IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
مکالمه زبان آلمانی
امتیاز کاربران: 4.5/5
نویسنده: ایرانمهر
10 آذر 1397

مکالمه زبان آلمانی

بیایید از همین اول راه با هم صادق باشیم. زبان آلمانی بدون شک یکی از دشوارترین زبان ها برای یادگیری است. خوشبختانه همه لازم نیست آلمانی یاد بگیرند، اما کسانی که می خواهند برای ادامه تحصیل، کسب و کار، زندگی یا حتی تفریح به آلمان بروند، دیگر یادگیری زبان آلمانی یک کار تفننی نیست. برای اینکه بتوانید با آلمانی زبان ها ارتباط برقرار کنید، باید زبان آلمانی بلد باشید و باید بتوانید به زبان آلمانی صحبت کنید.

برای اینکه زبان آلمانی یاد بگیریم و بتوانیم راحت صحبت کنیم راهکارهایی وجود دارد که با رعایت کردن آن ها و استفاده از کتاب ها، نرم افزارها و شبکه های اجتماعی، می توانیم یادگیری این زبان را آسان تر کنیم و از فرآیندی که می تواند خیلی سخت و خسته کننده باشد، به یک تجربه شیرین و لذت بخش تبدیل شود.

حرف زدن راحت است، اما حرف زدن به زبان آلمانی می تواند برای کسی که اعتماد به نفس ندارد و نمی داند از کجا باید شروع کند، یک کابوس باشد. فقط زمانی می شود به این اضطراب غلبه کرد که بدانید چطور باید تمرین کنید و تمرین کنید و تمرین کنید و تمرین کنید.

از سختی ها و مشقات زبان آلمانی همینقدر بگوییم که زبان آموزان آلمانی زبان در سطح پیشرفته و کسانی که به حرف زدن آن ها به بومیان آلمانی زبان شبیه است هم گاهی برای صحبت کردن به این زبان دستپاچه می شوند و استرس می گیرند.

اما هر چیزی به جز مرگ چاره دارد! خوشبختانه همه چیز آنقدرها هم تیره و تار نیست و راه های زیادی وجود دارد که بتوانید مهارت مکالمه زبان آلمانی را تقویت کنید.

راهکارهایی برای تقویت مکالمه زبان آلمانی

هدف بزرگ داشته باشید

پیش از آنکه حتی یک کتاب آلمانی دست بگیرید، از خودتان بپرسید: «چرا باید آلمانی یاد بگیرم؟». این هدف «انگیزه بزرگ» و در واقع علت اصلی یادگیری زبان آلمانی است. برای عده ای تمایل و اشتیاق به یادگیری زبان های خارجی (تمام زبان ها و نه فقط آلمانی) می تواند هدف باشد. هدف عده ای دیگر می تواند ارتباط برقرار کردن با تمام کسانی باشد که آلمانی صحبت می کنند. اما دلایل معمول و متنوع دیگری هم وجود دارند.

مهاجرت، ادامه تحصیل، پیدا کردن شغل در یک شرکت آلمانی، ارتباط برقرار کردن با بومیان آلمانی زبان و خواندن ادبیات آلمانی، مثل آثار گوته، هرمان هسه و فرانتس کافکا و آشنایی با فرهنگ آلمان می تواند دلایلی باشد برای اینکه کسی زبان آلمانی یاد بگیرد.

مکالمه زبان آلمانی

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان


بگذارید آلمانی بخشی از زندگی روزمره تان باشد

همه برای اینکه زبان آلمانی یاد بگیرند به آلمان سفر می کنند یا به کلاس های آموزش زبان آلمانی می روند؟ نه!

برای اینکه زبان و مکالمه آلمانی را آنطور که باید و شاید یاد بگیرید، باید با این زبان زندگی کنید؛ درست مثل تمام بومیان آلمانی زبان. یادگیری به روش «غوطه وری» (Immersion) همین است دیگر، نه؟ راه های زیادی وجود دارد که زندگی روزمره تان آغشته از زبان آلمانی باشد. می توانید زبان گوشی تلفن همراه یا لپ تاپتان را به آلمانی تغییر دهید. می توانید یک دوست یا بومی آلمانی زبان داشته باشید و روزانه در مورد مسائل مختلف با او صحبت کنید. تلویزیون آلمان و فیلم هایی به زبان آلمانی ببینید. البته در این مورد خودتان را مجبور کنید فیلم ها را بدون زیرنویس ببینید.

ترفندهای زبانی، راهی برای سریع یاد گرفتن

می دانید ترفندهای زبانی چه هستند؟ تا به حال چیزی درباره آن ها شنیده اید؟

ترفندهای زبانی روش ها یا راه های میانبری هستند که باعث می شوند یک زبان خارجی را سریع تر یاد بگیرید. چند نمونه از این ترفندها را در ادامه به شما معرفی می کنیم:

  • سیستم تکرار با فاصله (Spaced Repetition Systems) یا همان SRS که برای حفظ کردن واژگان و عبارات بهترین روش است.
  • از یادآورها (Mnemonics) استفاده کنید تا کلمات آلمانی را به راحتی به خاطر بیاورید. این یادیارها چطور ساخته می شوند؟ از خلاقیت و تصورات خودتان استفاده کنید
  • تکنیک Pomodoro را می شناسید؟ این روش جلسات یادگیری را به دوره های کوتاه با زمان کم تقسیم می کند و در نتیجه زبان آموز تجربه یادگیری مفیدتر و بهتری خواهد داشت.

از سخت به آسان بروید

اگر یادتان باشد در ابتدای مقاله گفتیم یادگیری زبان آلمانی خیلی سخت است؛ اما اگر این زبان را دقیق تر بررسی کنیم، نکاتی دارد که باعث می شود یادگیری این زبان نسبت به زبان های دیگر خیلی راحت تر باشد. می خواهید حقه اصلی را به شما بگوییم؟ فن کوزه گری یادگیری زبان آلمانی این است که اول از مباحثی که آسان تر هستند شروع کنید و به تدریج ترفندهایی را پیدا کنید که در قسمت های سخت تر به کمکتان بیایند. بلندپروازی همیشه هم خوب نیست و اگر زبان آلمانی را با خودخواهی و جاه طلبی های غیرمنطقی شروع کنید، همان اول بسم الله ناامید می شوید و تمام!

زیاد بشنوید

از قدیم گفتند اگر می خواهید گوینده خوبی باشید، باید خوب بشنوید. حالا من به شما می گویم خوب گوش کنید و زیاد گوش کنید. اگر هرروز صداها، کلمات، لحن صحبت کردن و جملات آلمانی را بشنوید، راحت تر می توانید گوینده خوبی باشید. شنیدن و تقلید کردن یکی از بهترین راه ها برای تقویت مکالمه به زبان آلمانی است.

درست است که شنیدن راه خوبی برای یادگرفتن کلمات، عبارات و سرعت طبیعی صحبت کردن است، اما برای اینکه این کار به یک تمرین درست و حسابی برای یادگیری تبدیل شود، نباید تکیه بدهید و دهان افراد را نگاه کنید یا روی مبل لم بدهید و اخبار گوش کنید. برای تمرین مهارت شنیداری و یاد گرفتن، باید هر کلمه یا عبارتی که معنی آن ها را نمی دانید جایی یادداشت کنید و بعد معنی و کاربرد آن را یاد بگیرید و خودتان هم در مکالمات روزمره از آنها استفاده کنید تا ملکه ذهنتان شود. اگر کلمه ای را شنیدید و متوجه شدید تا پیش از آن اشتباه تلفظ می کردید، از این به بعد دقیقا چیزی که درست است را تلفظ کنید.

با خودتان حرف بزنید

بی خیال! کسی قرار نیست فکر کند شما دیوانه شدید و با خودتان حرف می زنید. اگر کسی را ندارید که بتواند با شما آلمانی صحبت کند، یادگیری را رها می کنید و به زندگی عادی خودتان ادامه می دهید؟ حتی فکر کردن به این بهانه برای کنار گذاشتن یادگیری آلمانی هم خنده دار است. اگر کلمات جدید یاد گرفته اید یا مکالمه ای را شنیده اید که برای شما جالب بوده، هنگام رانندگی، موقع ظرف شستن یا لباس اتو کردن با خودتان تکرار کنید.

همه این کارها خیلی زود شما را به یک آلمانی زبان تبدیل می کند.

خجالت نکشید، آدم که نکشتید، آلمانی یاد می گیرید

چرا از حرف زدن در جمع، با دوستان یا با کسانی که آلمانی خوب صحبت می کنند خجالت می کشید و مضطرب می شوید؟ مگر همه از همان روز اول مثل بلبل آلمانی حرف می زدند؟ نه! نه! و باز هم نه!

بگذارید با شما رک و بی پرده صحبت کنم! تا زمانی که از ترس اشتباه کردن حرف نزنید، هزار سال هم که بگذرد، یک آلمانی زبان نخواهید شد! والسلام.

برای یاد گرفتن هر زبانی، تکرار می کنم، هر زبانی، باید اشتباه کنید. شاید هزاران بار. همین اشتباهات است که به شما یاد می دهد چطور صحبت کنید، چطور تلفظ کنید و چطور جمله بسازید.

حق دارید، اوایل یادگیری زبان آلمانی ممکن است بترسید و خجالت بکشید؛ اما هر چقدر خودتان را رهاتر کنید و برای حرف زدن پیش قدم شوید، حتی اگر اشتباه کنید، اعتماد به نفستان بیشتر می شود و در آینده راحت تر و بهتر صحبت می کنید.

روزی به خودتان می آیید و می گویید خدای من! من کی این همه پیشرفت کردم؟!

نرم افزار برای تقویت مکالمه زبان آلمانی

نرم افزار برای تقویت مکالمه زبان آلمانی 

این روزها دست همه ما یک گوشی هوشمند هست که اغلب وقتمان را با بازی کردن یا گشت و گذار در شبکه های اجتماعی تلف می کنیم. فکر نمی کنید وقت آن رسیده که از این تکنولوژی در جهت مثبت استفاده کنیم؟ یادگیری زبان آلمانی با نرم افزارهای موبایل، بهشتی برای زبان آموزان است و بهترین راه استفاده از تکنولوژی برای یادگیری زبان خارجی، نرم افزارها و وبسایت های آموزش زبان هستند.

اپلیکیشن ها و برنامه های زیادی برای یادگیری و تمرین زبان آلمانی یا هر زبان دیگری وجود دارد، اما چند نمونه از بهترین های آن ها که رایگان هستند و می توانید همیشه و همه جا از آن ها استفاده کنید، عبارتند از:

Anki: این اپلیکیشن برای تقویت و تمرین واژگان با فلش کارت است. درباره فرهنگ و حقایق تاریخی کشور آلمان هم اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد که می تواند روند یادگیری را به تجربه ای لذت بخش تبدیل کند.

Memrise: اپلیکیشنی برای تقویت حافظه است. در این اپلیکیشن می توانید امتیاز کسب کنید، دوستانتان را به رقابت بطلبید و به کاربران دیگر امتیاز بدهید. این برنامه هزاران تمرین و موضوع دارد که می توانید مواردی را انتخاب کنید که مورد علاقه تان است.

WordPic: این برنامه از تصاویر برای تقویت و تمرین واژگان استفاده می کند و گزینه ای دارد که با انتخاب آن می توانید عکس های اینستاگرام را ببینید که به روز و جذاب هستند.

Babbel: اپلیکیشنی که سال هاست برای یادگیری و تقویت مهارت های مختلف زبان های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. تمام جملات با صدای بلند تلفظ می شوند و می توانید با تقلید و تکرار، مهارت شنیداری و مکالمه را تقویت کنید. تنها موردی که باید درباره این برنامه گفت این است که برای زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته مناسب است. از آنجایی که تمرین های این اپلیکیشن به جای اینکه با کلمات ساده شروع شود با عبارات و جملات شروع می شود، می تواند برای زبان آموزان مبتدی ترسناک و ناامید کننده به نظر برسد.

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

DeutschAkademie: این برنامه برای زبان آموزان متوسط و پیشرفته خوب است و متون و زمینه محتوای آن برای این دسته از کاربران طراحی شده است. 22 هزار تمرین گرامر و واژگان و بیش از 800 دوره آنلاین، احتمالا چیزی است که هر کسی به دنبال آن است.

Busuu: اگر می خواهید تفریح کنید و زبان یاد بگیرید، این برنامه را دانلود کنید. یک شبکه اجتماعی که می توانید با استفاده از آن با بومیان آلمانی زبان صحبت کنید. تقویت و تمرین مهارت شنیدن، خواندن، نوشتن و مکالمه را یکجا و در این اپلیکیشن خواهید داشت. دیگر بهانه ای برای یاد نگرفتن ندارید.

Duolingo: نه یک ریال هزینه کنید، نه با تبلیغ های اضافه عصبانی شوید. اپلیکیشن معروف و محبوب Duolingo اینجاست تا زبان آلمانی و هر زبان دیگری که دوست دارید را با شما تمرین کند. در این اپلیکیشن همه چیز دست به دست هم داده است تا یادگیری و تقویت مکالمه زبان آلمانی و دیگر مهارت ها، تجربه ای لذت بخش باشد.

معرفی کتاب برای تقویت مکالمه زبان آلمانی

معرفی کتاب برای تقویت مکالمه زبان آلمانی 

هنوز عده ای هستند که دوست دارند با روش های سنتی درس بخوانند و استفاده از نرم افزارهای تقویت مکالمه زبان آلمانی اولویت اول آن ها نیستند. برای این افراد، ورق زدن کتاب و حس کردن بوی کاغذ و جوهر، یعنی انگیزه یادگیری. کتاب های زیادی برای آموزش زبان آلمانی نوشته شده اند، اما تعدادی از آن ها که بیشترین محبوبیت و فیدبک مثبت را داشته اند، عبارتند از:

The Everything Learning German Book: Speak, Write and Understand Basic German in No Time

نوشته «اد سوئیک» (Ed Swick)

کتابی برای مبتدیان زبان آلمانی که برای یادگیری کلمات و عبارات روزمره عالی است.

Living German

نوشته «اد سوئیک» (Ed Swick)

کتابی برای غوطه وری در زبان آلمانی و آشنایی با فرهنگ، افراد و وقایع در آلمان.

German Made Simple: Learn to Speak and Understand German Quickly and Easily

نوشته «یوجین جکسون» (Eugene Jackson) و «آدولف گیگر» (Adolph Geiger)

اگر خودتان را یک خودآموز زبان آلمانی می دانید، این کتاب برای شما نوشته شده است. تمرین های خواندن و درک مطلب زیادی دارد و برای مکالمه صحیح و روان به شما کمک می کند.

Living Language German

این کتاب برای زبان آموزان در هر سطحی مناسب است. یکی از جامع ترین و کامل ترین کتاب ها برای مکالمه به زبان آلمانی است که می تواند از شما یک آلمانی زبان بسازد. در بسته بندی این کتاب، نه سی دی صوتی هم قرار دارد که می توانید با ابزار مختلفی زبان آلمانی را تمرین کنید.

مکالمه زبان آلمانی

معرفی شبکه های اجتماعی برای تقویت مکالمه زبان آلمانی 

شبکه های اجتماعی یکی از راه های جذاب و مدرن برای یادگیری و تقویت زبان هستند. گستردگی صفحات در فضای مجازی، تنوع زیاد صفحات با تمرکز روی موضوعات مختلف از جمله دلایلی است که می تواند یادگیری و تقویت زبان آلمانی را به یک تجربه عالی تبدیل کند.

بسیاری از آموزشگاه های زبان یا حتی دپارتمان های زبان در کالج ها یا دانشگاه ها، امروزه با استفاده از شبکه های اجتماعی با مخاطبان و زبان آموزان ارتباط برقرار می کنند.

آموزشگاه زبان ایرانمهر هم یکی از موسساتی است که مخاطبان و زبان آموزانش را به سوی محتوایی جذاب و دوست داشتنی هدایت می کند و در اکثر شبکه های مجازی مثل اینستاگرام، تلگرام، لینکداین، توییتر و فیسبوک فعالیت دارد و هرروز بر اساس موضوعات مختلف آموزشی و فرهنگی، محتوای جدید و مفید تولید می کند تا زبان آموزان را تشویق کند که زبان های خارجی را آنطور که باید و شاید یاد بگیرند.

امیدواریم این مقاله شما را راهنمایی کرده باشد و کمی از سختی های یادگیری و تقویت مکالمه زبان آلمانی را کم کرده باشد

موفق باشید


بیشتر بخوانید: در یک ماه چقدر می توانید آلمانی یاد بگیرید؟

بیشتر بخوانید: مراحل یادگیری زبان آلمانی


دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.5 از 5 از 8 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. آواتار شاهین قربانی
    شاهین قربانی
    17 تیر 1398
    پاسخ دادن

    میخوام به لهجه بومی المانی صحبت کنم.راهنماییم کنید.واینکه کلاس های مکالمه دارید ؟

    • آواتار آموزشگاه ایرانمهر
      آموزشگاه ایرانمهر
      17 تیر 1398
      پاسخ دادن

      با سلام

      بله کلاس های مکالمه به زبان آلمانی در شعب ایرانمهر با حضور اساتید native و خبره برگزار می گردد. 

      لطفا جهت مشاوره و تعیین سطح رایگان با نزدیکترین شعبه به محل خود تماس گرفته یا با پرکردن فرم مشاوره رایگان منتظر باشید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و تمامی موارد را برای شما جامع و کامل توضیح دهند.

  2. آواتار زهرا نیکبخت
    زهرا نیکبخت
    3 اردیبهشت 1398
    پاسخ دادن

    آموزشگاه زبان ایرانمهر دوره های مکالمه زبان آلمانی رو به چه صورتی برگزار میکنه، منظورم اینه که گروهی، نیمه خصوصی و یا خصوصی برگزار میکنه؟

    • آواتار آموزشگاه ایرانمهر
      آموزشگاه ایرانمهر
      3 اردیبهشت 1398
      پاسخ دادن

      سلام

      بله آموزشگاه زبان ایرانمهر برحسب نیاز زبان آموزان دوره های خصوصی، نیمه گروهی و گروهی برگزار می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دوره های زبان آلمانی ایرانمهر به لینک زیر مراجعه نمایید:

      دوره های زبان آلمانی

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید