IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
راه هایی برای اجتناب از سکوت  در مکالمات به زبان ترکی استانبولی
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: ایرانمهر
11 اسفند 1397

راه هایی برای اجتناب از سکوت در مکالمات به زبان ترکی استانبولی

بله! حتی زبان آموزان مبتدی هم می توانند خیلی سریع زبان ترکی استانبولی را تا حدی یاد بگیرند که بتوانند مکالمات واقعی با بومیان ترک زبان داشته باشند. البته کاملا واضح است که مبتدیان نمی توانند همانطور که به زبان مادری صحبت می کنند، در مکالمات و دیالوگ ها به زبان ترکی استانبولی شرکت کنند. اما دانستن چند نکته مثلا اینکه بدانید چه سوالی بپرسید تا مکالمه ادامه پیدا کند، تمام چیزی است که برای صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با بومیان واقعی ترک زبان نیاز دارید!

پیش از آنکه به اصل مطلب بپردازیم و پیشنهادهای سازنده را به شما بگوییم، اول به این مطلب بپردازیم که مکالمه به زبان ترکی استانبولی چقدر و چطور برای کسب مهارت در زبان موثر است.

از دیرباز ارتباط برقرار کردن با دیگران، نقطه قوت و هدف اصلی زبان و زبان آموزان بوده است و مکالمه، عادت همیشگی و مهارتی است که در وجود ما نهادینه شده است. برای زبان آموزان مبتدی یا هر کسی که یک زبان جدید یاد می گیرد، مکالمه و صحبت کردن با دیگران اصلا کار ساده ای نیست و حتی گاهی سلام و احوالپرسی های ساده هم می تواند ترسناک باشد.

با این حال سه دلیل ضروری و حیاتی را به شما می گوییم تا بدانید چرا باید هر چه سریع تر شیوه های مکالمه به زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید.

  • از سکوت های زشت اجتناب کنید: هیچ چیز بدتر از یک سکوت طولانی و گاهی زشت نمی تواند یک مکالمه خوب و مهم را از بین ببرد، بنابراین باید تمرین کنید و استراتژی های خاصی را اجرا کنید که این اتفاق نیافتد. تصور کنید در یک جلسه مهم کاری و وقتی همه چیز برای یک کسب و کار جدید یا حتی استخدام در یک سمت خوب فراهم است، با سکوت و عدم توانایی در صحبت کردن، همه چیز در عرض چند دقیقه نابود شود.
  • جریان مکالمه را بهبود بدهید تا تاثیر بیشتر و بهتری روی مخاطب بگذارید: وقتی بدانید می خواهید درباره چه چیزی صحبت کنید و چطور صحبت کنید تا مکالمه ادامه پیدا کند، ارتباط برقرار کردن با دیگران خیلی راحت تر می شود و روی مخاطب و کسانی که برای شنیدن حرف های شما وقت گذاشته اند، تاثیر مثبت می گذارد و آن ها از اینکه با شما هم صحبت بودند، احساس رضایت می کنند و فکر نمی کنند وقتشان تلف شده است.
  • سریع تر به زبان ترکی استانبولی تسلط پیدا کنید: هیچ چیز به اندازه مکالمه و صحبت کردن با بومیان ترک زبان نمی تواند باعث کسب مهارت مکالمه و تسلط روی زبان ترکی استانبولی شود. صحبت کردن با مردم واقعی و بومیان ترک زبان، باعث می شود خیلی سریع با اصطلاحات و عبارات کوچه خیابان، اصطلاحات فرهنگی و واژگان مواجه شوید و شما را وادار می کند تا اطلاعات را سریع تر و بهتر از هر محیط آموزشی به خاطر بسپارید و این مسئله عالی است!

ولی باید به این نکته هم بپردازیم که وقتی تازه یادگیری زبان ترکی استانبولی را یاد گرفتید، چطور می شود با مردم واقعی مکالمات واقعی داشت؟

در ادامه مقاله به این موضوع می پردازیم.

سه استراتژی مکالمه  برای زبان آموزان مبتدی

1. برای ادامه  پیدا کردن مکالمه سوال بپرسید

برای زبان آموزان مبتدی یا حتی پیشرفته، کلید اصلی موفقیت این است که یاد بگیرند از مخاطبان سوال بپرسند تا مکالمه ادامه پیدا کند. البته، این سوال ها نباید سوال های تصادفی یا بی ربط به موضوع باشد که شنونده را گمراه و موضوع اصلی صحبت را منحرف کند. اما با به خاطر سپردن سوالات کلیدی و زمان مناسب برای پرسیدن آن ها، می توانید مکالمه را با کمترین واژگان یا بیان تجربه های ساده، ادامه بدهید. یادتان باشد، هر چه بیشتر به زبان ترکی استانبولی صحبت کنید، سریع تر زبان را یاد می گیرید و در آن مهارت پیدا می کنید!

2. هر چه سریع تر  واژگان و عبارات اصلی را یاد بگیرید

برای اینکه بتوانید با دیگران صحبت کنید یا مکالمات ساده به زبان ترکی استانبولی داشته باشید، لازم نیست 10هزار لغت ترکی را حفظ کنید. در واقع اگر فقط چند صد کلمه ترکی بلد باشید می توانید گفتگوی ساده ای به زبان ترکی استانبولی داشته باشید. با یاد گرفتن 1000 تا 2000 کلمه، می توانید درباره موضوعات روز با بومیان ترک زبان صحبت کنید، در رستوران غذا سفارش بدهید و حتی اگر کسی از شما آدرس پرسید به او کمک کنید.

3. به سراغ فایل  های صوتی و ویدیوهایی بروید که می توانید بارها آن را گوش بدهید 

اگر چم و خم مکالمه و ارتباط برقرار کردن به زبان ترکی استانبولی را بلد هستید، حالا وقت آن رسیده که با بومیان ترک زبان مواجه شوید و با آن ها صحبت کنید؛ هر چه بیشتر صحبت کنید، بهتر است. در حالت ایده آل مطالعه درس هایی با محتوای بصری یا سمعی (ویدیو یا فایل صوتی) بهترین روش یادگیری است، چون یادگیری ادراکی به زبان مادری شما را ارائه می دهد و می توانید بارها و بارها به این محتوا گوش بدهید یا آن را تماشا کنید تا در آن مهارت کافی به دست آورید.

نتیجه گیری

اگرچه مکالمه به زبان ترکی استانبولی یا هر زبان دیگری برای زبان آموزان مبتدی ترسناک به نظر می رسد، حقیقت این است که ارتباط برقرار کردن با دیگران و حتی بومیان ترک زبان بسیار راحت است. با یادگیری عبارات، اصطلاحات و کلمات کلیدی می توانید شروع کننده یک مکالمه باشید یا در مکالمات دیگر شرکت کنید. همچنین با دانستن سوالات کلیدی و مهم می توانید مکالمه را تا جایی که می خواهید ادامه بدهید. فقط باید کمی تمرین کنید و تا جایی که می توانید با بومیان ترک زبان در ارتباط باشید یا درس هایی را بخوانید و از ابزارهایی برای یادگیری استفاده کنید که شما را با روش غوطه وری آشنا کند تا بتوانید زبان ترکی استانبولی را همان طور که ترک ها یاد می گیرند، بیاموزید. منابع زیادی در جهان و به خصوص در شبکه جهانی یعنی اینترنت وجود دارد که می توانید از آن ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی زبان ترکی کلیک نمایید

 آموزش زبان ترکی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

 مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید