IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
تفاوت how are you و how are you doing
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
22 شهریور 1402

How Are You و How Are You Doing: چه تفاوتی باهم دارند و از هر کدام در چه زمانی باید استفاده کرد!

تفاوت How Are You و How Are You Doing در چیست؟ به طور کلی دو عبارت رایج در زبان انگلیسی وجود دارد که برای صحبت‌های روزانه کاربردهای بسیار زیادی دارد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید از دیگران احوال‌پرسی کنید. این دو عبارت شامل how are you و how are you doing می‌شوند که هریک از آنها کاربردهای مخصوص به خود را داشته و البته پاسخ‌های خاصی نیز دارند. به همین علت زمانی که شما قصد دارید به زبان انگلیسی صحبت کنید باید با گرامر زبان انگلیسی آشنا بوده و کاربرد هریک از آنها را بدانید.

شاید در نگاه اول این دو مورد معنای یکسانی را منتقل کنند؛ ولی این‌که شما در عمل چگونه از آنها استفاده می‌کنید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. این مسئله به میزان زیادی به لحن و زمینه مکالمات شما بستگی داشته و از طرف دیگر دو طرف مکالمه نیز روی این موضوع اثرگذار خواهند بود. ما در ادامه این مطلب از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه مطلب را بادقت مطالعه کنید.

how are you

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با عبارت How Are You؟

How Are You؟ یک عبارت کاملا شخصی است که به طور خاص بر وضعیت یک فرد که شامل خلق و خوی، وضعیت سلامتی یا رفاه عمومی فرد می‌شود تمرکز دارد. با این حال باید دقت داشته باشید که این فرم از احوال‌پرسی معمولا فرم رسمی‌تری نسبت به How are you doing است و به همین علت زمانی که شما با شخصی برای اولین بار ملاقات کرده‌اید می‌تواند گزینه بهتری باشد.

از طرف دیگر اگر شما با شخصی ملاقات دارید که زیاد با او صمیمی نیستید نیز می‌توانید از how are you استفاده کنید. از طرف دیگر باید به این نکته بسیار مهم نیز دقت داشته باشید که این عبارت می‌تواند روش جایگزینی برای گفتن please to meet you یا good to see you به معنی از دیدن شما خوشبختم یا خوشحالم باشد. این موضوع به خصوص در انگلیسی و لهجه آمریکایی دارای کاربردهای بیشتری است و به همین علت نیز در مکالمات آمریکایی شما بیشتر می‌توانید این موضوع را مشاهده کنید. یک نکته مهم که باید به آن دقت داشته باشید این است که How are you سوالی است که نیازمند یک پاسخ است.

در اینجا ظرافت خاصی برای پاسخ دادن به این سوال وجود دارد؛ ولی با این حال این ظرافت نیز چندان پیچیده نیست. توجه داشته باشید زمانی که یک شخص این سوال را از شما می‌پرسد قصد ندارد که به جزئیات زندگی شما گوش دهد؛ بلکه این تنها یک شکل معمول از شروع مکالمه به شمار می‌آید و جایگزینی برای احوال‌پرسی مودبانه به شمار می‌آید. حال که با تعریف how are you آشنا شدید این فرصت را دارید تا تفاوت How Are You و How Are You Doing را به شکل بهتری درک کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت When و While و کاربرد هریک از آنها

بیشتر بخوانید: فرق Have Got با Have: نکات ریز در گرامر زبان انگلیسی

چطور می‌توان در مکالمات به سوال How Are You پاسخ داد؟

در بخش قبلی بیان کردیم که برای درک بهتر تفاوت How Are You و How Are You Doing شما باید نحوه پاسخ دادن به این سوالات را نیز بیاموزید. در زمان پاسخ دادن به این سوال باید دقت داشته باشید که اولا به شیوه‌ای مودبانه پاسخ دهید و در عین حال محدوده آشنایی خود را نیز زیر پا نگذارید. دقت داشته باشید که در پاسخ به این سوال شما هرگز نباید از عبارات منفی استفاده کنید یا این‌که نباید جزئیات بیش از حدی را وارد پاسخ خود کنید.

در صورتی که این کار ار انجام دهید مشخص می‌شود که زبان انگلیسی زبان مادری شما نیست و شما تسلط چندانی به این زبان ندارید. در پاسخ به این سوال شما می‌توانید از عبارات و اصطلاحاتی مانند Great، Fine, thanks یا Couldn’t complain استفاده کنید که همگی می‌توانند پاسخ‌های مناسبی برای این سوال باشند. در حالت ایده‌آل پاسخ شما باید با یک How are you یا How about you دنبال شما تا شما هم بتوانید مکالمه را در حد خوبی جلو ببرید.

تنها نکته مهمی که در پاسخ به این سوال باید به آن دقت داشته باشید این است که سعی کنید تا جای ممکن مکالمات شما به شکل مودبانه‌ای جلو برود. دقت داشته باشید که یک پاسخ صحیح به این سوال وجود ندارد و شما از طرق مختلف می‌توانید به آن پاسخ دهید که از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ?I’m fine, thanks. How are you: این یکی از قابل‌قبول‌ترین پاسخ‌های اجتماعی به این سوال به شمار می‌آید و یک شکل اساسی از تعاملات اجتماعی را نشان می‌دهد. صرف نظر از این‌که شرایط زندگی شما به چه شکل است شما نیاز ندارید که جزئیات بیشتری را وارد پاسخ خود کنید. اکثر مردم از این پاسخ برای صحبت‌های روزمره خود به زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.
  • ?Very well, thank you. How are you: این روش نیز یک روش رسمی برای پاسخ دادن به این سوال به شمار می‌آید که اگر با شخصی به‌صورت رسمی صحبت می‌کنید بهتر است حتما این پاسخ را به کار ببرید.
  • ?Never better! And you: این پاسخ در واقع نوعی پاسخ فاقد جزئیات است و به این معنی نیست که شما اصلا نمی‌توانید هیچ احساسی را منتقل کنید؛ بلکه در این پاسخ شما می‌توانید احساس خوب بودن خود را به‌راحتی به مخاطبی که دارید منتقل کنید. در واقع این بیان احساس نوعی بیان جزئیات به شمار نمی‌آید و اصلا اشکالی ندارد که آن را با مخاطب خود در میان بگذارید. حتی اگر شما روز سختی داشته باشید نیز باز هم می‌توانید این پاسخ را با مخاطب خود در میان بگذارید.

how are you vs how are you doing

آشنایی با سوال How Are You Doing؟

در بخش قبلی بیان کردیم که سوال How are you در واقع پرسشی نسبت به وضعیت یک فرد است. حال باید بدانید که How are you doing سوالی است که پاسخ دقیق‌تری نیاز دارد و در واقع یک نوع احوال پرسی رایج به شمار می‌آید که از شخص مقابل می‌پرسد که روز خود را چگونه گذرانده است؟ زمانی که این سوال را می‌پرسید در واقع هدف شما این است که متوجه شوید اوضاع شخص به طور کلی چگونه است و آیا تا به این‌جای روز همه چیز خوب بوده است یا خیر؟

البته باید دقت داشته باشید که این تفاوت ممکن است بسته به منطقه‌ای که در آن این مکالمه صورت می‌گیرد متفاوت باشد که حتما در خصوص تفاوت How Are You و How Are You Doing باید به این موضوع مهم دقت و توجه داشته باشید. پس به طور کلی باید دقت داشته باشید که اگر شخصی را مدتی است که ندیده‌اید پرسیدن این سوال که How are you ممکن است کمی بی‌مزه به نظر برسد. مثلا زمانی که شما با یک دوست قدیمی صحبت می‌کنید بهتر است از سوال How are you doing استفاده کنید.

نکته مهم دیگری که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که اضافه‌شدن کلمه do در این سوال، احوال‌پرسی را بسیار غیررسمی، محاوره‌ای و صمیمی می‌کند و به همین علت زمانی که شما با یک همکار نزدیک یا یکی از اعضای خانواده‌تان صحبت می‌کنید بهتر است که از این جمله استفاده کنید. البته شما زمانی که پیامی را برای شخصی ارسال می‌کنید نیز می‌توانید از این جمله استفاده کنید؛ ولی نباید فراموش کنید که این جمله بسیار غیررسمی است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در برخی از مواقع سوال How are you doing ممکن است به سوالاتی نظیر How are you faring (حالت چطور است) یا Do you need anything (آیا چیزی نیاز داری؟) نیز ختم شود که باید به این نکته نیز دقت و توجه داشته باشید. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید در ادامه مثال‌هایی را برای شما آورده‌ایم که به درک هرچه بهتر این موضوع کمک شایانی خواهد کرد:

How are you doing with this puzzle?

حالتان با پازلتان چطور است؟

How are you doing with the new baby?

با نوزاد جدید چطوری؟

I’ve heard about the diagnosis. How are you doing?

من در مورد تشخیص شنیده‌ام. حال شما چطور است؟

Congratulations on a new job position! How are you doing?

موقعیت شغلی جدید را تبریک می‌گویم، حال شما چطور است؟

بیشتر بخوانید: تفاوت Affect با Effect

بیشتر بخوانید: تفاوت Formally با Formerly

تقویت مهارت های خواندن و تفسیر متون انگلیسی

 

در مکالمات خود چگونه به How Are You Doing پاسخ دهیم؟

اولین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که در پاسخ به سوال How Are You Doing شما حتما باید پاسخ مثبتی را ارائه دهید که این موضوع در خصوص سوال How are you نیز صدق می‌کرد. با این حال اگر شما به اندازه کافی به شخصی که این سوال را از شما پرسیده است نزدیک باشید می‌توانید پاسخ صادقانه‌تری را نیز ارائه دهید که ممکن است جنبه‌های منفی نیز داشته باشد.

نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که در زمان پاسخ دادن به این سوال نیازی نیست نگران این موضوع باشید که عبارت How are you doing دارای یک فعل استمراری است و به همین علت نیز شما باید پاسخی دهید که دارای چنین فعلی باشد. پاسخ شما می‌تواند بسیار ساده باشد که نمونه‌های آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

I’m good, thank you. How about you?

خوبم. ممنون. شما چطور؟

در واقع پاسخ دادن این‌چنینی حتی از نظر گرامری نیز صحیح نیست؛ ولی نباید فراموش کنید که امروزه در مکالمه‌های محاوره‌ای به طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. با این حال نباید فراموش کنید که اگر دوستان نزدیک یا اعضای خانواده شما چنین سوالی از شما می‌پرسند به دنبال این هستند تا یک پاسخ کامل و متفکرانه را از شما دریافت کنند و ارائه یک پاسخ صرفا مودبانه در چنین شرایطی معمولا گزینه چندان مطلوبی نخواهد بود.

پس اگر شما چنین پاسخی را به آنها ارائه دهید احتمالا ممکن است سوال خود را تکرار کرده و دوباره همین سوال را از شما بپرسند. گاهی اوقات نیز ممکن است این عبارت هم به‌عنوان سوال و هم به‌عنوان یک جمله ثابت برای احوال‌پرسی مورداستفاده قرار گیرد و شخصی که این سوال از او پرسیده شده گیج شود که هدف شخصی که سوال را پرسیده دقیقا چیست؟

در ادامه نکاتی را برای شما آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا اولا تفاوت How Are You و How Are You Doing را متوجه شوید و ثانیا بتوانید تفاوت سوال پرسیدن و  احوال‌پرسی را به شکل بهتری درک کنید:

  • یک نفر از جایی رد می‌شود و صرفا به‌صورت ظاهری از شما می‌پرسد how are you doing و بدون این‌که منتظر شنیدن جواب شما باشد از کنار شما رد می‌شود.
  • شما تنها یک زمزمه Howyoudoin را از شخص شنیده‌اید و حتی شاید تنها دستش را به نشانه سلام برای شما بالا آورده باشد.
  • در این حالت که شخص قصد دارد صرفا احوال‌پرسی کند با لحن مثبت سوال خود را از شما می‌پرسد و هیچ‌گونه لحن سوالی را نمی‌توانید در صحبت‌های او پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت whose با who’s

بیشتر بخوانید: تفاوت Tack‌ با Tact

how are you doing

خلاصه‌ای مفید درباره این‌که چه زمانی باید از هرکدام از این سوالات استفاده کنیم

اگر بخواهیم به طور خلاصه درباره این موضوع صحبت کنیم می‌توان گفت هر زمان که شما قصد داشته باشید در زمان پرسیدن این سوالات درباره سلامت یا احساسات شخصی فرد سوال بپرسید می‌توانید از عبارت How are You استفاده کنید. در واقع این سوال بیشتر روی شرایط شخصی یک نفر متمرکز است و کمی رسمی‌تر به نظر می‌رسد. دقت داشته باشید که How are you در درجه اول به‌عنوان یک سلام دوستانه استفاده می‌شود و همیشه نیازی به پاسخ صادقانه ندارد.

در واقع پاسخ این سوال باید کوتاه باشد به طوری که پرسشگر باید انتخاب کند که آیا نیازمند جزئیات بیشتری هست یا خیر؟ در بیشتر موارد شما از این عبارت زمانی استفاده می‌کنید که شخصی را به‌خوبی نمی‌شناسید یا برای اولین‌بار با او ملاقات کرده‌اید.

در مقابل عبارت how are you doing زمانی استفاده می‌شود که قصد داشته باشید درباره پیشرفت زندگی و چگونگی آن، کار، پروژه و بسیاری از موارد دیگر از شخصی سوال بپرسید. یکی از نکات مهمی که درباره این عبارت وجود دارد این است که این عبارت بیشتر محاوره‌ای است و کمتر در مکالمات رسمی مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما زمانی می‌توانید از این سوال استفاده کنید که از قبل فرد را می‌شناسید یا این‌که قصد دارید طوری رفتار کنید که انگار او را می‌شناسید.

پس حالا با درک درست تفاوت How Are You و How Are You Doing شما هم می‌توانید از این دو عبارت به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و مکالمات جذاب‌تری را به زبان انگلیسی داشته باشید. در ادامه برخی از تفاوت‌ها و کاربردهای هریک از این دو را نیز به شما معرفی خواهیم کرد که بدون شک به داشتن یک مکالمه خوب و جذاب در شما کمک خواهد کرد:

  • برای مثال عبارت How are you زمانی استفاده می‌شود که شما بخواهید یک ایمیل رسمی را شروع کنید. در چنین ایمیلی شما به هیچ وجه نباید از عبارت How are you doing استفاده کنید.
  • How are you گاهی اوقات به‌عنوان یک سلام و احوالپرسی ساده نیز در نظر گرفته می‌شود و به همین علت نیازی به پاسخگویی در خصوص وضعیت سلامت فرد نیست.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره تفاوت How Are You و How Are You Doing پاسخ دهیم.

چه زمانی باید از عبارت how are you استفاده کنیم؟

در مکالمات روزمره تنها زمانی که شما قصد دارید با شخصی که به‌صورت رسمی با او صحبت می‌کنید احوال‌پرسی کنید می‌توانید از این عبارت بهره ببرید. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید زمانی که شما قصد دارید درباره احوالات شخصی فرد یا وضعیت سلامت او سوال کنید نیز می‌توانید این جمله را به کار ببرید تا پاسخ بهتری را دریافت کنید.

کاربردهای مهم how are you doing شامل چه مواردی می‌شود؟

اگر در مکالمات خود با شخصی مواجه شدید که با شما صمیمی‌تر است می‌توانید از این عبارت استفاده کنید. با پرسیدن این عبارت در واقع از شخص می‌خواهید تا درباره روز خود توضیحاتی را به شما ارائه دهد. این جمله نمی‌تواند برای افرادی که به‌تازگی با آنها آشنا شده‌اید یا این‌که اولین‌بار است آنها را ملاقات می‌کنید گزینه مناسبی برای احوال‌پرسی باشد.

مهم‌ترین تفاوت میان دو عبارت how are you و how are you doing چیست؟

مهم‌ترین تفاوتی که میان این دو عبارت وجود دارد این است که در عبارت اول شما در واقع با افرادی که ارتباط شما رسمی‌تر است صحبت می‌کنید و در عبارت دوم شما احوال‌پرسی را از افرادی به عمل می‌آورید که ارتباط نزدیک‌تری با آنها دارید یا این‌که آنها جز اعضای خانواده شما هستند. نوع پاسخ دادن به این سوالات نیز تفاوت دیگری است که میان این دو سوال و عبارت وجود دارد.

سخن پایانی

درک تفاوت How Are You و How Are You Doing می‌تواند به شما کمک کند تا در ارتباطات روزمره خود به زبان انگلیسی عملکرد بهتری را داشته باشید. به طور کلی باید دقت داشته باشید که عبارت how are you یک عبارت رسمی برای مکالمات رسمی بوده و این در حالی است که عبارت how are you doing عبارتی است که بیشتر برای مکالمات روزمره با افراد نزدیک‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره های آموزشی ایرانمهر شرکت کنید. شرکت در کلاس‌هایی که توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر برگزار می‌شود هزینه زیادی را برای شما ندارد و از طرف دیگر کیفیت آموزشی این کلاس‌ها نیز بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید: تفاوت plain با plane

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 6 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید