IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
روش های عالی یافتن یک پارتنر برای تبادل زبان آلمانی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
23 مهر 1401

12 روش عالی یافتن یک پارتنر برای تبادل زبان آلمانی

تا اینجا توانسته‌اید مهارت‌های گوش دادن و درک زبان آلمانی خود را بهبود ببخشید، اما اکنون می‌خواهید صحبت کردن آلمانی را تمرین کنید.

مکالمه با افراد بومی یکی از مهم‌ترین مراحل پیشرفت در یک زبان جدید بوده و می‌تواند سرعت یادگیری شما را به یکباره افزایش دهد.

خوشبختانه، تعدادی از خدمات عالی در اینترنت وجود دارد که پیدا کردن یک شریک آلمانی زبان را آسان می‌کند. حال به بررسی 12 روش می‌پردازیم که از طریق آن‌ها می‌توانید برای تمرین زبان آلمانی خود یک پارتنر مناسب پیدا کنید.

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

italki

تعداد معلمان آلمانی در دسترس:بالغ بر 200 نفر

italki یک سرویس آنلاین آموزش زبان است که به شما کمک می‌کند معلمانی را از سراسر جهان پیدا کنید. شما می‌توانید به صورت انفرادی با افراد بومی که به صورت حرفه‌ای در این حوزه آموزش می‌دهند و یا صرفاً علاقه‌مند به آموزش زبان هستند یادگیری خود را پیش ببرید. این پلتفرم شما را قادر می‌سازد تا کلاس‌های راحتی را از خانه، کافه یا هر جا که به اینترنت متصل هستید، بگذرانید.

اگرچه ثبت‌نام در italki رایگان است، اما بابت درس‌ها و داشتن معلم‌های خصوصی باید مبالغ خواسته شده را پرداخت کنید. قیمت‌ها از معلمی به معلم دیگر متفاوت بوده و می‌تواند از 5 تا 35 دلار در ساعت متغیر باشد. معلمان زبان برنامه خود را به صورت آنلاین ارسال کرده و این کار روند ثبت‌نام در کلاس‌ها را آسان می‌کند.

روش های عالی یافتن یک پارتنر برای تبادل زبان آلمانی

 

Couchsurfing

تعداد اعضا: بالغ بر 2 میلیون نفر

بسیاری از افرادی که از Couchsurfing استفاده می‌کنند به‌دنبال مکانی برای خواب در یک شهر یا کشور خارجی هستند. با این حال، نکته‌ای که در مورد این سایت به آن کمتر توجه شده است این است که این وب سایت می‌تواند در یافتن شرکای زبان نیز مفید واقع شود.

اکثر اعضای Couchsurfing درواقع میزبان نیستند، بلکه وضعیت آنها روی “قهوه یا نوشیدنی” تنظیم شده است. در عملکرد جستجوی پیشرفته می‌توانید شرکای زبانی بالقوه را به‌سادگی با انتخاب شهر فعلی خود و تنظیم «زبان» به زبان مقصد خود (در این مورد آلمانی) پیدا کنید. با بیش از دو میلیون عضو در Couchsurfing، موفقیت بسیار محتمل است. به علاوه، استفاده و ثبتنام در این سایت رایگان است!

 

My Language Exchange /تبادل زبان من

اعضای بومی آلمانی زبان: 1090

MyLanguageExchange.com یک سرویس رایگان است که به برقراری ارتباط زبان‌آموزان همفکر از سراسر جهان کمک می‌کند. این پلتفرم دارای بیش از 1 میلیون عضو از بیش از 133 کشور بوده و دربردارنده 115 زبانی است که کاربران مختلف آن‌ها را تمرین می‌کنند. یکی از این زبان‌ها زبان آلمانی است.

ایده اصلی پشت این سایت، یافتن دوستانی برای تمرین از طریق ایمیل است. بعلاوه، این سایت چت متنی داخلی نیز ارائه می‌دهد. اگرچه خود سایت چت صوتی و تصویری را به کاربران ارائه نمی‌دهد، اما کاربران می‌توانند با استفاده از رد و بدل کردن اکانت اسکایپ خود با افراد بومی، زمینه دیدار تصویری با آن‌ها را برای خود فراهم آورند. این کار در بین کاربران سایت بسیار معمول بوده و مشکل خاصی را بوجود نمی‌آورد.

 

The Mixxer / میکسر

تعداد اعضایی که در این سایت به آلمانی صحبت می‌کنند: 2700 نفر

Mixxer یک سایت آموزشی رایگان برای زبان‌آموزان است که توسط کالج Dickinson در پنسیلوانیا اداره و مدیریت می‌شود. از علاقمندان به زبان‌های مختلف می‌توانند در این سایت با افرادی که پیدا می‌کنند از طریق اسکایپ تمرینات زبانی خود را انجام دهند.

شکل ظاهری این وب سایت بسیار ابتدایی بوده و کارایی را مقدم بر دکوراسیون قرار می‌دهد. با این حال، ظاهر ساده‌اش نباید شما را از این واقعیت منحرف کند که این سایت دربردارنده جامعه بزرگ و فعالی از افرادی است که مشتاق بهبود و تمرین مهارت‌های زبانی خود هستند.

 

Polyglot Club / باشگاه چند زبانه

تعداد اعضایی که در این سایت زبان آلمانی تدریس می‌کنند: 500 نفر

همانطور که از نام آن پیداست، اعضای این سایت شامل مجموعه‌ افرادی است که هر کدام می‌توانند به چندین زبان صحبت کنند. باشگاه Polyglot بیش از 400000 عضو دارد، کاملا رایگان است و به شما امکان می‌دهد علاقه‌مندان به زبان‌های دیگر را در شهر خود پیدا کنید و در جلسات منظم باشگاه شرکت کنید.

همچنین یافتن افرادی را که در نزدیکی شما هستند که زبان مورد نظر شما را آموزش می‌دهند و یا افرادی که می‌خواهند آنچه را که شما ارائه می‌دهید یاد بگیرند، آسان می‌کند. این سایت تا آنجا پیش می‌رود که به شما امکان می‌دهد نوع نرم‌افزار چت را که دیگران در آن در دسترس هستند جستجو کنید تا به‌طور آسان‌تری با آن‌ها در ارتباط باشید.

 

Tandempartner.net

تعداد اعضای ارائه‌دهنده زبان آلمانی: 1400+

سرویس مستقر در آلمان Tandempartner.net در واقع بخشی از یک شبکه بزرگتر بوده که به کاربران کمک می‌کند بتوانند معلم خصوصی متناسب با سطح و نیازهای خود را پیدا کنند. با این حال، در این سایت امکان جست‌وجو برای پارتنرهای زبان نیز وجود دارد. می‌توانید برای انواع ترکیب‌های زبانی پارتنر پیدا کنید. این پاتنرها را می‌توان بر اساس مکان، سن، جنسیت، تجربه و در دسترس بودن فیلتر کرد.

اگرچه هدف این وب‌سایت یافتن افراد در سطح کشور آلمان است، اما همچنین دارای یک آپشنی است که می‌توان از طریق آن بدون اعمال هیچ محدودیت مکانی به تبادل زبان پرداخت. استفاده اولیه از این سرویس رایگان است، اما برای تماس با پارتنرهای بالقوه زبان، کاربران به حق عضویت پولی نیاز دارند.

 

Tandem Partners

اعضای ارائه دهنده زبان آلمانی: 5600+

با وجود شباهتی که در نام این برنامه و TandemPartners.org که در بالا معرفی شد، هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد. این سرویس رایگان دیگری است که زبان‌آموزان را با یکدیگر ارتباط می‎دهد و دارای بیش از 30000 عضو است. این تعداد عضو بسیار نکته قابل توجهی به حساب می‌آید.

استفاده از این سایت بسیار ساده است: ابتدا در آن ثبت نام و زبان مبدأ و مقصد را انتخاب کنید. سپس می‌توانید سایر اعضای حاضر را بر اساس زبان مورد نظر خود جستجو کرده، به ن‌ها پیام دهید و در صورت تمایل آن‌ها می‌توانید با آن‌ها وارد مکالمه و صحبت شوید. ویژگی خاص Tandempartners.org این است که به جای تکیه بر اسکایپ، چت ویدیویی مختص خود را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. در حال حاضر این سرویس رایگان است، اما به نظر می‌رسد ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور به صورت پولی درآید. پس هرچه زودتر این برنامه را دریافت کنید.

12 روش عالی یافتن یک پارتنر برای تبادل زبان آلمانی

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

SprachDuo

تعداد اعضای ارائه دهنده زبان آلمانی: نامعلوم

نام این وب سایت SprachDuo، که به معنای “دو زبان” است، پروژه‌ای بود که توسط انجمن دانشجویان اروپایی در مونیخ به انجام رسید. SprachDuo که عمدتاً توسط دانشجویان دانشگاه آلمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به افراد کمک می‌کند تا پارتنرهای زبانی را بر اساس زبان مبدأ و مقصد، شهر و سن پیدا کنند.

باوجود آنکه این سایت در مونیخ تشکیل شده است، اکثر اعضا یا در آنجا یا در شهرهای دیگر آلمان قرار دارند. با این حال، هنوز برخی از اعضای بین‌المللی نیز در بین کاربران آن دیده می‌شود. باوجود آنکه این سایت کوچک است و در ماه حدود 1600 ورود کاربر دارد، اما ممکن است ارزش بازدید را داشته باشد.

 

Meetup /ملاقات

اعضای ارائه دهنده زبان آلمانی: نامعلوم

Meetup.com به عنوان یک سرویس شبکه برای کمک به افراد با علایق مشابه در جوامع محلی شناخته می‌شود. خوشبختانه با این نرم‌افزار می‌توان به یادگیری زبان نیز پرداخت. تقریباً همه شهرهای بزرگ دارای گروه‌های تبادل زبان هستند.

بسیاری از این گروه‌ها جلسات منظمی را ترتیب می‌دهند که می‌توانید به‌راحتی به آنها بپیوندید. این سایت نه تنها برای یافتن پاتنرهای زبان، بلکه به‌طور کلی برای شناخت افراد جدید بسیار مؤثر است. همچنین می‌توانید با هر عضو به صورت شخصی و در پی وی آن‌ها تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها علاقه‌مند به مشارکت در کلاس‌های زبان هستند یا خیر.

 

InterNations /بین‌الملل

تعداد اعضای فعال آلمانی زبان: ناشناس

اگر می‌خواهید زبان آلمانی را یاد بگیرید و در عین حال راهی برای سفر به یک کشور آلمانی زبان ندارید، InterNations می‌تواند به شما کمک کند آلمانی زبانانی را پیدا کنید که خود نزد شما بیایند. این یک پلت فرم شبکه برای مهاجران فعال در 190 کشور و تقریبا 400 شهر است.

افرادی که در این سایت وارد می‌شوند کسانی هستند که می‌خواهند در سفرهای خارجی خود با مردم محلی ملاقات کرده و با آن‌ها ارتباط داشته باشند و تمایل دارند فرهنگ خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، بنابراین برقراری ارتباط باید به اندازه کافی آسان باشد. این سرویس رایگان است، با این حال، اعضای جدید باید تایید شوند. علاوه بر سازمان‌های بین‌المللی، سایر سازمان‌های مهاجر محلی نیز مکان خوبی برای بازدید هستند.

 

Craigslist

Craigslist فقط برای فروش مبلمان یا یافتن هم اتاقی نیست. این سایت با حضور و فعالیت بین‌المللی خود راهی عالی برای یافتن پارتنرهای زبان است. بخش “Community” مکان خوبی برای جستجوی جداول مکالمه آلمانی موجود یا تبلیغات تبادل زبان فراهم می‌کند. Craislist همچنین مکانی عالی برای جستجوی معلمان آلمانی است. برای داشتن یک معلم در این فضا، نیازی ندارید که به آموزش چیزی به او بپردازید و در واقع می‌توان گفت که شما از یک آموزش یک سویه برخوردار خواهید شد.

کلمات کلیدی خوبی که باید در تبلیغات خود استفاده کنید عبارتند از “تبادل زبان” یا “پارتنر زبان” در هر دو زبان انگلیسی و آلمانی. باید حتماً اشاره کنید که چه زبان‌هایی را ارائه می‌دهید، زیرا این همان چیزی است که دیگران به دنبال آن هستند. علاوه بر آن، باید در مجلات محلی یا دایرکتوری‌های آنلاین دقت کنید، زیرا این‌ها معمولا آدرس‌های خوبی به شما می‌دهند.

روش های عالی یافتن یک پارتنر برای تبادل زبان آلمانی

 

Bulletin Boards /تابلوهای اعلانات

شرکای تبادل زبان نه‌تنها به صورت آنلاین بلکه به صورت آفلاین نیز یافت می‌شوند. به عبارت دیگر، این کار را می‌توان از طریق کاغذ نیز انجام داد. روش قدیمی چاپ تبلیغات و ارسال آنها بر روی تابلوهای اعلانات هنوز مثمرثمر است.

اگر مسیر کاغذی را انتخاب می‌کنید، تابلوهای اعلانات در دانشگاه‌ها مکان خوبی برای شروع است. دانشکده‌هایی را هدف بگیرید که یا زبان مورد‌نظر شما را آموزش می‌دهند یا دربردارنده زبانی هستند که خود شما می‌توانید ارائه دهید. همچنین می‌توانید در خوابگاه‎ها برای دانشجویان بین‌المللی تبلیغات ارسال کنید.

دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

این شما و این هم یک لیست بسیار خوب از منابع تبادل زبان برای شروع!

اگر از شروع ملاقات با پارتنر زبان خود مضطرب هستید، نگران نباشید! احتمالاً پارتنر شما نیز مضطرب است – این نکته را باید مورد توجه داشته باشید که همه هنوز در‌حال یادگیری هستند!

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که برای اولین جلسه خود کمی بیشتر آماده هستید، باید روی گرامر آلمانی خود و برخی از واژگان کلیدی بیشتر تمرکز کنید. تمرین گوش دادن نیز راه خوبی برای ایجاد اعتماد به نفس بیشتر در مورد ارتباط مؤثر با پارتنر زبان است.

می‌توانید از منابعی مانند پادکست‌ها، وبلاگ‌ها و سایر محتوای دارای دیالوگ استفاده کنید. مطمئن شوید که محتوایی را هدف قرار می‌دهید که از شیوه واقعی و طبیعی مکالمه استفاده می‌کند. سعی کنید ببینید آیا می‌توانید ایده‌های خوبی برای مکالمه نیز انتخاب کنید، به‌خصوص موضوعات مرتبط با فرهنگ آلمان.

 

در این مقاله سعی کردیم به بررسی 12 منبع مختلف برای پیدا کردن پارتنر مناسب برای تمرین زبان آلمانی بپردازیم. درصورتی که در یادگیری زبان آلمانی خود به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید: سی راه برای شروع مکالمه به زبان آلمانی

بیشتر بخوانید: تقویت مکالمه زبان آلمانی


 

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید