IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
شش راه یادگیری زبان با گوشی همراه
امتیاز کاربران: 4.3/5
نویسنده: ایرانمهر
14 اردیبهشت 1398

شش راه یادگیری زبان با گوشی همراه

اگر در قرن 21 زندگی می‌کنید (که قطعا همینطور است) و در حال خواندن این مقاله هستید، بدانید گوشی موبایل شما قابل اعتمادترین همراه و دوست شماست.

می‌توانید از آن برای پرداخت پول قهوه استفاده کنید.

می‌توانید از آن برای ارتباط برقرار کردن با دوستان و خانواده استفاده کنید.

حتی می‌توانید از آن برای آشنا شدن با آدم‌های جدیدی استفاده کنید که عکس‌های پروفایلشان پر از رنگ و فیلتر و زیبایی است.

در واقعیت هیچکس گوش‌هایش مثل سگ نیست یا همه از معروف‌ترین گروه دانشگاهی جهان (Ivy League) فارغ‌التحصیل نشده‌اند. اما در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های دنیای مجازی تمام این‌ها امکان‌پذیر است.

بین برنامه‌های مورد علاقه شما و تمام ویژگی‌های خارق‌العاده دیگر آن، تلفن همراهتان یک کشف بی‌نظیر و یک هنرنمایی بی‌همتاست.

اما تلفن همراه شما ویژگی دیگری هم دارد که مطمئنم هیچوقت از آن استفاده نکردید: قدرت‌های آموزش زبان.

اگر به درستی از گوشی موبایلتان استفاده کنید، این همراه همیشگی می‌تواند یکی از قدرتمندترین ابزار یادگیری‌ای باشد که تا به حال با آن برخورد داشتید.

در این مقاله ما هر چیزی را که درباره یادگیری زبان با گوشی موبایل لازم دارید، به شما می‌گوییم.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

چرا باید با گوشی موبایل زبان یاد بگیریم؟

اولین مسئله و مهم‌تر از همه این که یادگیری زبان با تلفن همراه بی‌نهایت راحت است. بعد از آن، می‌توانید همیشه آن را همراه خودتان داشته باشید و تلفن همراه مثل ابزاری برای یادگیری است که بدون هیچ تلاشی همیشه در دسترس شماست.

به علاوه، یادگیری روی موبایل می‌تواند گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار بدهد. فرقی نمی‌کند از اپلیکیشن‌های خلاقانه اندروید یا برنامه‌های جذاب روی آیفون دوست‌داشتنی‌تان استفاده کنید یا در راه رفت و برگشت به محل کار به کتاب‌های صوتی گوش بدهید؛ تلفن همراه شما یکی از همه‌کاره‌ترین ابزارهای یادگیری زبان است.

در نهایت، فرصت‌های یادگیری که روی تلفن همراه شما وجود دارند می‌توانند با شما رشد و تکامل پیدا کنند. بعضی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان روند یادگیری شما را بررسی می‌کنند تا بهترین محتوا را در اختیار شما قرار بدهند. اما صرف نظر از اینکه از چه ابزاری استفاده می‌کنید، تنوع گزینه‌ها به حدی زیاد است که می‌توانید از لحظه‌ای که تصمیم به یادگیری یک زبان جدید گرفتید تا لحظه‌ای که سلیس و روان به آن زبان صحبت کنید از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های آموزشی گوشی موبایلتان استفاده کنید.

شش راه یادگیری زبان با گوشی همراه

چگونه از یادگیری زبان روی گوشی موبایل بیشترین بهره را ببریم

از روش‌های متعدد استفاده کنید

وقتی صحبت از یادگیری زبان روی گوشی موبایل می‌شود، روش‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. اما بهترین روش، استفاده از متدهای متعدد است. هر متد ویژگی‌ها و مزایای خاص خودش را دارد و می‌تواند دیدگاه منحصربه‌فرد و خاصی به شما بدهد؛ بنابراین ترکیب متدهای مختلف راهی ایده‌آل برای تقویت مجموعه مهارت‌هاست.

هر زمان که فرصتی پیدا کردید، مطلبی بخوانید

بیشتر دوره‌های مرسوم و معمول یادگیری زبان، یک یا دو ساعت مطالعه در روز را تجویز می‌کنند، اما وقتی با گوشی موبایل زبان یاد می‌گیرید، اصلا نیازی نیست صبر کنید تا زمان مقرر برای تمرین مهارت‌های زبان فرا برسد. هروقت زمان خالی داشتید، حتی چند دقیقه کوتاه، می‌توانید گوشی موبایلتان را به دست بگیرید و روش مورد علاقه یادگیری‌تان را انتخاب کنید. حتی اگر برای یک یا دو دقیقه در روز هم مطالعه کنید، قطره قطره جمع می‌شود و روزی با دریایی از مهارت‌ها مواجه می‌شوید که باعث می‌شود خودتان را تحسین کنید.

از امتحان کردن مطالب جدید نترسید

وقتی صحبت از یادگیری زبان با تلفن همراه می‌شود، گزینه‌های زیادی وجود دارد. ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که به اولین برنامه یا اولین وبسایتی که می‌رسیم بچسبیم و از بیشتر گشتن و استفاده از برنامه‌های دیگر اجتناب کنیم. اما اگر این کار را بکنیم، برخی از بهترین روش‌های یادگیری را نادیده گرفتیم. برای امتحان کردن برنامه‌ها، مطالب و روش‌های جدید تردید نکنید. حتی اگر در حال حاضر از روش یادگیری‌تان راضی هستید، هیچ تضمینی نیست که برنامه یا روش دیگری را پیدا نکنید که آن را بیشتر دوست داشته باشید. یادتان باشد، لازم نیست همیشه فقط به یک ابزار بچسبید؛ بنابراین می‌توانید هرروز روش‌ها و مطالب جدیدی را به روند روتین یادگیری‌تان اضافه کنید.

اگر احساس کردید به گوشی موبایلتان معتاد شدید، با آرامش به فکر راه چاره باشید

یادگیری زبان روی موبایل می‌تواند اعتیادآور باشد، بنابراین ممکن است لازم باشد بعضی از اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا از راحتی، رفاه و آرامشتان مطمئن شوید. اگر از اپلیکیشن‌های تعاملی استفاده می‌کنید، ممکن است بعد از چند ساعت با درد انگشتان و مچ‌هایتان به خودتان بیایید. برای اینکه خوش‌گذرانی یادگیری زبانتان پایانی نداشته باشد و بعد از چند روز با درد دست و گردن یادگیری را رها نکنید، باید روی محصولاتی سرمایه‌گذاری کنید که می‌توانند به شما کمک کنند از گوشی موبایلتان راحت‌تر و بهتر استفاده کنید؛ مثل سوکت‌هایی که برای نگهداری گوشی طراحی و تولید شده‌اند. فکر نکنم بخواهید مچ دستتان را قربانی بدشانس عادت یادگیری زبان با موبایل کنید!

شش راه یادگیری زبان با گوشی همراه

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

فرصت‌های آسان استفاده از موبایل برای یادگیری زبان

در این قسمت روش‌ها و مزایای یادگیری زبان با موبایل را با شما در میان می‌گذاریم و در قسمت بعدی این مقاله اپلیکیشن‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما پیش از آن بیایید فرصت‌هایی را بررسی کنیم که باید برای یادگیری زبان آن‌ها را در نظر بگیرید و برای آن‌ها زمان صرف کنید.

در راه رفتن به محل کار

اگر خودتان ماشین دارید و صبح‌ها تا محل کار رانندگی می‌کنید، می‌توانید از برنامه‌ها و محتوای صوتی استفاده کنید. فرقی نمی‌کند کتاب صوتی باشد، پادکست باشد یا اپلیکیشن‌هایی که لازم نباشد برای کار کردن با آن‌ها از دستانتان استفاده کنید؛ برای هر روشی که بخواهید انتخاب کنید، گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید ساعت‌های رانندگی یا ترافیک را به زمان‌هایی برای یادگیری تبدیل کنید.

اگر با وسایل نقلیه عمومی به محل کار می‌روید، گزینه‌های بیشتری در اختیار شماست. می‌توانید هدفونتان را روی گوشتان بگذارید و از محتوای صوتی استفاده کنید یا مثل مواقع دیگر اپلیکیشن محبوبتان را باز کنید و از آن استفاده کنید (البته اگر مثل من نیستید که موقع حرکت و کار کردن با گوشی موبایل حالت تهوع بگیرید!)

وقتی در حال پرواز هستید

نه، واقعا لازم نیست برای استفاده از خدمات اینترنتی داخل هواپیما هزینه‌های گزاف پرداخت کنید. گزینه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید و برای استفاده از آن‌ها نیاز به اینترنت ندارید. بعضی از اپلیکیشن‌ها گزینه‌ای دارند که می‌توانید به صورت آفلاین هم از آن‌ها استفاده کنید و همچنین می‌توانید پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی را دانلود و آن‌ها را در حین پرواز گوش کنید. بهترین حالت، استفاده از هدفونی است که صداهای مزاحم محیط را از بین می‌برد و نه تنها مهارت‌های زبان شما را تقویت می‌کند، بلکه باعث می‌شود صدای کلافه‌کننده خروپف بغل‌دستی‌تان را نشنوید. یک معامله برد-برد است، نه؟

شش راه یادگیری زبان با گوشی همراه

منتظر ماندن در صف

فرقی نمی‌کند در صف بنزین باشید، در صف قصابی باشید یا در صف رستوران‌های خودرو-گذر (drive-thru)، متاسفانه یا خوشبختانه خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید روزها و ساعت‌ها را در صف‌های مختلف می‌گذرانیم. حتی اگر صف کوتاه باشد، باز هم چند دقیقه باارزش را انتظار می‌کشیم. این زمان‌ها بهترین فرصت برای استفاده از تلفن همراه و انتخاب یکی از اپلیکیشن‌های محبوبتان است. حتی لازم نیست صدای برنامه را زیاد کنید. ممکن است بخواهید با فلش‌کارت تمرین کنید، معنی یک لغت را در دیکشنری ببینید یا فقط بازی کنید؛ بازی آموزنده‌ای که زبان مقصد را به شما یاد می‌دهد.

این روش، راهی سریع و فرصتی عالی برای تمرین مهارت‌های زبان است و اینکه حواستان را از نفر جلویی پرت کنید که در حساب کردن یک بسته آدامس به حدی کند است که بستنی شما در حال انتظار و آب شدن است.

هر زمان که صفحه گوشی موبایلتان را روشن می‌کنید

می‌خواهید موقع مطالعه کلکی سوار کنید که سریع‌تر و راحت‌تر زبان یاد بگیرید؟ کافی است هر بار که صفحه گوشی‌تان را روشن کردید کمی زبان مطالعه کنید. برای تصویر پس‌زمینه گوشی‌تان فهرستی از کلمات را انتخاب کنید و هر زمان که گوشی‌تان را برداشتید و به آن نگاه کردید، یک درس کوتاه را پیش رو داشته باشید. این کار فقط چند ثانیه طول می‌کشد، اما بعد از مدتی متوجه می‌شوید دانش لغت و دایره واژگانتان به آهستگی و بدون تلاش زیادی در حال پیشرفت است.

در حال حمام کردن

بله، می‌توانید همزمان با تمیز شدن، مهارت‌های زبانتان را هم تقویت کنید. امن‌ترین راه برای این کار این است که یک بلندگوی بلوتوثی ضدآب بخرید. بعد می‌توانید فایل صوتی یا آهنگ مورد علاقه‌تان به زبان مقصد را پخش کنید و در حال حمام کردن به آن گوش بدهید؛ با این کار خطر از دست دادن گوشی‌تان در اثر خیس شدن را هم به جان نمی‌خرید.

در حال ورزش کردن

اگر از آن دسته افرادی هستید که به سلامت و تناسب اندامتان خیلی اهمیت می‌دهید، به این معنی نیست که نمی‌توانید همزمان با تناسب اندام، ذهنتان را ورزش ندهید. تلفن همراهتان می‌تواند راهی آسان برای تزریق یادگیری به زمان‌های ورزش کردن است.

اگر ورزش‌هایی مثل وزنه‌برداری یا دو انجام می‌دهید که استفاده کردن از موبایلتان سخت است، می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را دانلود کنید که بیشتر محتوای صوتی دارند و لازم نیست گوشی دستتان بگیرید. کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. هر چند اگر ورزش‌هایی را انتخاب کردید که بیشتر ثابت هستند و نیاز به تحرک زیادی ندارند (مثل دوچرخه ثابت)، ممکن است بتوانید از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که محتوای ویدیویی دارند.

هرزمان که می‌خواهید صدای جهان بیرون را ساکت کنید

بعضی اوقات جهان بیش از حد خسته‌کننده می‌شود و لازم است که کمی استراحت کنید و از جهان بیرون فاصله بگیرید و به کنج عزلتتان بخزید. هرزمان خواستید رویاپردازی کنید، می‌توانید به جای آن با استفاده از گوشی موبایل مهارت‌های زبانتان را تقویت کنید. گزینه‌های جذاب زیادی برای این کار وجود دارد، بنابراین استفاده کردن از موبایل برای مطالعه و یادگیری زبان می‌تواند راهی عالی برای فاصله گرفتن از دنیایی باشد که از آن خسته شدید.

در مقاله بعدی 21 اپلیکیشن و برنامه مفید و کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با آن‌ها یادگیری زبان را شروع کنید یا مهارت‌هایی زبانتان را تقویت کنید.


بیشتر بخوانید: 6 اپلیکیشن جهت یادگیری تلفظ در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: با اپلیکیشن Busuu زبان را سریع یاد بگیرید


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.3 از 5 از 9 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید