IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
نمی توانید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کنید؟
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
2 اسفند 1397

نمی توانید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کنید؟

همه ما می دانیم چقدر مهم است بتوانیم از حاشیه امن زندگی بیرون برویم و ماجراجویی کنیم و تجربه های جدید به دست آوریم.

معنی جمله بالا این است که نباید همیشه سراغ کارهایی برویم که انجام آن ها ساده است و موفقیت صد در صد دارد و مطمئن هستیم می شود در آن ها پیشرفت کرد.

به این معنی هم نیست که نمی توانید هنگام انجام کارهای سخت و چالش برانگیز احساس راحتی داشته باشید!

می شود با لباس راحتی و وقتی روی مبل لم داده ام، زبان انگلیسی یاد بگیرم؟ بله، حتما!

این دقیقا کاری است که نرم افزارهای آموزش زبان انجام می دهند.

خیلی از ما این امکان را نداشتیم و نداریم که به کشورهای انگلیسی زبان مثل آمریکا یا انگلستان سفر کنیم و زبان انگلیسی یاد بگیریم. همچنین خیلی از ما ترجیح می دهیم در کشور و خانه خودمان بمانیم و زبان انگلیسی یاد بگیریم.

فرقی نمی کند به این نتیجه برسید که تنها گزینه یادگیری زبان انگلیسی برای شما در اوقات فراغت و زمان های شخصی است یا فقط به دنبال فرصتی برای این باشید که مهارت های زبان انگلیسی را تقویت کنید، در هر دو حالت بسیاری از زبان آموزان انگلیسی یا کسانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم می خوانند، بر این باورند که مطالعه مستقل و فردی پیشرفت فرآیند را سریع تر می کند.

خوشبختانه، با پیشرفت فناوری می توانید یادگیری زبان انگلیسی به روش غوطه وری را به راحتی از خانه تجربه کنید.

چطور می شود از  نرم افزارهای یادگیری زبان بیشترین بهره را برد؟

یادگیری زبان انگلیسی توسط نرم افزارهای آموزشی که از روش غوطه وری استفاده می کنند، اصلا سخت نیست، اما برای نتیجه گرفتن از آن باید تلاش و پشتکار داشته باشید تا مطالعه فرهنگی و مطالعات زبان همزمان صورت بگیرد.

هنگام مطالعه زبان انگلیسی، هر چه بیشتر درباره فرهنگ انگلیسی بخوانید، دلیل صحبت ها و رفتارهای آن ها را بهتر و بیشتر درک می کنید. برای رسیدن به این هدف، باید خودتان را با هر چیزی که به انگلیسی ربط دارد احاطه کنید و فقط سراغ کتاب های درسی نروید. به همین دلیل مطمئن شوید وبسایت های مهم و کاربردی را ذخیره کنید، کلکسیون کتاب هایتان را گسترش بدهید و برنامه های تلویزیونی به زبان انگلیسی زیاد ببینید.

بنابراین اگر می خواهید از طریق غوطه وری فرهنگی زبان انگلیسی را یاد بگیرید اما نمی توانید برای سوار شدن به هواپیما و یک سفر گران قیمت هزینه کنید، برنامه هایی را که در ادامه به شما معرفی می کنیم امتحان کنید.

هشت نرم افزار  برای یادگیری زبان انگلیسی به روش غوطه وری

1-2-3 English

سازگار با: ویندوز XP و جدیدتر، سیستم عامل مک نسخه OSX 10.6 و بالاتر

مناسب برای مبتدیانی که می خواهند فرهنگ انگلیسی را یاد بگیرند.

محتویات این پکیج:

  • دی وی دی یادگیری زبان انگلیسی
  • دی وی دی تصویری اینتراکتیو
  • کتاب جیبی اصطلاحات و عبارات انگلیسی
  • سی دی صوتی برای تمرین مهارت شنیدن

نرم افزار 1-2-3-English برنامه ای برای یادگیری زبان انگلیسی است که مقدمات را از طریق محتوای تصویری و روش غوطه وری به شما یاد می دهد.

این برنامه با هدف آشنایی مبتدیان زبان انگلیسی با مقدمات و اصول زبان طراحی شده است و به زبان آموزان کمک می کند بتوانند مکالمات کوتاه و ساده با بومیان انگلیسی زبان داشته باشند. هر درس موضوعی عمومی مثل غذا، رنگ ها، اعضای بدن یا خرید کردن را پوشش می دهد که باعث می شود این برنامه برای زبان آموزان انگلیسی که می خواهند از یک کشور انگلیسی زبان بازدید کنند، بسیار مفید باشد.

یکی از جذابیت های این نرم افزار این است که در هر درس کمی از فرهنگ انگلیسی آموزش داده می شود. ویدیوهای مفید و کلیپ های صوتی، یک دی وی دی که به عنوان هدیه در این پکیج قرار داده شده و مکالمات بومیان انگلیسی زبان، فرهنگ مردم انگلیس را آموزش می دهد.

اگر به دنبال یک  پکیج کامل هستید، FluentU را امتحان کنید

سازگار با: کامپیوترهای شخصی با اتصال اینترنت و دستگاه هایی با سیستم عامل iOS

محتویات این پکیج:

  • دسترسی به اپلیکیشن موبایل
  • دیکشنری رایگان و مثال های متعدد
  • تمرین های نامحدود ویدیویی و صوتی
  • فلش کارت های قابل تنظیم و کوییزهایی برای زبان آموزان سطح پیشرفته

وبسایت FluentU پلتفرم یادگیری زبان انگلیسی است و برای زبان آموزانی طراحی شده است که می خواهند یک زبان جدید و به طور همزمان فرهنگی را یاد بگیرند که برای زندگی و تحصیل در یک کشور خارجی لازم است.

این برنامه و نرم افزار با کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند سازگار است و پر از تمرین های خلاقانه و توضیحات مفید است که در هیچ وبسایت یا پلتفرم آموزشی دیگر پیدا نمی شود. همچنین کلکسیون وسیعی از ویدیوهایی در دنیای واقعی دارد که فرهنگ انگلیسی زبان ها را پررنگ تر می کند و به طور همزمان زبان انگلیسی را هم به شما یاد می دهد.

Rosetta  Stone

سازگار با: ویندوز 7 و بالاتر، سیستم عامل مک نسخه OSX 10.9 و بالاتر

محتویات پکیج:

  • آموزش آنلاین و CD-ROM برای مطالعه آفلاین و بدون اتصال به اینترنت
  • کتاب اصطلاحات سفر (فقط برای نسخه آنلاین)
  • همگام سازی در تمام پلتفرم ها از جمله کامپیوترهای شخصی، Mac، iOS و اندروید

پکیج آموزشی Rosetta Stone یک نرم افزار انگلیسی است که طی سال های گذشته به حدی طرفدار و کاربر جذب کرده است که به یک فرقه برای یادگیری زبان تبدیل شده است. این برنامه از این جهت عالی است که زبان انگلیسی را به نحوی به شما یاد می دهد که بومیان انگلیسی زبان یاد می گیرند؛ یعنی با تجربه و درگیر شدن با فرهنگ و بازی با زبان انگلیسی.

نیازی نیست زمان زیادی را صرف یادگیری گرامر کنید و بفهمید چرا انگلیسی زبان ها اینطور صحبت می کنند. به جای آن، پازل حل می کنید، تصاویر را به کلمه مورد نظر وصل می کنید و با این روش زبان انگلیسی را یاد می گیرید. این برنامه برای کسانی که می خواهند زبان انگلیسی را با فکر کردن درباره آن یاد بگیرند عالی است.

Transparent  Language

سازگار با: کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ، مک بوک، دستگاه هایی با سیستم عامل اندروید و iOS (در همه این موارد اتصال به اینترنت ضروری است)

محتویات پکیج:

  • فایل های MP3 قابل دانلود
  • گزارش پیشرفت
  • دسترسی به انجمن های یادگیری زبان

اگر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارید و می خواهید زبان انگلیسی را با روش غوطه وری و مطالعه فرهنگ یاد بگیرید، نرم افزار Transparent English می تواند گزینه خوبی باشد. نکته خوب درباره این نرم افزار این است که تمام زبان آموزان و دانشجویان زبان انگلیسی با هر سطحی که دارند می توانند با تمرین های آنلاین زبانشان را تقویت کنند. این نرم افزار خدمات آنلاین آموزشی و یک اپلیکیشن موبایل هم دارد.

یکی دیگر از ویژگی های عالی این نرم افزار، آموزش از طریق محتوا، سناریوهای دنیای واقعی و مکالمات طبیعی انگلیسی است. به جای یادگیری دیالوگ های مصنوعی و ساختگی و عبارات و اصطلاحاتی که خیلی هم رایج نیست، یاد می گیرید چطور مثل یک بومی انگلیسی صحبت کنید. از طرف دیگر، عیب نرم افزار این است که نسخه آفلاین ندارد، بنابراین همیشه باید اتصال اینترنت داشته باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

Living  Language

سازگار با: کامپیوتر و مک بوک هایی که اتصال اینترنت دارند

محتویات پکیج:

  • آموزش Live
  • دسترسی به کتاب ها و سی دی های انگلیسی (جدا به فروش می رسد)
  • فلش کارت های قابل تغییر

نرم افزار Living Language تفاوت زیادی با نرم افزارهای دیگر ندارد. در این برنامه هم دیالوگ های طبیعی و درس های متنوع انگلیسی ارائه می شود که همه آن ها بر اساس موضوعات و سناریوهای مشخص است و احتمال اینکه این موضوعات و سناریوها را در زندگی روزمره و هنگام سفر به یک کشور انگلیسی زبان تجربه کنید بسیار زیاد است.

چیزی که این نرم افزار را از سایر رقبای هم رده اش متمایز می کند، آموزش آنلاین و Live آن است که با عضویت و اشتراک در نسخه کامل، می توانید از آن استفاده کنید.

این گزینه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به صورت خصوصی با یک مدرس انگلیسی زبان تماس تصویری داشته باشید و او از اینکه به سوالات شما پاسخ بدهد و با شما مکالمه کند خوشحال خواهد شد.

در نهایت باید گفت Living Language ابزاری عالی برای یادگیری زبان به روش غوطه وری است و می توانید با یک مدرس انگلیسی زبان در ارتباط باشید. با این حال، سطح مبتدی آن طوری طراحی شده است که برای استفاده از آن باید دانش ابتدایی زبان را داشته باشید و بتوانید جملات کوتاه بسازید.

Rocket  English

سازگار با: کامپیوتر و مک بوک هایی که اتصال اینترنت دارند

محتویات پکیج:

  • دروس صوتی که به صورت هدیه ارائه می شوند
  • دسترسی به اپلیکیشن های یادگیری اندروید و iOS
  • بیست مجموعه درس اختیاری برای زبان آموزانی که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند

نرم افزار Rocket English یک برنامه جامع است که آموزش زبان انگلیسی به روش غوطه وری، تمرین های اینتراکتیو و دروسی که روی لپ تاپ، کامپیوتر، گوشی هوشمند و تبلت برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS  قابل استفاده هستند را ارائه می دهد.

مثل بعضی از نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی، Rocket English تصاویر، ویدیو و کلیپ های صوتی زیادی دارد که به آموزش زبان و تقویت تلفظ کمک می کند.

اما چیزی که این نرم افزار را به یک ابزار آموزشی جذاب تبدیل کرده است، آموزش فرهنگ در کنار گرامر، مکالمه، خواندن و تمرین های ساخت کلمه است.

Pimsleur

سازگار با: کامپیوتر، مک بوک و دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و iOS

محتویات پکیج:

  • CD-ROM نرم افزار
  • جزوات و توضیحاتی درباره هر درس
  • 48 ساعت درس صوتی

نرم افزار Pimsleur یکی از اولین برنامه های یادگیری زبان بود که آموزش با روش غوطه وری را ارائه کرد. این شرکت از دهه 60 مشغول فعالیت است و نشان دهنده این است که آن ها زمان زیادی است مشغول آموزش زبان آموزان و دانشجویان انگلیسی هستند تا بتوانند به صورت طبیعی و حرفه ای انگلیسی صحبت کنند.

یکی از مولفه هایی که باعث شده این برنامه در مقایسه با برنامه های دیگر متفاوت باشد، تنوع زیاد برنامه ها و دروس انگلیسی است. بیشتر نرم افزارهای آموزش زبان از یک برنامه درسی مشخص برای آموزش زبان آموزان استفاده می کنند، در حالیکه Pimsleur از همان برنامه استفاده می کند ولی توضیحات مناسبی برای بومیان انگلیسی زبان فراهم کرده است.

برای مثال، محتوایی که در “English for Spanish Speakers” به زبان آموزان ارائه می شود همان محتوایی است که در “English for Russian Speakers” ارائه می شود، اما در قسمت اول توضیحاتی آمده که به زبان آموزان اسپانیایی زبان کمک می کند اشتباهات رایج هنگام یادگیری زبان انگلیسی را بدانند و با آن ها مقابله کنند.

متد Pimsleur به زبان آموزان این شانس را می دهد تا به صحبت های بومیان انگلیسی زبان که درباره زندگی و فرهنگشان صحبت می کنند، گوش بدهند و به طور همزمان واژگان، شنیدن و مهارت های مکالمه را هم تمرین کنند.

NYC English

سازگار با: کامپیوتر، مک بوک و دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و iOS با اتصال به اینترنت

محتویات پکیج:

  • نرم افزار تشخیص صدا
  • تست ها و تمرین های اینتراکتیو
  • گزارش پیشرفت

نرم افزار NYC English برنده جایزه شده است چون نه تنها به زبان آموزان یاد می دهد چطور صحبت کنند، بلکه به آن ها آموزش می دهد چطور مثل یک نیویورکی حرف بزنند.

این برنامه با کامپیوتر، دستگاه های مبتنی بر اندروید و iOS کار می کند و پر از اطلاعات مفید درباره زندگی در آمریکا و شهر نیویورک است و همچنین سناریوهای اینتراکتیو دارد تا بتوانید با استفاده از آن ها مهارت های مکالمه و واژگان را تقویت کنند.

نرم افزار NYC English بیش از 900 ویدیو دارد که به شما تمام زیر و بم های زبان انگلیسی را یاد می دهد. حتی برنامه ای برای تشخیص صدا دارد که تلفظ و مهارت های مکالمه شما را تجزیه و تحلیل می کند. با این همه، احتمالا بعد از زندگی در نیویورک یکی از بهترین برنامه های یادگیری زبان انگلیسی است.

زندگی کردن و مطالعه در یک کشور انگلیسی زبان عالی است.

اما چند نفر در دنیا می توانند اراده کنند و به هر کشوری که می خواهند سفر کنند؟ پس بهترین راه، استفاده از ابزارهای مفید آموزشی و یادگیری زبان انگلیسی با روش غوطه وری است.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید