IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
افــعال to be (آموزش کامـــل به زبان ساده)
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
23 اردیبهشت 1402

افعال to be (آموزش کامل به زبان ساده)

فعل نامنظم to be یکی از پیچیده‌ترین افعال در زبان انگلیسی است که اتفاقا بیشترین کاربرد را نیز در جملات این زبان دارد و به همین علت نیز شما باید نحوه استفاده از آن را بیاموزید. از جمله مهم‌ترین این افعال می‌توان به فعل‌هایی مانند was، is، are، am و … اشاره کرد که هریک از آنها در جملات زبان انگلیسی دارای کاربردهای مخصوص به خود هستند. زمانی که صحبت از افعال to be می‌شود باید به این نکته مهم دقت داشته باشید که آنها خود دارای زمان‌های مختلفی هستند که استفاده درست از زمان آنها نیز در گرامر زبان انگلیسی جایگاه ویژه‌ای دارد.

ما در این جلسه از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این گرامر صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را دراین‌خصوص در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در خصوص این افعال هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

آشنایی با افعال to be

پیش از آنکه بخواهیم درباره گرامر افعال to be صحبت کنیم اجازه دهید تا کمی بیشتر درباره خود این افعال صحبت کرده و نکاتی را دراین‌خصوص بیان کنیم. به‌طورکلی باید دقت داشته باشید که این افعال معنای بودن و رخ‌دادن را می‌دهند یا این‌که بیانگر داشتن ویژگی‌های خاصی در چیزی هستند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این افعال جز رایج‌ترین افعال در زبان انگلیسی به شمار می‌آیند و ازآنجایی‌که هم از آنها به‌عنوان فعل کمکی و هم به‌عنوان فعل اصلی استفاده می‌شود می‌توان انتظار این کاربردهای بسیار زیاد را نیز از این افعال داشت. نکته مهم دیگری که باید درباره این افعال بدانید این است که شما می‌توانید از آنها به‌عنوان فعل پیوند‌دهنده نیز استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری به توصیف موضوع جمله خود بپردازید.

به‌عنوان یک فعل بی‌قاعده باید به این نکته دقت داشت که این افعال دارای اشکال منحصربه‌فرد و مخصوص به خود هستند. هنگامی که این فعل برای فاعل‌ها یا زمان‌های مختلف صرف می‌شود می‌تواند به was، is، are، am یا were تبدیل شود. همچنین در زمان‌های مختلف نیز به شکل‌های متفاوتی از آن استفاده می‌شود. مثلا در زمان حال ما از be استفاده می‌کنیم و این در حالی است که در زمان ماضی از been استفاده خواهیم کرد.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

اشکال مختلف این افعال

برای این‌که به شکل بهتری بتوانیم از افعال to be در زبان انگلیسی استفاده کنیم اجازه دهید تا با اشکال و صرف این افعال در زمان‌های مختلف بیشتر آشنا شویم. به‌طورکلی باید دقت داشته باشید که این افعال بیشتر در زمان حال ساده و زمان گذشته ساده مورداستفاده قرار می‌گیرند. این زمان‌ها هریک بسته به فرد و تعداد فاعل از کلمات خاصی برای توصیف بودن استفاده می‌کنند. مثلا در زمان حال ساده شما می‌توانید به شکل زیر از این افعال استفاده کنید:

اول‌شخص در حال مفرد: am و در حالت جمع: are

دوم‌شخص در حالت مفرد: are و در حالت جمع: are

سوم‌شخص در حالت مفرد: is و در حالت جمع: are

حال اجازه دهید تا به حالت گذشته ساده این افعال نیز نگاهی بیندازیم و با اشکال این فعل در زمان گذشته نیز آشنا شویم:

اول‌شخص در حالت مفرد: was و در حالت جمع: were

دوم‌شخص در حالت مفرد: were و در حالت جمع: were

سوم‌شخص در حالت مفرد: was و در حالت جمع: were

نکته مهم دیگری که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که زمان حال ساده و گذشته ساده افعال to be نیز به‌عنوان افعال کمکی برای ایجاد زمان حال استمراری و گذشته استمراری استفاده می‌شوند تا از این طریق بتوانند یک عمل مداوم یا استمراری را نمایش دهند.

دقیقا مانند زمان‌های دیگری که در زبان انگلیسی وجود دارند در زمان‌های استمراری فعل‌های to be همچنان باید با فاعل جمله مطابقت داشته باشند. فعل اصلی جمله دقیقا بعد از فعل to be می‌آید و هیچ توجهی به فاعل جمله نیز ندارد. این فعل همواره به‌صورت شکل ing دار می‌آید.

یکی از نکات کلیدی که باید به آن توجه داشت این است که حال استمراری از زمان حال ساده و از افعال is، am و are استفاده می‌کند. مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید تا به شکل بهتری متوجه این مفهوم شوید:

We are driving home right now.

ما در حال رانندگی به خانه هستیم.

به همین ترتیب گذشته استمراری از گذشته ساده و افعال was و were استفاده می‌کند. مثال زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

We were driving for hours yesterday.

دیروز ساعت‌ها در حال رانندگی بودیم.

افعـــال to be (آموزش کامل به زبان ساده)

آینده ساده و فرم modal افعال to be

زمان‌های آینده دارای تفاوت‌های جزئی هستند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا نتوان مانند گذشته ساده و حال ساده از آنها استفاده کرد. زمان آینده ساده از فعل modal یا مدال will استفاده می‌کند و تمامی افعال وجهی دون توجه به فاعل از فعل اصلی استفاده می‌کنند. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که مصدر بدون to فعل to be به‌صورت be خواهد بود. به‌طورکلی اگر بخواهیم با یک مثال این مسئله را بیان کنیم می‌توان مثال زیر را ارائه داد:

I will be in Medellin tomorrow.

من فردا در مدلین خواهم بود.

دقت داشته باشید که شما می‌توانید این کار را در زمان آینده استمراری نیز انجام دهید. برای این کار کافی است که فعل اصلی خود را بعد از will be بیاورید. برای درک هرچه بهتر این موضوع مثال زیر را بادقت مشاهده کنید:

I will be flying to Medellin tomorrow.

من فردا به مدلین پرواز خواهم کرد.

دقت داشته باشید که ما از مصدر بدون to به همراه تمامی افعال modal مانند May، should، can و must استفاده می‌کنیم و از این نظر محدودیتی برای ما وجود نخواهد داشت. برای این کار کافی است که be را بعد از افعال modal یا کلمه منفی در جملات منفی اضافه کنید.

برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم مثال‌های زیر در این زمینه را بادقت مشاهده کنید:

You can be anything if you try.

اگر تلاش کنید می‌توانید هر چیزی باشید.

He must be exhausted after that.

او باید پس از آن خسته شود.

They should not be here.

آنها نباید اینجا باشند.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

وجه وصفی معلوم با افعال to be

گاهی اوقات ممکن است علاقه‌مند باشید تا از فعل to به‌عنوان فعل اصلی در زمان استمراری استفاده کنید. احتمالا این سوال برای شما به وجود می‌آید که در چنین موقعیتی چه باید کرد؟ در چنین شرایطی شما باید دوبار از to استفاده کنید. دفعه اولی که استفاده می‌کنید آن را به‌عنوان یک فعل کمکی می‌آورید و دفعه دوم به‌عنوان وجه وصلی معلوم از آن استفاده می‌کنید. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم مثال زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

Don’t listen to me: I am being paranoid.

به من گوش نده، من پارانوئید هستم.

دقت داشته باشید که این مسئله برای زمان‌های حال و گذشته استمراری کار می‌کند؛ ولی ما معمولا از استفاده to به‌عنوان فعل اصلی در آینده استمراری اجتناب می‌کنیم. از طرف دیگر نباید فراموش کنید که آینده ساده معمولا در چنین شرایطی خوب کار می‌کند.

مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

مثال نادرست:

I will be being hungry tomorrow.

فردا گرسنه خواهم بود.

I will be hungry tomorrow.

فردا گرسنه خواهم بود.

اسم‌مفعول

حال ممکن است گاهی اوقات شما علاقه‌مند باشید که از افعال to be به‌صورت اسم‌مفعول و در جملات این‌چنینی نیز استفاده کنید. در خصوص این موضوع باید به این نکته مهم دقت داشته باشید که زمان‌های کامل از شکل مزدوج فعل کمکی have با فعل ماضی فعل اصلی استفاده می‌کنند. ساختار زیر را مشاهده کنید تا این مسئله را به شکل بهتری درک کنید:

[conjugated have] + [past participle]

نکته‌ای که در اینجا باید به آن دقت کنید این است که فعل ماضی to be به‌صورت been است. البته این به شرطی است که فعل to be فعل اصلی در زمان کامل باشد. زمان حال کامل از have یا has استفاده می‌کند و این در حالی است که در حالت اسم‌مفعول ما معمولا از had استفاده می‌کنیم. مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید:

I have been tired since my first day of school.

از روز اول مدرسه خسته بودم.

It had been a bad day even before it started raining.

حتی قبل از شروع بارندگی نیز روز بدی بود.

افعال to be (آمــوزش کامل به زبان ساده)

تطابق فاعل با فعل در زمان استفاده از افعال to be

نکته مهمی که در زمان استفاده از افعال to be وجود دارد این است که همه افعال باید با فاعل خود تطابق داشته باشند که به آن توافق میان فاعل و فعل گفته می‌شود. این بدان معنی است که هم از نظر جنسیت و هم از نظر تعداد این دو باید با یکدیگر سازگاری داشته باشند. پس اگر فاعل اول‌شخص مفرد باشد فعل نیز باید اول‌شخص مفرد باشد. نمونه جملات زیر را مشاهده کنید:

نادرست:

Felipe am class president.

فیلپ مسئول کلاس هستم.

نادرست:

Felipe are class president.

فیلیپ مسئول کلاس هستند.

درست:

Felipe is class president.

فیلیپ مسئول کلاس است.

دقت داشته باشید که اکثر افعال باقاعده فقط برای مضامین سوم‌شخص مفرد در زمان حال تغییر می‌کنند؛ ولی be پیچیده‌تر است؛ چراکه اشکال بیشتری نسبت به سایر افعال دارد.

یکی از حوزه‌های دشوار در این زمینه مربوط به توافق فاعل و فعل و پاسخ‌دادن به این سوال است که چه زمانی باید از there is و چه زمانی از there are استفاده کنیم؟ به‌طورکلی وقتی افعال to be بعد از there می‌آیند باید این توافق از نظر تعداد با کلمه بعد از آن انجام شود. مثال‌های زیر را مشاهده کنید تا این مسئله را به شکل بهتری درک کنید:

نادرست:

There is the ducks.

اردک‌ها وجود دارد.

درست:

There are the ducks.

اردک‌ها وجود دارند.

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

استفاده از افعال to be در جملات منفی

درحالی‌که نوشتن افعال منفی می‌تواند گیج‌کننده باشد؛ ولی نباید فراموش کنید که استفاده از افعال to be در جملات منفی بسیار ساده خواهد بود. در زمان حال و گذشته شما تنها کافی است که  کلمه not را بعد از to be قرار دهید. مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

You are not my enemy.

تو دشمن من نیستی.

She was never on time.

او هرگز سروقت نبود.

برای زمان‌های آینده تنها کافی است که کلمه not را بعد از will و قبل از مصدر be قرار دهید. مثال زیر را مشاهده کنید:

We will not be attending.

ما شرکت نخواهیم کرد.

فراموش نکنید که شما می‌توانید از انقباض نیز در منفی کردن افعال to be استفاده کنید. این مسئله به‌خصوص در مکالمات روزمره بسیار رایج است. مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

This isn’t my cup of tea.

این فنجان چای من نیست.

It won’t be long now.

الان خیلی طول نمی‌کشد.

نکاتی برای شروع یادگیری انگیسی

استفاده از این افعال در جملات پرسشی

یکی دیگر از چالش‌هایی که ممکن است در زمان استفاده از افعال to be با آن مواجه شوید زمانی است که شما قصد دارید از این افعال برای پاسخ‌دادن به جملات پرسشی یا ایجاد این سوالات استفاده کنید. اگر با نحوه ایجادکردن جملات پرسشی آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که برای ایجاد سوالاتی که پاسخ آنها از طریق بله و خیر ارائه می‌شود باید از افعال کمکی استفاده کنید؛ ولی نباید فراموش کنید که اگر شما از افعال to be استفاده می‌کنید دیگر نیازی به استفاده از افعال کمکی نخواهد بود. بااین‌حال نباید فراموش کنید که دقیقا مانند سایر افعال شما باید فعل‌های to be را قبل از فاعل بیاورید حتی اگر از آنها به‌عنوان فعل کمکی استفاده کنید. برای درک هرچه بهتر این موضوع به شما پیشنهاد می‌کنیم مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

Is that allowed?

آیا این کار مجاز است؟

Were you listening?

داشتی گوش می‌دادی؟

Are they going now?

آیا آنها الان می‌روند؟

افعال to be (آموزش کامل به زبان ساده)

همان‌طور که شما هم در این مطلب مشاهده کردید افعال to be یکی از مهم‌ترین انواع افعال در زبان انگلیسی به شمار می‌آیند که استفاده درست از آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا آموزش‌های کامل‌تر و بهتری را در حوزه گرامر زبان بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در سایت آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید.

بیشتر بخوانید: was/were – گذشته ساده افعال to be

بیشتر بخوانید: زمان حال ساده افعال to be

آزمون

You _____ late.

John and Ann __________ good friends.

I think my father __________ tired.

Who _______ your English teacher?

It ________ winter, but it __________ cold.

What size __________ your shoes?

My brother and I ________ in the classroom now.

Where _____________ the station?

How old _______ your brother?

Sorry, I___________ interested in your problems.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید