IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
رهایی از ترس برای مکالمه به زبان خارجی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
21 اسفند 1397

رهایی از ترس برای مکالمه به زبان خارجی

Arachnophobia: ترس از عنکبوت

Coulrophobia: ترس از دلقک

Xenoglossophobia: ترس از مکالمه به زبان خارجی

بسیار خوب، قرار است این نکته را بپذیریم که صحبت کردن به زبان جدید، از یک عنکبوت سمی و بزرگ یا یک دلقک خشمگین ترسناک‌تر نیست. (البته دلقک و عنکبوت برای کسانی که فوبیا دارند، ترسناک است. شاید شما از چیز دیگری بترسید).

نوبت صحبت کردن به زبان خارجی که می‌رسد، تعداد زیادی از زبان آموزان دچار استرس می‌شوند، کف دستشان عرق می‌کند، دل پیچه می‌گیرند و سعی می‌کنند هرچه سریع‌تر جایی پنهان شوند. جالب است بدانید، بسیاری از این زبان آموزان از دانش بالایی در زبان برخوردارند. حتی ممکن است این شخص یکی از دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان رشته‌ی زبان دانشگاه باشد.

اگر این ترس بر شما غلبه کند، امکان صحبت را از دست می‌دهید و اگر اعتماد به نفس کافی نداشته باشید، ممکن است وسط مکالمه به هر مشکلی بر بخورید. چون مغزتان قفل می‌کند و اصلا نمی‌توانید به مکالمه ادامه دهید. حتی اگر بخواهید به زبان مادری خود حرف بزنید، این ترس مشکل ساز است و می‌تواند شما را از ادامه بازدارد.

ربطی به میزان دانش شما ندارد. اگر بترسید، نمی‌توانید از پس مکالمه بربیایید. برای مصاحبه به زبان خارجی، کنفرانس یا جلوی همکلاسی‌ها و استاد به مشکل خورده و نهایتا، از کار خود عقب می‌مانید.

 مطابق برخی از مطالعات، این ترس علاوه بر اینکه از فعالیت شما در این زمینه جلوگیری کرده و شما را آزار می‌دهد، توانایی و تسلط شما در زبان جدید را نیز کاهش خواهد داد.

 برخی مطالعات نشان داده که این ترس، از پیشرفت شما جلوگیری کرده، سطح دانش را پایین آورده و روی مهارت شما در یادگیری زبان دوم تاثیر می‌گذارد.

 پس اگر به دلتان ترس و اضطراب راه دهید، با نتایجی چون استرس بالا، کمبود اعتماد به نفس و کاهش مهارت‌ها در یادگیری رو به رو می‌شوید که انصافا، پیامد بسیار گزاف و گرانی است. قرار نیست که با کمی استرس، شخصیت و مهارتتان را نشانه گرفته و ناامید شوید.

 تنها با کمی تلاش در کنترل این استرس، می‌توانید بر ترس خود غلبه کرده و در مهارت‌ و دانش زبانی پیشرفت کنید. فقط کافی است بفهمید دقیقا از چه می‌ترسید تا به خوبی با آن مقابله کنید.

چرا باید این همه به خود زحمت داده و با ترسمان در مکالمه به زبان خارجی بجنگیم؟‌

 طبیعت زبان خارجی به فرهنگ و شخصیت یک زبان آموز بستگی دارد.

 اینکه فکر کنید هرآنچه شما را می‌ترساند، بقیه را نیز می‌ترساند درست نیست. هرکسی ترس مربوط به خودش را دارد. مطالعات نشان داده که ترس از زبان خارجی در افراد مختلف و حتی جنسیت‌های مختلف تفاوت دارد.

پس چون زبان آموزان با یکدیگر متفاوت هستند، حتی نوع استرس و ترسشان نیز با یکدیگر متفاوت است.

 اول باید ترس خود را تشخیص دهید، بعد به مقابله با آن بپردازید.

 محققان معتقدند که اختلالات زیادی در رابطه با مفاهیم زبان وجود دارد. مشکلاتی مانند aphasia (اختلال مغزی در درک گفتار) و dyslexia واقعا جدی و مقابله با آن‌ها بسیار سخت است، اما استرس در صحبت کردن واقعا مسئله‌ای ساده است که با کمی تلاش به راحتی کنترل می‌شود.

 برای تشخیص بهتر ترس، خود را در شرایط مشابه قرار دهید. اگر یک خارجی سعی کنید کلمات فارسی را غلط غلوط بیان کند مسخره‌اش می‌کنید و سعی می‌کنید او را تحقیر کنید؟ یا بیشتر کمکش می‌کنید تا بتواند جملات را به درستی بیان کند؟ اگر شما در شرایطی مثل کلاس درس یا دانشگاه قرار گرفته، در حال تمرین باشید و سعی کنید که در یک فعالیت گروهی شرکت کرده و به زبان خارجی صحبت کنید، دیگر باید ترستان را کنار گذاشته و نگران چیزی نباشید.

 یادتان باشد شما هزینه‌ی این ثبت نام و شرکت در این کلاس‌ها را داده و مطمئنا با این وضعیت اقتصادی، هزینه‌ی کمی نیست. بدون آنکه به احساس همکلاسی‌های خود اهمیت دهید به تمرین و تلاش بپردازید. اگر شما را مسخره کردند یا به شما خندیدند، مطمئنا در شخصیت خود یک مشکل بزرگ دارند.

 هرچه ترس کمتر، تمرکز بالاتر

 اگر بتوانید این ترس را کنترل کنید، با تمرکز بیشتری به تمرین می‌پردازید.

 تعامل با زبان انگلیسی اگر بدون تمرین صورت گیرد، با استرس همراه می‌شود. حقیقتا از لحظه‌ای که کلاس زبان رفته و شروع به یادگیری آن می‌کنید، هرچه کمتر تمرین کنید، عذاب وجدان و استرستان نیز بیشتر می‌شود. این استرس به تنهایی خودش باعث می‌شود از تمرین کردن بیشتر فاصله بگیرید. اگر هرگز با زبان جدید تمرین نکنید، هرگز فواید اجتماعی یادگیری زبان خارجی را نمی‌آموزید. خوشبختانه، اگر بتوانید این استرس را کاهش دهید، خیلی راحت‌تر به تمرین می‌پردازید و پیشرفت می‌کنید.
چگونه ترس از مکالمه با زبان انگلیسی را کنار بگذاریم

رهایی از ترس برای مکالمه به زبان خارجی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

ترس اول: اگر کلماتی که بلد هستم برای ساخت یک مکالمه کافی نباشند چه کار کنم؟

بسیاری از زبان آموزان از این هراس دارند که برای برقراری یک مکالمه به زبان جدید، کلمات زیادی ندانند. نهایتا، از کجا می‌خواهید بفهمید که به حد کافی قوی هستید؟ خوشبختانه چند تکنیک ساده وجود دارد تا به کمک آن ترس خود را کنترل کرده و به دایره لغاتی که بلد هستید، اعتماد کنید.

با منابع معتبر لغت یاد بگیرید

با یک متن از کتابی موثق، دایره لغات خود را افزایش دهید. با این تمرین، ترس شما راجع به  لغات انگلیسی  کاهش میابد. به این ترتیب نه تنها کلمات بیشتری یاد می‌گیرید، بلکه معنای آن‌ها در مکالمات بومی انگلیسی را دریافت می‌کنید.

 یکی از منابع معتبر، اپلیکیشن FluentU است. این اپلیکیشن شامل ویدیوهای مختلف نظیر اخبار، موزیک ویدیو، تریلر فیلم و … می‌شود. با سیستم بی‌نظیر این برنامه تمام ویدیوها به ابزاری جهت یادگیری تبدیل شده‌اند. تمام ویدیوها دارای رونوشت و زیرنویس هستند و به کمک آن‌ها می‌توان با معنای کلمات آشنا شد. کلمات از طریق جمله و عکس معرفی می‌شوند که به حفظ و یادگیری بیشتر کمک می‌کنند. در پایان هر ویدیو می‌توانید از طریق کوییزها مطمئن شوید که تا چه حد از آن یاد گرفته‌اید.

 همه‌ی شما کم و بیش با YouTube آشنا هستید. در هر زبانی می‌توانید ویدیوی مد نظرتان را پیدا کرده و از آن جهت تمرین زبان جدید استفاده کنید.

زمانی که به زبان دیگری صحبت می‌کنید، اصلا به تمام کلماتی که بلد هستید نیازی ندارید. فقط کافی است کمی سعی کنید تا به راحتی با دایره لغات خودتان، جمله ساخته و صحبت کنید.

 برای صحبت به زبان مقصد، ابتدا فکر کردن به زبان مقصد را تمرین کنید. مهم نیست چه لغاتی در دایره لغات خود حفظ کرده‌اید، کافی است انگلیسی فکر کنید تا بتوانید انگلیسی صحبت کنید.

قدر مکالمات غیر زبانی را بدانید

برای شروع یک مکالمه به زبان دوم، اهمیت زبان بدن را دست کم نگیرید. حتی اگر وسط مکالمه نتوانستید لغت مربوطه را پیدا کنید، از زبان بدن برای رساندن منظور خود استفاده کنید.

تمرین لازم دارید؟ سعی کنید برای چند دقیقه با یکی از دوستانتان بدون استفاده از هیچ لغتی صحبت کنید.

از دیکشنری‌ها استفاده کنید.

بدون شک، استفاده از دیکشنری هنگام مکالمه به شما کمک فراوانی می‌کند. برای استفاده از آن هرگز خجالت نکشید. اپلیکیشنی مثل Google Translate موردی مناسب برای کمک به شما است. قابلیت ترجمه‌ی فوری در این اپلیکیشن شما را در دریافت سریع معنی کمک می‌کند. همچنین استفاده از این اپلیکیشن درست در وسط مکالمه به شما کمک می‌کند که هرگز معنی آن لغت را فراموش نکنید.

 اگر مدت زمان زیادی از یادگیری زبان نمی‌گذرد، بیشتر تمرین کنید

 هیچ کس از یک کودک دو ساله انتظار ندارد که زبان مادری خود را شفاف و بی غلط صحبت کند و هر کودکی، قبل از آنکه زبان باز کند، حسابی گوش می‌دهد و این بازه سه تا چهار سال طول می‌کشد. طبیعتا شما بعد از دو هفته نمی‌توانید مثل یک بومی انگلیسی (یا هر زبانی) صحبت کنید.

 صحبت کردن با شیوه‌ی درست و بی غلط، به مدت‌ها خواندن، نوشتن و شنیدن نیاز دارد. گوش خود را به زبان عادت دهید. اگر سعی دارید انگلیسی بیاموزید، فیلم یا اخبار انگلیسی گوش دهید. مهم نیست که معنای آن را نمی‌فهمید. گوشتان باید به کلمات عادت کند. حتی اگر به کارهای روزمره‌ی خود می‌رسید، اجازه دهید یک نوار، ویدیو یا اخبار به زبان انگلیسی پخش شود تا حسابی با آن زبان عیاق شوید. تاثیرش را نادیده نگیرید.

 پس مکالمه را تا زمانی که چیزی برای گفتن ندارید، به تعویق بیندازید. حضور در یک محیط کاملا انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند. ولی اگر دایره لغاتتان زیادی محدود است، سعی کنید ابتدا اطلاعاتتان را زیاد کرده و سپس در بحث های جدی تری شرکت کنید.

رهایی از ترس برای مکالمه به زبان خارجی

چند لحظه بیخیال گرامر شوید!

شاید تعجب کنید، ولی گرامر آخرین چیزی است که در یک مکالمه باید به آن توجه کنید. اشتباه بزرگ آموزشی شاید تاکید اولیه بر روی گرامر باشد. به همین دلیل است که اکثر زبان آموزان یا حتی دانشجویان می‌گویند “من در گرامر فوق‌العاده‌ام ولی در مکالمه افتضاحم.” وقتی با یک بومی انگلیسی زبان طرف هستید یا وقتی سفر کرده‌اید، کسی به این توجه نمی‌کند که گرامرتان در جمله کاملا رعایت شده یا کمی مشکل دارید و به اصطلاح، تمام فعل‌ها را با s سوم شخص تزئیین می‌کنید. بلکه می‌خواهند منظورتان را متوجه شوند.

به یادگیری یک کودک نگاه کنید. کودکی که می‌خواهد زبان مادری خود را یاد بگیرد، اول نوشتن و فعل و فاعل را می‌آموزد؟ شما به خواهر یا برادر نوزادتان، دستور زبان فارسی یاد می‌دهید؟

تا به حال شنیده‌اید که خردسالی کلمه‌ی “میام/ نه میام” را به کار برده باشد؟ جمله‌ی ” نه میام” همان ” نمیام” خودمان است ولی از یک خردسال، انتظار دارید که تمام دستور زبان فارسی را رعایت کند؟‌

این غلط‌های گرامری طبیعی است، استرس را کنار بگذارید و به خودتان جرئت صحبت کردن بدهید!

ترس دوم: اگر خجالت بکشم و خشکم بزند چه؟‌

خجالت کاذب در هر فعالیتی ضرر رسان است و حتی برای اجرای یک کنفرانس در زبان مادریتان هم دردسر ایجاد می‌کند. پس تعجبی ندارد که شما را از صحبت به یک زبان خارجی بازدارد. در اینجا چند نکته به شما نشان می‌دهیم تا با خجالت و کم رویی خود مقابله کرده و اجازه ندهید جلوی پیشرفتتان را بگیرد.

 از طریق یک چت روم اعتماد به نفستان را بازسازی کنید.

 استفاده از اپلیکیشن آنلاینReddit  از یک مکالمه‌ی رو در رو استرس کمتری دارد. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید مطالبی به زبان مقصد پست کنید. پست‌های زیادی به زبان‌های مختلف نظیر چینی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و … وجود دارد. پست کردن به زبان خارجی هم یک نوع تمرین محسوب می‌شود هم اعتماد به نفس شما را می‌سازد.

 فرض کنید که در حال ایفای یک نقش هستید.

 اگر خودتان نباشید، استرستان نیز کمتر است. زمانی که به زبان مقصد در حال صحبت هستید، خودتان را کاراکتری معرفی کنید که در ذهنتان تجسم می‌کنید. این کاراکتر از اعتماد به نفس کافی برخوردار است. حتی می‌توانید از اسم‌های بانمکی برای معرفی خود استفاده کنید.

در گروه‌های مختلف عضو شوید و فعالیت کنید.

وقتی در گروهی عضو شوید که همه باهم در تلاشند در زبان مقصد صحبت کرده و مکالمه را تقویت کنند، استرس فعالیت شما کاهش میابد. سرویس Meetup به شما کمک می‌کند تا گروه‌هایی که در آن به تمرین انگلیسی می‌پردازند را پیدا کنید. هی، شما چیزی از بقیه کم ندارید، پس دست به کار شوید.

به خودتان ثابت کنید که برتر هستید.

صحبت کردن با خودتان کار شرم‌آوری نیست، خصوصا وقتی به خودتان یادآوری می‌کنید که چقدر انسان مهم و مستعدی هستید. مثبت اندیشی و فرستادن انرژی‌های مثبت به سمت خودتان، به شدت به شما کمک کرده و احساس کم‌رویی و خجالت کاذب را از بین می‌برد.

به حرف‌های مثبتی که دیگران راجع به شما می‌گویند فکر کنید، به پیشرفت خود در زبان مقصد بیندیشید یا به موزیک‌های انگیزشی‌ای گوش دهید که حس یادگیری در شما را نیز تقویت می‌کند.

مکالمه را با عذرخواهی بابت سطح پایین خود آغاز نکنید!

همچنین اگر در یک گروه خواستید داوطلب شده و شروع به صحبت کنید، هرگز به علت سطح زبان خود عذرخواهی نکنید. این سطح تا ابد باقی نخواهد ماند و اگر تمرین کنید، به خوبی پیشرفت می‌کنید. شاید کمی تپق در مکالمه آزار دهنده باشد ولی در این مواقع باید کمی خودخواه باشید. قرار است از فرصت خود برای مکالمه استفاده کنید. شما که در یک سمینار پزشکی به زبان خارجی شرکت نکرده‌اید. طبیعتا یک زبان آموز در کلاس یا دانشگاه صحبت کرده و در بحث‌ها شرکت می‌کند. عذرخواهی مکرر راجع به سطحتان، اعتماد به نفس را در نطفه می‌کشد و به دیگران نیز اجازه می‌دهد شما را راحت قضاوت کنند و یا رفتاری آزاردهنده تر نشان دهند.

همه چیز به فیدبکی بستگی دارد که از خود ارائه می‌دهید. اگر با اعتماد به نفس مکالمه را آغاز کنید و حتی چند مشکل نیز داشته باشید، با چند خنده‌ی کوتاه می‌توانید به خوبی به آن پایان دهید، تا اینکه وسط مکالمه بغض کنید، صدایتان بلرزد و نهایتا، ساکت شده و سرجایتان بنشینید.

علاقه‌ی خود به زبان را بالاتر ببرید

اگر از آن دست زبان آموزانی نیستید که به اجبار پدر مادرشان در کلاس ثبت نام کرده و هیچ هدف و علاقه‌ای به یادگیری ندارند، می‌توانید علاقه و انگیزه‌ی خود به یادگیری زبان را بالاتر ببرید. برای مثال، خود را در شرایطی فرض کنید که حسابی به مکالمه مسلط هستید و به راحتی می‌توانید از پس آن بربیایید. خود را با اعتماد به نفس بالا تصور کنید، به صورت اشخاصی فکر کنید که شما را در حال صحبت به زبان خارجی نگاه می‌کنند.

احساس خوبی است، نه؟ برای اینکه بتوانید به چنین مرحله‌ای برسید، باید بترسید؟ خیر.

ترس تمام این تصورات قشنگ را خراب کرده و هیچ وقت اجازه نمی‌دهد که به این مرحله برسید. چون همیشه، ساکت هستید!

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

ترس سوم: اگر استرس بگیرم چه؟

کنترل این نوع استرس چندان سخت نیست و ممکن است هنگام صحبت کردن به زبان مقصد زیاد پیش بیاید، با کمی تلاش و استفاده از چند تکنیک روان شناسی ساده، می‌توانید این ترس را از خودتان دور سازید.

از قبل خودتان را آماده کنید.

کسانی که مضطرب هستند و از شرکت در یک مکالمه به زبان خارجی می‌ترسند، معمولا به تمام مواردی که ممکن است مکالمه ی آن‌ها را خراب کند فکر می‌کنند. یکی از راه‌های کنترل این ترس، تفکر به سناریوهای تکراری و آماده‌سازی از قبل است. به این فکر کنید که در یک مکالمه، ممکن است از شما چه چیزی بپرسند و شما نیز چگونه باید به آن پاسخ دهید.

برای مثال، اگر سعی دارید که مهارت‌های خود در زبان را در یک رستوران امتحان کنید، به این فکر کنید که پیشخدمت ممکن است چه بپرسد و شما ممکن است چه جوابی بدهید. فرض کنید در یک رستوران نشسته و سعی کنید این بازی را تمرین کنید. اگر دوستی ندارید که با او به تمرین بپردازید، خودتان در هر دو نقش این مکالمه را تمرین کنید. این بیش از پیش به نفعتان می شود.

به یک باره وارد مکالمه‌ی دونفره یا گروهی نشوید!

البته قبل از شروع مکالمات جدی، با شرکت در کلاس‌های مکالمه موضوعی برای بحث به شما داده می‌شود. در این صورت خیلی راحت‌تر می‌توانید خودتان را برایش آماده کنید تا سطحتان بالاتر رفته و آمادگی لازم در یک مکالمه‌ی دو نفره را داشته باشید. رفته رفته با اصطلاحات، جملات و گرامر صحیح در عبارات آشنا شده و می‌توانید در یک مکالمه شرکت کنید. میزان ترستان نیز کمتر می‌شود. اما اگر هنوز احساس ترس می‌کنید، می‌توانید از chatbot و virtual reality برای تمرین استفاده کنید.

یک سری ربات‌های چت آنلاین وجود دارند که مکالمه‌ای واقعی را شبیه سازی می‌کنند. به کمک آن‌ها می‌توانید حسابی تمرین کرده و ترس خود را کاهش دهید. همچنین، می‌توانید قبل از ورود به اجتماع حقیقی، اعتماد به نفستان را بازسازی کنید.

برای مثال، Mondly VR یک اپلیکیشن اندرویدی است که برای شما یک مکالمه‌ی واقعی را شبیه سازی می‌کند. در این برنامه با هر زبانی می‌توانید به مکالمه و چت بپردازید.

رهایی از ترس برای مکالمه به زبان خارجی

ترس چهارم: اگر تصادفا به کسی توهین کنم چه؟

اگر در زبان دوم کاملا جا نیفتاده باشید، ممکن است از این بترسید که هنگام صحبت به زبان خارجی تصادفا از اصطلاح نامناسبی استفاده کرده و به کسی توهین کنید. خطاهایی از این نظیر ممکن است زیاد رخ دهد، پس با یک عذرخواهی کوتاه می‌توانید آن را حل کرده و باید ترس خود را فراموش کنید.

در چنین مواقعی لبخند زدن را فراموش نکنید.

اگر تصادفا کلمه‌ی نامناسبی به کار بردید، یک لبخند ملیح می‌تواند چاره ساز باشد و نشان دهد که منظور بدی نداشتید. بومی‌های انگلیسی زبان به راحتی می‌توانند تشخیص دهند که شما در حال یادگیری زبان هستید و در این مواقع، بدون اینکه ناراحت شوند کمکتان می‌کنند.

نحوه‌ی عذرخواهی به زبان خارجی را یادگرفته و اشتباه خود را بپذیرید.

اگر چنین چیزی پیش آمد، عذر خواهی کنید. “متاسفم، اشتباه لپی بود” اصطلاح چندان سختی نیست. پس حتما آن را در زبان مقصد بیاموزید تا بتوانید به موقع از آن استفاده کنید.

هرگز از چیزی نترسید! با کنترل و دورکردن ترس خود در یادگیری زبان دوم، بیشتر پیشرفت کرده و راحت‌تر می‌آموزید. تضمین می‌کنیم که در این مسیر با هیچ عنکبوت یا دلقک ترسناکی مواجه نمی‌شوید.

از اشتباه کردن نترسید

رهایی از ترس برای مکالمه به زبان خارجی

تا به حال شده در دوران مدرسه، معلم سوالی از کلاس بپرسد، جوابش را بدانید ولی از ترستان ساکت شوید؟ یکی از همکلاسی‌هایتان دستش را بالا برده ، جواب را بگوید و با خود در دل بگویید‌” لعنتی، جوابش را می‌دانستم”.

به وضعیت افراد با اعتماد به نفس نگاه کنید. کسی می‌تواند تحقیرشان کند؟ یا از استاد و معلم همواره نمره‌ی مثبت دریافت می‌کنند؟ سرخورده می‌شوند، میترسند یا در جامعه به شخص مهم و مفیدی تبدیل خواهند شد؟

به نظرتان، کسی که از اشتباه کردن می‌ترسد، اصلا می‌تواند در این زندگی کاری بکند؟ ‌هیچ فرقی ندارد که در چه حرفه و بحثی در حال فعالیت هستید، اگر بترسید هرگز نمی‌توانید موفق شوید.

این قضیه در یادگیری زبان خارجی بسیار پررنگ تر می‌شود. چون زبان دفاع چندان قوی‌ای ندارید. بالاخره یک بار هم که شده باید با این ترس خود رو به رو شوید. پس چرا این کار را در یادگیری زبان انگلیسی نکنید؟

هرچه بیشتر اشتباه کنید بیشتر یاد می‌گیرید! اگر اشتباه نکنید که اصلا یاد نمی‌گیرید. برای یادگیری یک زبان خارجی، باید هر روز اشتباه کنید. آن‌قدر که دیگر اشتباه نکنید.

وقتی در آموزشگاه تعیین سطح می‌شوید و به یک کلاس می‌روید، معمولا تمام کسانی که با شما در آن کلاس حضور دارند هم سطح شما هستند. از چه می‌ترسید؟ از اینکه جلوی آموزگارتان اشتباه کنید و همکلاسی‌ها به شما بخندند؟

بر فرض اینکه آن‌ها سطح خود را نادیده گرفته و حسابی به شما بخندند، به نظرتان در آینده و زندگی شما، چه نقشی دارند؟‌

هزینه‌ی ثبت نام چی؟ آن‌ها پرداخت کرده‌اند؟ تا کی قرار است از ترس اشتباه و تپق، از تمرین فرار کنید؟‌

هیچ کس نمی‌داند چقدر تمرین کرده‌اید. هیچ کس خبر ندارد تلاش شما چقدر است. پس اگر متوجه‌ منظورتان نشدند، خندیدند یا هر رفتار ناراحت کننده‌ی دیگری نشان دادند، قرار نیست که از خود مایوس شوید و از تلاشتان دست بکشید.

این اتفاق بیشتر برای دانشجویان ممکن است پیش بیاید. ولی این را در نظر بگیرید که شاید همکلاسی شما، در شرایط دیگری بزرگ شده، شاید چند سالی ایران زندگی نکرده یا خیلی زودتر از شما در کلاس و آموزشگاه شرکت کرده است.

اما سبک زندگی دیگران، باید جلوی پیشرفت و تلاش شما را بگیرد؟ به شما قول می‌دهیم، اگر بدون توجه به حرف و فکر بقیه، به تلاشتان ادامه دهید، موقع فارغ‌التحصیلی از سطح بسیار بالاتری از آن‌ها نیز قرار خواهید گرفت.

پس وقت آن رسیده که ترستان را کنار بگذارید. این مقاله را جدی بگیرید تا بتوانید تا حد زیادی در زندگی، کار و آینده‌ی خود موفق شوید.


بیشتر بخوانید:نحوه شروع مکالمه به زبان انگلیسی


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید