IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
5 شباهت شگفت انگیز آلمانی و انگلیسی که به شما در یادگیری آلمانی کمک می کند
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
2 دی 1402

5 شباهت شگفت انگیز آلمانی و انگلیسی که به شما در یادگیری آلمانی کمک می کند

امروزه زبان آلمانی به یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها برای یادگیری تبدیل شده است که افراد زیادی تمایل به یادگیری آن دارند و به دنبال این هستند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن اقدام به آموزش زبان آلمانی کنند. زمانی که شروع به یادگیری این زبان می‌کنید احتمالا با موارد متعددی مواجه خواهید شد که ممکن است درک آنها برای شما کمی سخت و دشوار باشد. در این شرایط است که آشنایی با چند شباهت زبان آلمانی و انگلیسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید گرامر این زبان را به شکل بهتری بیاموزید و از آن استفاده کنید.

دقت داشته باشید که درک این شباهت‌ها تنها برای یادگیری گرامر زبان آلمانی مفید نیست و در بسیاری از موارد دیگر نیز ممکن است به کمک شما بیاید. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید یا این‌که به دنبال این هستید تا بتوانید شباهت‌هایی که میان این دو زبان وجود دارند را به بهترین شکل ممکن درک کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات موردنیاز خود در این زمینه را به دست بیاورید.

5 شباهت زبان آلمانی و انگلیسی در یادگیری زبان آلمانی

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

چرا انگلیسی و آلمانی شبیه به یکدیگر هستند؟

پیش از آن‌که بخواهیم درباره شباهت زبان آلمانی و انگلیسی صحبت کرده و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم اجازه دهید تا ابتدا درباره این موضوع صحبت کنیم که اصلا چرا این دو زبان شبیه به یکدیگر هستند؟ اولین نکته‌ای که باید در این زمینه به آن دقت داشته باشید این است که این دو زبان زمانی یکسان بودند و به همین علت نیز امروزه دستور زبان انگلیسی شباهت زیادی با گرامر آلمانی دارد؛ حتی اگر شما نتوانید در نگاه اول شباهتی که میان این دو گرامر وجود دارد را درک کنید.

همه چیزهایی که در زبان آلمانی مدرن برای ما دشوار هستند از موارد مختلف گرفته تا جنسیت و ساختار جملات متحرک در این زبان همگی زمانی در زبان انگلیسی نیز وجود داشتند. بله دقیقا درست است این دو زبان در اثر تهاجمات فرهنگی و انتقال به بسیاری از کشورهای اروپایی در دنیا تغییر پیدا کرده و این‌قدر از یکدیگر دور شده‌اند.

زبان انگلیسی در چند صد سال گذشته بسیاری از قواعد دستوری را کنار گذاشته است. این در حالی است که ممکن است از کاربرد رایج خارج شده باشد؛ ولی هنوز بقایایی را به جا گذاشته است که برای افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند و قصد دارند زبان آلمانی را نیز به‌تازگی بیاموزند این اثرات و باقی‌مانده‌ها بسیار غیرمنتظره است. مغز شما پیش از این‌که شروع به یادگیری زبان آلمانی کنید بسیار بیشتر از آنچه که تصور می‌کردید در معرض عناصر کلیدی زبان آلمانی قرار گرفته است.

شباهت در واژگان رایج بین دو زبان آلمانی و انگلیسی

بیشتر واژگان مدرن در زبان انگلیسی از لاتین آمده‌اند. نورمن‌های فرانسوی زبان در سال 1066 به رهبری ویلیام فاتح به انگلستان حمله کردند و انبوهی از کلمات فرانسوی و لاتین را به همراه خود به انگلستان آوردند. با این حال انگلسات قبل از مملو از قبایل ژرمنی بود که به نوعی به انگلیسی باستان صحبت می‌کردند و از کلماتی همچون hand، finde و ich و بسیاری از کلمات این‌چنینی به طور گسترده‌ای در جملات خود استفاده می‌کردند که چنین کلماتی هنوز هم در زبان آلمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این زبان انگلیسی اصلی که توسط فرانسوی و لاتین مورد نفوذ قرار گرفته است آنگلوساکسون نامیده می‌شود و نام خود را نیز از قبایل ژرمنی گرفته است که در حدود 500 الی 800 سال پس از میلاد به آنجا مهاجرت کردند. این قبایل ژرمنی قبل از آمدن نورمن‌ها به زبان انگلیسی صحبت می‌کردند و پس از آمدن آنها به انگلستان به صحبت کردن با آنها ادامه دادند. واژه‌های نورمن و لاتین جای بسیاری از واژگان را نمی‌گیرند یا چیزی را از آنها کم نمی‌کنند؛ بلکه مواردی را به این زبان اولیه اضافه می‌کنند.

یک نکته کلیدی و بسیار مهم در خصوص شباهت زبان آلمانی و انگلیسی این است که حتی امروزه نیز 80 کلمه از 100 کلمه رایج در زبان انگلیسی منشا ژرمنی دارند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید ابتدایی‌ترین و رایج‌ترین کلمات در زبان‌های انگلیسی و آلمانی دارای یک ریشه هستند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا همه آنها بسیار شبیه به هم عمل کنند. البته باید دقت کنید که چند تفاوت املایی و تلفظی نیز وجود دارد؛ ولی همچنان عملا انها یکسان هستند. مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

I have – Ich habe

It is long – Es ist lang

Where is that – Wo ist das

در هنگام شروع یادگیری زبان آلمانی روی اصول اولیه تمرکز کنید و به یاد داشته باشید که آنها تقریبا مشابه همتایان خود در زبان انگلیسی هستند. کلماتی که بیشترین شباهت را دارند اغلب کلمات ساده و کاربردی هستند که از جمله آنها می‌توان به مواردی همچون my، be، the، will و … اشاره کرد که تقریبا برای 50 درصد از کل زبان انگلیسی استفاده می‌شود. هنگامی که با کلمات آشنا در زبان انگلیسی روبه‌رو می‌شوید سعی کنید که از این شباهت‌ها استفاده کنید تا به شما کمک کند تا این کلمات را به شکل بهتری به خاطر بسپارید.

5 شباهت شگفت انگیز زبان آلمانی و انگلیسی

شباهت از نظر ساختار جمله و ترتیب کلمات

دستور زبان و ساختار جملات عجیب بسیاری از مردم را از شکسپیر در مدرسه دور کرد. او انگار نمی‌توانست تصمیم بگیرد که واقعا چه بگوید، کلمات را به هر کجا که می‌خواست پرتاب می‌کرد که این موضوع یک مورد جدی بود. در آن زمان، زبان انگلیسی در حال تغییر از انگلیسی میانه به انگلیسی مدرن بود. بسیاری از این قوانین قدیمی آلمانی در حال دور ریخته شدن بودند و بسیاری از واژگان مدرن نیز در حال ایجاد شدن بودند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید شکسپیر خود بیش از 2200 کلمه را اختراع کرد و تمام آنها را در نمایشنامه‌ها و غزل‌های خود مورداستفاده قرارداد.

در اینجا مثال خوبی از انگلیسی شکسپیر را مشاهده می‌کنید که از نمایشنامه هملت او آمده است:

Neither a borrower nor a lender be; For loan oft loses both itself and friend, and borrowing dulls the edge of husbandry.

به این جمله دقت کنید. مشاهده کنید که چگونه عبارت a lender be با استفاده از فعل be به پایان رسیده است. همانطور که شما هم احتمالا متوجه شده‌اید این ساختار شباهت زیادی با ساختار جملات در زبان آلمانی دارد، این طور نیست؟ این عبارت کوتاه همچنین از یک نیمه ویرگول و دو کاما نیز استفاده کرد که یادآور نوع نشانه‌گذاری در زبان آلمانی مدرن است.

یک نکته کلیدی و بسیار مهم که باید درباره شباهت زبان آلمانی و انگلیسی به آن دقت و توجه داشته باشید این است که در زمان ویلی، ترتیب کلمات بسیار آزادتر از حال حاضر بود. فعل، اسم یا صفت را می‌تواند برای تاکید بر اهمیت یک موضوع جابه‌جا کرد که این موضوع کاملا مانند آلمانی مدرن است. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید حتما باید به این شباهت دقت و توجه داشته باشید و تلاش کنید تا از آن به بهترین شکل ممکن برای یادگیری و آموزش زبان آلمانی استفاده کنید.

شباهت از نظر تلفظ

یک شباهت زبان آلمانی و انگلیسی که حتما باید به آن دقت و توجه کافی را داشته باشید این است که کلمات آلمانی و انگلیسی اغلب به طرز باورنکردنی در تلفظی که دارند شبیه به یکدیگر عمل می‌کنند. دوره‌هایی وجود داشت که صداهای همخوان کمی بین آلمانی و انگلیسی تغییر پیدا می‌کرد. یک مثال خوب از این موضوع حرف p در زبان آلمانی است که 1500 سال پیش به F تغییر پیدا کرده است و از آن زمان نیز به همین شکل باقی مانده است.

نمونه‌های بیشتری نیز از این نوع تغییر در زبان آلمانی وجود دارد که معمولا شامل کلمات روزمره مانند father، Apple و water می‌شود که اگر این‌ها را به زبان آلمانی بازگردانیم آنها به کلمات vater، apfel و wasser تبدیل می‌شوند. همانطور که شما هم احتمالا متوجه شده‌اید هم از نظر معنی و هم از نظر تلفظ این‌ها عملا یکسان هستند و این موضوع شباهت زبان آلمانی و انگلیسی را به بهترین شکل ممکن نشان می‌دهد.

شما می‌توانید این موضوع را با زبان فرانسه مقایسه کنید، جایی که هر حرف آخری بی‌صداست و تلفظ حرف R نیز به نظر می‌رسد که با یک قطعه بزرگ خفه می‌شود. حتی umlaut در زبان آلمانی هیچ صدایی را که ما در زبان انگلیسی داریم معرفی نمی‌کند؛ بلکه باعث می‌شود تا آنها واضح‌تر شوند تا در زمان تلاش برای تلفظ صحیح چندان گیج نشویم.

تلفظ آلمانی چون به زبان انگلیسی بسیار نزدیک است و ساختاری بسیار منطقی نیز دارد چندان سخت نخواهد بود و شما با خیالی راحت می‌توانید شروع به یادگیری آن کنید. یکی از بهترین راه‌هایی که برای یادگیری آن وجود دارد گوش دادن به پادکست‌ها یا کتاب‌های صوتی است و زمانی که این لهجه از این طریق در ذهن شما ثبت شود دیگر هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

شباهات زبان آلمانی و انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

عطف شباهت دیگر دو زبان آلمانی و انگلیسی

گاهی اوقات این طور به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین شکاف بین زبان آلمانی و انگلیسی ناشی از حروف تعیین‌کننده و پایان کلمات است. این موضوع در زبان آلمانی بسیار پیچیده است و ممکن است چالش‌های جدی و بسیار زیادی را نیز برای زبان‌آموزان این زبان به وجود بیاورد. تمامی این‌ها در حالی است که در زبان انگلیسی معمولا چنین چالش‌ها و مشکلاتی وجود ندارد و شما می‌توانید با خیالی راحت اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کنید.

از نظر تاریخی همه زبان‌های اروپایی به شکلی دارای عطف هستند؛ ولی با مدرن شدن زبان‌ها در بسیاری از زبان‌ها از شر این موارد خلاص شده‌اند. هرچند باید توجه داشته باشید که استثناهای زیادی نیز در این زمینه وجود دارد. زبان انگلیسی هنوز دارای موارد Genitive و Nominative است. آلمانی نیز شرایط خاص و منحصربه‌فرد خود را دارد؛ چراکه یکی از معدود زبان‌هایی است که بیشتر انحرافات و کاهش‌های خود را حفظ کرده است. این بدان معنی است که کلمات آلمانی بسته به جنسیت، تعداد، ترتیب و زمان تغییر پیدا می‌کنند.

توجه داشتن به این شباهت زبان آلمانی و انگلیسی به شما کمک می‌کند تا با داشتن سابقه در زبان انگلیسی بتوانید زبان آلمانی را به شکل بهتر و راحت‌تری بیاموزید. از آنجایی که زبان انگلیسی جنسیت و ساختار جمله سختی ندارد ما در این زبان عطف‌های بسیار ساده‌ای داریم که یادگیری آنها کار چندان سخت و دشواری نخواهد بود. برای مثال Girl به girls تبدیل می‌شود. در واقع شما تنها کافی است که یک s یا es را اضافه کنید تا در بیشتر مواقع بتوانید کلمات جمع را در زبان انگلیسی بسازید.

برای مثال Dog به dogs تبدیل می‌شود. با این حال همانطور که گفتیم استثناهایی نیز وجود دارد. برای مثال کلمه Man اگر به حالت جمع نوشته شود به men تبدیل خواهد شد. یا برای مثال کلمه Goose اگر به حالت جمع نوشته شود به کلمه geese تبدیل می‌شود.

یکی از نکات بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که این موارد عطف‌های قدیمی هستند که در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گرفتند. بقایای زبان قدیمی انگلیسی که در آن ریشه کلمه تغییر یافته است. توجه داشته باشید که بسیاری از پرکاربردترین کلمات ما به این شکل تغییر می‌کنند، دقیقا همانطور که افعال قوی در آلمانی تغییر پیدا می‌کنند.

پس شما نباید اجازه دهید که عطف‌های آلمانی شما را بترسانند. شباهت زبان آلمانی و انگلیسی بسیار زیاد است و این دو زبان آنقدرها هم از یکدیگر دور نیستند. در واقع شما می‌توانید افعال قوی آلمانی را معادل افعال بی‌قاعده در زبان انگلیسی در نظر بگیرید.

تاثیرات خارجی مشترک روی دو زبان آلمانی و انگلیسی

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز درباره این موضوع صحبت کردیم و شما هم می‌دانید نورمن‌ها کلمات جدید زیادی را وارد زبان انگلیسی کردند. با این حال آنها تنها دسته از افرادی نبودند که این کار را انجام دادند. زمانی که مردم ژرمن به جزایر بریتانیا رسیدند زبان و فرهنگ آنها به میزان زیادی تحت تاثیر مردم سلتیک قرار گرفت که قبلا در این منطقه ساکن بودند.

وایکینگ‌ها زمانی که مشغول غارت، ترساندن راهبان و مواردی از این قبیل بودند در جزایر بریتانیا نیز ساکن شدند و در کنار آنگلوساکسون‌ها تجارت و زندگی کردند. وایکینگ‌ها و سلت‌ها در سراسر اروپا از جمله آلمان کنونی پراکنده بودند و زبان آنها نیز تاثیر زیادی روی زبان آلمانی گذاشت. همین لغات لاتیک، سلتیک و اسکاندیناوی بین انگلیسی و آلمانی نیز منتقل و به اشتراک گذاشته شد و بسیاری از هم‌خانواده‌های جذاب را در کلمات این دو زبان برای ما ایجاد کرد که به ما در درک هرچه بهتر این کلمات کمک شایانی می‌کند.

برای مثال و درک هرچه بهتر شباهت زبان آلمانی و انگلیسی باید به این نکته دقت داشته باشید که کلمات Direct و Direkt دقیقا از کلمه لاتین Directus می‌آیند و به همین ترتیب باید دقت داشته باشید که کلمات Active و Aktif نیز از کلمه لاتین Activo آمده‌اند. پس همانطور که شما هم مشاهده می‌کنید ریشه‌ای که میان این دو زبان وجود دارد تا حد زیادی مشترک است.

این مشترک بودن ریشه بیشتر به خاطر تاثیرات مشترک خارجی است که روی این دو زبان اعمال شده است و این موضوع نیز کاملا به تاریخچه قاره اروپا باز می‌گردد که در این بخش توضیحاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دادیم.

یکی دیگر از نکات مهمی که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که سایر کلمات رایج مانند Physics و Physik، Anarchy و Anarchie نیز دارای ریشه‌های مشترکی هستند که شما می‌توانید برای این‌که آنها را در زبان آلمانی بیاموزید به این ریشه مشترک دقت داشته باشید. زمانی که شما بتوانید ریشه‌های مشترک را پیدا کرده و آنها را به یاد داشته باشید درک زبان آلمانی برای آن دسته از افرادی که به انگلیسی مسلط هستند بسیار ساده‌تر می‌شود و شما می‌توانید نتیجه بهتری را از فرایند یادگیری خود دریافت کنید.

توجه داشته باشید که رابطه زبان آلمانی و انگلیسی بیشتر از زبان اصلی پروتو-ژرمنی است. نفوذ زبان‌های دیگر از طریق تجارت، مهاجرت و استعمار این دو زبان را به وجود آورده که از جهاتی مشابه و از جهات دیگر بسیار متفاوت هستند.

شباهت های زبان آلمانی و انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره شباهت زبان آلمانی و انگلیسی پاسخ دهیم.

چرا دو زبان آلمانی و انگلیسی تا این حد نقاط مشترک دارند؟

دو زبان آلمانی و انگلیسی دارای ریشه‌های مشترک بسیار زیادی هستند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا اشتراکات زیادی نیز داشته باشند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا این دو زبان دارای ریشه‌های مشترکی باشند این است که هر دو در واقع از انگلیسی قدیمی گرفته شده‌اند با این تفاوت که زبان انگلیسی بریتانیا به دلیل تهاجمات فرهنگی تا حد زیادی تغییر پیدا کرده است.

آیا با پیشینه زبان انگلیسی می‌توان اقدام به یادگیری زبان آلمانی کرد؟

بله از آنجایی که این دو زبان دارای نقاط اشتراک زیادی هستند افرادی که دارای سابقه زبان انگلیسی هستند معمولا می‌توانند از این ارتباط و اشتراکات استفاده کرده و به شکل ساده‌تری اقدام به یادگیری زبان آلمانی کنند.

سخن پایانی

آشنایی با شباهت زبان آلمانی و انگلیسی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به شکل بهتری با زبان آلمانی را بیاموزید. در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید این ریشه مشترک را به شکل بهتری درک کنید یا این‌که اقدام به یادگیری زبان آلمانی کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در دوره های آموزشی ایرانمهر نیز استفاده کنید. کلاس‌های برگزار شده توسط موسسه زبان ایرانمهر از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار بوده و دارای هزینه مناسبی نیز هستند.

بیشتر بخوانید: 11 کلمه انگلیسی که در واقع آلمانی هستند

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 47 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. تمامی نژاد
    3 دی 1402
    پاسخ دادن

    سلام من زبان آلمانی بصورت حرفه ای واردم شما مدرس میخواین با موسسه تون همکاری کنم اگه مبیخواین کجا باید مراجعه کنم؟

    • ایرانمهر
      3 دی 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بله شما میتوانید جهت همکاری با مجموعه فرم جذب مدرس زبان آلمانی از سایت را تکمیل نمایید همکاران ما پس از تکمیل فرم در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل می نمایند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .
      https://iranmehrcollege.com/german-teacher-recruitment/

  2. پناهی
    2 دی 1402
    پاسخ دادن

    سلام در یادگرفتن زبان آلمانی برای نوجوانان هم دوره دارین ؟شهریه چقدره؟

    • ایرانمهر
      2 دی 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بله دوره آموزشی زبان آلمانی برای نوجوانان هم داریم جهت آگاهی از نحوه برگزاری دوره و میزان شهریه به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید