IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
همین امروز تصمیم بگیر زبان اسپانیایی یاد بگیری
امتیاز کاربران: 1/5
نویسنده: ایرانمهر
6 آبان 1397

همین امروز تصمیم بگیر زبان اسپانیایی یاد بگیری

شمارش معکوس 10، 9، 8، 7، 6، 5، 4، 3، 2، 1 … پرتاب انجام شد

تبریک می گم! همین که تصمیم گرفتید زبان اسپانیایی را یاد بگیرید، یک پروژه جدید و هیجان انگیز را شروع کردید. با یادگیری زبان اسپانیایی، به دنیای جدیدی از فرصت ها قدم می گذارید.

اسپانیایی یکی از ساده ترین زبان هایی است که می توانید یاد بگیرید. این زبان یکی از زبان های پر کاربرد و رده بالاست و اگر قرار باشد سومین مزیت آن را هم بگوییم، سومین زبان زنده دنیاست که روی کره خاکی صحبت می شود (و تا جایی که می دانیم، سومین زبان زنده که در کهکشان راه شیری صحبت می شود.)

اگر قرار باشد تعداد کسانی که زبان مادری آن ها اسپانیایی است را بشماریم، زبان دوم روی کره زمین است!

البته برای خیلی از آدم ها، شروع کردن یک زبان جدید سخت ترین قسمت راه است و اکثرا بعد از مدتی خسته می شوند و آن را رها می کنند. اما یادگیری زبان اسپانیایی انگار که شما را به فضا می برد و بعد از اینکه یاد گرفتن را شروع کردید و با زیبایی‌های این زبان آشنا شدید، به زمین برگشتن سخت است

ولی نگران نباش دوست فضانورد من، این مقاله تمام مواردی که برای یادگیری زبان اسپانیایی لازم داری را در اختیارت قرار می‌دهد. پس با من در این مقاله همراه باش.

همین امروز تصمیم بگیر زبان اسپانیایی یاد بگیری

در این مقاله با چند ایده و مفهوم شروع می کنیم که برای آغاز سفر به دنیای اسپانیایی به آن ها نیاز دارید. این بخش برخی از ابزارهای سازمانی و پیشنهاداتی را در اختیارتان قرار می دهد که با کمک آن ها می توانید مسیر رسیدن به اسپانیایی سلیس و روان را هموار کنید. بعد از آن ایده هایی از بخش اول را به شما می گوییم که دقیق و قابل اجراست و برای اینکه فرآیند یادگیری درست شروع شود، باید آن ها را دنبال کنید.

آماده اید؟

کمربندهایتان را محکم ببندید، حرکت می کنیم

3، 2، 1، یاد بگیرید! راه هایی برای اینکه همین امروز شروع کنید و اسپانیایی یاد بگیرید!

بخش اول درباره این است که همه چیز سازماندهی شده باشد. مثل شروع هر کاری، اگر تصمیم بگیرید بی وقفه و بدون برنامه‌ریزی زبان یاد بگیرید، فقط خودتان را در موقعیتی قرار می دهید که یا گیج و سردرگم می شوید یا شکست می خورید. پس بهتر است سنجیده و فکر شده عمل کنید.

با بررسی چند موضوع عملی شروع کنیم بهتر است، از جمله اینکه سبک یادگیری شخصی چطور می تواند روی روش یادگیری زبان اسپانیایی تاثیر بگذارد.

در شروع یادگیری از خودتان توقع بیجا نداشته باشید

احتمالا یادتان نیست، من هم قطعا یادم نیست، اما وقتی یاد گرفتیم زبان مادری را صحبت کنیم، به خوبی امروز نبود! (قطعا!) اگر به کودکانی که حرف زدن را شروع کردند دقت کنیم، تمام گرامرهای عجیب، غلط و شیطنت های کلامی را می شنویم. حتی امروز که بزرگ شده ایم هم گاهی موقع حرف زدن به زبان خودمان لکنت پیدا می کنیم.

اما می دانیم که این لکنت ها و اشتباهات در ابتدای کار عادی است؛ حتی وقتی نیمه راه را هم رفتیم یا به آخر خط رسیدیم و می‌توانیم بگوییم در زبان اسپانیای حرفه ای هستیم. انسان جایز الخطاست پس انتظار نداشته باشید یک شبه راه صد ساله را بروید.

برگردیم به بچه هایی که تازه زبان مادری را حرف می زنند. برای اینکه کلمات را یاد بگیرند، باید تصمیم بگیرند، تکرار و تلاش کنند؛ خیلی تلاش کنند! قسمت های سخت تر، مثلا درک زمان افعال یا نکات دیگر گرامر، نیاز به تلاش بیشتری هم دارد.

اینکه هنگام یادگیری یک زبان ناآشنا و جدید مشکلاتی داشته باشید، کاملا طبیعی است. مدتی طول می کشد تا یاد بگیرید چطور حرف «R» را تلفظ کنید یا کی و کجا روی کلمه ای تاکید کنید، سکوت کنید یا به مسائل پیچیده تر و مهم تر بپردازید.

به عبارت دیگر، در ابتدای سفر به یادگیری زبان اسپانیایی، ممکن است بارها احساس خستگی و ناامیدی کنید. اما من به شما پیشنهاد می کنم کمی تحمل کنید، چون این حس و حال عادی و طبیعی است و هر کاری در ابتدا سخت به نظر می رسد.

چرا بهترین راه تمرین و یادگیری زبان اسپانیایی به صورت خودآموز است؟

به شما پیشنهاد می کنم برای یادگیری اصول ابتدایی زبان اسپانیایی به یک آموزشگاه معتبر و خوب مراجعه کنید. آموزشگاهی که با استفاده از بهترین اساتید راه و چاه یادگیری زبان اسپانیایی را به شما بگوید. اما بعد از آن بهترین راه یادگیری زبان اسپانیایی، تمرین و پشتکار خودتان است. می پرسید چرا؟ چون همه افراد متفاوت هستند و برنامه یا روشی نیست که برای همه افراد به طور یکسان جواب بدهد.

اگر این مقاله را می خوانید، فرصت این را دارید که با یک برنامه ریزی درست و با شناخت ویژگی های فردی خودتان، شروع به یادگیری زبان اسپانیایی کنید. یکی از مزیت های یادگیری زبان اسپانیایی به صورت خودآموز این است که می توانید برنامه درسی و تمرینات را بر اساس سبک زندگی و ساعت های مورد نظر خودتان تنظیم کنید.

سبک یادگیری خودت را بشناس تا یادگیری اسپانیایی راحت تر شود!

می دانید زبان آموزان انواع مختلفی هستند؟ بله چنین چیزی وجود دارد. وقتی مدل و سبک یادگیریتان را بشناسید، برنامه ریزی برای یادگیری مثل آب خوردن ساده می شود. پس قبل از اینکه یادگیری را شروع کنید، بفهمید جزو کدام دسته از زبان آموزان هستید: سمعی، بصری یا جنبشی.

زبان آموزان سمعی با شنیدن و بحث کردن درباره اطلاعات یاد می گیرند. این گروه از زبان آموزان معمولا با خودشان حرف می زنند تا یاد بگیرند و آنچه که آموخته اند را در ذهنشان ثبت کنند. زبان آموزان بصری از تکنیک های یادگیری تعاملی شامل ویدیو، موسیقی و هر چیزی استفاده می کنند که در آن درس ها با صدای بلند تدریس می شوند.

زبان آموزان بصری با دیدن یاد می گیرند. آن ها با خواندن یا نوشتن تمرینات به صورت کتبی یاد می گیرند، پس کتاب های درسی برای آن ها بهترین گزینه است. به علاوه تماشای ویدیو یا سخنرانی ها به همراه چارت ها و فلش کارت ها می تواند فرآیند یادگیری را تسریع کند.

زبان آموزان جنبشی باید از حواس پنجگانه استفاده کنند تا یاد بگیرند. لمس کردن و حرکت، یادگیری را برای این دسته از افراد راحت تر می کند. در اینجا درباره موزیک و شرکت در فعالیت های گروهی مثل بازی ها یا کلاس های آشپزی صحبت می کنیم که به زبان اسپانیایی برگزار می شود.

وقتی مدل یادگیری خود را شناختید، باید برنامه ای تهیه کنید که با سبک یادگیری تان متناسب باشد.

همین امروز تصمیم بگیر زبان اسپانیایی یاد بگیری

چگونه قبل از شروع به یادگیری زبان اسپانیایی اهداف هوشمندانه تعیین کنیم

اولین قدم برای یک برنامه موفق آموزشی، تعیین اهداف هوشمندانه است.

اهداف هوشمندانه، دقیق، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مناسب و با زمان بندی درست هستند. حال می گوییم هر کدام از این کلمات چه ارتباطی با یادگیری زبان اسپانیایی دارند.

دقیق دقیقا یعنی همین، یعنی دقیق! هیچ ابهامی وجود ندارد. ممکن است فکر کنید همین که تصمیم بگیرید زبان اسپانیایی را یاد بگیرید کافی است، اما نه، کافی نیست! باید بچه ای که قرار است بزرگ کنید را بیشتر بشناسید. هدف دقیق یعنی «میخوام اسپانیایی یاد بگیرم تا زمستان سال بعد که به بوینس آیرس سفر می کنم بتونم راحت صحبت کنم!»

اهداف قابل اندازه گیری یعنی برنامه هایی که برای رسیدن به هدف نهایی شکل می گیرند، مثلا همان راحت صحبت کردن در آرژانتین، یادتان هست؟ مثال برای اهداف قابل اندازه گیری می تواند این باشد که «من چهار روز در هفته، روزی سه ساعت اسپانیایی می خونم.» اگر تصمیم گرفته باشید به هدف نهایی برسید، این برنامه ریزی آسان و شیرین است.

قابل دستیابی بخشی از رسیدن به هدف نهایی است که کاملا به نظر زبان آموز بستگی دارد. تنها کسی که می تواند در مورد توانایی شما برای دستیابی به چیزی تصمیم بگیرد، خودتان هستید.

حقیقت هر کس نقش بزرگی در این فرآیند بازی می کند. گفتن اینکه در سه ماه می توانید به قدری خوب اسپانیایی صحبت کنید که انگار در بوینس آیرس به دنیا آمدید، یک هدف فوق العاده است، اما قابل دسترسی است؟ فکر نمی کنم! به خصوص اگر تازه کار باشید. یک هدف قابل دسترسی برای شروع یادگیری زبان اسپانیایی این است که بگوییم « من می خوام دو ساعت در روز اسپانیایی صحبت کنم. انگلیسی نه، فقط اسپانیایی!» این هدف واقع بینانه تر است.

مناسب و مرتبط  بودن یعنی دلیلی که شما می خواهید زبان اسپانیایی را یاد بگیرید. دلیلش چیست؟ سفر کردن به بوینس آیرس!

زمان بندی یعنی تمام جنبه های قابل اندازه گیری این اهداف هوشمندانه؛ به این معنی که یک بازه زمانی برای این هدف تعیین کنید و طبق آن پیش بروید.

اگر اهداف یادگیری را از همان ابتدا تعیین کنید، تمام طول مسیر برایتان راحت و مطابق برنامه خواهد بود. اینکه بدانید برای یادگیری به چه چیزهایی نیاز دارید، چرا این کار را انجام می دهید، چه زمانی را برای یادگیری انتخاب کردید، روند یادگیری چگونه است و کجا و در چه مرحله ای باید آن را تمام کنید. اهداف کاملا روشن هستند و اهداف واضح یعنی رسیدن به نتیجه ای دلخواه!

این چهار مرحله را مو به مو انجام دهید!

بعد از فهمیدن سبک یادگیری و تعیین اهداف، حالا نوبت به مرحله سرگرم کننده یعنی شروع یادگیری زبان اسپانیایی رسیده است.

قدم اول: دوره آموزشی را شروع کنید

باید دوره ای را انتخاب کنید که مناسب سبک یادگیری شماست. دوره های مختلفی وجود دارد که برای انواع سبک های یادگیری از جمله سمعی، بصری و جنبشی آماده شده است. به علاوه برای هر بودجه ای هم دوره هایی وجود دارد (اگر اصلا بودجه ای برای این کار در نظر نگرفتید، به سراغ دوره های رایگان و آنلاین بروید!)

قدم دوم: کتاب بخرید!

شما را نمی دانیم، اما ما بدون کتاب سر کلاس حاضر نمی شویم. کتاب های زبان دوستان ما هستند و اگر در راهی که قدم گذاشتید، دوستی همراهتان باشد، نمی ترسید

احتمالا الان این فکر ذهنتان را مشغول کرده است که تازه کار هستید و چطور ممکن است کتابی با ابتدایی ترین سطح وجود داشته باشد. متوجه نگرانی شما هستیم اما باید دو نکته را یادآور شویم؛ یک اینکه برای هر سطحی چه اسپانیایی چه هر زبان دیگر، کتاب‌هایی تالیف و نگاشته شده و دو اینکه اگر به اول دبستان فکر کنید، می بینید که ما برای یادگیری زبان مادری هم از کتاب استفاده کردیم. پس نگران نباشید

قدم سوم: برنامه ریزی کنید!

معمولا شروع هر کاری، به ویژه یادگیری یک زبان جدید برای همه جذاب و هیجان انگیز است؛ اما بهتر است به قول قدیمی ها لقمه بزرگ تر از دهانمان بر نداریم تا با مشکل مواجه نشویم. باور کنید اگر با حجم زیادی از مطالب درسی خودتان را خسته کنید، اوقات سختی را تجربه خواهید کرد. در تمام مدت یادگیری، از ابتدا تا انتها، باید اهداف هوشمندانه را فراموش نکنید و به آن ها پایبند باشید. برنامه درسی مشخصی تهیه کنید که یا هفتگی یا ماهانه تنظیم می شوند و هر کس با توجه به زمانی که قرار است برای یادگیری بگذارد، با برنامه مناسب پیش برود.

قدم چهارم: یادگیری غوطه وری را شروع کنید!

یادتان هست که زبان مادری را چطور یاد گرفتیم؟ با درگیر و غوطه ور شدن در زبان و فرهنگ آن زبان. اگر قرار است اسپانیایی را هم به همان خوبی یاد بگیرید باید خود را در موقعیت هایی قرار دهید که زبان جزیی از زندگی روزمره شما باشد.

همه ما فرصت و زمان اینکه همین فردا به یک کشور اسپانیایی زبان سفر کنیم را نداریم؛ اما می توانیم خودمان را با فرهنگ و ویژگی های آن زبان درگیر کنیم؛ حتی اگر روی مبل لم دادیم و لیوان آب پرتقال هم دستمان است.

یکی از بهترین روش ها برای اینکه خود را در محیطی اسپانیایی زبان قرار بدهیم این است که روی تمام اسباب اثاثیه خانه برچسبی بچسبانیم و اسم اسپانیایی آن ها را بنویسیم. این تکنیک محبوب یادگیری همیشه رایج بوده و مثلا می توان روی برگه های کوچک یادداشت کلمه های «el gato» و «la puerta» را نوشت و آن را روی در یا گربه چسباند (البته فکر نکنیم گربه ها از این کار خوششان بیاید). اگر وقت درست کردن این برچسب ها را ندارید یا می خواهید ابزار یادگیری خیلی شیک و با کلاسی داشته باشید، می‌توانید از برچسب های آماده که تمام کلمات روی آن ها نوشته شده استفاده کنید.

زبان اسپانیایی زمانی تقویت می شود که از آن استفاده شود؛ پس هر وقت که شد اسپانیایی صحبت کنید. به لطف پیشرفت تکنولوژی، بازی های فراوانی طراحی شده است که هم سرگرمی است هم آموزش و به تقویت زبان اسپانیایی کمک می کند.

شاید هر کسی حوصله جدول حل کردن یا خواندن متون طولانی به زبان اسپانیایی را نداشته باشد؛ اما همه به موزیک ویدیو، موسیقی، فیلم، مسابقات ورزشی و سرگرمی هایی از این دست علاقه دارند. پس به یوتیوب سر بزنید که منبع بی انتهای ویدیوهای اسپانیایی زبان است.

همین امروز تصمیم بگیر زبان اسپانیایی یاد بگیری

موزیک را فراموش نکنید! نمی توان زبانی را یاد گرفت بدون اینکه به موسیقی آن زبان گوش داد. موسیقی کمک می کند تا با ساختار دستوری (البته نسخه سرگرم کننده گرامر!) و زبانی که در کوچه و خیابان صحبت می شود، آشنا شوید. موسیقی مجموعه‌ای کامل از احساسات، صداها و کلمات است که اگر به زبان اسپانیایی به آن گوش دهید، با اصطلاحات و جملات رایج آن آشنا می شوید.

در انتها و به عنوان نتیجه گیری باید بگوییم اصلا و ابدا از اشتباه کردن نترسید! قطعا در این راه اشتباه خواهید کرد و این کاملا طبیعی است. ناامید نشوید، از اشتباهات درس بگیرید و از آن ها برای بهتر شدن استفاده کنید.

!Buena suerte

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزش زبان اسپانیایی کلیک نمایید.

دوره های آموزش زبان اسپانیایی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
1 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید