IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
شهرهایی با متنوع‌ترین فرهنگ‌ها در جهان
امتیاز کاربران: 4/5
نویسنده: ایرانمهر
14 آبان 1398

شهرهایی با متنوع‌ترین فرهنگ‌ها در جهان

جهان ما مکان فوق‌العاده‌ای است. اغلب، هر چه بیشتر سفر کنید، بیشتر می‌فهمید که هیچ‌چیز از جهان و مردمانش نمی‌دانید. مکان‌های دیدنی فوق‌العاده، دیگ جوشانی از طعم و عطر غذاهای مختلف و هزاران قومیت فرهنگی مختلف که شاید از یک درصد آن‌ها هم اطلاع نداشته باشید. زبان‌های مختلف را هم به این ترکیب اضافه کنید.

شهرهایی در سراسر جهان وجود دارند که تنوعی بی‌نظیری از فرهنگ و زبان را در یک مکان به نمایش می‌گذارند. وقتی صحبت از تنوع فرهنگی و زبانی در جهان می‌شود، بعضی شهرها در رأس این فهرست قرار می‌گیرند. در این مقاله می‌خواهیم فهرستی از شهرهایی را در اختیار شما قرار بدهیم که تنوع بی‌نظیر فرهنگی دارند و شاید هیچ‌وقت به آن‌ها فکر هم نکرده باشید!

در ادامه با شهرهایی با متنوع‌ترین تنوع فرهنگی آشنا خواهید شد. شهر مورد نظر شما در این فهرست کدام است؟ خودتان چه شهر دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟

سنگاپور

شهرهایی با متنوع ترین فرهنگ ها در جهان

مالایی‌ها، چینی‌ها و هندی‌ها کسانی هستند که این شهر ریزه میزه را در آسیای جنوب شرقی ساختند. اگرچه این شهر یکی از کوچک‌ترین شهرهای جهان در نظر گرفته می‌شود، جمعیتی معادل 5.3 میلیون نفر دارد که بیش از یک چهارم آن‌ها کسانی هستند که در جایی خارج از سنگاپور به دنیا آمده‌اند. چینی ماندارین و انگلیسی زبان‌های اصلی هستند و زبان تامیل و مالایی هم همینطور.

سیدنی

شهرهایی با متنوع ترین فرهنگ ها در جهان

حتی نصف اهالی سیدنی هم در این شهر به دنیا نیامدند! مهاجران از سراسر جهان به این شهر آمدند. کشورهایی از جمله انگلستان، چین، نیوزیلند، هند و فیلیپین تعدادی از گزینه‌هایی هستند که مردمانش به سیدنی آمدند و این شهر را خانه خودشان می‌دانند. البته نباید ساکنین اولیه این شهر را نادیده بگیریم، کسانی که پیش از هر کدام از مهاجران در این شهر زندگی می‌کردند. در این شهر حداقل شش زبان مختلف را می‌توانید بشنوید که مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

Hong Kong

شهرهایی با متنوع ترین فرهنگ ها در جهان

این شهر، جایی است که دنیای شرق، دنیای غرب را ملاقات می‌کند. مستعمره سابق انگلیس، شهری آسیایی است که به آن دیگ جوشان هم می‌گویند و این مسئله فقط به خاطر زبان نیست. در این شهر بیش از 5 مذهب عمده وجود دارد و در حالی که زبان کانتونی (Cantonese) زبان اصلی این شهر است، چینی ماندارین و انگلیسی هم به طور گسترده در این شهر صحبت می‌شود.

سان‌فرانسیسکو

شهرهایی با متنوع ترین فرهنگ ها در جهان

یک چهارم آسیایی و نزدیک به یک چهارم دیگر لاتین‌ها هستند که این شهر را به ویترینی از مردم، فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف تبدیل کرده‌اند. ممکن است خنده‌دار باشد، اما اگر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید، احتمالا در اقلیت خواهید بود. کالیفرنیا یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان است که از آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی، مهاجرین بسیار زیادی می‌پذیرد و یکی از اولین مقصدهای مهاجرت برای افراد است. تقریبا نیمی از مردم این شهر چندزبانه هستند.

دبی

شهرهایی با متنوع ترین فرهنگ ها در جهان

با وجود هندی‌ها، پاکستانی‌ها، بنگلادشی‌ها و تامیل‌ها (اهالی سری‌لانکا) که در این شهر فوق‌العاده زندگی می‌کنند، کاملا واضح است که چرا دبی از نظر فرهنگی، زبانی و تنوع یکی از شهرهای این فهرست است. با این حال، این همه ماجرا نیست. این شهر با تعداد زیادی از مهاجران از سراسر جهان غرق شده است. بنابراین وقتی در خیابان‌های دبی راه می‌روید، تعجب نکنید اگر افراد مختلف با چهره‌ها و ملیت‌های مختلف را می‌بینید؛ در این شهر ممکن است بین 8 تا 10 زبان متفاوت را هم بشنوید.

پاریس

شهرهایی با متنوع ترین فرهنگ ها در جهان

مردمان در کشورهای دیگر اروپا، دهه‌هاست آرزو و رویای زندگی در این پایتخت زیبا و فوق العاده را دارند و به همین دلیل است که پاریس ترکیبی از انواع اروپایی‌ها و حتی آسیایی‌ها و آفریقایی‌هاست.

منچستر

شهرهایی با متنوع ترین فرهنگ ها در جهان

وقتی حداقل 150 زبان مختلف در منچستر صحبت می‌شود، ممکن است با خودتان فکر کنید کشورهای جهان با هم برخورد کردند و شهر منچستر را ساخته‌اند. با در نظر گرفتن جمعیت کم که کمی بیش از نیم میلیون نفر را تشکیل می‌دهد، این شهر بزرگ‌ترین و بیشترین تمرکز زبان را دارد و در مقایسه با شهرهای دیگر این فهرست، از تنوع زبانی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و آن را جزو یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان از نظر فرهنگی قرار می‌دهد.

لس‌آنجلس

شهرهایی با متنوع ترین فرهنگ ها در جهان

بیش از نیمی از ساکنین لس‌آنجلس چندزبانه هستند. گروه‌های فرهنگی مختلف که در این شهر زندگی می‌کنند، اثباتی بر تنوع فرهنگی این شهرهستند. شهر کره‌ای‌ها (Koreatown)، اتیوپی کوچک (Little Ethiopia)، و چندین شهر ساحلی از جمله قسمت‌هایی در لس‌آنجلس هستند که این تنوع فرهنگی و زبانی را اثبات می‌کنند. وقتی در لس‌آنجلس راه بروید، خود را در دروازه ورود به کشورهای دیگر می‌بینید و این وضعیت وقتی غذاهای این شهر را تست کنید، بهتر هم می‌شود.

لندن

شهرهایی با متنوع ترین فرهنگ ها در جهان

عطر و بوی ادویه کاری، ماهی و چیپس و کباب‌ها در تمام خیابان‌ها هست؟ بله، درست است، شما در لندن هستید. مردم از سراسر جهان، لندن را شهر بزرگ خودشان می‌دانند. از هند و نیجریه گرفته تا چین و جامایکا؛ ده‌ها گروه غیربومی در سراسر لندن پخش شده‌اند.

نیویورک

شهرهایی با متنوع ترین فرهنگ ها در جهان

باز هم یکی دیگر از شهرهای بزرگ ایالات متحده آمریکا و شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین شهرها در جهان که خانه و کاشانه نیمی از مردمی است که به زبان دیگری به جز زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. این شهر جذاب و هیجان‌انگیز که از نظر فرهنگی تنوع زیادی را در خود جای داده است، احتمالا یکی از بزرگ‌ترین شهرهای این فهرست است. در واقع نیویورک یکی از شهرهایی است که متنوع‌ترین فرهنگ‌ها را در خود جای داده است و مقصد بسیاری از افراد در قسمت‌های دیگر کره زمین است.

بسیار خوب، به انتهای مقاله رسیدیم و با شهرهایی آشنا شدیم که از تنوع زبانی و فرهنگی زیادی برخوردار بودند. وقتی یک زبان جدید یاد می‌گیرید، یادگیری فرهنگ آن کشور و فرهنگ مردمانش، از بایدهاست و نمی‌توانید زبانی را بدون فرهنگ یاد بگیرید. برای اینکه بتوانید زبانی مثل اسپانیایی را یاد بگیرید و با مردم اسپانیایی‌زبان در سراسر جهان صحبت کنید، باید فرهنگ آن کشور و مردم را بدانید تا بتوانید به طور دقیق و عمیق با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

یادتان باشد، فرهنگ یکی از قسمت‌های جدانشدنی زندگی مردم است و اگر با فرهنگ کشوری آشنا نباشید و به آن کشور سفر کنید، ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید. پس همانطور که زبان‌های مختلف را با عشق و علاقه یاد می‌گیرید، فرهنگ مردم را هم یاد بگیرید.


بیشتر بخوانید:هجده اصطلاح عجیب و غریب از سراسر جهان


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید