IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
خانم به انگلیسی در حــالت های مختلف
امتیاز کاربران: 4.6/5
نویسنده: ایرانمهر
24 بهمن 1401

خانم به انگلیسی در حالت های مختلف: تفاوت Ms، Miss و Mrs

زمانی که قصد دارید یک خانم را صدا بزنید باید بدانید که در زبان انگلیسی به شکل‌های مختلفی می‌توانید این کار را انجام دهید. Mrs، Ms و Miss از جمله پیشوندهایی هستند که شما می‌توانید برای صدازدن یک خانم از آنها استفاده کنید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این سه مدل صدازدن خانم‌ها صحبت کرده و اطلاعات جذابی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با گرامر زبان انگلیسی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

خانم به انگلیسی در حالت های مختلف

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

معنی Mrs در زبان انگلیسی

آیا شما هم معنی Mrs در زبان انگلیسی را نمی‌دانید؟ زمانی که به فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد مراجعه کرده و معنی این کلمه را مشاهده می‌کنید می‌بینید که در واقع این کلمه مخفف کلمه Missus است. Missus عنوانی است که در زبان انگلیسی قبل از نام خانوادگی یا نام کامل برای خطاب یا اشاره به یک زن متاهل مورداستفاده قرار می‌گیرد. از  طرف دیگر باید به این نکته دقت داشته باشید که Mrs گاهی اوقات برای خطاب قرار دادن خانمی که پیش از این ازدواج کرده و به‌عنوان‌مثال در حال حاضر بیوه شده است نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم به شکل دیگری به معنی این کلمه نگاه کنیم می‌توان گفت که معنی این کلمه در واقع معادل کلمه Mr است که برای آقایان مورداستفاده قرار می‌گیرد که در واقع این کلمه نیز خلاصه شده کلمه mister است.

معنی کلمه Ms در زبان انگلیسی

برای این‌که تفاوت میان این سه کلمه را به شکل بهتری متوجه شوید اجازه دهید تا درباره معنی کلمه Ms نیز کمی بیشتر صحبت کنیم. این کلمه نیز از کلمات رایجی است که برای صدا زدن خانم‌ها در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این کلمه معمولا هم در انگلیسی بریتانیایی و هم در انگلیسی آمریکایی، قبل از نام خانوادگی یا قبل از نام کامل هر زنی بدون توجه به وضعیت تاهل او مورداستفاده قرار می‌گیرد. در واقع می‌توان این کلمه را جایگزینی خنثی برای Mrs یا Miss دانست. Ms یکی از کلماتی برای صدازدن خانم‌هاست که می‌تواند در موقعیت‌های مختلف استفاده شود بدون این‌که محدودیت خاصی برای استفاده از آن وجود داشته باشد. شما می‌توانید از این کلمه برای یک زن متاهل یا مجرد و همچنین برای زنان مطلقه نیز استفاده کنید.

خانم به انگلیسی در حالـــت های مختلف

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

معنی Miss در انگلیسی

Miss از دیگر کلمات رایج برای صدازدن خانم‌ها در زبان انگلیسی است که عموما برای خطاب قرار دادن دخترها یا زنان جوان و زیر 18 سال و البته زنان مجرد مورداستفاده قرار می‌گیرد.

زنی که ازدواج کرده را Ms یا Mrs صدا بزنیم؟

این مسئله کاملا به شرایط زن بستگی خواهد داشت. عروس‌هایی که بعد از ازدواج نام خود را به نام همسر تغییر می‌دهند معمولا با کلمه Mrs صدازده می‌شوند. حال گاهی اوقات ممکن است زنی بعد از آنکه عروسی کرد نام خانوادگی خود را حفظ کند. در چنین شرایطی می‌توان برای صدازدن او از کلمه Ms استفاده کرد. در بسیاری از موارد زنان ترجیح می‌دهند که بعد از ازدواج آنها را با کلمه Ms صدا بزنند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که برای این موضوع وجود دارد این است که این نوع صدا زدن در واقع به آنها احترام می‌گذارد بدون این‌که عنوان احترام هیچ‌گونه ارتباطی به وضعیت تاهل آنها داشته باشد. این مسئله به خصوص در محیط‌های رسمی یا حرفه‌ای کاری بسیار بیشتر از سایر محیط‌ها دیده می‌شود.

روی دعوت‌نامه‌ها از کدام‌یک از این عبارات استفاده کنیم؟

به طور معمول باید بدانید از هریک از این سه عنوان برای صدازدن خانم‌ها روی یک دعوت‌نامه استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای آن دسته از زنانی که مجرد و در سن خاصی هستند یا این‌که از همسر خود جدا شده‌‌اند از Ms استفده کنید. برای آن دسته از بانوانی که بیوه هستند نیز می‌توانید از اصطلاح Mrs استفاده کنید که وضعیت احترام به شوهر متوفقی را حفظ می‌کند. به‌عنوان یک قاعده کلی اگر مهمان شما یک نوجوان دختر است می‌توانید از عبارت Miss برای او استفاده کنید. اگر او یک بزرگسال مجرد است شما هم می‌توانید عبارت Miss را برای او به کار ببرید و هم می‌توانید از عبارت Ms استفاده کنید و از این نظر هیچ محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.

در نهایت اگر شما مطمئن نیستید که در یک شرایط خاص باید از چه عنوانی برای یک خانم استفاده کنید و روی دعوت‌نامه او بنویسید Ms می‌تواند یک انتخاب مطمئن و مناسب باشد که تقریبا در بیشتر شرایط و موقعیت‌ها می‌توان از آن در زبان انگلیسی استفاده کرد.

خانم به انگـــلیسی در حالت های مختلـــف

مقایسه میان Mrs و Ms

فرض کنید که مادر شما از شما خواسته که دوستش را به یک مراسم عروسی دعوت کنید. او یک زن متاهل است که بیش از 50 سال سن دارد؛ ولی شما هرگز او را ندیده‌اید و هرگز شاهد آن نبوده‌ایم که کسی با احترام زیاد به او اشاره کند. در چنین شرایطی استفاده از عبارت Ms می‌تواند یک انتخاب مناسب و ایمن باشد که مطمئن شوید در بهترین حالت او را صدا زده‌اید.

تفاوت میان Mrs و Miss

به طور کلی اگر فرد موردنظر شما متاهل است حتما باید از Mrs برای او استفاده کنید. در صورتی که آنها مجرد هستند می‌توانید از کلماتی مانند Miss نیز برای آنها استفاده کنید. پس به طور کلی زمانی که موفق شوید وضعیت متاهل بودن خانم‌ها را مشخص کنید می‌توانید تا حد زیادی از پیشوند درستی برای خطاب قراردادن آنها استفاده کنید.

مقایسه میان Ms و Miss

هردو این عبارت‌ها برای زنان مجرد مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ ولی سن می‌تواند یک عامل تعیین‌کننده برای استفاده از هریک از این دو کلمه باشد. برای آن دسته از دختران جوانی که زیر 18 سال سن دارند Miss می‌تواند یک انتخاب درست و مناسب باشد و این در حالی است که اگر قصد داشته باشید یک زن بالغ که بیش از 18 سال سن دارد را مورد خطاب قرار دهید می‌توانید از Ms استفاده کنید.

خانم به انگــلیسی در حالت های مختلف

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

در صورتی که شما هم علاقه‌مند هستید تا آموزش‌های بیشتری را در زمینه گرامر انگلیسی مطالعه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از بخش بلاگ زبان انگلیسی در سایت ما نیز دیدن کرده و از خدماتی که در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهیم نهایت استفاده را ببرید. سایت ما یعنی سایت آموزشگاه زبان ایرانمهر بهترین و جذاب‌ترین آموزش‌ها را در زمینه زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می‌دهد که بدون شک استفده از این آموزش‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا سطح زبان خود را تا حد زیادی ارتقا دهید

بیشتر بخوانید : هشت ویدیوی دکلمه شعر برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید :بهترین کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.6 از 5 از 16 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید