IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
حروف ندا و کلمات تعجبی (Interjections) در زبان آلمانی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
22 مرداد 1398

حروف ندا و کلمات تعجبی (Interjections) در زبان آلمانی

چطور می‌توانید شادی را به زبان آلمانی ابراز کنید؟ وقتی می‌خواهید به زبان آلمانی صحبت کنید، کلمه یا صدای جایگزین برای “damn” چیست؟ چطور می‌توانید مثل یک آلمانی بگویید “!?ouch”

جواب سوال‌های بالا، استفاده از حروف ندا و کلمات تعجبی در زبان آلمانی است.

یادگیری یک زبان جدید همیشه یک چالش بوده و هست: باید کلمات و قوانین زیادی را به خاطر بسپارید. با این حال، یک زبان فقط واژگان و گرامر نیست، زبان فرهنگ است، زبان نحوه ابراز احساسات و افکار است.

هر زبانی آهنگ، احساسات و اشارات و حرکات مخصوص خودش را دارد. در بسیاری از زبان‌ها (از جمله آلمانی)، یکی از بهترین راه‌ها برای ابراز احساساتتان، استفاده از حروف ندا یا عنوان دیگر آن، کلمات تعجبی است. حروف ندا یا کلمات تعجبی به سخن شما زندگی می‌بخشند و کمک می‌کنند بومی به نظر برسید. علاوه بر این، حروف ندا، کلماتی مستقل هستند، بنابراین لازم نیست برای استفاده از آن‌ها ساختار جمله را بلد باشید.

با یادگیری کلمات تعجبی در زبان آلمانی، می‌توانید احساسات خودتان را در این زبان ابراز کنید، حتی اگر مبتدی و صفرکیلومتر باشید.

در این مقاله بعضی از مهم‌ترین کلمات تعجبی در زبان آلمانی را به شما یاد می‌دهم که به احساسات خاصی مربوط هستند.

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

حروف ندا برای ابراز خوشحالی و لذت

بیایید با یکی از لذت‌بخش‌ترین احساسات شروع کنیم: خوشحالی!

در زبان انگلیسی می‌توانید احساس خوشحالی را با گفتن کلماتی مثل “Hooray!”، “Yay!” یا عباراتی قدیمی‌تر مثل “!Yippee” ابراز کنید. آلمانی‌ها هم برای کلمه “hooray” چند معادل دارند: Hurra (با نفسی ملایم تلفظ می‌شود)،  Jippiو Juhu.

گفتن !Oh My Goodness برای ابراز هیجان در زبان آلمانی

آلمانی‌ها معمولا وقتی می‌خواهند هیجان یا تعجبشان را ابراز کنند، می‌گویند “Oh, my Goodness”. در زبان آلمانی این جمله !Ach du meine Güte است.

Image two

حروف ندای آلمانی برای طنازی کردن

وقتی یک انگلیسی‌زبان به شما می‌گوید “It serves you right”، آلمانی‌زبان، صدا یا کلمه Ätsch را زیر لب زمزمه می‌کند. همچنین، به نظر می‌رسد انواع مختلف خندیدن، جهانی و بین‌المللی باشد و صداهایی مثل Ha-ha، Ho-ho و Hi-hi همگی در زبان آلمانی هم کاربرد داشته باشند؛‌ با این تفاوت که در آلمان نباید جلوی خودتان را بگیرید تا بلند نخندید! بهتر است با صدای بلند بخندید و راحت باشید.

وای! (!Wow) برای ابراز تعجب و حیرت

در این مواقع، اگر یک نوشیدنی مجانی به یک انگلیسی‌زبان تعارف کنید، می‌گوید “?Really” یا “!Oh!”. در زبان آلمانی کلماتی مثل Echt، Oho یا حتی Na so was (به معنی “My, my”) مثال‌هایی هستند که وقتی حیرت‌زده یا متعجب می‌شوند به زبان می‌آورند.

عبارت Just You Wait برای تهدید کردن به زبان آلمانی

اگر بخواهیم با تاکید صحبت کنیم، عبارت انگلیسی“Just you wait” یک اصطلاح کارتونی شده و دیگر خیلی به عنوان تهدید استفاده نمی‌شود. با این حال، صدای کوتاه و واضح “!Oi” می‌تواند خیلی تهدیدآمیز به نظر برسد. دو حرف ندای Na یا Oha وقتی با تاکید و شدت تلفظ شوند، می‌توانند تهدیدکننده و ترسناک به نظر برسند.

Image three

عبارت !Oh Crap برای بیان صریح ناامیدی

فکر می‌کردید زبان آلمانی نسخه “crap” مخصوص خودشان را ندارند؟ اشتباه می‌کردید! معادل کلمه بالا در زبان آلمانی Mist (با معنای لغوی “dung”) است. علاوه بر این، این کلمه مشابه “damn” است:

Verdammt nochmal or Zum Teufel!

همچنین نمی‌توانیم کلمه معروف آلمانی Scheisse (به معنی “shit”) را که جزو کلمات کوچه خیابانی و عامیانه است، نادیده بگیریم. اگر بخواهند این کلمه را جلوی کودکان بگویند، آن را با Schade جایگزین می‌کنند و صدای ‘Sch’ را طولانی و با شدت تلفظ می‌کنند.

بیان انزجار (!Eww) در زبان آلمانی

آلمانی‌ها راه‌های ساده زیادی برای ابراز انزجار دارند. می‌توانید بگویید Pfui یا Bäh یا در ساده‌ترین حالت بگویید Igitt (که به صورت “ill-get” تلفظ می‌شود) یا Ihn. معادل‌های انگلیسی برای ابراز انزجار کلماتی مثل ‘pshaw’، “yuck”، “eww” یا “ugh” هستند.

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

گفتن “!Ouch” در زبان آلمانی

کلمه یا حرف ندای “ouch” در زبان انگلیسی، بین‌المللی شده است و در زبان آلمانی هم قابل فهم است. با این حال، اگر می‌خواهید بیشتر آلمانی به نظر برسید، باید بگویید Aua.

گربه‌های آلمانی چطور می‌گویند “?Meow” صداهای حیوانات در زبان آلمانی

حالا بیایید کمی خوش بگذرانیم! اگرچه صداهای حیوانات در زبان آلمانی حرف ندا یا کلمه تعجبی به حساب نمی‌آیند، اما بامزه هستند و دانستن آن‌ها خوب و مفید است. مبحث جالبی هم هست. با توجه به اینکه حیوانات اهل هر کشوری که باشند صدای یکسانی دارند، در زبان‌های مختلف صدای حیوانات مختلف چطور بیان می‌شود؟ جواب ساده است: در ابتدای استفاده از زبان، سخن انسان‌ها تقلید صداهای مختلف بوده است. بومیان زبان‌های مختلف صداهای متفاوتی را می‌شنیدند و به همین دلیل آن را به روش خودشان تفسیر می‌کردند که این مسئله انعطاف‌پذیری سیستم‌های زبان را نشان می‌دهد.

به همین دلیل است که اگر معادل کلمه “frog” را در زبان آلمانی فراموش کنید و بخواهید آن را به کمک صداها توضیح بدهید، احتمالا با شکست مواجه می‌شوید، چون قورباغه‌های آلمانی غور غور (croak) نمی‌کنند، آن‌ها می‌گویند ‘quak’.

“Croak/Ribbet” — Quak (Frog)

قات قات (صدای قورباغه)

“Cockadoodledoo” — Kikeriki (Rooster)

قوقولی قوقو (صدای خروس)

“Z-z-z” — Summ (Bee)

ویزززز (صدای زنبور)

“Tweet-tweet” — Piep (Bird)

جیک جیک (صدای پرنده)

“Baa” — Mäh (Sheep)

بع ع ع (صدای گوسفند)

“Squeak” — Piep (Mouse)

جیر جیر کردن (صدای موش)

چرا حروف ندا یا کلمات تعجبی در زبان آلمانی مهم هستند؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند حروف ندا یا کلمات تعجبی، قسمت مهمی از یادگیری زبان نیست. احتمال اینکه این مبحث را در دوره‌های مبتدی یا کتاب‌های درسی آموزش زبان پیدا کنید خیلی کم است.

موافق نیستم. در واقع، می‌توانید با اطمینان کامل بگویید حروف ندا و کلمات تعجبی بخش مهم و ضروری انسان بودن است. این صداها و کلمات احساسات را بیان می‌کنند و می‌توانید با استفاده از این صداها احساستان را راحت و صریح بیان کنید. وقتی استفاده از حروف ندا را شروع کنید، راحت‌تر می‌توانید حرف بزنید و بیشتر شبیه بومی‌ها به نظر می‌رسید.

علاوه بر این، حروف ندا به راحتی درک می‌شوند و دیگران منظور شما را می‌فهمند، مخصوصا وقتی با حرکت و اشاره این صداها را ادا کنید. بنابراین، وقتی در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، همیشه حروف ندا و کلمات تعجبی را در نظر بگیرید تا به کمک آن‌ها طبیعی‌تر و بهتر صحبت کنید.

آیا حرف ندا یا کلمه تعجبی مورد علاقه‌تان در فهرست ما بود؟ اگر نبود در قسمت کامنت‌ها به ما بگویید.

 

دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید:حروف تعریف در زبان آلمانی

بیشتر بخوانید :واژگان رایج زبان آلمانی همراه با معانی شگفت انگیز آن‌ها

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید