IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چگونه به آلمانی خوش آمدید بگوییم
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
20 آذر 1402

چگونه به آلمانی “خوش آمدید” بگوییم: 10 جمله مفید برای موقعیت های مختلف

زمانی که قصد یادگیری هر زبانی را دارید علاوه بر این‌که باید با گرامر و دستور زبان آن زبان آشنا شوید باید اطلاعاتی را درباره مکالمات روزمره نیز به دست بیاورید و بتوانید از عباراتی که به شما ارائه می‌شود به‌خوبی استفاده کنید. این مسئله در خصوص زبان آلمانی نیز صدق می‌کند. شاید شما گمان کنید که تنها با تسلط بر گرامر زبان آلمانی می‌توانید به‌خوبی در این زبان مکالمه داشته باشید؛ ولی نباید فراموش کنید که در برخی از مواقع مانند خوش آمد گویی در زبان آلمانی گرامر این زبان چندان به کمک شما نمی‌آید.

در چنین شرایطی شما باید با عباراتی که برای خوش‌آمدگویی مورداستفاده قرار می‌گیرند آشنا باشید و بدانید که دقیقا به چه شکل باید از این عبارات استفاده کنید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان آلمانی قصد داریم کمی بیشتر درباره خوشامد گویی به این زبان صحبت کرده و نکات مهم و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

Herzlich Willkommen bei uns  / mir استقبال گرم از طرف ما یا من

بیایید آداب معاشرت در زبان آلمانی را تمرین و بررسی کنیم. فرض کنید در یک موقعیت قرار دارید که یک میز بزرگ را آماده کرده و تنقلات را آماده کرده‌اید. از طرف دیگر شما برای مهمانان خود لوازم موردنیاز را نیز تهیه کرده‌اید تا احساس آرامش خوبی داشته باشند. در واقع در اینجا شما صاحب مهمانی هستید که باید مهمان‌نوازی خود را به بهترین شکل ممکن به مهمانان نشان دهید.

به محض این‌که مهمانان شما از آستانه در عبور کردند برای شروع دیدار خود به آنها چه می‌گویید؟ در چنین موقعیتی عبارت Herzlich Willkommen bei uns/mir! Komm rein/Kommen Sie rein! می‌تواند یک گزینه جذاب باشد. با استفاده از این عبارت شما به مهمانان خود می‌گویید که از طرف خودم یا خودمان به شما خوشامد می‌گوییم! وارد شوید!

نکته بسیار مهمی که در خصوص این عبارت برای خوش آمد گویی در زبان آلمانی باید به آن دقت داشته باشید این است که این عبارت برای خوشامدگویی به افراد برای ورود به یک مکان مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نوع استقبال متفاوت از یک خوش آمدید ساده است.

خوش آمد گویی در زبان آلمانی

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

Wie geht’s  / Wie geht es Ihnen? حال شما چطور است؟

حال فرض کنید که مهمانان شما به‌خوبی جمع شده‌اند یا این‌که در حال جمع شدن هستند. شما دو گروه از دوستان خود را دعوت کرده‌اید و فکر می‌کنید که آنها مانند چسب به یکدیگر می‌پیوندند. با این حال یکی دو مورد وجود دارد که به نظر می‌رسد دوستان شما به‌خوبی با یکدیگر گفتگو نمی‌کنند. حال فرض کنید که قصد دارید یخ میان آنها را بشکنید. برای این کار در زبان آلمانی از چه عبارتی استفاده می‌کنید؟ یکی از بهترین راه‌ها برای خوش آمد گویی در زبان آلمانی در چنین شرایطی استفاده از جمله زیر است:

Wie geht’s/geht es Ihnen? Was hast du/haben Sie gestern getan?

حالت چطوره؟ دیروز چیکار کردی؟

به این ترتیب می‌توانید فضای سردی که ممکن است به وجود بیاید را به‌راحتی از بین ببرید.

Guten Appetit! نوش جان

موقعیتی را فرض کنید که شما پشت میز نشسته‌اید و دوباره صحبت درباره شماست. شما در حال صحبت کردن هستید که ناگهان بوهای بسیار خوبی به مشام شما می‌رسد و دهان شما آب می‌افتد. شما نگاهی به اطراف خود می‌کنید و متوجه می‌شوید که همه بی‌حرکت نشسته‌ و منتظرند. آیا الان مهمان‌های شما نباید مشغول به خوردن غذا باشند؟ نه همانطور که خودتان نیز می‌دانید آنها منتظر سیگنالی از سمت شما هستند و شما میزبان این مجلس هستید که باید این سیگنال را به مهمانان خود ارسال کنید.

در اینجاست که شما می‌توانید برای خوش آمد گویی در زبان آلمانی از عبارت زیر استفاده کنید که دقیقا برای چنین موقعیت‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد:

Guten Appetit/Ich wünsche alle einen guten Appetit!

این عبارت بیشتر به این معناست که از غذای خود لذت ببرید، برای همه شما یک وعده غذایی خوب را آرزو می‌کنم، نوش جان یا موارد این‌چنینی که میزبانان معمولا در جلسات مهمانی از آن استفاده می‌کنند.

Prost!  / Zum Wohl! یا به سلامتی

یکی دیگر از عباراتی که امروزه برای خوش آمد گویی در زبان آلمانی مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای بسیار زیادی است این عبارت است. فرض کنید که شما به آرامی در مهمانی خود نشسته‌اید و مهمانان همگی به نوشیدنی که برای آنها ریخته شده است نگاه می‌کنند. با این حال هیچ‌کس به نوشیدنی خود دست نمی‌زند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا شما کمی گیج شوید. در چنین شرایطی است که ناگهان میزبان از جای خود بلند می‌شود و همه به چشمان خود خیره می‌شوند.

زمانی که میزبان در این موقعیت از عبارت Prost استفاده می‌کند ناگهان مهمانان شروع به نوشیدن نوشیدنی خود می‌کندن. دقت داشته باشید که در این حالت شما می‌توانید از عبارت زیر استفاده کنید:

Prost/zum Wohl!

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که Prost کمی غیررسمی‌تر از zum Wohl است. در واقع زمانی که جمع دوستان شما جمع بسیار صمیمی باشد شما می‌توانید از Prost استفاده کنید و در غیر این صورت بهتر است که zum Wohl استفاده کنید. با این حال نباید فراموش کنید که نوع عبارتی که شما استفاده می‌کنید کاملا به تایپ شخصیتی و میزان صمیمیت خود شما بستگی دارد.

Fühlen Sie  / fühl dich wie zu Hause! احساس راحتی کنید

گاهی اوقات ممکن است در جلسه مهمانی که برگزار کرده‌اید متوجه شوید که یکی از مهمانان شما بسیار خود را سخت گرفته است و هنوز یخ او آب نشده است. در چنین شرایطی ممکن است این ترس برای شما به وجود بیاید که نکند به او خوش نگذرد و این چیزی نیست که به هیچ‌وجه شما برای مهمانی خود بخواهید. در چنین شرایطی شما به‌عنوان میزبان مهمانی این را وظیفه خود می‌بینید که این یخ را از بین ببرید و باعث شوید تا مهمان شما نیز احساس راحتی خوبی داشته باشد.

اگر فقط یک راه وجود داشته باشد که بتوانید به مهمان خود خوش آمد بگویید و از او بخواهید که احساس راحتی داشته باشد این است که روبه‌روی او بنشینید و به‌آرامی به او بگویید:

Hallo! Bitte Fühlen Sie/fühl dich wie zu Hause!

این عبارت به این معناست که: سلام لطفا این‌جا احساس راحتی کنید.

با استفاده از این عبارت می‌توانید میزان صمیمیت خود با مهمانی که دارید را افزایش دهید. دقت داشته باشید که این یکی از عباراتی است که برای خوش آمد گویی در زبان آلمانی مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای بسیار زیادی است.

Danke vielmals خیلی ممنون از شما

حال اجازه دهید تا موقعیت دیگری را با یکدیگر تمرین کنیم. فرض کنید که یک بازه‌زمانی فوق‌العاده با مهمانان خود گذرانده‌اید و بیشتر از آن‌چه که حتی فکر می‌کردید خندیدید. غذای شما به طرز شگفت‌انگیزی فوق‌العاده بود و کاملا مطمئن هستید که با افرادی آشنا شده‌اید که می‌توانند بهترین دوستان جدید شما باشند. حال فرض کنید که در همین موقعیت قصد دارید که از افرادی که در مهمانی شما شرکت کرده‌اند تشکر کنید. در چنین شرایطی از چه عبارتی در زبان آلمانی می‌توانیم استفاده کنیم؟

یکی از بهترین عباراتی که در این موقعیت مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای زیادی است عبارت زیر خواهد بود:

Danke vielmals für die Einladung! Ich hatte die schönste Zeit.

از دعوت شما بسیار متشکرم. دوست‌داشتنی‌ترین لحظات را سپری کردم.

این جمله نیز می‌تواند در مکالمات روزمره در یک مهمانی به طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار گرفته و کاربردهای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

خوش آمد گویی در آلمانی

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

Entschuldigung یا ببخشید

یکی دیگر از موقعیت‌هایی که برای حضور در یک مهمانی یا برگزار کردن یک مهمانی باید آن را تمرین کنید و با عبارات مربوط به آن در زبان آلمانی آشنا شوید زمانی است که شما به‌تازگی وارد یک اتاق خاص در خانه میزبان خود شده‌اید. حال فرض کنید که شما برای برداشتن کت خود به یک اتاق می‌روید و به‌ شکل غیرقابل انتظاری میزبان را در موقعیت نامناسبی مشاهده می‌کنید. در چنین شرایطی می‌توانید از یک کلمه جادویی استفاده کنید تا از بروز هرگونه ناهنجاری جلوگیری کنید.

این عبارت جادویی عبارت زیر خواهد بود:

Entschuldigung! Es tut mir sehr leid!

ببخشید! خیلی متاسفم.

این عبارت برخلاف ظاهر ساده‌ای که دارد در این موقعیت‌ها می‌تواند جادو کند و یکی از مهم‌ترین عبارات خوش آمد گویی در زبان آلمانی است که حتما باید آن را بیاموزید تا بتوانید در موقعیت‌های مهمانی از آن در مکالمات خود استفاده کنید.

Bitte به معنای خواهش می‌کنم در زبان آلمانی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با عبارات خوش آمد گویی در زبان آلمانی بیشتر آشنا شده و بتوانید از این عبارات در مکالمات خود استفاده کنید باید بدانید یکی از کاربردی‌ترین عباراتی که حتما باید نحوه استفاده از آن را بیاموزید عبارت Bitte است. برای این‌که به شکل بهتری نحوه استفاده از این عبارت را بیاموزید اجازه دهید تا موقعیتی را فرض کنیم که شما یک بشقاب پر از غذاهای خوشمزه را به مهمانان خود می‌دهید و آن‌ها برای این کار از شما تشکر می‌کنند.

در چنین شرایطی احتمالا ذهن شما تند تند به دنبال یک جواب مناسب خواهد بود تا در جواب تشکر مهمانان به آنها ارائه دهد. پاسخی که شما در این موقعیت می‌توانید به مهمانان خود ارائه دهید عبارت زیر است:

Bitte

این عبارت به معنای خواهش می‌کنم است و می‌تواند پاسخی کوتاه و در عین حال بسیار کاربردی برای این موقعیت باشد.

Einen schönen Abend noch!  / Schönes Wochenende!  عصر یا آخر هفته خوبی داشته باشید

Einen schönen Abend noch!  / Schönes Wochenende! یکی از کاربردی‌ترین عباراتی است که برای خوش آمد گویی در زبان آلمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد و شما حتما باید نحوه استفاده از این عبارت در جملات و مکالمات روزمره خود را بیاموزید. فرض کنید که شما در یک مهمانی حضور دارید و همه چیز به‌خوبی پیش رفته است. حال فرض کنید که شما قصد دارید نام خود را به‌عنوان بهترین میزبان در ذهن مهمانان خود ثبت کنید. مهمانان شما کاملا سیر شده‌اند و از غذاهای خوشمزه شما خورده‌اند.

علاوه بر این داستان‌هایی که در مهمانی شما گفته شده همگی داستان‌های شادی بوده‌اند و شادی زیادی را برای محیط به وجود آورده‌اند. حالا همه مهمانان در حال خروج بوده و دم در منتظرند و شما تنها باید یک جمله را به آنها بگویید تا آنها را راهی منزل خود کنید. در چنین شرایطی از چه عبارتی استفاده می‌کنید؟ عبارت زیر می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که برای این کار پیش روی شما قرار دارد:

Immer schön, euch/Sie zu sehen! Einen schönen Abend noch!

دیدن شما همیشه لذت بخش است. شب خوبی داشته باشید.

همانطور که مشاهده کردید این عبارت می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی در چنین شرایطی داشته باشد.

عبارت Mach’s gut! یا مراقب خود باشید

اگر شما هم قصد دارید با بهترین عباراتی که برای خوش آمد گویی در زبان آلمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند استفاده کرده و به‌خوبی از آنها در مکالمات خود استفاده کنید بدون شک باید با این عبارت نیز آشنا شوید. برای این‌که به شکل بهتری نحوه استفاده از این عبارت را بیاموزید اجازه دهید تا یک موقعیت فرضی را برای شما ایجاد کنیم. فرض کنید که شما یک شب خوب را با دوستان خود گذرانده‌اید و با یکدیگر نوشیدنی نوشیده‌اید و همه چیز عالی بوده است.

از طرف دیگر شما می‌خواهید دوباره انها را به‌زودی ببینید و تنها می‌خواهید یک عبارت غیررسمی را به آنها بگویید. در چنین شرایطی از چه عبارتی می‌توان استفاده کرد؟ در زبان آلمانی عبارت زیر می‌تواند یک عبارت شگفت‌انگیز برای چنین موقعیت‌هایی باشد:

Mach’s gut!

این عبارت به معنای مراقب خودت باش است.

همانطور که می‌بینید این یک عبارت کاملا غیررسمی است که می‌تواند اهمیت شخص مقابل را نشان دهد.

اهمیت مهمان‌نوازی در کشور آلمان

کشور آلمان کشوری است که امروزه به سازمان‌یافته بودن مشهور است. کل فرهنگ این کشور بر اساس این سازمان یافته بودن بنا شده است. در واقع در این کشور برای هر چیزی زمان و مکان خاصی وجود دارد. در این کشور مردم اهمیت زیادی به دوستان و اعضای خانواده می‌دهند و معمولا مهمانی‌های زیادی نیز در این کشور برگزار می‌شود. به همین علت است که تعداد زیادی از عبارات برای خوش آمد گویی در زبان آلمانی وجود دارد که هریک از آنها دارای کاربردهای مخصوص به خود هستند.

یکی از بهترین راه‌هایی که وجود دارد و شما می‌توانید از طریق آن پیوند خود را با مردم این کشور تقویت کنید برگزارکردن مهمانی‌های مختلف است. به همین علت است که شما حتما باید با این عبارات آشنا شده و اطلاعاتی را درباره این موضوع به دست بیاورید.

چگونه به زبان آلمانی خوش آمدید بگوییم

دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

چگونه عبارات خوشامدگویی در زبان انگلیسی را استفاده کنیم؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با عبارات خوش آمد گویی در زبان آلمانی آشنا شده و به بهترین شکل ممکن از این عبارات در جملات و مکالمات روزمره خود استفاده کنید بدون شک به دنبال راهی خواهید بود تا بتوانید آنها را به حافظه بسپارید. اولین نکته‌ای که در این زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که سعی کنید حتما از حفظ کردن این عبارات جلوگیری کرده و تلاش کنید تا با روشی که زبان مادری خود را آموخته‌اید این عبارات را نیز بیاموزید.

بهترین حالتی که برای یادگیری آنها وجود دارد این است که تلاش کنید تا در مکالمات خود به طور مرتب آنها را استفاده کرده و با مفهومی که هریک از آنها منتقل می‌کنند آشنا شوید. به این ترتیب این امکان برای شما به وجود می‌آید تا بتوانید این عبارات را بیاموزید و از آنها استفاده کنید.

آیا مواردی که نام بردیم تنها عبارات خوشامدگویی در زبان آلمانی هستند؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است در این زمینه برای شما هم به وجود آمده باشد این است که آیا عباراتی که در خصوص خوش آمد گویی در زبان آلمانی در این مطلب معرفی کردیم تنها عباراتی هستند که برای این کار مورداستفاده قرار می‌گیرند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر امروزه در زبان آلمانی تعداد زیادی از عبارات مختلف وجود دارند که هریک از آنها برای خوشامد گفتن به یک شخص مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مواردی که ما در این مطلب معرفی کردیم مواردی بودند که دارای کاربردهای بیشتری نسبت به سایر عبارات بودند و البته موقعیت‌هایی که شما می‌توانستید در آنها از این عبارات استفاده کنید نیز موقعیت‌های رایج‌تری بودند. پس با کمی مطالعه می‌توانید با سایر عباراتی که در این زمینه استفاده می‌شوند نیز آشنا شوید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات در خصوص خوش آمد گویی در زبان آلمانی پاسخ دهیم.

یادگیری عبارات خوشامد گویی در زبان آلمانی چه کاربردی دارد؟

یادگیری این عبارات به شما کمک می‌کند تا بتوانید ارتباط بهتری را در مهمانی‌ها با سایر افراد برقرار کنید و مکالمات بهتری نیز داشته باشید.

چگونه عبارت خوشامد گویی در زبان آلمانی را حفظ کنیم؟

بهترین روشی که برای انجام این کار وجود دارد این است که از روش تکرار و تمرین استفاده کنید.

سخن پایانی

خوش آمد گویی در زبان آلمانی امروزه یکی از مکالمات رایجی است که در زبان آلمانی صورت می‌گیرد. برای آشنایی با نحوه خوشامدگویی در این زبان شما باید با عباراتی که در این زمینه استفاده می‌شوند آشنا شده و کاربرد هریک از آنها را بشناسید. در صورتی که شما هم علاقه‌مند هستید تا اقدام به یادگیری زبان آلمانی کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره های آموزشی ایرانمهر که امروزه توسط موسسه زبان ایرانمهر برگزار می‌شوند شرکت کرده و از مزایای این دوره‌ها بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: خداحافظی به زبان آلمانی

بیشتر بخوانید: 15 راه برای تشکر کردن به زبان آلمانی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 23 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید