IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
پنج تکنیک برای تقویت مهارت های زبان ترکی استانبولی
امتیاز کاربران: 4.6/5
نویسنده: ایرانمهر
2 بهمن 1397

پنج تکنیک برای تقویت مهارت های زبان ترکی استانبولی

دسترسی به کتاب ها و منابع آموزشی زبان ترکی استانبولی برای یادگیری این زبان کافی است. اما برای اینکه به مباحثی که یاد می گیرید تسلط کامل پیدا کنید، باید هر چیزی را که می شنوید بفهمید، موضوع هر متن را با یک نگاه سریع درک کنید و بتوانید بدون فکر کردن و به راحتی به زبان ترکی استانبولی صحبت کنید. برای رسیدن به همه این مهارت ها باید مطالبی که یک بار خواندید بارها مرور کنید.

در این مقاله، پنج تاکتیک به شما معرفی می کنیم که می توانید دانش زبان ترکی استانبولی را جلا بدهید و مهارت هایی را که کسب کردید مرور کنید.

پنج تکنیک برای تقویت مهارت های زبان ترکی استانبولی

دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی

دوره-های حضوری ترکی استامبولی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان ترکی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان ترکی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان ترکی برای بزرگسالان

بارها و بارها گوش بدهید

یکی از بهترین راه های یادگیری زبان ترکی استانبولی (یا هر زبان دیگری) این است که به مکالمات بومیان ترک زبان بارها و بارها گوش بدهید تا روزی برسد که بتوانید تمام حرف های آن ها را بفهمید. با به دقت گوش دادن و به طور مرتب گوش دادن، می توانید ریتم و تلفظ بومیان ترک زبان را یاد بگیرید. تعجبی ندارد که روش های خلاقانه یادگیری زبان ترکی استانبولی به شما کمک می کنند مکالمات را خط به خط گوش بدهید و آن ها را بلند تکرار کنید و این کار را هر چند بار که بخواهید می توانید انجام بدهید. گوش دادن به پادکست ها، فایل های صوتی و ویدیوهایی به زبان ترکی استانبولی به جز سفر به ترکیه می تواند بهترین راه یادگیری این زبان به روش غوطه وری باشد.

از یک دستگاه ضبط صدا برای مهارت  در تلفظ استفاده کنید

هیچ کس دوست ندارد به صدای ضبط شده خودش گوش بدهد، اما این راه، روشی عالی برای تقویت و مهارت تلفظ کلمات به زبان ترکی استانبولی است! صدای خودتان را ضبط کنید و آن را با صدای یک بومی ترک زبان مقایسه کنید. اگر لهجه، تلفظ، لحن و ریتم شما فرق می کرد، آنقدر جملات و کلمات را تکرار کنید تا تلفظ هر دو صدا یکی شود. می توانید از اپلیکیشن های ضبط صدا مخصوص گوشی های هوشمند استفاده کنید.

مکالمات را ضبط و مهارت کسب کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای مرور مطالب به زبان ترکی استانبولی، ضبط کردن مکالمات و مرور چند باره آن هاست. آنقدر باید این کار را تکرار کنید تا تمام مکالمات را حفظ کنید، در بیان آن ها ماهر شوید و بتوانید خط به خط و کلمه به کلمه آن را تکرار کنید. شاید اوایل برای دیگران عجیب و گاهی ناخوشایند باشد که صدای آن ها را ضبط می کنید، اما اگر به آن ها توضیح بدهید هدفتان از این کار چیست، قطعا آن ها درک می کنند و آنقدر خوش شانس هستید که با لهجه بومی و پیشرفته، مکالمه به زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید. همچنین وبسایت ها و اپلیکیشن هایی هم وجود دارند که مکالمات ضبط شده درباره موضوعات مختلف را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند و می توانید بدون آزار دادن یا ایجاد سوتفاهم برای دیگران، مکالمه را تمرین کنید. این دیالوگ ها همراه با متن ارائه می شوند و نیازی نیست وقت اضافه صرف کنید و متن مکالمات را خودتان بازنویسی کنید.

پنج تکنیک برای تقویت مهارت های زبان ترکی استانبولی

از گوشی موبایل برای مرور و تقویت  مکالمات گذشته استفاده کنید

ممکن است این نکته شبیه مورد بالا باشد، اما باید این نکته را در نظر بگیرید که مرور و تمرین مداوم بهترین حالت یادگیری است و تنها راه برای حرفه ای شدن در زبان ترکی استانبولی همین راه است. به همین دلیل، به شدت به شما پیشنهاد می کنم دیالوگ های آماده و ضبط شده را روی موبایلتان دانلود کنید و روزانه به جای چند آهنگ از پلی لیستتان به این دیالوگ ها گوش بدهید. به شما قول می دهم تاثیر تمرین روزانه و مرور سریع روی مطالبی که خواندید، شگفت زده تان می کند.

متن مکالمات را خط به خط و کلمه به  کلمه بخوانید

رونوشت دقیق و معتبر مکالمات و دیالوگ های ضبط شده یکی از مفید ترین ویژگی های اپلیکیشن ها و وبسایت های تقویت مکالمه است. می توانید همزمان با صحبت کردن بومیان ترک زبان، جملات و کلمات را تکرار کنید تا تلفظ و شیوه صحبت کردن را دقیقا مثل آن ها تمرین کنید و یاد بگیرید. احتمالا ابتدای کار سرعتتان کم است و نمی توانید تمام کلمات را با همان سرعت و دقت ادا کنید، اما از سرعت کم شروع کنید و به مرور سرعت فایل و مکالمات را بالا ببرید. هر زمان که جملات و کلمات را خواندید، تلفظ شما قوی تر می شود و توانایی شما برای فهم بومیان ترک زبان به سرعت بهبود پیدا می کند.

کودکی را تصور کنید که تازه خواندن را یاد گرفته است. در ابتدا، هر کلمه در هر جمله را آهسته و با طمانینه می خواند، اما وقتی یک بار متن را خواند کلمات را یاد می گیرد و می فهمد هر کلمه چطور تلفظ می شود و دفعه دوم سرعتش بیشتر است و به همین ترتیب با هر بار تمرین سرعت او بیشتر و بیشتر می شود و روزی می رسد که جملات را با سرعتی طبیعی و مثل یک بزرگسال می خواند.

دوره های آنلاین آموزش زبان ترکی

دوره های آنلاین ترکی استامبولی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان ترکی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان ترکی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان ترکی برای بزرگسالان

نتیجه گیری

استفاده از این پنج تکنیک ساده، تقویت مهم ترین و چالش برانگیزترین قسمت های یادگیری زبان ترکی استانبولی را راحت می کند. با تمرین و مرور زبان ترکی، مکالمات دیگر مشقت بار نیستند و باعث شرمساری نمی شوند، بلکه فرصتی برای نشان دادن مهارت ها و ارتباط برقرار کردن با افرادی از فرهنگ های دیگر را در اختیار شما قرار می دهد. می توانید مکالمات محاوره به زبان ترکی استانبولی را گوش بدهید و همه چیز را بفهمید. خواندن متون هم می تواند راحت و لذت بخش باشد.

پنج تکنیک برای تقویت مهارت های زبان ترکی استانبولی

برای یادگیری هر زبانی باید وقت و حوصله داشته باشید. با استفاده از روش های مفید، می توانید مطمئن باشید که تلاش های شما بالاترین نتیجه را خواهد داشت. گوش دادن دائم به صحبت های بومیان ترک زبان، ضبط کردن صدای خودتان و مقایسه آن با بومیان، مهارت در مکالمات، گوش دادن به آن ها و دنبال کردن متن مکالمات از روی نوشته، شما را در مسیر درست یادگیری و مرور زبان ترکی استانبولی قرار می دهد. از اشتباهاتتان درس بگیرید و اجازه ندهید چیزی سد راه شما شود.

تمرین کنید! تمرین کنید! تمرین کنید!


بخوانید: پنج اشتباه رایج در یادگیری زبان ترکی استانبولی

بخوانید: سه ترفند برای یادگیری زبان ترکی استانبولی


دوره های خصوصی آموزش زبان ترکی

دوره-های خصوصی ترکی استامبولی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان ترکی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان ترکی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان ترکی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان ترکی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان ترکی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین ترکی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.6 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. زهرا محرم
    15 فروردین 1402
    پاسخ دادن

    سلام چطور میتونم زبان ترکی یاد بگیرم؟

    • ایرانمهر
      15 فروردین 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر جهت یادگیری زبان ترکی با توجه به رده سنی شما به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

  2. زهرا محرم
    8 اردیبهشت 1399
    پاسخ دادن

    من الان 14ساله ام من می خوام پزشکی بخونم در حال حاضر کلاس نهم هستم من وقتی سریال عشق تجملاتی رو دیدم به زبان ترکی علاقه مند شدم و دوست دارم یادش بگیرم ولی همزمان دارم کلاس زبان انگلیسی میرم و انگلیسی ام در حد متوسط هست چجوری می توانم تا دانشگاه برم به زبان ترکی مسلط بشم

    • آموزشگاه ایرانمهر
      8 اردیبهشت 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیرلطفا از طریق سایت ایرانمهر شماره شعب رو دریافت کنید و به صورت رایگان مشاوره وتعیین سطح انجام بدید

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید