IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
9 واژه ضروری آلمانی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
20 مهر 1401

تابستان در برلین: 9 واژه ضروری آلمانی

شما تاکنون با کلمات ضروری تابستانی زبان آلمانی آشنا شده‌اید، پس بیایید سفری به برلین داشته باشیم!

تابستان در برلین زمانی برای Spargel (مارچوبه)، فضای باز، سفر به Flohmarkt (بازار دستفروشان)، و شوک اولین برخورد شما با Freikörperkultur (طبیعت‌گرایی) است.

صرف‌نظر از اینکه در حال حاضر در کجا به سر می‌برید، با سفر به آلمان و با گذراندن تابستان در برلین آنچه را که باید منتظر آن باشیدتجربه کنید و در طول مسیر چند کلمه آداب و رسوم مفید آلمانی را یاد بگیرید! در ادامه شما را با واژگان ضروری مرتبط با تابستان در زبان آلمانی آشنا خواهیم کرد. با این کلمات خاص شما از تابستانی که در برلین خواهید گذراند بسیار لذت می‌برید.

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

Schland (مخفف Deutschland)

بنا به دلایلی، هواداران ملی پوش آلمانی مانشافت (Nationale Mannschaft) امسال وقتی در ایستگاه‌های مترو قبل و بعد از بازی‌های جام جهانی فریاد می‌زنند، سه حرف اول نام کشورشان را حذف می‌کنند. مهم نیست که چه جور آدمی و با چه شخصیتی هستید، شما قطعاً می‌توانید مکانی برای تماشا پیدا کنید که مطابق سلیقه شما باشد. Fanmeile درست در پشت دروازه براندنبورگ برلین، منطقه اصلی تماشای کل آلمان است. این شهر همیشه در تلویزیون نشان داده شده و دارای چند منطقه تماشای میدان مانند در نزدیکی Ostbahnhof و Hauptbahnhof است.

 

Spargelzeit/ فصل مارچوبه

امسال، زمانی که فصل مارچوبه در کشور پروس زودتر از هر سال فرا رسید، در کل آلمان اشتیاق  عجیبی برای Spargel یا مارچوبه سفید بوجود آمد. برای بسیار از مردم درک اینکه چرا این همه شور و شوق برای این سبزی خاص وجود دارد دشوار است، اما اگر آن را امتحان کنید، شاید شما را نیز غافلگیر کند.

Spargelzeit دوره‌ای است که از اواسط آوریل تا 24 ژوئن به‌طول می‌انجامد و طی آن مارچوبه تازه در دسترس مردم قرار می‌گیرد و رستوران‌ها در سراسر آلمان منوهای ویژه‌ای برای Spargelzeit دارند. بهترین مارچوبه سفید در برلین در Beelitz (Spargelstadt) که فقط 30 مایلی جنوب غربی برلین قرار دارد، پرورش می‌یابد. این موضوع در Beelitz حتی تا آنجا پیش می‌رود که بهترین Spargelkönigin سال انتخاب می‌شود!

توجه داشته باشید که تنها چیزی که برای شروع تابستان خود به روش آلمانی نیاز دارید، کمی سس هلندیز و یک Kartoffel Beilage است. اما به یاد داشته باشید – آخرین روز Spargelzeit Johannistag، 24 ژوئن است، بنابراین اگر می‌خواهید دنبال رو این سنت باشید، Spargel خود را در فصل مخصوص به خودش میل کنید.

 

Grillen/ گریلن

یکی از راه‌های خلاقانه برای لذت بردن از مارچوبه خود، کباب کردن آن است! آمریکایی‌ها که در چهارم ژوئیه مشغول باربکیو هستند، معمولاً از شور و شوقی که دوستان آلمانی‌شان هنگام برنامه‌ریزی برای یک Grillabend دارند، گیج می‌شوند.

حالا، پس از سه سال، من نیز متوجه شده‌ام که در فضای دوستان خوب، هوای گرم و بوی کباب کردن گوشت چیز خاصی وجود دارد که مزه‌ی تازه‌ای از لذت را دربر دارد.

همچنین می‌توام این را بگویم که انواع غذاهای گریل آلمانی مطمئناً نسبت به هر آنچه در خانه استفاده می‌کردم برتری دارد – Nackensteak و Bratwurst ترد شده طعم بسیار خوبی در Brötchen ترد دارند. Multikulti نیز بر غذاهای آلمانی بسیار تأثیرگذار بوده و به این معنی است که میتوانید هالومی (Grillkäse) و Fleischspieß (شیش کباب) را در هر خواربار فروشی پیدا کنید.

اگر بخواهید در پارکی کباب درست کنید، باید ابتدا مطمئن شوید که Grillverbot، ممنوعیت کباب‌پزی در آن پارک وجود ندارد. توصیه می‌کنم به پارک گورلیتزر برلین یا هاسنهاید بروید، جایی که احتمالاً بسیاری از مهاجران دیگر نیز همین کار را انجام می‌دهند.

 

Open Air/ فضای باز

اگرچه از این اعتراف شرمسارم، اما باید بگویم که برلین شایسته به‌عنوان Techno Hauptstadt شهرت دارد. از زمانی که دیوار برلین فرو ریخت و در شهر فضاهای بزرگی برای ساخت سالن‌های موسیقی الکترونیک اختصاص داده شد، میهمانان زیادی از سراسر جهان به برلین هجوم آوردند. درطول تابستان، علاقه‌مندان به موسیقی الکترونیک در هر شکل، اندازه و با هر رنگ موی غیرطبیعی از مخفیگاه خود (تجهیزات گرمایشی بازسازی شده و استخرهای شنای شهری) به نور روز می‌خزند.

Open Air یک کنسرت موسیقی الکترونیک در فضای باز است که انواع مختلفی دارد. برخی از کلاب‌ها فقط یک رویداد روزانه را به‌عنوان یک ” Open Air” تبلیغ می‌کنند. فضاهای باز واقعی، که توسط نیروهایضد سرمایه‌دار ساخته شده است، که به Urberliner (برلینر اصلی) غیرقابل فروش شناخته می‌شود در بهترین حالت از طریق لینک‌ها یا وب‌سایت‌های عضو محور قابل دستیابی است. با دنبال کردن مختصات نقشه‌های گوگل، شما برای بهترین تجربه موسیقی الکترونیک زندگی خود به جنگل عمیق پانکو در نزدیکی سفارت متروک عراق در جمهوری دموکراتیک آلمان هدایت خواهید شد!

 

9 واژه ضروری آلمانی

 

Baden gehen/ بادن گهن

برای کسانی که به چیزهایی که از پارتی‌های موسیقی الکترونیک زیرزمینی که پیچیدگی کمتری داشته باشد راضی هستند، یک Tagesausflug (سفر یک روزه) ایده‌آل ممکن است به سادگی سفر به ساحل باشد. با این حال، آلمانی‌هایی که به معنای واقعی کلمه فکر می‌کنند معمولاً آن را به‌عنوان baden gehen (به حمام رفتن) می‌نامند تا schwimmen gehen (شنا رفتن). اینکه بخواهید به سی (دریاچه)، فرایباد (استخر روباز) یا استرندباد (ساحل تجاری) بروید به روحیه شما بستگی دارد، اما اگر به دنبال آرامش و احساس خوب هستید، ممکن است افراد زیادی را ببینید که از هزینه ورودی 250 یورویی دچار ترس و وحشت خواهند شد.

دو دریا در مرز آلمان، Nordsee و Ostsee، مکان‌های عالی برای دریافت غذاهای دریایی یا شنا هستند. از برلین، برای استراحت آخر هفته در ساحل به سمت شمال به Ostsee (دریای بالتیک) بروید. شاید تعجب کنید که سواحل آنجا با نیمکت‌های حصیری به نام Strandkorb (سبد ساحل) پوشانده شده است. بادهای سواحل آلمان آنقدر قوی هستند (و خورشید هرگز واقعاً به دمای مایورکا نمی‌رسد) که مسافران ساحل لازم است خود را با امکانات شخصی محافظت کنند.

سواحل آلمان نیز چیزی دارند که قبلاً در شهر سرد و بارانی تولدم ندیده بودم: برهنگی. در آلمان به این پدیده FKK یا Freikörperkultur (فرهنگ بدن آزاد) می‌گویند.

ممکن است وسوسه شوید که رواج فرهنگ FKK را به فقدان حس بد آلمانی‌ها در مورد چیزهایی مانند آداب توالت نسبت دهید، اما تاریخچه طبیعت گرایی و برهنگی در آلمان در واقع به جنبش‌های بازگشت به طبیعت در Kaiserzeit باز می‌گردد.

و اگر به اندازه مردم شمال غرب اقیانوس آرام و همانند من خمیری باشید و از آفتاب هیچ استفاده‌ای نمی‌کنید، به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از Sonnenbrand (آفتاب سوختگی) یا Sonnenstich (آفتاب زدگی) مقداری Sonnencreme با خود به همراه داشته باشید.

 

Radler

بعد از اینکه از پریدن از روی Sprungbrett (تخته غواصی) و Rutsche (سرسره) در استخر خسته شدید، به مقداری طراوت و تنوع نیاز خواهید داشت! در اولین برخوردم با رادلر، حالم از آن به هم خورد و آن را غیرقابل نوشیدن یافتم، اما اکنون به یکی از نوشیدنی‌های تابستانی آلمانی مورد علاقه من تبدیل شده است. می‌بینید، همانطور که مخلوط آب گازدار با آب سیب نوشیدنی جدید Apfelshorle را ایجاد می‌کند، مخلوط کردن آبجو و لیموناد باعث ایجاد رادلر می‌شود. همچنین حواستان به آبجو و پسر عموی کولا آن، دیزل باشد.

ممکن است بخواهید یک Berliner Weiße را که در برلین نیز منحصر به فرد است امتحان کنید، این نوشیدنی ترکیبی از آبجو گندم و تمشک یا شربت چوب است. نوشیدنی قرمز یا سبز تابستانی معمولاً در لیوان‌های کاسه ای شکل سرو شده و فقط حاوی 3 درصد الکل است – بنابراین می‌توانید به نوشیدن ادامه دهید و از یک شب طولانی‌تر لذت ببرید!

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

Flohmarkt

برای کسانی که دوست ندارند خیس شوند، ممکن است ترجیح دهند روزهای تابستانی خود را در فلومارکت بگذرانند. برای من، دو Flohmärkte همنام در برلین (افزودن umlaut برای جمع) Mauerpark Flohmarkt و Maibachufer Flohmarkt هستند. اگر به دنبال چیزی غیرعادی‌تری باشید، مثلاً Flohmarkt لباس‌های شبانه یا فلومارکتی که در آن کالاهای دیگر  به فروش می‌رسد، سعی کنید به دنبال یک روزنامه محلی مانند Zitty باشید.

 

Maibachufer Flohmarkt

تنها با رفتن به جایی مانند این مکان و با کسی که می‌داند آن‌ها درباره چه کسی صحبت می‌کنند، متوجه خواهید شد که تجربه آشپزی آمریکایی چقدر می‌تواند محدود باشد. این بازار کهنه‌فروشی که مایل‌ها طول دارد، که در ساحل Landwehrkanal و در قسمتی زیبا از Kreuzberg واقع است، مکانی عالی برای یافتن هر نوع غذای ترکی یا خاورمیانه‌ای است که می‌توانید آن را در ذهن خود تصور کنید. آنها ترجیحات مختلفی برای طبخ گوشت دارند.

در این مکان مجموعه‌ای کاملاً متفاوت از ادویه‌ها و حتی میوه‌های ساده مانند انجیر و خرما اگر تازه باشند طعم شگفت انگیزی دارند. اینجا مکانی عالی برای امتحان کردن غذاهای جدید (من دیوانه چیزی به نام Osmanische Soße – سس عثمانی هستم) است. پیشنهاد می‌کنم یک گوزلمه تازه که یک غذای سنتی ترکی شبیه کرپ شور است را نیز امتحان کنید.

 

Mauerpark

Mauerpark پارکی در Prenzlauer Berg است که یکی از مکان‌های پیشنهاد شده در فهرست کتاب‌های راهنمای برلین است که هر یکشنبه مملو از گردشگرانی از هر مذهب و رنگی می‌شود. اکثر آلمانی‌ها وقتی از خارج شهر مهمانی برایشان می‌آید ، معمول است که مهمان خود را به این مکان ببرند. آنجا می‌توانید به دیدن ربات سبد خرید بروید، از مجموعه‌ای از غذاها تست کنید ، موسیقی زنده بشنوید و افرادی را با سرگرمی‌هایی که جلب توجه می‌کنند – مانند شعبده بازی، فریزبی و هولاهوپینگ را تماشا کنید. در چادری که اشیای کپک زده اهدایی را می‌فروشد، می‌توانید کارت پستال‌های قدیمی آلمانی یا کتاب‌های آلمانی چاپ شده قبل از جنگ جهانی دوم را خریداری کنید.

با یادگیری این کلمات می‌توانید از تابستان خود در برلین لذت بیشتری ببرید!

تابستان در برلین 9 واژه ضروری آلمانی

در این مقاله سعی برآن بود که کلمات مهمی را که در گذراندن یک تابستان خوب در آلمان می‌تواند به شما کمک کند را بررسی کنیم. درصورتی که در یادگیری زبان آلمانی خود به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:روش‌های موفقیت در آزمون‌های زبان آلمانی


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید