید مردم را در آنجا گروگان بگیرند و مدتی صبر کنند تا پول‌ها چاپ شود. برای اینکه هویت این هشت نفر برای یکدیگر ناشناس باقی بماند، اسم شهر‌ها را برای خود انتخاب و به این ترتیب رمزگذاری می‌کنند.

نام مستعار آن‌ها «برلین»، «مسکو»، «دنور»، «توکیو»، «هلسینکی»، «اوسلو»، «ریو» و «نایروبی» است.  بازیگران زن یعنی توکیو، نایروبی و بازرس راکل موریلو (Raquel Murillo)، به خاطر نقش قدرتمند و فمنیست خود بسیار مهم و محبوب هستند. مغز متفکر این دزدی تاریخی که پروفسور El است، شخصی بسیار احساساتی و حساس است که به همه‌ی دزد‌ها اهمیت می‌دهد و نمی‌خواهد هیچ گروگانی بمیرد.

وقتی سارقین وارد ضرابخانه شدند هیچ‌چیزی برای از دست دادن نداشتند، ولی وقتی زمان بازگشت از این مکان فرا رسیده بود، آن‌ها همه چیز داشتند که در خطر بود. این سریال به خاطر ماجرای داستانی و نحوه‌ی بازی بازیگران بسیار منحصر به فرد است. در مجموع، داستان پیچیده، بامزه و حتی گاهی غمگین است و باعث می‌شود چند قطره اشک بریزید. جالب است بدانید که این فیلم بر اساس ماجرایی واقعی ساخته شده است.

نام این مجموعه در نت‌فلیکس و برای مخاطبان آمریکایی «Money Heist» است. ما به شما توصیه می‌کنیم که این فیلم را حتما به زبان اسپانیایی مشاهده کنید تا علاوه بر لذت بردن از ماجرا، مهارت‌های خود در این زبان را هم تقویت کنید.

3)   Gran Hotel

این هم سریالی دیگر به زبان اسپانیایی است. تماشای سریال Gran Hotel راهی فوق‌العاده برای آشنایی با زبان کاستیلی و درک ضمیر دوم شخص جمع یعنی «vosotros» است. همچنین، با تماشای این سریال می‌توانید با لغات مخصوص محلی هم آشنا شوید.

جالب است بدانید که یک افسانه‌ی مصری ادعا می‌کند که شیوع صدای /θ/ در زبان اسپانیایی به خاطر وجود امپراتوری اسپانیایی بوده که توک‌زبانی صحبت می‌کرده است. اما به خاطر حفظ آبرو، مردم را مجبور کردند که آن‌ها چنین حرفی را به دامنه تلفظ خود اضافه کنند. این را اصطلاحا «Castilian lips» می‌نامند.

ماجرای داستان از این قرار است که در قرن بیستم، این سریال آبکی در هتلی مجلل اتفاق میفتد که خانواده‌ی Alarcón صاحب آن هستند. ارتکاب جرم برای بقا در این هتل به اندازه بی‌رحم بودن ضروری است.

«خولیو اولمدو» (Julio Olmedo)، مردی جوان و اصیل‌زاده است که برای ملاقات خواهرش کریستینا به کانتالوا می‌رود. کریستینا در گرن هتل به عنوان خدمتکار کار می‌کند ولی وقتی خولیو به مقصد می‌رسد متوجه می‌شود که خواهرش یک ماه است که از هتل اخراج و البته ناپدید شده است. از آنجا که غیبت خواهرش مشکوک به نظر می‌رسد، خولیو هویت واقعی خودش را پنهان می‌کند و به عنوان خدمتکاری جدید در هتل مشغول به کار می‌شود تا بفهمد چه بلایی بر سر خواهرش آمده است. در این میان، او با دختری به نام آلیسیا آشنا می‌شود. سپس هر دو سعی می‌کنند تا از اسرار هتل سردراورند.

این فیلم شما را در  طرح داستان مبهمش غرق می‌کند. طرح داستانی که پر از دروغ، حسادت، اخاذی، ماجراهای عاشقانه و توطئه‌هایی برای قتل است.

این سریال به خاطر هنر فیلم‌برداری، ست و طراحی لباس مورد تحسین و ستایش قرار گرفته است. اما چیزی که بیش از همه شما را جذب این فیلم می‌کند، روابط بین دو رهبر یعنی جولیو و آلیشیا است. روابط عاشقانه‌ی پرهیجان آن‌ها شما را به یاد مجموعه‌هایی مثل Great Gatsby، Dynasty و The Crown می‌اندازد.

بهترین مرحله برای شروع تمرین و تقویت مهارت‌ها و تسلط در زبانی که یاد می‌گیرید، تماشای فیلم‌ها به زبان اصلی است. چون قبل از آنکه متوجه شوید، می‌توانید بدون هیچ زیرنویسی مکالمات و دیالوگ‌ها را متوجه شوید. پس با تماشای این فیلم‌ها حسابی خوش‌بگذرانید و در یادگیری موفق باشید!

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید