IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یست اصطلاحات مربوط به غذا و آشپزی در زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 4.8/5
نویسنده: ایرانمهر
11 بهمن 1401

20 اصطلاحات مربوط به غذا و آشپزی در زبان انگلیسی

زمانی که صحبت از زبان انگلیسی می‌شود باید بدانید که اصطلاحات از اهمیت بالایی برخوردار می‌شوند و اکثر افراد به دنبال این هستند تا بتوانند با این اصطلاحات آشنا شوند. اصطلاحات انگلیسی می‌توانند به شما کمک کنند تا به شکل بهتری با سایر افراد ارتباط بگیرید؛ ولی نباید فراموش کنید که اصطلاحات تخصصی که وجود دارند نیز برای صحبت‌کردن درباره یک موضوع خاص بسیار کمک‌کننده خواهند بود. به همین علت نیز ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره برخی از اصطلاحات رایجی که در زبان انگلیسی در زمینه غذا و آشپزی وجود دارند صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

پس اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا به شکل بهتری به زبان انگلیسی درباره غذا و آشپزی صحبت کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این بخش از آموزش زبان انگلیسی را بادقت مطالعه کنید.

اصطلاحات مربوط به غذا و آشپزی در زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

(It is) easy as pie

این اصطلاح یکی از عبارات در زبان انگلیسی است که هیچ ارتباطی به غذاهای لذیذ و خوشمزه و خوراکی‌هایی مانند کیک ندارد. اشاره این اصطلاح به راحت بودن درست‌کردن شیرینی معروف پای و البته راحت بودن خوردن آن به‌یک‌باره است. در واقع هرزمان که شما قصد داشته باشید بگویید که انجام‌دادن کاری بسیار ساده است و قصد داشته باشید کمی در این موضوع نیز اغراق کنید می‌توانید از این اصطلاح رایج در زبان انگلیسی استفاده کنید.

(to) go bananas

با وجود این‌که میمون‌ها عاشق موز هستند؛ ولی باید بدانید که این اصطلاح هیچ ارتباطی به میمون‌ها ندارد و کاملا درباره انسان‌هاست. در واقع زمانی که شما قصد داشته باشید بگویید که شخصی بیش از حد وحشی یا دیوانه شده است می‌توانید از این اصطلاح استفاده کنید. شاید بتوان این موضوع را به شکلی به میمون‌ها نیز ربط داد؛ چراکه آنها به دنبال پیداکردن موز از این درخت به آن درخت و از این شاخه به آن شاخه می‌پرند و گاهی وحشی می‌شوند.

(You are) the apple of my eye

اگر علاقه‌مند به اصطلاحات عاشقانه زبان انگلیسی هستید این اصطلاح می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب برای شما باشد. این اصطلاح بسیار شبیه به‌اصطلاح فارسی است که می‌گوییم “تو نور چشم من هستی”. در واقع شما زمانی که قصد داشته باشید شخص دیگری را تحسین کنید و به او بگویید که او را دوست دارید می‌توانید از چنین اصطلاحی استفاده کنید. استفاده از این اصطلاحات در زبان انگلیسی و در میان عاشقان بسیار رایج است.

یست اصطلاحات مربوط به غـــذا و آشپزی در زبان انگلیسی

(To be) full of beans

دقیقا مانند عبارت قبلی که به کار بردیم این اصطلاح نیز زمانی به کار می‌رود که شخصی انرژی بسیار زیادی داشته باشد. معمولا افرادی که به طور محلی انگلیسی‌زبان هستند از این اصطلاح برای اشاره به کودکانی استفاده می‌کنند که به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند آرام بنشینند. معمولا در کنار این اصطلاح از اصطلاح دیگری مانند you’ve got ants in your pants! نیز استفاده می‌شود که به این معناست که شخص مورچه‌ای در شلوار خود دارد که نمی‌تواند آرام بنشیند.

(To) spill the beans

زمانی که شخصی از این مورد از عبارات در زبان انگلیسی نسبت به شما استفاده می‌کند منظورش این است که شما به طور تصادفی چیزی گفته‌اید که نباید آن را می‌گفتید. به‌عنوان‌مثال ممکن است به طور تصادفی اطلاعات زیادی را درباره یک مهمانی سورپرایزی به کسی گفته باشید. ممکن است بعد از این‌که به کسی دروغ گفته‌اید حقیقت رو شده باشد یا این‌که ممکن است رازی را که نباید به افراد دیگر می‌گفتید در اختیار آنها قرار دادید. در چنین شرایطی معمولا از چنین اصطلاحی نسبت به شما استفاده می‌شود.

(To) butter somebody up

معمولا زمانی که شما قصد داشته باشید کسی را تحسین کرده یا این‌که چاپلوسی او را انجام دهید می‌توانید از این اصطلاح در زبان انگلیسی استفاده کنید. دقت داشته باشید که فرقی ندارد که شخصی که از او تعریف می‌کنید لیاقت این تحسین را داشته باشد یا خیر؛ چراکه شما این کار را انجام می‌دهید تا بتوانید چیزی که از او می‌خواهید را بگیرید. ممکن است شما بخواهید ترفیع یا افزایش حقوق را در محل کار خود دریافت کنید، ممکن است در مدرسه یا دانشگاه قصد داشته باشید نمره بهتری بگیرید یا هر اتفاق دیگری، درهرصورت شما می‌توانید از این اصطلاح برای به‌دست‌آوردن چیزی که می‌خواهید استفاده کنید.

Have your cake and eat it too

در زبان انگلیسی معمولا زمانی از این عبارات و اصطلاح استفاده می‌شود که قصد داشته باشید بهترین نتیجه ممکن را برای یک موقعیت خاص دریافت کنید. نکته مهمی که دراین‌خصوص باید به آن دقت داشته باشید این است که ممکن است حتی نتیجه دلخواه شما امکان‌پذیر نیز نباشد؛ ولی اگر شما قصد داشته باشید چنین نتیجه‌ای را دریافت کنید معمولا از اصطلاح معرفی شده برای آن استفاده می‌شود.

هر چیزی که قرار باشد اتفاق بیفتد خواهد افتاد و در بسیاری از موارد ما نمی‌توانیم کنترلی روی مسائل مختلف داشته باشیم. زمانی که قصد داریم چنین مفهومی را به زبان انگلیسی به یک شخص دیگر برسانیم می‌توانیم از اصطلاح That’s the way the cookie crumbles استفاده کنیم. معمولا در کتاب‌های مختلف یا زمانی که شخصی قصد نصیحت‌کردن شخص دیگری را دارد می‌توانید به‌دفعات زیاد استفاده از این اصطلاح را مشاهده کنید که تقریبا هیچ ارتباطی نیز با کوکی و کیک ندارد.

بیست اصطـــلاحات مربوط به غذا و آشپزی در زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

(To be) the cream of the crop

 این اصطلاح نیز از دیگر اصطلاحات رایجی است که امروزه در زبان انگلیسی و مخصوصا در گفتار روزمره مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای زیادی است. معمولا این اصطلاح به شخصی اطلاق می‌شود که بهتر از بهترین‌های یک حوزه خاص است. در واقع زمانی از این اصطلاح استفاده می‌کنیم که قصد داشته باشید به شخص یا چیزی اشاره کنیم که از برتری بسیار بالایی برخوردار است. اگر بخواهیم بگوییم شخصی یا چیزی از بهترین چیزهایی که در یک زمینه خاص وجود دارد بهتر است می‌توانیم از چنین اصطلاحی استفاده کنیم.

(To) eat you out of house and home

یکی از طنزترین و خنده‌دارترین اصطلاحات مرتبط با غذا و آشپزی که امروزه در بسیاری از صحبت‌های روزمره میان کاربران مورداستفاده قرار می‌گیرد این اصطلاح است. این اصطلاح زمانی به کار می‌رود که شخصی تمام غذای شما را خورده باشد و شما را با ته‌مانده غذا رها کند. در چنین شرایطی شما می‌توانید از اصطلاح eat you out of house and home استفاده کنید. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که این اصطلاح معمولا نشان‌دهنده این است که شخص هیچ‌گونه رحمی در این موضوع نشان نداده است.

(To) have all your eggs in one basket

زمانی از اصطلاح تمام تخم‌مرغ‌هایش را داخل یک سبد می‌گذارد استفاده می‌شود که قصد داشته باشید بگویید که شخصی به یک چیز بیش از حد ایمان دارد. در واقع زمانی این اصطلاح به کار می‌رود که شخص آن‌قدر به یک موضوع خاص ایمان و اطمینان داشته باشد که وقتی شکست می‌خورد هیچ‌گونه امیدی برای او باقی نمی‌ماند که بتواند شکست خود را جبران کند. این اصطلاح نیز معمولا از جمله عبارات پرکاربرد است که به میزان زیادی در صحبت‌های روزمره مورداستفاده قرار می‌گیرد.

(To) buy a lemon

احتمالا برای شما هم پیش‌آمده است که قصد داشته باشید یک ماشین بخرید و زمانی که ماشین خود را خریداری کرده‌اید متوجه شده‌اید که خوب کار نمی‌کند یا این‌که نیازمند تعمیرات اضافی بسیار زیادی است. در چنین شرایطی معمولا می‌توان از اصطلاح buy a lemon استفاده کرد. در واقع زمانی از این اصطلاح در زبان انگلیسی استفاده می‌شود که شما ماشینی خریده باشید که عملا به درد شما نمی‌خورد و شما مجبور خواهید شد تا یک ماشین جدید را خریداری کنید.

اصطلاحات مربوط بـــه غذا و آشپزی در زبان انگلیسی

There’s no use crying over spilled milk

گاهی اوقات ممکن است شخصی به علت اشتباهی که در گذشته انجام داده یا شرایطی که در گذشته بوده و در حال حاضر نمی‌تواند آن را تغییر دهد احساس ناراحتی شدیدی داشته باشد. معمولا در چنین شرایطی می‌توان از این اصطلاح استفاده کرد. این اصطلاح در واقع بیانگر این است که نباید نسبت به چیزهایی که پیش‌ازاین اتفاق افتاده‌اند یا دیگر قابل‌تغییر نیستند احساس ناراحتی شدیدی داشته باشید. دقت داشته باشید که معمولا از این نوع عبارات نیز به طور گسترده‌ای در صحبت‌های روزانه و به‌خصوص در زمان نصیحت‌کردن افراد استفاده می‌شود و آشنایی بامعنا و مفهوم آن می‌تواند به صحبت‌کردن هرچه بهتر شما به زبان انگلیسی کمک کند.

(To) go nuts

این اصطلاح نیز دقیقا مانند اصطلاحات مشابهی که در بخش‌های قبلی بیان کردیم به معنی داشتن انرژی زیاد است. معمولا زمانی که قصد دارید به شخصی بگویید که از سطح انرژی بالایی برخوردار است می‌توانید از این اصطلاح استفاده کنید. از طرف دیگر باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که از این اصطلاح می‌توان برای نشان‌دادن دیوانه‌شدن شخصی نیز استفاده کرد.

(To be) paid peanuts

زمانی که از چنین اصطلاحی برای افراد استفاده می‌کنید در واقع به این معنی است که آنها با دستمزد بسیار کمی کار می‌کنند. در واقع زمانی که ارزش کاری شخصی پایین باشد و باارزش بسیار پایینی کار کند می‌توان این اصطلاح را برای آنها به کار برد.

Two peas in a pod

زمانی که دو شخص به‌خوبی با یکدیگر کنار می‌آیند یا این‌که خیلی خوب می‌توانند باهم کار کنند می‌توان از این اصطلاح برای آنها استفاده کرد. به‌عبارت‌دیگر اگر شما نور چشم خود را پیدا کرده باشید می‌توان این اصطلاح را نیز برای شما به کار برد. این اصطلاح یکی از عبارات در زبان انگلیسی به شمار می‌آید که استفاده از آن در صحبت‌های روزمره بسیار رایج است و یادگیری نحوه درست استفاده از آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

(To be) in a pickle

یکی دیگر از اصطلاحات رایجی که امروزه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد و آشنایی با مفهوم آن می‌تواند به شما کمک کند تا به شکل بهتری با سایر افراد ارتباط بگیرید اصطلاح in a pickle است که به معنای قرارگرفتن داخل یک شیشه ترشی است. معمولا زمانی از این اصطلاح استفاده می‌شود که شما قصد داشته باشید در شرایط سخت بودن را توصیف کنید. پس زمانی که یک وضعیت دشوار برای شما پیش می‌آید می‌توانید از چنین اصطلاحی برای توصیف آن استفاده کنید.

بیست اصطلاحات مربوط به غـــــذا و آشپزی در زبان انگلیسی

(To) take something with a grain of salt

گرفتن چیزی با یک‌دانه نمک یک اصطلاح رایج دیگر در زبان انگلیسی است که معمولا زمانی به کار می‌رود که شما قصد داشته باشید به کسی اشاره کنید که قولی می‌دهد که نمی‌تواند به آن عمل کند. در واقع ممکن است شما تحت شرایط خاصی قصد داشته باشید به کسی توصیه کنید که نسبت به یک قول یا گفته شک داشته باشد و آن را به معنای یک قول یا گفته واقعی نبیند. در چنین شرایطی می‌توانید از عبارت و اصطلاح take something with a grain of salt استفاده کنید.

(To) drop like a sack of potatoes

این اصطلاح نیز جز اصطلاحات محبوب در زمینه غذا و آشپزی به شمار می‌آید که تقریبا هیچ ارتباطی با معنای واقعی آن ندارد. معمولا زمانی که شخصی یا چیزی خیلی سریع و ناگهانی زمین می‌خورد می‌توان از چنین اصطلاحی برای او استفاده کرد. نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که یک گونی سیب‌زمینی نیز معمولا آن‌قدری سنگین است که اگر به زمین بخورد صدای بلندی ایجاد کرده و سرعت زمین‌خوردن آن نیز بالاست. به همین علت در این شرایط از چنین اصطلاحی برای شخص یا شی خاصی استفاده می‌شود.

The proof is in the pudding

از دیگر عبارات در زبان انگلیسی که باید نحوه استفاده از آن را بیاموزید می‌توان به این اصطلاح اشاره کرد. از این اصطلاح نیز زمانی استفاده می‌شود که شما می‌دانید چیزی مفید و کاربردی است؛ چراکه قبلا آن را امتحان کرده‌اید یا این‌که آن چیز قبلا توسط شخص دیگری اثبات و امتحان شده است. در واقع هر چیزی که دارای سابقه خوبی است و به همین علت نیز باکیفیت شناخته می‌شود در چنین اصطلاحی صدق می‌کند.

اصطلاحات مربوط به غذا و آشپزی در زبـــان انگلیســی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

سخن پایانی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال مطالب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان هستید و قصد دارید اطلاعات بیشتری را در خصوص خدمات به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز در این زمینه استفاده کنید. استفاده از خدمات این آموزشگاه به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری به زبان انگلیسی مسلط شوید و از آموزش‌های ارائه شده توسط این آموزشگاه نهایت بهره را ببرید. فراموش نکنید که هزینه استفاده از آموزش‌های آنلاین و حضوری این آموزشگاه نیز بسیار مناسب است که به کاهش هزینه‌های شما کمک شایانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:30 لغت ضروری درباره غذا خوردن در زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.8 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید