IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
دلایل یادگیری زبان فرانسه
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
10 مهر 1398

دلایل یادگیری زبان فرانسه

از آنجا که همیشه دلایل کافی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، پس شاید برای یادگیری زبان دیگری مثل زبان فرانسه دلایل کافی نداشته باشید. بنابراین در این مقاله به توضیح دلایل و اهمیت یادگیری زبان‌های خارجی،  به خصوص زبان فرانسه می‌پردازیم.

چرا زبان خارجی یاد بگیریم؟‌

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

برقراری ارتباط

یک دلیل واضح برای یادگیری زبان جدید این است که بتوانید با کسانی که به آن زبان صحبت می‌کنند، ارتباط برقرار کنید. این ارتباط در اجتماعی که در آن زندگی می‌کنید، یا با مردمی که در سفر با آن‌ها آشنا می‌شوید اتفاق میفتد. اگر به زبان کشوری که قصد سفر به آن را دارید، تسلط پیدا کنید، برقراری ارتباط تا حد زیادی ساده‌تر می‌شود و می‌توانید دوستان زیادی هم پیدا کنید. صحبت کردن به زبانی دیگر احترام و علاقه‌ی شما به فرهنگ آن کشور را نشان می‌دهد و مردم هر کشوری ترجیح می‌دهند با توریستی رو به رو شوند که حداقل کمی برای برقراری ارتباط به زبان بومی آن‌ها تلاش می‌کند؛ حتی اگر تنها چیزی که می‌توانید بگویید «سلام» و «لطفا» باشد. همچنین، یادگیری یک زبان جدید می‌تواند به شما کمک کند که با مهاجرانی که در کشور شما زندگی می‌کنند هم به خوبی ارتباط برقرار کنید.

دلایل یادگیری زبان فرانسه

درک فرهنگ

صحبت کردن به زبان جدید به شما کمک می‌کند که با سایر مردم و فرهنگ آن‌ها آشنا شوید؛ چون زبان و فرهنگ دست در دست یکدیگر پیش می‌روند. از آنجا که زبان از طریق دنیای اطراف ما تعریف می‌شود، یادگیری زبانی دیگر ذهن ما را به سمت ایده‌های جدید‌تری باز می‌کند و دیدگاه ما نسبت به دنیا را تغییر می‌دهد.

برای مثال، همین که تعداد زیادی از زبان‌های خارجی برای کلمه‌ی «you» بیش از یک ترجمه در نظر می‌گیرند، نشان می‌دهد که این زبان‌ها (‌و فرهنگی که با آن‌ها عجین شده است) به تفاوت در خطاب قرار دادن دیگران توجه نشان می‌دهند. برای مثال، زبان فرانسه بین «tu» (تو غیررسمی) و «vous» (شما/رسمی) تفاوت قائل می‌شود. در حالی که در زبان اسپانیایی، برای اینکه کسی را مخاطب قرار دهیم می‌توانیم از پنج کلمه استفاده کنیم که در چهار دسته‌ی مختلف تقسیم بندی شده‌اند:

  • کلمه‌ی « túیا vos» که بر اساس کشور و محدوده‌ی اسپانیایی زبان،‌ با معنای «تو/ غیر رسمی و مفرد» به کار می‌رود.
  • کلمه‌ی «vosotros» که برای «شماها/ جمع خودمانی» مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کلمه‌ی «Ud» که برای «شما/ مفرد رسمی» مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کلمه‌ی «Uds» که برای «جمع/ رسمی» مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این در حالی است که در زبان عربی، برای مفرد مذکر «nta» (انتَ)، برای مفرد مونث «nti» (انتی- انتِ) و برای جمع «ntuma» (انتما) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مقایسه با زبان انگلیسی که برای «مونث، مذکر، جمع، مفرد، رسمی و غیررسمی» از کلمه‌ی «you» استفاده می‌کند؛ این تفکیک می‌تواند تفاوت بارزی باشد. در حقیقت، در این زبان‌ها برای کلمه‌ای مثل «you» چنین تفاوت‌هایی در نظر گرفته می‌شود و در کل، به «you» به روش‌های متفاوتی نگاه می‌شود. این «you» در زبان‌های رومی یا زبان فارسی و عربی تفاوت‌های فرهنگی بین بومیان آن زبان را نمایان می‌کند و باید در مکالمات خود حتما آن‌ها را رعایت کنیم. حالا تصور کنید، وقتی یک «you» این همه جنجال به پا می‌کند، سایر کلمات و عبارات چه کار می‌کنند.

فرانسوی‌زبان‌ها و اسپانیایی‌زبان‌ها به رسمی و غیررسمی بودن موقعیت‌های مختلف توجه می‌کنند و هر کسی را بر اساس صمیمیت و سن او مخاطب قرار می‌دهند. این در حالی است که در زبان عربی، جنسیت اشخاص در نظر گرفته می‌شود.

این را می‌توان تنها یک مثال از هزاران مثالی در نظر گرفت که در مبحث زبان‌شناسی و تفاوت‌های فرهنگی بین زبان‌های خارجی وجود دارد.

همچنین، وقتی به زبان جدیدی صحبت می‌کنید، می‌توانید از ادبیات، فیلم و موسیقی به زبان اصلی لذت ببرید. همیشه خیلی سخت است که ترجمه دقیقا منظور گوینده یا نویسنده زبان اصلی را بیان کند. بهترین روش برای درک دقیق منظور نویسنده این است که متن را به همان زبان اصلی بخوانیم. یعنی زبانی که نویسنده برای نوشتن آن اثر استفاده کرده است.

کسب و کار و مشاغل

صحبت کردن به بیش از یک زبان، مهارتی است که اعتبار و ارزش شما را در بازار کار بالا می‌برد. در مدارس، آموزشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف، کارفرما ترجیح می‌دهد کسی را استخدام کند که به یک یا چند زبان خارجی مسلط باشد. اگرچه در دنیا بیشتر افراد (نزدیک دو میلیارد نفر) به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، اما حقیقت این است که اقتصاد این دنیا به ارتباطات بستگی دارد. پس اگر شرکتی را در نظر بگیریم که با کشور فرانسه تجارت می‌کند، معمولا برای استخدام نیرو، از کسی استفاده می‌کنند که علاوه بر زبان انگلیسی به زبان فرانسه هم تسلط داشته باشد.

شناخت و تقویت زبان

یادگیری زبان جدید به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از زبان مادری خود داشته باشید. بسیاری از زبان‌ها در توسعه‌ی زبان انگلیسی نقش داشته‌اند، پس با یادگیری آن‌ها متوجه می‌شوید که کلمات و حتی ساختارهای گرامری از کجا آمده‌اند. به این ترتیب، ماهیت لغاتی را که با استفاده از آن‌ها صحبت می‌کنید هم متوجه می‌شوید. همچنین، وقتی تفاوت سایر زبان‌ها با زبان مادریتان را متوجه می‌شوید، درک و فهم خود از زبان مادری را هم افزایش می‌دهید. از نظر بسیاری از مردم، زبان استعدادی ذاتی است. ما می‌دانیم که چگونه چیزی را بیان کنیم، ولی ضرورتا نمی‌دانیم که چرا آن را اینگونه بیان می‌کنیم. اگر یک زبان جدید یاد بگیریم، می‌توانیم این طرز تفکر را هم تغییر دهیم. 

هرچه تعداد زبان‌هایی که یاد می‌گیرید بیشتر باشد، زبان بعدی که یاد می‌گیرید آسان‌تر خواهد بود. چون شما از قبل یادگیری یک زبان جدید را تجربه کرده‌اید و با سختی‌ها و پیچیدگی‌های آن کاملا آشنا هستید. علاوه بر این، اگر زبان‌ها به یکدیگر مرتبط باشند و در یک گروه جای بگیرند، بخشی از نکاتی که در زبان قبلی یاد گرفته‌اید شامل زبان جدید هم می‌شود و یادگیری آن‌ را تا حد زیادی آسان‌تر می‌کند. برای مثال می‌توان به زبان‌های «فرانسه و اسپانیایی»، «آلمانی و هلندی»، «عربی و عبری»، «ایتالیایی و اسپانیایی» و … اشاره کرد.

دلایل یادگیری زبان فرانسه

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

نمرات آزمون

هرچه مدت زمان بیشتری به یادگیری زبان مشغول شوید، نمرات شما در ریاضیات و آزمون استعداد تحصیلی (SAT) بالاتر می‌رود. بچه‌هایی که به یادگیری یک زبان جدید می‌پردازند، معمولا در درس ریاضی، خواندن و هنر‌های زبانی نمرات بالاتری کسب می‌کنند. مطالعات زبان خارجی می‌تواند در تقویت مهارت‌هایی مثل حل مسئله، تقویت حافظه و نظم و انضباط شخصی به شما کمک کند.

چرا زبان فرانسه یاد بگیریم؟‌

اگر از قبل زبان انگلیسی را یاد گرفته باشید و بخواهید درک بیشتری از آن پیدا کنید، می‌توانید به یادگیری زبان فرانسه مشغول شوید! شاید تعجب کنید ولی این امر واقعا ممکن است و بومی‌های انگلیسی زبان که حرفه‌ی تخصصی خود را زبان و ادبیات انگلیسی انتخاب می‌کنند، برای درک بیشتر زبان مادری خود، زبان فرانسه یاد می‌گیرند. هرچند زبان انگلیسی زبانی ژرمنی است، اما زبان فرانسه تاثیر پررنگی روی آن گذاشته است. در زبان انگلیسی بخش زیادی از اجزا و کلمات زبان فرانسه به چشم می‌خورد. حتی اگر دایره لغات انگلیسی شما بسیار وسیع باشد، با یادگیری زبان فرانسه می‌توانید تا حد زیادی دایره لغات انگلیسی را گسترش دهید و ماهیت و معنی اصلی آن‌ها را دریابید.  

شاید با شنیدن اسم زبان فرانسه تصور کنید که تنها مردم کشور فرانسه به این زبان صحبت می‌کنند و زبان بومی آن‌ها فرانسوی است. اما جالب است بدانید که زبان فرانسه، زبان ملی و بومی بیش از دوازده کشور در پنج قاره است. بر اساس منابع مختلف، زبان فرانسه یازدهمین یا سیزدهمین زبان ملی رایج در دنیاست. تقریبا 72 تا 79 میلیون بومی فرانسوی‌زبان وجود دارد و حدود 190 میلیون چند‌زبانه به این زبان مسلط هستند. همچنین بعد از زبان انگلیسی، زبان فرانسه دومین زبانی است که در مدارس و آموزشگاه‌ها آموزش داده می‌شود. به این ترتیب، یادگیری زبان فرانسه برای سفر به هر نقطه از دنیا می‌تواند مفید باشد و به دردتان بخورد.

زبان فرانسه در تجارت

در سال 2003، ایالات متحده‌ی آمریکا سرمایه‌گذار برتر فرانسه شناخته شد و تقریبا روی 25 درصد مشاغل جدید در کشور فرانسه سرمایه گذاری کرد که دفتر اصلی آن‌ها در آمریکا تشکیل شده است. تقریبا 24هزار شرکت آمریکایی در فرانسه وجود دارد که 240هزار شغل مختلف را ایجاد می‌کنند. برای مثال می‌توان به شرکت‌های آمریکایی نظیر IBM، مایکروسافت، Mattel، Dow Chemical، SaraLee، Ford، کوکاکولا، AT&T،‌  Motorola، Johnson & Johnson و Hewlett Packard اشاره کرد. پس اگر به کشوری مثل فرانسه هم سفر کنید، فرصت کار کردن در یکی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی را خواهید داشت.

فرانسه دومین سرمایه‌گذار پیشرو در ایالات متحده‌ی آمریکاست: بیش از 3000 شرکت فرانسوی در ایالات متحده‌ی آمریکا شرکت‌ تابع هستند و حدود 700هزار شغل از جمله Mack Trucks ، Zenith، RCA-Thomson ،  Bicو Dannon ایجاد می‌کنند.

زبان فرانسه در ایالات متحده‌ی آمریکا

بعد از زبان اسپانیایی، زبان فرانسه سومین زبانی است که در خانه‌های ایالات متحده‌ی آمریکا و توسط غیر‌بومی‌ها صحبت می‌شود. همچنین دومین زبانی است که در مدارس و موسسه‌های آمریکا تدریس می‌شود.

زبان فرانسه در دنیا

دلایل یادگیری زبان فرانسه

زبان فرانسه، زبانی رسمی و تجاری است که در ده‌ها سازمان بین‌المللی نظیر سازمان ملل، کمیته‌ی بین‌المللی المپیک و صلیب سرخ بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زبان فرانسه، زبان فرهنگ است و شامل هنر، غذا، رقص و مد می‌شود. در مقایسه با سایر کشورهای جهان، کشور فرانسه بیشتر از سایرین به خاطر ادبیات غنی خود برنده‌ی جوایز نوبل شده است و یکی از بزرگترین کشورها در تولید فیلم‌های بین‌المللی است.

فرانسه دومین زبان رایج و مورد استفاده در اینترنت است. همچنین، زبان فرانسه به عنوان دومین زبان تاثیرگذار در دنیا شناخته شده است.

اوه، یک چیز دیگر، زبان اسپانیایی آسان‌تر از زبان فرانسه نیست!


بیشتر بخوانید:با رعایت کردن این 5 قانون، زودتر از بقیه فرانسه را یاد بگیرید!


دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید