IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
50 واژه آلمانی برای توصیف دوست و دشمن
امتیاز کاربران: 4.3/5
نویسنده: ایرانمهر
27 آذر 1397

50 واژه آلمانی برای توصیف دوست و دشمن

همه ما در این موقعیت بوده ایم.

گاهی می خواهید تمام احساستان را درباره همکار جدید تلفنی به مادرتان بگویید.

زنجیره ای از کلمات توصیفی دنبال هم ردیف می شوند: «اون خیلی خیلی **** ه!»

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

آلمانی ها به این شهرت دارند که آرام، جدی و خشک هستند. با اینحال مروری بر فهرست بلند بالای کلماتی که شخصیت های مختلف در آلمانی را توصیف می کنند، نشان می دهد درباره کلیشه های آلمانی، حرف های زیادی برای گفتن هست.

وقتی با آلمانی ها آشنا شوید یا به آلمانی صحبت کنید، متوجه می شوید استفاده از زبانی رنگارنگ و پرمحتوا، سبک زندگی آلمانی هاست!

مثل هر آدم دیگری، آلمانی ها هم می توانند شوخ، پرانرژی، هنرمند، جدی، دوست و بله، خوشحال باشند.

به عنوان یک موجود چند بعدی، ما انسان ها به طیف گسترده ای از کلمات نیاز داریم تا یکدیگر را توصیف کنیم. درست مثل قیدها، صفت ها به انسان ها این امکان را می دهند تا توصیفات را به زندگی بیاورند و کمی شخصیت هم به آن اضافه کنند.

50 واژه آلمانی برای توصیف دوست و دشمن

چرا مهم است دیگران را توصیف کنیم؟

کلیشه ای که بسیاری از خارجی ها به آن دامن می زنند و روی آن قسم می خورند این است که در مقایسه با فرهنگ های دیگر، دوست شدن با آلمانی ها فوق العاده سخت است.

به جز این مسئله که فقط به زبان انگلیسی صحبت کنید، موانع زبانی، فرآیند دوستی را از این هم سخت تر می کند. توانایی توصیف افراد باعث می شود نظرات خود را بیان کنید و در نتیجه با کسانی که مثل شما فکر می کنند، رابطه برقرار کنید. خیلی از هلن خوشتان نمی آید؟ یوهانس هم همینطور است. بهترین دوست جدیدت را ملاقات کن.

علاوه بر این، استفاده از ترکیب متنوعی از کلمات ممکن است باعث تملق یا توهین شود (سعی کنید مودب باشید!) اگر همکلاسی شما واقعا مفید بوده و او را تحسین می کنید، به او بگویید! هیچ چیز مثل یک تعریف صمیمانه از شخصیت کسی، باعث دلگرمی آن فرد نمی شود.   

برای زبان آموزان مبتدی، یاد گرفتن کلمات توصیف کننده شخصیت به زبان آلمانی ابزار قدرتمندی برای تمرین همخوان های sein (to be) و پسوندهای صفت است.

با دانستن چند کلمه رایج و پرکاربرد مثل froh (happy)، gemein  (mean)، arrogant (arrogant) و witzig  (funny)، در مسیر درستی قرار دارید و می توانید جمله هایی با معنی بنویسید که از جمله های ساده و خشک کتاب های درسی مثل جمله Hans ist ein Mann (Hans  is a man)  خیلی بهتر است. چند نفر از شما واقعا «هانس» را می شناسد؟

در واقع قدرت استفاده از کلمات برای اینکه بتوانید خودتان را ابراز کنید، وقتی به یک زبان خارجی صحبت می کنید، به حرف های شما عمق می دهد، حتی اگر هنوز آنطور که باید و شاید مهارت های مکالمه به زبان آلمانی را یاد نگرفته باشید.

بهترین منابع برای یادگیری واژگان آلمانی برای توصیف شخصیت  افراد

اگر برای کلمات آلمانی توصیف کننده شخصیت دست به دامان گوگل شوید، نتایج محدودی عایدتان می شود که خیلی به درد بخور نیستند.

همانطور که همه ما خیلی خوب می دانیم، بهترین راه برای یادگیری یک زبان جدید روش «غوطه وری» است. نشستن جلوی کامپیوتر یا پای تلفن بودن در کشوری که زبان اصلی آن آلمانی نیست، تمرین یادگیری زبان آلمانی را کمی سخت می کند، اما همیشه برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد.

بعضی از راه های حرفه ای و تخصصی برای غرق شدن در شخصیت های رنگارنگ، تماشای ویدیو و خواندن متون با نظرات شخصی مثل مجلات، رمان ها و داستان هاست.

یاد گرفتن پسوند صفت ها

قبل از شیرجه زدن در گنجینه شخصیت های مختلف، باید یک یا دو نکته را درباره پسوند صفت ها بدانید. همانطور که هر زبان آموز آلمانی می تواند شهادت بدهد، وقتی صحبت پسوندهای اسم تعریف وسط باشد، همه چیز خیلی سخت تر و پیچیده تر می شود.

تمرین پسوند صفت ها را با وبسایت های مختلفی که در اینترنت وجود دارند یاد بگیرید. با توجه به اینکه شخص مورد نظر مرد است یا زن، پسود اسم تعریف تغییر می کند. بعد از اینکه روی مبحث پسوندها مسلط شدید، آماده خواهید بود تا کلمه تمام شخصیت ها را به زبان بیاورید و آن ها را توصیف کنید.

تمرین خواندن و یاد گرفتن کلمات جدید به طور همزمان

ادبیات نگارشی لازم نیست همیشه از منابع بالارده خبری مثل Die Zeit یا Spiegel منشا بگیرد تا ارزشمند باشد. وقتی بحث یادگیری کلمات توصیف کننده شخصیت به زبان آلمانی وسط باشد، احتمالا ترجیح می دهید آن ها را از ستون های خبری، مقالات و مجلات یاد بگیرید.

هرجا که قضاوت درباره مردم آغاز شد، همانجا بهترین جا برای شروع مبارزه و محک زدن خودتان است. منابع زیر چند نشریه معتبر و مشهور آلمانی هستند که صدها محتوای آنلاین را در اختیار شما قرار می دهد:

بریجیت (Brigitte): 

بریجیت مجله زیبایی و سبک زندگی بانوان است. هم به صورت آنلاین و هم در روزنامه فروشی های کشورهای آلمانی زبان می توانید آن را بخرید. در این مجله می توانید هر چیزی درباره نکات تناسب اندام تا طالع بینی روزانه را بخوانید.

بنتو (Bento):

 بنتو نسخه کوچک شده Spiegel، یکی از پرطرفدارترین منابع خبری آلمان است که جمعیت جوان اینترنت را هدف قرار می دهد. این وبسایت داستان های خبری را مورد بررسی قرار می دهد و به موضوعات مختلفی که نسل جوان به آن ها علاقمند هستند می پردازد. برای اینکه کلمات توصیف کننده شخصیت به زبان آلمانی را پیدا کنید، به قسمت Meinung (opinion) سر بزنید.

نئون (Neon):

 نئون ماهنامه ای است که هم به صورت چاپی و هم به صورت نسخه الکترونیکی و آنلاین، طیف سنی 20 تا 35 سال را هدف قرار داده است. بعضی موضوعات این مجله درباره روابط، سفر، روانشناسی و مد است. علاوه بر این، این مجله، محلی فوق العاده برای ستون هایی با متون کاملا شخصی و برگرفته از نظرات فردی است.

بونته (Bunte):

 بونته شما را در جریان جدیدترین اخبار و داستان های سلبریتی ها و درام های سلطنتی قرار می دهد. مطالبی را که خبرنگارها درباره خصوصیات و شخصیت های این ستاره ها در این مجله جمع و جور می گویند، بخوانید.

از این مجله ها برای یادگیری لغات جدید استفاده کنید و سعی کنید بعضی از لغاتی را که ما در ادامه برای شما لیست کردیم پیدا کنید!

50 واژه آلمانی برای توصیف دوست و دشمن

50 واژه برای توصیف شخصیت که  ثابت می کند آلمانی ها خسته کننده و بی روح نیستند

فقط یک کلمه می تواند هزاران معنی را در خود داشته باشد و درباره عکس العمل افراد در موقعیت های مختلف، اتفاقات روزمره و برخوردشان با دیگران اطلاعات بسیار زیادی در اختیار ما قرار بدهد. می توانید از این کلمات برای توصیف بدترین همکار، عشق زندگیتان یا آشنایی که خیلی او را نمی شناسید استفاده کنید.

فهرست زیر به چهار زیرمجموعه مثبت، خنثی، منفی و محاوره تقسیم شده است و بنابراین می توانید اول به سراغ گروه کلماتی بروید که دوست دارید و بیشتر حال و هوای شما را توصیف می کند.

(Positive  Begriffe (positive terms

(Süß, niedlich (cute

شیرین، زیبا، دوست داشتنی

(Freundlich (friendly

دوستانه

(Fleißig (hardworking

سخت کوش، پرکار، کوشا

(Witzig (witty, funny

شوخ طبع، شوخ، با نمک

(Großzügig (generous

بخشنده، سخاوتمند

(Klug (smart

باهوش، زرنگ

(Zuverlässig (dependable, trustworthy

قابل اعتماد، معتبر

(Kreativ (creative

خلاق، ایده پرداز

(Ehrgeizig (ambitious

جاه طلب، بلندپرواز

(Geduldig (patient

صبور

(Froh (happy

شاد، خوشحال، با نشاط

(Behilflich (helpful

مفید، به درد بخور

(Aufrichtig (sincere

بی ریا، مخلص، صمیمی

(Begabt (talented

با استعداد

(Selbstbewusst (confident

مطمئن، بی پروا

واژگان توصیف دوست و دشمن به زبان آلمانی

(Neutrale  Adjektive (neutral  adjectives

(Gesprächig (talkative

پرحرف، وراج، حراف، پرگو

(Sportlich (athletic

ورزشکار

(Schüchtern (shy

خجالتی، کم­رو

(Energisch (energetic

پر انرژی، فعال، پرتکاپو

(Ruhig (quiet, calm

آرام، ساکت، کم حرف، گوشه گیر

(Abenteuerlustig (adventurous

ماجراجو، دلیر، بی پروا

(Abergläubisch (superstitious

خرافاتی، موهوم پرست

(Spontan (spontaneous

خود جوش، خودکار

(Selbständig (independent

مستقل، خود مختار، دارای قدرت مطلق

(Exzentrisch (eccentric

عجیب غریب، غیر عادی

(Eigenartig (unique

منحصر به فرد، خاص، یگانه، بی نظیر

(Realistisch (realistic

واقع گرا، واقع بین

(Introvertiert (introverted

درون گرا

(Extrovertiert (extroverted

برون گرا

(Künstlerisch (artistic

هنرمند، دارای طبع هنری

 

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

(Negative  Beschreibungen (negative  descriptions

 

(Blöd, dumm, doof (stupid, dumb

احمق، کودن، خرفت

(Bescheuert, verrückt  (nuts

احمق، دیوانه، کم عقل

(Sauer (annoyed

آزرده، ناراحت، کسی که مورد آزار قرار گرفته است

(Gierig (greedy

حریص، طماع، دندان گرد، خسیس

(Gemein (mean

بد جنس، پست، پست فطرت

(Deprimiert (depressed

افسرده، آزرده، ناراحت

(Eitel (vain

مغرور، خودبین، خود پرست

(Faul (lazy

تنبل

(Aggressiv (aggressive

پرخاشگر، عصبی

(Egoistisch (egotistical

خودپسند

(Eifersüchtig (jealous

حسود

(Arrogant (arrogant

متکبر، مغرور، گستاخ، سرکش

(Unfreundlich (unfriendly

غیردوستانه

(Eingebildet (conceited

متکبر، مغرور

(Angeberisch (show-off

اهل خودنمایی، فخر فروش

کلمات محاوره و  بی ادبانه که بهتر است فقط در میان جمع های دوستانه از آن ها استفاده کنید

 50 واژه آلمانی برای توصیف دوست و دشمن

اسلنگ یا کلمات و عبارات محاوره به زبان آلمانی، گونه ای از زبان آلمانی است که پر از کلمات نوآورانه و جدید است که بیشتر در میان جوانان باب شده و تنها چند سال است که رونق گرفته و چند سال دیگر هم از رونق می افتد و تکراری می شود. «زبان جوانان» (Jugendspracheکاملا یک زیرمجموعه جدا از زبان آلمانی است.

در واقع از سال 2008، ناشری به زبان آلمانی به نام Langenscheidt، هر سال به یک کلمه جدید جایزه می دهد و اسم جایزه را Jugendwort des Jahres یا «جوان سال» نامگذاری کرده است.

در ادامه چند کلمه محاوره و کوچه بازاری را که در بین جوانان مد شده است به شما معرفی می کنیم:

(Geil (awesome, wicked, sexy

عالی، فوق  العاده، جذاب، با حال

کلمه Geil یک کلمه قدیمی اما دوست داشتنی است و سال هاست به عنوان یک کلمه چند منظوره استفاده می شود و به نظر می رسد خیال بازنشسته شدن ندارد. به صورت gah-eel و یک بخشی تلفظ می شود و می تواند برای توصیف هر چیز جذاب و باحالی استفاده شود.

(Assi (antisocial, not sociable

غیر اجتماعی، ضد  اجتماع

این کلمه کوتاه شده Asozial (antisocial) است و Assi  به کسی اشاره دارد که رفتار دوستانه ندارد، از بودن در جمع می ترسد، از ارتباط برقرار کردن با دیگران پرهیز می کند و به زبان ساده کسی است که هیچکس از او خوشش نمی آید و همه متفق القول از او بیزارند. شاید دلیل رفتار آن ها فقط این باشد که در جمع درستی نیستند و یا رفتار غیر اجتماعی آن ها ممکن است به خرابکاری و آشوب کشیده شود. مهم است که به متن توجه کنید؛ ممکن است مفهوم این کلمه فقط یک رفتار غیرعادی در دبیرستان یا یک اخطار جدی باشد.

(Der Waschlappen/feigling  (wimp, sissy

ترسو، لوس

دو کلمه Waschlappen و Feigling نیاز به توضیح زیادی ندارند. با این حال اتهامات سنگین به کسی نبندید. اگر کسی نمی خواهد به خاطر چتربازی از هواپیما بیرون بپرد، واقعا تحت هیچ شرایطی نباید او را ترسو (Feigling!خطاب کنید!

(Der Streber (overachiever, nerd

خرخون، خوره درس  و کتاب

ترجمه دقیق و صحیح کلمه Streber به زبان انگلیسی کمی سخت است و بیشتر در دنیای بچه های دبیرستان استفاده می شود. این فرد اغلب بیش از حد باهوش است، خوره کتاب و عزیزدردانه معلم است. اما بر خلاف بچه خرخون های ساکت و تودار، Streber موفقیت هایی که به دست می آورد را در بوق و کرنا می کند تا همه دنیا بفهمند. فعل این کلمه streben یعنی حریص و گرسنه بودن برای چیزی است، به همین دلیل این صفت به کسی اطلاق می شود که حریص توجه و بهترین بودن در محیط های آموزشی است.

(Der Klugscheißer/Besserwisser  (know-it-all

علامه دهر، همه  چیز دان

اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح بدهیم، کسی که know-it-all یا علامه دهر است، به طور دقیق درباره بهبود هر چیزی نظر می دهد و باید به اندازه کافی بد شانس باشید تا به حرف های این افراد گوش دهید. در واقع این افراد با حرف هایشان مغز شما را می خورند. این کلمه برای همه کسانی که ادعای فضل و دانش می کنند، استفاده می شود.

یادتان باشد، از این عبارات و کلمات فقط در موقعیت های غیررسمی و بیش از حد صمیمانه استفاده می شود. بین دوستان و خانواده از آن ها استفاده کنید و بدانید لحن آن ها کمی خشن تر از آلمانی معیار است.

برای اینکه همه در حاشیه امن باشند، بهتر است از عبارات و کلمات مثبت و خنثی استفاده کنید تا کلامتان بار مثبت و لذت بخشی داشته باشد.

رنجاندن دیگران آخرین چیزی است که باید به آن فکر کنید!


بیشتر بخوانید: گرامر زبان آلمانی

بیتشر بخوانید: ساعت به زبان آلمانی


دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.3 از 5 از 12 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید