IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چگونه خود را برای آزمون تف (TEFaQ) آماده کنیم
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
1 بهمن 1397

چگونه خود را برای آزمون تف (TEFaQ) آماده کنیم

چگونه خود را برای آزمون تف (TEFaQ)  آماده کنیم و یک قدم به زندگی رویایی در کبک نزدیک تر شویم؟

تصور کنید که از کلیساهای تاریخی کبک عبور می‌کنید و یا در کنار رودخانه Lawrence با دوستان خود خوش می‌گذرانید. از خیابان‌های سنگ فرش شده عبور می‌کنید و از بوی گرم غذای Poutine لذت می برید.

درسته متوجه شدید ما در فرانسه نیستیم! اینجا کبک است استان فرانسوی زبان کانادا!                        

اگر شما در فکر این هستید که رویای کبک خود را به حقیقت تبدیل کنید باید با تست ارزیابی زبان فرانسه کبک یا تف (TEFaQ) آشنایی داشته باشید. کسب نمره بالا در این آزمون شما را تبدیل به کاندیدای شایسته برای مهاجرت می‌کند و بسیاری از درهای حرفه‌ای و شخصی را به روی شما باز می‌کند. اینکه چطور این تست را بگذرانید یا چگونه با موفقیت برای آن مطالعه کنید در این مقاله آورده شده است

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

آیا به مهاجرت به کبک فکر میکنید؟ بدون خواندن این راهنمای آزمون تف (TEFaQ)، فکر با موفقیت گذراندن آن را از سر بیرون کنید.  

اصلا چرا این  آزمون را انتخاب کنیم؟

به صورت خلاصه تست تف (TEFaQ) بر خلاف تست های مهم دیگر زبان فرانسه، راه مستقیم مهاجرت به کانادا است. نه تنها پروفایل مهاجرت شما را به کانادا بسیار پربارتر می‌کند بلکه آن قسمت‌هایی که در آن نیاز به تمرین بیشتر دارید را به شما نشان می‌دهد.

موفقیت در این آزمون باعث می‌شود تا در سیستم مهاجرت کبک به شما نمره بیشتری تعلق ‌گیرد. ممکن است بدانید که مهاجران براساس سیستم نمره دهی کبک کانادا ارزیابی می‌شوند. شما می توانید برای فاکتورهایی مثل سطح تحصیلات، مهارت‌ها و توانایی در دو زبان رسمی کانادا،  یعنی انگلیسی و فرانسه نمره به دست آورید. با این تست شما می توانید تا 16 امتیاز در سیستم مهاجرتی کبک نمره کسب کنید.

 TEFaQ به شما کمک می کند که کاندیدای مهاجرت به کبک شویددر کانادا علاوه بر برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر در دولت فدرال، هر ایالتی قوانین مهاجرتی خاص خودش را دارد.تف (TEFaQ)جزو معدود امتحاناتی است که در سنجش کاندیدای مهاجرت به ایالات کبک امتیاز آور است. به بیان دیگر اگر زندگی در کبک رویای شما است، آزمون تف (TEFaQ) واجب است.

توصیه هایی برای با موفقیت گذراندن امتحان TEFaQ کبک.

هرچه سریع‌تر نزدیک ترین مرکز رسمی آزمون فرانسه را پیدا و تاریخ زمان برگزاری امتحان تف (TEFaQ) را جستجو کنید و در آن ثبت نام کنید. توجه داشته باشید که این آزمون باید در مکانی معتبر داده شود. معمولا همه نمایندگان رسمی آزمون تف (TEFaQ) آن را طبق زمانبندی از پیش تعیین شده برگزار نمی‌کنند. پس مهم است قبل از همه چیز، برنامه ریزی کنید. برای مثال در مرکز رسمی آزمون فرانسه نزدیک محل زندگی من تست تف (TEFaQ) برنامه ی ثابتی ندارند و شما از پیش می‌توانید روزی را برای گذراندن این آزمون رزرو کنید. فرمت تف (TEFaQ) خیلی شبیه به سایر امتحان های فرانسه است اما تفاوت هایی هم با آنها دارد. بهتر است که با فرآیند این آزمون با جزییات بیشتری آشنا شوید.

قیمت این تست حدود 215 دلار است. این قیمت ثابت نیست و نسبت به مکان برگزار کننده ممکن است تغییر کند. اگرچه 215 دلار زیاد به نظر میرسد، اما این مقدار قیمت ثابتی برای امتحان‌های استاندارد در سراسر دنیا است، پس به این بیاندیشید که برای آینده خود سرمایه گذاری می‌کنید و می توانید در آینده این هزینه را به موقعیت های شغلی بسیار با ارزش و فرصت های زندگی تبدیل کنید.

لطفا توجه داشته باشید که هزینه این امتحان غیر قابل باز پرداخت است. 215 دلار فقط برای ارزیابی دو بخش درک شنیداری و گفتاری به زبان فرانسه است. هزینه بخش های دیگر آزمون زبان فرانسه مثل درک خواندن و نوشتن در حدود 85 تا 70 دلار است و هر کدام از آنها می تواند یک نمره به پروفایل/ پرونده مهاجرت شما اضافه کند.

نتایج آن بخش از آزمون که توسط رایانه تصحیح می شود به سرعت قابل مشاهده است اما اعلام نتایج بخش آزمون مکالمه زبان فرانسه زمان بر است. بعد از گذشت مدتی به شما ایمیلی زده می‌شود و شما را  از ارسال مدرکتان به مرکز برگزاری آزمون باخبر می‌کنند. همچنین شما میتوانید درخواست کنید که آن را برای شما ارسال کنند.

چگونه خود را برای آزمون تف TEFaQ آماده کنیم 

چه چیزهایی در این تست سنجیده می شوند؟  

آزمون تف (TEFaQ) بر روی فرانسه کاربردی تمرکز می کند. ساده‌تر بگوییم بر روی آنچه نیاز است تا در کانادا آسوده زندگی کنید تاکید دارد. به این معنی است که اگر شما میخواهید برای این آزمون مطالعه کنید بهتر است به بالا بردن درک و کاربرد زبان تمرکز کنید و از یادگیری قواعد جزیی و پیچیده عبور کنید.

بخش اول:  درک شنیداری 

بخش درک شنیداری، شامل 60 نمره می شود که شامل فایل های صوتی است و آنها نیز یک یا دوبار پخش می شود . سوالهای معمول ممکن است ثبت اخبار گفته شده یا پرسیدن آدرس، یا سوال در مورد موقعیت‌های حقیقی زندگی، مثل مکالمه دو نفر در مترو باشد. این قسمت تا 7 نمره در پروفایل مهاجرت به کبک کانادا ارزش دارد.    

بخش دوم:  مهارت صحبت کردن

پس از به اتمام رساندن بخش شنیداری نوبت به آزمون سنجش مهارت صحبت کردن می‌رسد. شما را به اتاقی می‌برند که در آن فقط با یک نفر صحبت می‌کنید و در آنجا از شما دو سوال پرسیده می شود که در حدود 15 دقیقه زمان می برد و تا 7 امتیاز در پروفایل شما ارزش دارد. روانی کلام و استفاده از لغات متنوع در اینجا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. ممکن است در این بخش از شما سوالاتی در مورد خودتان مثل سن، نام و سوالاتی در مورد شغلتان بپرسند. سپس سوالاتی عمومی‌تر مثل موضوعاتی در مورد فرهنگتان پرسیده می‌شود.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

بخش‌های  اختیاری: درک مطلب مهارت نوشتن

آزمون تف (TEFaQ) شامل دو قسمت اختیاری درک مطلب و مهارت نوشتن به زبان فرانسه است. در این بخش به شما یک ساعت زمان داده می شود تا در مورد موضوعی بنویسید یا یک متن را بخوانید و به سوالاتی پاسخ دهید. همان‌طور که پیشتر در این مقاله توضیح داده شد شرایط مهاجرتی کبک شما را ملزم به گذراندن این دو بخش نمی‌کند، اما میتوانند تا دو نمره به پروفایل مهاجرت شما اضافه کنند. پس احتمال دارد که گذراندن این دو بخش برای شما ارزشمند باشد.

چطور به  آزمون TEFaQ نمره میدهند؟

حداکثر نمره در آزمون تف (TEFaQ) شش نمره است که هماهنگ با چهارچوب استاندارد اروپا برای ارزیابی زبان است و آن شامل شش سطح زبان است. از A1 شروع می‌شود و تا C2 ادامه دارد. برای کسب نمره کامل در پروفایل مهاجرت شما نیاز دارید که حداقل نمرهB2  را بدست آورید. سطح CEFR شما بعد به نمره مورد نظر در سیستم مهاجرت کبک ترجمه می‌شود.

توصیه های ضروری برای  موفقیت در آزمون TEFaQ

تفاوت‌های اساسی بین فرانسه در کبک را با زبان فرانسه مرسوم در اروپا را بیاموزید. نه تنها لهجه بسیار متفاوت است بلکه لغات آن نیز میتواند باهم خیلی تفاوت کند. این کلمات در آزمون بخش شنیداری و درک مطلب بسیار مهم هستند.

برای مثال ممکن است شما با چنین کلماتی برخورد کنید:

  • Bicyclette (دوچرخه)
  • Dépanneur (فروشگاه)
  • fin de semaine (آخر هفته)
  • stationnement (پارکینگ)
  • magasiner (خرید کردن)
  • Char(ماشین)
  • Jaser(چت کردن)
  • Niaiser (آزار دادن)
  • Souper (شام)

شما میتوانید لیست جامعی از این کلمات را در لیست کلمات آنلاین کبک بیاید. برای مثال در کبک کاناداtu  (تو) بیشتر ازvous  (شما) استفاده می شود پس خیلی نگران استفاده آن در آزمون تست تف (TEFaQ) نباشید.

کسی را پیدا کنید که به فرانسه کبک مسلط باشد و با او صحبت کردن و نوشتن به زبان فرانسه را تمرین کنید، تا یاد بگیرید در آزمون تف (TEFaQ) چطور ناخوداگاه جملات بسازید. در سایت InterPals شما با کسانی آشنا شوید که به راحتی با آنها می‌توانید فرانسه صحبت کنید و به این زبان بنویسید. در این سایت شما می‌توانید بر اساس کشور کانادا و یا فرانسه به دنبال افراد بومی این دو کشور بگردید.

به رادیوی کانادا گوش  دهید

برنامه‌های زیادی به زبان فرانسه وجود دارد اما برای آنکه شما مهارت شنیداری خود را برای تست تف (TEFaQ) بیش از پیش ارتقا دهید به منابعی نیاز دارید که در آن به فرانسه کانادایی صحبت می‌کنند. در رادیو کانادا لهجه مونترال کانادا استفاده می شود بنابراین می‌توان آن را راحت‌تر فهمید و شما میتوانید در مسیر کار یا زمان تفریح به این رادیو گوش دهید.

شما باید به درجه ای از درک و حافظه شنیداری برسید که با آن بتوانید یک موضوع را دنبال کنید. ممکن است در آزمون تف (TEFaQ)نمونه ای از گفتگوی رادیوی چند دقیقه‌ای پخش شود و در مورد جزییات آن از شما سوالی پرسیده شود.  به منظور آماده شدن برای این بخش یک برگه کاغذ بردارید و ضمن گوش دادن به رادیو کانادا در هر قسمت خلاصه ای از آن را یادداشت کنید.

چگونه خود را برای آزمون تف TEFaQ آماده کنیم

درک مطلب را با کتاب‌های الکترونیک و متن اخبار تمرین  کنید. 

در نظر داشته باشید که این توصیه‌ عمومی برای همه مناسب است. در آزمون تست تف (TEFaQ) بسیار مرسوم است که در بخش آزمون نوشتن و خواندن از متون اخبار استفاده  شود. برخی منابع تمرینی معتبر در این قسمت Le Journal de Montreal و Métro Montreal هستند. علاوه بر این کتاب‌های الکترونیکی به شما کمک می کند تا خط فکری خود را در نوشتن حفظ کنید. اغلب در فرانسه عنوانی در ابتدای صفحه آورده می‌شود که به صورت غیر مستقیم ارتباطی با کلمات کلید موجود در پاراگراف دارد. مهم این است که شما به خواندن پاراگراف‌های طولانی عادت کنید چون این دقیقا همان چیزی است که در آزمون TEFaQ ارزیابی می شود. 

از خود آزمون  آزمایشی مشابه TEFaQ بگیرید 

در آخر پس از مطالعه، تست‌های آزمایشی تف (TEFaQ)  را در سایت CanadaVisa امتحان کنید. این کار را حتما انجام دهید زیرا با موفقیت آزمون دادن هنر است. مطالعه کردن مهم است اما شما باید از پیش دقیقا با فرمت آزمون تف (TEFaQ) آشنا شوید. سعی کنید تا آنجا که ممکن است مشابه شرایط واقعی این کار را انجام دهید یعنی زمانبندی آزمون تف (TEFaQ) را رعایت کنید و از هیچ منبع اضافه‌ای استفاده نکنید. اگر شما برای آزمون از قبل آماده شوید و خود را برای بخش شنیداری و گفتاری آماده کنید، کسب بهترین نتیجه در آزمون تف (TEFaQ) دور از ذهن نیست.

 

دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. sorayya
    28 فروردین 1402
    پاسخ دادن

    چطور میتونم غیر حضوری در کلاس های آنلاین ثبت نام کنم میشه راهنمایی کنین؟

    • ایرانمهر
      28 فروردین 1402
      پاسخ دادن

      بله. امکان ثبت نام غیر حضوری برای تمامی زبان آموزان ، در آموزشگاه ایرانمهر وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاورین ثبت نام شعب، تماس حاصل نمایید.

  2. sorayya
    1 دی 1401
    پاسخ دادن

    هزینه کلاس زبان چقدر است؟

    • ایرانمهر
      1 دی 1401
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر جهت اگاهی از هزینه دوره ها با یکی از شعب تماس حاصل نمایید و همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید