IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
روش Telenova؛ جذاب ترین راه یادگیری زبان اسپانیایی
امتیاز کاربران: 3.7/5
نویسنده: ایرانمهر
28 بهمن 1397

روش Telenova؛ جذاب ترین راه یادگیری زبان اسپانیایی

بازگشتن اقوام بعد از مدت ها دوری

وقایع و اتفاقات ناگوار در مراسم عروسی

این ها وقایعی هستند که احتمالا تماشای آن ها شما را روی مبل میخکوب می کنند و با هر بار پلک زدن، مهارت های اسپانیایی در شما تقویت می شوند.

در حالیکه سریال های آبکی یا بی نهایت دراماتیک (telenovelas) ممکن است پر از رمز و راز باشند، این مسئله حقیقت محض است که با تماشای این سریال ها می توانید اسپانیایی یاد بگیرید.

در واقع، این مسئله به خوبی بین همه جا افتاده است که روش Telenova، متدی جدید برای یادگیری زبان است.

در این مقاله هر آنچه را که برای اجرای این روش لازم است، به شما می گوییم.

جذاب ترین راه یادگیری زبان اسپانیایی

دوره های حضوری زبان اسپانیایی

دوره های حضوری اسپانیایی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

حالا باید بدانیم روش Telenova چیست؟

روش Telenova توسط «اندرو تریسی» (Andrew Tracey) به رسمیت شناخته شد. او یک زبان آموز بود که فهمید می تواند از طریق رسانه های محبوب و معتبر زبان اسپانیایی یاد بگیرد.

اگرچه روش Telenova به طور مشخص اسمش را از سریال های تلویزیونی آمریکای لاتین گرفته است، خود این روش به طور گسترده برای هر رسانه ای قابل اجراست. در حقیقت، می توانید از هر رسانه معتبری به زبان اسپانیایی برای یادگیری استفاده کنید.

برای اجرای این روش فقط کافی است هر چیزی را که از آن لذت می برید به اجزای تشکیل دهنده اش تجزیه کنید.

برای مثال، اگر در حال تماشای فیلمی به زبان اسپانیایی هستید، صحنه ای از آن را انتخاب کنید و واژگان و گرامری را که در آن استفاده شده مطالعه کنید تا کامل بفهمید و یاد بگیرید. فرقی نمی کند آن ها را با زیرنویس ها و گزینه های انگلیسی یا اسپانیایی بخوانید، آن ها را به صورت آنلاین یاد بگیرید یا با یک بومی اسپانیایی زبان مشاوره کنید. وقتی تمام اجزای زبانی آن صحنه را یاد گرفتید، می توانید با گرامر و کلمات آن مکالمه تمرین و دیالوگ ها را با صدای بلند تکرار کنید.

همین روش را می توانید با موزیک های اسپانیایی، فیلم ها و سریال های درام اسپانیایی یا کتاب های اسپانیایی هم تمرین کنید. هدف اصلی این روش، تخلیه و استخراج تمام توانایی شما برای یادگیری زبان اسپانیایی است.

چرا باید از روش Telenova برای یادگیری  زبان اسپانیایی استفاده کنیم؟

  • روش Telenova اغلب از دوره های آموزشی معمول کم هزینه تر هستند. از آنجایی که می توانید گزینه های رسانه ای و معتبر با قیمت مناسب یا رایگان پیدا کنید، اینکه چقدر روی آموزش و یادگیری سرمایه گذاری می کنید به خودتان بستگی دارد.
  • زبان را در متن و فحوای مناسب به شما آموزش می دهد. هرزمان یک کلمه جدید یاد گرفتید، به طور خودکار مثالی دارید که به شما می گوید چطور باید از آن کلمه خاص در جملات استفاده کنید و این مسئله به یادگیری و درک بهتر کلمه و نحوه استفاده از آن در زندگی واقعی کمک می کند.
  • شما را در معرض زبان معتبر و صحیح قرار می دهد. آموزش در کلاس های درس عالی است، اما گاهی مسائل مهمی در این کلاس ها نادیده گرفته می شود؛ مسائلی مثل کلماتی که برای فحش دادن استفاده می شوند یا اصطلاحات و کلماتی که در کوچه و خیابان می شنوید. با این حال، رسانه های اسپانیایی معتبر از زبان و محاوراتی استفاده می کنند که در زندگی واقعی زیاد آن ها را می شنوید.
  • شما را برای درک و فهم مکالمات بومیان اسپانیایی زبان آماده می کند. کلاس های آموزش زبان اسپانیایی و اسپانیایی در دنیای واقعی خیلی با هم فرق دارند، بنابراین اگر خودتان را به شنیدن و استفاده از آن ها عادت بدهید، راحت تر می توانید حرف های بومیان را بفهمید.
  • در نهایت، این روش بسیار سرگرم کننده است! بعد از همه این ها، چه کسی از تماشای تلویزیون و فیلم های عالی، کتاب یا موزیک لذت نمی برد؟

چگونه می توانیم  یادگیری زبان اسپانیایی را با روش Telenova به حداکثر برسانیم؟

منابعی را انتخاب  کنید که واقعا از آن ها لذت می برید.

نکته اصلی این شیوه یادگیری این است که شما می خواهید از آن استفاده کنید چون سرگرم کننده است، بنابراین انتخاب رسانه ای که از آن لذت می برید، قسمت مهمی از فرآیند یادگیری است. با این روش بهانه خوبی برای تماشای برنامه های تلویزیونی و فیلم ها و خواندن کتاب ها و مجلاتی دارید که هنوز به سراغ آن ها نرفته اید.

از منابع مختلف استفاده  کنید.

هیچ چیز شما را محدود نمی کند که فقط از یک منبع استفاده کنید. در واقع، بهتر است منابع را به صورت متنوع و گردشی استفاده کنید. این مسئله باعث می شود شما در معرض واژگان و گرامرهای بیشتر و متنوع تری قرار بگیرید و فقط از یک منبع استفاده نکنید.

از هرچیزی که  نیازتان را رفع می کند استفاده کنید.

تعداد کمی از زبان آموزان از همان ابتدا تمام منابع و مطالب معتبر به زبان اسپانیایی را متوجه می شوند. خوشبختانه، هیچ ایرادی ندارد اگر از منابع خارجی یا افراد بومی استفاده کنید!

ابزاری مثل دیکشنری اسپانیایی (SpanishDict) یا مترجم هایی مثل مترجم گوگل (Google  Translate) یار و همراه هر زبان آموز است که می توانید با کمک گرفتن از آن ها هر لغت یا عبارت ناآشنایی را جستجو کنید.

به مرور زمان،  کمک گرفتن از ابزار کمک آموزشی یا دیگران را کم کنید.

با پیشرفت کردن زبان اسپانیایی و تقویت مهارت ها، هدف نهایی باید لذت بردن از رسانه معتبر بدون کمک گرفتن باشد.

بنابراین در طول زمان استفاده از منابع خارجی را محدود کنید و خیلی راحت از محتوایی که استفاده می کنید لذت ببرید و زبان اسپانیایی محبوبتان را بفهمید و درک کنید.

منابعی برای  یادگیری زبان اسپانیایی با استفاده از روش Telenova

منابعی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، منابعی عالی برای پیدا کردن محتوای معتبر به زبان اسپانیایی هستند که مهارت های دیدن، شنیدن و خواندن را تقویت می کند. منبع مورد نظرتان حتما بین یکی از این موارد است؛ آن را پیدا کنید و از یادگیری زبان اسپانیایی لذت ببرید!

روش Telenova جذاب ترین راه یادگیری زبان اسپانیایی

YouTube

یوتیوب همه چیز تمام است! همه چیز دارد و به درد هر کاری می خورد.

فرقی نمی کند به دنبال برنامه های تلویزیونی اسپانیایی زبان باشید، بخواهید فیلم های مطرح و کلاسیک به زبان اسپانیایی ببینید یا به وبلاگ های ویدیویی معتبر سر بزنید؛ در یوتیوب می توانید موارد بی شماری پیدا کنید که برای متد Telenova مناسب هستند.

فقط کافی است هر چیزی را که می خواهید در این وبسایت جستجو کنید و از گنجینه نامحدود آن لذت ببرید. فقط یادتان باشد از کلمات و عبارات اسپانیایی هم استفاده کنید.

Readlang

برای کسانی که عاشق گشت و گذار در اینترنت و وبسایت های مختلف هستند، هیچ چیز به اندازه ابزار Readlang نمی تواند آن ها را به سمت یادگیری زبان هدایت کند.

ابزار Readlang ابزاری قابل دانلود است که می تواند محتوای هر وبسایتی را بخواند و آن ها را به 40 زبان دنیا به صورت آنی ترجمه کند. این ابزار به شما کمک می کند از روش Telenova روی هر وبسایت فرانسوی زبانی استفاده کنید و لازم نباشد به دیکشنری های خودتان رجوع کنید.

تنها کاری که لازم است بکنید این است که روی هر کلمه ای که معنی آن را نمی دانید کلیک کنید تا ترجمه سریع آن را ببینید. به علاوه، کلماتی که معنی آن ها را دیده اید در حافظه این برنامه ذخیره می شود و می توانید بعدها آن ها را مرور کنید.

دوره های آنلاین زبان اسپانیایی

دوره های آنلاین اسپانیایی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

Netflix

منبع مورد علاقه میلیون ها نفر در جهان که گنجینه ای بی انتها از فیلم های مختلف است.

«نت فلیکس» تعداد بسیار زیادی محتوای اسپانیایی زبان دارد که می توانید برای یادگیری زبان اسپانیایی به روش Telenova از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از مزایای این شبکه خانگی این است که تعداد زیادی از فیلم ها زیرنویس دارند و می توانید برای درک کامل مطلب از آن استفاده کنید.

Spotify

«اسپاتیفای» تعداد زیادی آهنگ را در خود جای داده و یکی از محبوب ترین و به روز ترین قسمت های آن موزیک های جدید و مشهور به زبان اسپانیایی و آمریکای لاتین است. برای یادگیری زبان اسپانیایی با «اسپاتیفای» کافی است موزیک مورد علاقه تان را پخش کنید، وبسایت Lyrics Translate را هم باز کنید و متن شعر و آهنگ هایی را که گوش می دهید بخوانید و با ترجمه انگلیسی آن مطالب را به طور کامل بفهمید و با تطابق واژه انگلیسی و اسپانیایی معنی آن ها را به خوبی یاد بگیرید.

FluentU

وبسایت و اپلیکیشن FluentU، ویدیوهای معتبری از دنیای واقعی را به شما ارائه می دهد؛ محتوایی از جمله موزیک ویدیوها، پیش نمایش فیلم های روز دنیا، اخبار، سخنرانی های انگیزشی و بسیاری موارد دیگر. هر ویدیو توضیحی دارد و کاملا اینتراکتیو است؛ یعنی می توانید روی هر قسمتی از زیرنویس یا توضیح فیلم کلیک کنید و تمام اطلاعات مربوط به کلمه مورد نظر را به دست آورید، تصویر مربوط به آن کلمه را ببینید و مثال های کاربردی آن ها را بخوانید.

بسیار خوب! فوت کوزه گری روش Telenova را هم به شما یاد دادیم! حالا نوبت شماست که یادگیری زبان اسپانیایی را شروع کنید و کم کم به یک اسپانیایی زبان حرفه ای و کاربلد تبدیل شوید.


بیشتر بخوانید: 7 اشتباه رایج در زبان اسپانیایی که نباید مرتکب شوید

بیشتر بخوانید: قدرتمندترین پادکست‌های اسپانیایی برای زبان‌آموزان اسپانیایی در سال 2022


دوره های خصوصی زبان اسپانیایی

دوره های خصوصی اسپانیایی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.7 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید