IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین راه یادگیری املای کلمات سخت انگلیسی
امتیاز کاربران: 3.3/5
نویسنده: ایرانمهر
6 مهر 1398

بهترین راه یادگیری املای کلمات سخت انگلیسی

برای یادگیری املا و هجی کلمات انگلیسی خیلی تلاش می‌کنید و با خودتان درگیر هستید؟

نگران نباشید، تنها نیستید. زبان انگلیسی، به دلایل مختلف تاریخی، کلمات زیادی را از زبان‌های دیگر قرض گرفته است. در نتیجه، املا و هجی آ‌ن‌ها، امممم، تقریبا در تمام نقشه جهان دیده می‌شود!

متاسفانه، زبان انگلیسی فهرست ساده و مشخصی از قوانین ندارد تا به شما کمک کند بتوانید هر کلمه جدیدی را که با آن روبرو می‌شوید به راحتی تلفظ کنید. این مسئله باعث می‌شود زندگی برای یک زبان‌آموز انگلیسی بسیار، بسیار سخت شود.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

اما حقیقت این است که بومیان انگلیسی‌زبان هم اغلب وقتی کلمه جدیدی را می‌بینند، آن را اشتباه تلفظ می‌کنند یا می‌نویسند. بنابراین اگر شما هم این مشکل را دارید، اصلا نگران نباشید. شما هم همان‌جایی هستید که بومیان هستند.

بهترین راه یادگیری املای کلمات سخت انگلیسی

هیچ‌کس در املای انگلیسی عالی و بی‌نقص نیست، حتی بومیان!

انگلیسی کلمات زیادی را از زبان‌های دیگر قرض گرفته تا دایره واژگان و قوانین املا را بسازد. این قرض گرفتن‌های ممتد باعث شده است نتیجه نهایی، زبانی گیج‌کننده و مبهم باشد که تقریبا تمام زبان‌آموزان با آن درگیر هستند.

بعضی اوقات کلمه‌ای را در زبان انگلیسی می‌بینید و دقیقا به همان روشی نوشته می‌شود که شما بر اساس قوانین املای زبان مادری‌تان انتظار دارید؛ اما بیشتر مواقع کلمات کاملا با چیزی که شما در ذهنتان دارید یا حدس می‌زنید متفاوت است. همانطور که قبلا گفتم، هیچ قوانین مشخصی وجود ندارد که از آن‌ها پیروی کنید.

املای انگلیسی به طرزی باورنکردنی متناقض است و همین مسئله باعث شده است این مبحث در یادگیری زبان برای عده زیادی از زبان‌آموزان دردسرساز شود.

همانطور که گفتیم، برای املای کلمات انگلیسی، قوانین مشخصی وجود ندارد و همان چند قانونی هم که وجود دارد پر از استثناست و عملا باعث می‌شود این قوانین از درجه اعتبار ساقط شوند.

احتمالا قانون «i قبل از e قرار می‌گیرد و بعد از c قرار نمی‌گیرد» را شنیده‌اید. این قانون قاعدتا باید به شما کمک کند بتوانید تفاوت بین ie یا ei را در کلماتی مثل “field” و “receive را توضیح دهید. اما وقتی می‌بینید کلماتی مثل “weird”، “seize”، “ancient”، “weigh”، “science” و تعداد زیادی کلمات دیگر وجود دارند که این قانون را نقض می‌کنند، می‌فهمید در املای کلمات انگلیسی استثناهای زیادی وجود دارد. خیلی گیج‌کننده است، نه؟

توصیه می‌کنم استراتژی متفاوتی را انتخاب کنید. در این مقاله یادآورهای تصویری و نکاتی را معرفی می‌کنم که به شما کمک می‌کند املای دقیق و درست کلمات مشکل‌دار و دردسرساز در زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

اما در ابتدا آگاه باشید و بدانید که این مشکل را بسیاری از بومیان انگلیسی‌زبان هم تجربه می‌کنند. یکی از اتفاقات رایج در کشورهای انگلیسی‌زبان که در کشورهای دیگر به ندرت دیده می‌شود، این است که بحث هجی و املای کلمات به قدری مهم است که مسابقاتی برای این مسئله برگزار می‌شود و طرفداران بسیاری دارد.

بومیان انگلیسی‌زبان هم به طور دائمی با هجی و املای کلمات سروکله می‌زنند و بیشتر مطالبی که در اینترنت می‌خوانید به طور قطع از فیلتر برنامه‌ها یا نرم‌افزارهای املا و هجی گذشته تا مشکلی نداشته باشد. خود من وقتی این مقاله را می‌نوشتم، بعد از هر جمله کلمه یا کلماتی را می‌دیدم که زیر آن‌ها خطر قرمزی کشیده شده بود و به من می‌گفت که بله! باز هم گل کاشتی!

بنابراین اگر احساس می‌کنید در مبحث هجی و املای کلمات انگلیسی نیاز به کمک دارید، نگران نباشید؛ همه ما این مشکل را داریم!

راه-یادگیری-املای-کلمات-انگلیسی

ترفندهای زبان برای یادگیری هجی و املای کلمات

وقتی زبان‌آموز مبتدی هستید، املا و هجی کلمات آن‌قدرها که فکر می‌کنید، ضروری و مهم نیستند. برای شروع به شما پیشنهاد می‌کنم وقتی متنی را با صدای بلند می‌خوانید، با گوش‌هایتان کلمات را یاد بگیرید و بعد از آن است که مهارت‌های شما در قسمت‌های مختلف به طور طبیعی پیشرفت می‌کند. برای درست نوشتن املا و هجی کلمات همیشه می‌توانید از گوگل یا قابلیت اصلاح خودکار (Autocorrect) در مرورگر اینترنت یا برنامه Word استفاده کنید.

با در نظر داشتن این مورد، تصمیم دارم نمونه‌های کوچکی از یادآورهای تصویری را که خودم برای یادگیری املا و هجی بعضی کلمات از آن‌ها استفاده می‌کردم با شما به اشتراک بگذارم. این یادآورها نه تنهای برای خودم، که برای دانش‌آموزان من هم مفید بوده است و باعث می‌شود املای صحیح کلمات را به خاطر بسپارید!

یادآور تصویری (mnemonic) ابزاری برای به خاطر سپردن کلمه یا عبارتی است که به خاطر سپردن آن در حالت طبیعی سخت است و با استفاده از این یادآور بهتر در ذهن می‌ماند و هر زمان به کلمه مورد نظر نگاه کنید، تصویری که ساخته‌اید در ذهنتان شکل می‌گیرد و می‌توانید معنی عبارت یا کلمه را به راحتی به یاد بیاورید. در اینجا از یادآورهای تصویری برای یادگیری و به خاطر سپردن املا و هجی انگلیسی استفاده می‌کنیم.

با یادآورهای تصویری که در ادامه به شما معرفی می‌کنم شروع کنید. اما مهم‌ترین مسئله این است که خودتان از ذهن، فکر و خلاقیت خودتان استفاده کنید و با توجه به خلق و خو و علایق خودتان این یادآورها را بسازید. با استفاده از این یادآورها املا و هجی کلمات سخت انگلیسی در ذهنتان می‌ماند و به تدریج در املای کلمات به زبان انگلیسی مهارت پیدا می‌کنید.

این دسر خیلی شیرین است (This dessert is so sweet)

در زبان انگلیسی دو کلمه داریم که شبیه هم هستند: dessert (که یک خوراکی شیرین است و اغلب بعد از غذا خورده می‌شود) و desert (زمینی خشک، با آب و هوایی گرم که پر از شن است و همچنین در قالب فعل به معنی کسی را ترک کردن است). سعی کردم این دو کلمه را به این شکل به خاطر بسپارم که «دسر خوردن» بهتر از بودن در «بیابان» است، به این معنی که اولی «خوب و شیرین» است و دومی «بد و ناخوشایند». همچنین می‌توانید از این زاویه هم به آن نگاه کنید و بگویید چون کلمه «Dessert» دو تا “s” دارد، پس بهتر است.

آن دروغگو آشنا به نظر می‌رسد (That liar looks familiar).

تلفظ کلمه “liar” به صورتی است که ممکن است املا و هجی آن برای زبان‌آموزان و حتی بومیان سخت باشد. تلفظ این کلمه می‌تواند باعث شود فکر کنید در املای آن “e” یا حتی “y” باشد! اما من برای به خاطر سپردن این کلمه از جمله بالا استفاده کردم و وقتی آن را با کلمه familiar مقایسه می‌کنم، به خاطر سپردن املای کلمه liar خیلی ساده‌تر می‌شود.

راه یادگیری املای کلمات انگلیسی

هیچ‌وقت یک دروغ را باور نکن (Never believe a lie)

هنوز با کلمه “lie” سروکار داریم. کلمه “lie” داخل کلمه “believe” هم دیده می‌شود. از آن کمک بگیرید تا کلمه را درست بنویسید.

یک مدیر مدرسه دوست شماست (A principal is your pal)

کلمه “Principal” یک حقیقت بنیادی است. همچنین می‌تواند معنی «اصلی» (main) هم بدهد و تلفظ آن هم شبیه کلمه‌ای مشابه است که به معنی مدیر مدرسه است. از آنجایی که کلمه دوم یک انسان است و یک مدیر مدرسه خوب می‌تواند رفتاری دوستانه داشته باشد، سعی می‌کنم این مسئله را به خاطر بسپارم که یک مدیر مدرسه دوست من (pal) است.

ریتم باعث می‌شود شما برقصید (Rhythm helps your two hips move)

املای کلمه Rhythm سخت است چون هیچ مصوتی (واکه) ندارد و باید یادتان بماند که این کلمه دو “h” دارد. از آنجایی که ریتم باعث می‌شود شما برقصید و برای رقصیدن باید هر دو طرف پایین‌تنه را تکان بدهید، این یادآور تصویری می‌تواند به شما کمک کند املا و هجی این کلمه را راحت‌تر به خاطر بسپارید؛ به اولین حرف هر کلمه در عبارت بالا دقت کنید!

بهترین راه یادگیری املای کلمات سخت انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

یک جزیره سرزمینی است که در میان آب قرار دارد (An island is landin the middle of the water)

این کلمه و کلمات دیگر مثل این، دردسرساز و ریسکی هستند چون حروف بی‌صدا دارند. اما سعی کنید با استفاده از یادآورهای تصویری آن‌ها را درست هجی کنید.

در ماه ژولای هوا واقعا گرم است (It’s truly hot in July)

زبان‌آموزان انگلیسی زیادی را دیدم که املا و هجی “truly” را به اشتباه به شکل “truely” و یا “truley” می‌نویسند. حقیقت (truth) ماه July را که هوا به شدت گرم می‌شود در نظر بگیرید و املای کلمات را درست بنویسید.

موش را جدا کن!

کلمه separate خیلی معادل و شبیه تلفظش نیست، بنابراین در این کلمه، لغت “rat” را پیدا کردم و آن را از کل کلمه جدا کردم تا بتوانم از آن برای املا و هجی درست استفاده کنم.

خانم پِل هیچ‌وقت اشتباه تلفظ نمی‌کند (Miss Pell never misspells)

نکته طعنه‌آمیز درباره املا و هجی زبان انگلیسی در کلمه بالا این است که گاهی اوقات (بیشتر مواقع) یادتان می‌رود دو “s” بنویسید. به «Miss Pell» فکر کنید تا در نوشتن این کلمه به شما کمک کند.

“Affect” یک عمل را توصیف می‌کند، “Effect” نتیجه نهایی را توصیف می‌کند (Affect describes an action, effect describes the end result)

این دو کلمه که بسیار به هم شبیه هستند، به راحتی اشتباه گرفته می‌شوند و عده زیادی آن‌ها را به غلط و به جای هم استفاده می‌کنند. بنابراین برای اینکه این دو کلمه را به درستی بنویسید بدانید affect یک action است و برای effect به end result فکر کنید.


بیشتر بخوانید:  راهنمای یادگیری ده ابرکلمه در زبان انگلیسی


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.3 از 5 از 47 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید