IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
عبارات مفید برای جشن گرفتن عید پاک فرانسه
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
30 مهر 1401

عبارات مفید برای جشن گرفتن Pâques؛ تعطیلات عید پاک فرانسه

 آیا در طول تعطیلات و جشن‌ها به مطالعه و یادگیری زبان فرانسه هم می‌پردازید؟ یا شاید در این ایام فقط در این فکر هستید که تفاوت جشن‌های سنتی در فرانسه با کشورهای دیگر در چیست؟ در این مقاله لیستی از عبارات و کلمات را که در مورد جشن عید پاک فرانسوی است برای شما آماده کرده‌ایم. با این عبارات می‌توانید حتی بیشتر از قبل از عید پاک زیبای فرانسوی لذت ببرید زیرا می‌توانید با کلمات و عباراتی که فرا می‌گیرید به درک بهتری از این مراسم و مناسک برسید.

عبارات مفید برای جشن گرفتن Pâques

8 عبارت مفید برای جشن گرفتن Pâques؛ تعطیلات عید پاک فرانسه

1) Bonjour… Joyeuses Pâques!

Pâques روزی است که هر سال در تاریخ‌های مختلف اتفاق می‌افتد، اما همیشه در فصل بهار و در روز یکشنبه است. این مناسبت در کشورهای انگلیسی زبان به عید پاک معروف است. این عید عمدتاً سرمنشأ مسیحی دارد ، اما بسیاری از سنت‌های آن آمیزه‌ای از آیین‌های بسیاری از ادیان قدیمی و جدید است.

تجاری‌سازی باعث شده است که این روزها عید پاک بیشتر به یک چیز معروف باشد: شکلات! که البته ما بعداً به این موضوع خواهیم پرداخت. صبح روزی که عید پاک است معمولاً باید این مراسم را به عبارت “Joyuses Pâques” (عید پاک مبارک)به دوستان و خانواده خود تبریک بگویید. این یک تعطیلات محبوب در فرانسه است که در آن مدارس و دانشگاه‌ها به دانشجویان و دانش‌آموزان خود دو هفته تعطیلات می‌دهند! به این تعطیلات Vacances de Pâques می‌گویند.

دوشنبه عید پاک یک تعطیلات ملی است، به این معنی که کارمندان اکثر شرکت‌ها این روز را تعطیل کرده و با خانواده و یا دوستان خود وقت می‌گذرانند.

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

2) Attendez que les cloches sonnent

Attendez que les cloches sonnent در لغت به معنای این است که منتظر بمانید تا زنگ‌ها به صدا درآیند، این چیزی است که احتمالاً به کودکان بی‌حوصله و عجول گفته می‌شود. مفهوم این عبارت داستانی دارد. برخلاف کشورهای دیگر از جمله آلمان، بریتانیا و آمریکا که در آن خرگوش عید پاک تخم‌ها را می‌آورد، مردم در بیشتر نقاط فرانسه بر این باورند که صدای زنگ‌های کلیسا است که تخم‌مرغ‌ها را از آسمان به باغ‌ها می‌ریزد. اما فقط درصورتی که بچه‌ها درطول سال رفتار درستی از خود نشان داده باشند. اگرچه در برخی دیگر از نقاط فرانسه، ممکن است یک خرگوش یا مرغ تخم‌ها را تحویل مردم می‌دهد.

تعطیلات عید پاک فرانسه

3) Partir à la chasse aux œufs

هنگامی که تخم‌ها از آسمان بر زمین می‌افتند، پراکنده شده و در حیاط خلوت همه پنهان می‌شوند و اینجاست که شکار آغاز می‌شود. Partir à la chasse aux œufs به معنای رفتن به شکار تخم‌مرغ است. معمولاً این بزرگسالان هستند که تخم‌مرغ‌ها را پنهان می‌کنند تا بچه‌ها آن را پیدا کنند، اما موقعی که بچه‌های فرانسوی متوجه شدند که تخم‌مرغ‌ها واقعاً از آسمان نمی‌افتند بیشتر دوست دارند که خود تخم‌مرغ‌ها را از چشم بزرگ‌ترها پنهان کنند.

 

4) Tout le monde mange les œufs en chocolat

Tout le monde mange les œufs en chocolat به این صورت ترجمه می‌شود: همه تخم مرغ‌های شکلاتی می‌خورند. فرانسوی‌ها به خاطر شیرینی‌شان و همسایگان فرانسوی‌شان بلژیکی‌ها به ساختن بهترین شکلات‌های جهان مشهور هستند، بنابراین، در طول Paques، یافتن کسی در این بخش از جهان دشوار است که حداقل یک تخم‌مرغ شکلاتی در عید پاک نخورده باشد.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

5) Attention à l’indigestion !

به دلیل شیرینی معروف، عبارتی مانند که به معنای “مواظب سوء هاضمه باشید!” استفاده می‌شود. این اغلب به‌عنوان پاسخی طنزآمیز اما موجه به کسی که عید پاک را به شما تبریک می‌گوید استفاده می‌شود. در این صورت می‌توان گفت که نباید زیاد شکلات زیاد بخورید، یعنی به‌معنای واقعی کلمه باید”مراقب سوء هاضمه باشید!”

6) Gigot d’agneau

با این حال، نباید بیش از حد درمورد سلامتی خود نگران باشید. این فقط شکلات نیست که شما می‌توانید در این ایام میل کنید. برای کسانی که دوست دارند یک غذای خوب بخورند، گیگو دآگنو (یک غذای فرانسوی که به‌طور سنتی در روز عید پاک خورده می‌شود) می‎توانند میل کنند. Gigot d’agneau یک پای بره است و اغلب با سیب‌زمینی و سایر سبزیجات فصلی سرو می‌شود.

جشن عید پاک فرانسه

7) Se faire poissonnier la veille de Pâques

چند عبارت اصطلاحی وجود دارد که می‌توان در تمام طول سال از آنها استفاده کرد که به Pâques اشاره دارد. Se faire poissonnier la veille de Pâques تقریباً به این معناست: انتخاب بدترین زمان ممکن برای انجام کاری. یا اگر بخواهیم آن را تحت‌الفظی منعی کنیم می‌شود:”روز قبل از عید پاک ماهی فروش شوید.”

مفهوم این عبارت از آنجا می‌آید که بسیاری از مسیحیان در طول روزه از خوردن گوشت پرهیز می‌کنند و به‌جای آن ماهی استفاده می‌کنند، بهترین زمان سال برای فروشندگان ماهی در ایام عید است و روزی که روزه پایان می‌یابد بدترین زمان ممکن برای باز کردن یک مغازه ماهی‌فروشی خواهد بود، زیرا آن زمان، همه آماده بازگشت به خوردن گوشت هستند.

8) À Pâques ou à la Trinité

À Pâques ou à la Trinité شیوه‌ای است برای گفتن این معنی که چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد. به این معنی که آمدن دوباره مسیح احتمالاً قبل از وقوع رویدادی که به آن اشاره می‌شود اتفاق خواهد افتاد.

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از مهمترین عبارات برشمریم که با عید پاک فرانسویان گره خورده و یادگیری آن‌ها برای زبا‌ن‌آموزان برای درک بهتر این عید ضروری است. موارد بسیار زیادی هستند که بخواهید برای درک بهتر این مراسم و همچنین برقراری ارتباط با مردم و آیین‌های مربوط به عید پاک یاد بگیرید. اما ما در این مقاله تنها به تعداد اندکی از این عبارات بسنده کردیم. به امید آنکه این عبارات و اصطلاحات برای شما مفید فایده واقع شده باشد.

 

درصورتی که در یادگیری زبان فرانسه به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با متخصصان ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:واژگان عاشقانه ویژه روز ولنتاین برای زبان آموزان فرانسوی


دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید