IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
زبان انگلیسی برای زبان آموزان
امتیاز کاربران: 4/5
نویسنده: محمد اشرفی
16 اردیبهشت 1400

زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان پیشرفته[راهنمای کامل]

یادگیری زبان انگلیسی یک فرایند است. بیش از یک فرآیند، در واقع یک سفر است. یادگیری زبان انگلیسی سفری به فرهنگ و دنیایی دیگر است. کسانی که سفر کرده‌اند، می‌دانند که این سفر آسان نیست.

و از آن جمله سفرهایی است که هرگز به پایان نمی‌رسد!

وقتی به سطح مطلوبی از زبان انگلیسی رسیدید، باید روی تسلط خود کار کنید. اگر هدف نهایی شما تسلط به زبان انگلیسی است، این سفر هرگز واقعاً متوقف نمی‌شود.

حتی بومی‌های انگلیسی زبان نیز در حال یادگیری کلمات، عبارات و اصطلاحات جدید هستند. چون همانطور که می‌دانیم، زبان‌ها تکامل یافته و تغییر می‌کنند

آیا شما یک زبان‌آموز سطح پیشرفته هستید؟

اگر چنین است، تبریک می‌گویم! شما قبلاً کارهای باورنکردنی زیادی انجام داده‌اید. اکنون، فقط باید از مانع نهایی عبور کنید تا به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید.

ما برای کمک به شما مطلبی آماده کرده‌ایم که در آن، تمام چیزهایی که برای مسلط شدن به زبان نیاز دارید را بیان می‌کند. اما قبل از آن، باید خود را بیازمایید.

فهرست عناوین

چگونه می‌توان فهمید که آیا یک زبان‌آموز سطح پیشرفته هستید یا نه.

چند روش مختلف وجود دارد که به کمک آن می‌توانیم سطح زبان انگلیسی خود را بسنجیم.

البته بارزترین مورد با آزمون یا امتحان است. با این حال، ما حتی می‌توانیم با اقدامات ذهنی، خود را ارزیابی کنیم.

زبان آموزان پیشرفته

بیایید به چند مثال نگاهی کنیم:

قضاوت بی‌طرفانه در تعیین سطح

آزمون‌های تعیین سطح آنلاین: انبوهی از وب‌سایت‌ها وجود دارند که آزمون‌های تعیین سطح آنلاین انگلیسی را ارائه می‌دهند. این راحت‌ترین روش برای فهمیدن این است که آیا شما یک زبان‌آموز سطح پیشرفته انگلیسی هستید یا خیر.

وقتی نمره خود را دریافت کردید، می‌توانید میانگین نمرات را بررسی کنید و ببینید که آیا در دسته‌ی زبان‌آموزان پیشرفته قرار دارید یا خیر. همچنین می‌توانید ببینید چه اشتباهی انجام داده‌اید و در چه بخشی می‌توانید پیشرفت کنید.

امتحانات و مصاحبه‌های موسسه‌های آموزش زبان: شما می‌توانید در یک آزمون معتبر زبان انگلیسی در آموزشگاه‌های محلی شرکت کنید تا سطح زبان انگلیسی خود را بسنجید.

یکی از واضح‌ترین نشانه‌هایی که ثابت می‌کند شما در سطح پیشرفته‌ای قرار دارید، دریافت نمره‌ی C1 یا C2 از آزمون کتبی است. این نمره‌بندی که بر اساس استانداردهای بین‌المللی است، نشان می‌دهد که یک زبان‌آموز تسلط بالایی به زبان انگلیسی دارد. کسی که در سطح C1 باشد، می‌تواند موارد زیر را به خوبی انجام دهد:

گفتار انگلیسی را که با سرعت بومی و با لهجه‌های مختلف صحبت می‌شود، به راحتی درک کند.

متون طولانی و پیچیده، از جمله متون انتزاعی، شعری و ادبی را بفهمد.

با گفتار روان و فعال در مکالمات شرکت کند.

انواع موضوعات پیچیده را توصیف کند.

متن واضح، مشخص و مناسبی را در موضوعات مختلف بنویسد.

اگر در این سطح قرار دارید، پس شما هم یک زبان‌آموز سطح C1 هستید.

چارچوب‌های مشابهی در کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا موجود است که سطح خاصی از توانایی‌های انگلیسی را تعیین می‌کند.

تست‌های رایگان گرامر آنلاین: گرامر ممکن است تنها یکی از ملفه‌های زبان انگلیسی باشد، اما می‌تواند شاخص خوبی برای سطح کلی شما باشد.

برای آزمایش دستور زبان انگلیسی انبوهی از کوییزهای آنلاین وجود دارد. اگر در آزمون‌های گرامر پیشرفته انگلیسی نمره بالایی کسب می‌کنید، این  علامت خوبی است که نشان می‌دهد شما یک زبان‌آموز پیشرفته هستید!

تاثیر یادگیری گرامر زبان انگلیسی

قضاوت شخصی در تعیین سطح

اگر انگلیسی را با یک آموزشگاه و طی دوره‌ای رسمی یاد نمی‌گیرید، باز هم می‌توانید سطح خود را ارزیابی کنید. شاید برای شما مفید باشد که لیست زیر را مرور کنید و ببینید کدام یک از مهارت‌ها را دارید. حتی می‌توانید در پایان به خود نمره بدهید و روی بخش‌هایی تمرکز کنید که به تلاش بیشتری نیاز دارند.

برای تعیین اینکه آیا یک زبان‌آموز پیشرفته انگلیسی هستید یا خیر، از خود سالات زیر را بپرسید:

آیا می‌توانم راجع به موضوعات پیچیده با انگلیسی‌زبانان بومی بحث کنم؟

آیا مردم مرا به عنوان یک بومی انگلیسی زبان اشتباه می‌گیرند یا به من می‌گویند که مانند بومی‌های انگلیسی زبان صحبت می‌کنم؟

آیا می‌توانم متون پیشرفته‌ی دانشگاهی را بخوانم و درک کنم؟

آیا می‌توانم متون انگلیسی یا دانشگاهی پیشرفته تولید کنم؟

آیا می‌توانم فیلم و تلویزیون بومی را بدون زیرنویس تماشا و درک کنم؟

آیا من دایره لغات گسترده‌ای دارم و آیا می‌توانم به راحتی مترادف کلمات را در نظر بگیرم؟

آیا دوستانم برای کمک به آن‌ها در زبان انگلیسی به من اعتماد می‌کنند؟

آیا من قادر هستم بدون ترجمه در ذهنم به انگلیسی فکر کنم؟

اگر به بیشتر این سوالات پاسخ مثبت داده باشید، احتمالاً یک زبان‌آموز پیشرفته هستید.

هنگامی که با انجام این کارها از سطح خود مطمئن شدید، می توانید سراغ روش‌هایی بروید که از شما یک سخنران مسلط به زبان انگلیسی بسازد.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته

ممکن است برخی بپرسند، چرا بخواهیم برای یادگیری انگلیسی در سطح پیشرفته به خود زحمت بدهیم؟

سوال خوبی است.

با داشتن سطح متوسطی از مهارت‌های مکالمه به زبان انگلیسی ممکن است این سوال را داشته باشید که مزایای آن برای رسیدن به سطح بعدی چیست. برای برخی، توانایی برقراری ارتباط تا سطحی معمولی برای اهداف کاری و شخصی کافی است.

و گرچه درست است که یک سخنران سطح متوسط هم می‌تواند به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کند، ولی  یک سخنران پیشرفته فرصت‌های ناب‌تری دارد. این موارد مربوط به تمام بخش‌های زندگی از جمله کار، مسافرت، رویدادهای اجتماعی و اهداف دانشگاهی است. جالب اینجاست که اگر صرفا در حد متوسط زبان انگلیسی بلد باشید و در شرایط تنش‌زا قرار بگیرید، ممکن است به سطح مبتدی سقوط کنید و نتوانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید. چنین شرایط تنش‌زایی، در مسافرت به خارج از کشور بسیار رایج است.

بیایید به برخی از مزایا جهت برداشتن گام بعدی برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته نگاهی کنیم.

کار و دسترسی جهانی به مشاغل

انگلیسی زبان تجارت جهانی است. این بدان معنی است که داشتن درکی خوب از زبان انگلیسی، دسترسی به گزینه‌های شغلی زیادی را در آینده فراهم می‌کند. در موقعیت شغلی فعلی خود نیز ممکن است فرصت‌های جدیدی کسب کنید.

اگر متقاضی کار در یک شرکت بزرگ یا بین‌المللی هستید، ممکن است لازم باشد برای مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی سنجیده شوید. این به سطح بالایی از واژگان و توانایی بیان روان نیاز دارد.

اگر می‌خواهید انگلیسی را برای یک هدف حرفه‌ای یاد بگیرید، باید خود را به سطح پیشرفته برسانید.

اگر می‌دانید شغل رویایی شما به مهارت انگلیسی نیاز دارد، قبل از هر چیز بر یادگیری زبان انگلیسی به صورت حرفه‌ای تمرکز کنید. شما می‌توانید به صورت آنلاین برای یادگیری زبان انگلیسی در یک صنعت یا شغل خاص جستجو کنید یا در یک دوره‌ی عمومی زبان انگلیسی برای تجارت شرکت کنید.

امتحانات زبان انگلیسی بین‌المللی

شرکت در یک آزمون انگلیسی برای بسیاری از زبان‌آموزان پیشرفته انگلیسی یک هدف اصلی است. این به این دلیل است که این آزمون‌ها فرصت‌های زیادی مانند اخذ ویزا و مهاجرت را ایجاد می‌کند.

فرصت‌های زیادی برای زندگی و کار در کشورهای انگلیسی زبان وجود دارد. با این حال، بسیاری از این فرصت‌ها نیاز به سطح انگلیسی اثبات شده دارند. آمادگی برای امتحاناتی مانند IELTS یک هدف مشترک برای کسانی است که به دنبال دسترسی جهانی به مشاغل هستند. آزمون آیلتس در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا، انگلستان و کانادا پذیرفته شده است.

برای انطباق اهداف یادگیری خود با زبان انگلیسی، باید در دوره‌ای شرکت کنید که نحوه‌ی آمادگی برای آزمون مورد نظر را آموزش می‌دهد. علاوه بر این، شما باید تعادل بین نوشتن، گوش دادن و مکالمه را پیدا کنید، زیرا این سه مهارت اصلی در بسیاری از آزمون‌های پیشرفته‌ی انگلیسی است.

زبان انگلیسی زبان آموزان پیشرفته راهنمای کامل

اهداف آکادمیک

کارهای آکادمیک مانند مقاله نوشتن و سخنرانی‌ کردن به سطح پیشرفته انگلیسی نیاز دارند. اگر شما به دنبال تحصیلات عالی هستید، باید انگلیسی را در سطح پیشرفته یاد بگیرید.

اگر می‌خواهید روی انگلیسی آکادمیک تمرکز کنید، باید با نوشتن شروع کنید. این به شما بنیادی می‌دهد که می‌توانید در آن رشد کنید. همانطور که پیشرفت می‌کنید، می‌توانید ساختارهای پیشرفته‌تر گرامر و واژگان پیچیده‌تری را به نوشتار خود اضافه کنید.

زبان انگلیسی برای آینده و تکنولوژی

یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته شما را برای آینده آماده می‌کند. این بدان دلیل است که بسیاری از زمینه‌ها از جمله تجارت، فناوری و تحقیقات، تحت سلطه‌ی زبان انگلیسی است.

یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته به شما پایه‌ی خوبی در واژگان سخت انگلیسی می‌دهد، بدین معنی که شما قادر خواهید بود مسائل و موضوعات پیچیده و فعلی را درک کنید.

برای دستیابی به این هدف، می‌توانید با خواندن اخبار به زبان انگلیسی، دنبال کردن وبلاگ‌های فناوری و مشاهده‌ی سخنرانی‌هایی درباره موضوعات مورد علاقه خود شروع کنید.

چگونه با منابع بومی، زبان انگلیسی یاد بگیریم

استفاده از منابع بومی یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به سطح پیشرفته‌‌ای از زبان انگلیسی است. این به این دلیل است که شما از منابعی استفاده می‌کنید که افراد بومی، به طور روزمره در زندگی خود استفاده می‌کنند.

اگر زبان‌آموزپیشرفته انگلیسی هستید، باید از منابع بومی بیشترین بهره را ببرید. آن‌ها یک روش عالی برای تمرین گوش دادن، تلفظ، واژگان و لهجه در شما هستند.

شاید بهترین قسمت یادگیری با منابع بومی این باشد که به راحتی می‌توانند در زندگی روزمره شما به کار گرفته شوند. با ایجاد برخی تغییرات کوچک در برنامه‌ی روزمره، می‌توانید ورود و یادگیری انگلیسی را با سهولت افزایش دهید.

در حقیقت، اگر به روال روزانه نگاه کنیم، می‌توانیم تمام منابع مختلفی را که می‌توانید برای استفاده‌ی کامل خود به کار ببرید، مشاهده کنید. می‌توانید از کم شروع کنید و سپس به آرامی تمرینات خود را زیادتر کنید؛ تا زمانی که انگلیسی بخشی از برنامه‌ی روزانه شما شود.

بیایید به برخی منابع خاص نگاهی کنیم و اینکه چگونه ممکن است آن‌ها را به بهترین وجه در روال مطالعه‌ی خود پیاده کنیم.

صبح روزهای هفته: اخبار را به زبان انگلیسی تماشا کنید

اگر صبح‌ها به چک کردن اخبار علاقه دارید، پس آن را به زبان انگلیسی دنبال کنید.

به سادگی با تعویض زبان و بررسی منابع خبری مرتبط انگلیسی، می‌توانید هم از آنچه در دنیا اتفاق میفتد مطلع شوید و هم درک مطلب انگلیسی را تمرین کنید.

می‌توانید به سرعت اخبار را مرور کنید، یا اگر وقت بیشتری دارید، می‌توانید خوانش عمیق‌تری انجام دهید. این به معنای یادداشت‌برداری، هایلایت‌کردن زمینه‌های خاص مورد علاقه و پیدا کردن معنی واژگانی است که نمی‌دانید. سپس می‌توانید درباره‌ی آنچه در طول روز خوانده‌اید بحث کنید و سعی کنید آن را به بهترین شکل ممکن خلاصه کنید.

یادگیری زبان انگلیسی

در رفت و آمد: به پادکست‌ها و سخنرانی‌های انگلیسی گوش دهید

کلمه “رفت و آمد” به زمانی گفته می‌شود که شما از خانه به محل کار خود می‌روید. رفت و آمد صبح و بعد از ظهر زمان بسیار خوبی برای یادگیری هرچه بیشتر زبان انگلیسی است.

هنگام تمرین زبان انگلیسی می‌توانید پادکست‌های بومی‌های انگلیسی‌زبان را بارگیری کرده و با موضوعات جدید و مهیج آشنا شوید. پادکست‌ها ابزاری عالی هستند. زیرا آرامش بیشتری نسبت به سایر منابع رسانه‌ای دارند. این بدان معنی است که مکالمات موجود در پادکست‌ها می‌توانند موضوعات مختلف و سطح تشریفات مختلف را پوشش دهند. پادکست‌های زیادی وجود دارد و سایت‌های زیادی نیز وجود دارند که پادکست‌ها را بر اساس موضوع دسته‌بندی و به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند. شما به راحتی می‌توانید یکی از موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کنید!

اگر قبل از شروع جلسه روز کاری یا ورزش به دنبال انگیزه‌ی صبحگاهی هستید، می‌توانید به برخی سخنرانی‌های الهام بخش و به یاد ماندنی انگلیسی گوش دهید. سخنرانی های انگلیسی منابع کوتاه، قدرتمند و غنی از واژگان در زبان انگلیسی هستند.

سخنرانی‌ها ابزاری خارق‌العاده برای استفاده جهت یادگیری زبان انگلیسی هستند. زیرا هم به شما فرهنگ انگلیسی را می‌آموزند، هم شما را به بهترین شکل با لهجه و تلفظ آشنا می‌سازند. آن‌ها همچنین در مهارت‌های دیگر مانند سخنرانی در جمع، اعتماد به نفس و اینتونیشن که همان لحن انگلیسی است، به شما کمک می‌کنند.

اگر کاملاً عاشق یک سخنرانی شده‌اید، حتی می‌توانید متن اسکریپت آن را پیدا کنید و خودتان آن متن را جلوی آینه تمرین کنید.

اوقات فراغت بعدازظهری: ویدیوهای خنده‌دار انگلیسی ببینید

اوقات فراغت (Downtime) زمانی است که شما برای استراحت می‌گذرانید. زمانی است که کار نمی‌کنید و گاهی اوقات “وقت آزاد” نیز نامیده می‌شود. اما آیا می‌دانید که با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید اوقات فراغت جذابی داشته باشید و مثمر ثمر باشید؟

مجدداً می‌توان با ایجاد تغییرات جزئی در عادت‌های روزمره به این مهم دست یافت. به عنوان مثال، اگر دوست دارید فیلم‌های YouTube را ببینید، می‌توانید کانال‌های استندآپ کمدین‌های خاصی را دنبال کنید که هم شما را بخنداند هم به شما در مطالعه انگلیسی کمک کند.

با توجه به جذابیت بسیاری از فیلم‌های YouTube، هنگام تمرین انگلیسی سرگرم خواهید شد. کانالی را که به آن علاقه دارید پیدا کنید و سپس با مطالب به روز شوید. برای اینکه یک قدم جلوتر بروید، حتی می‌توانید نظر دهید و با سایر بینندگان ارتباط برقرار کنید.

اگر بیشتر اهل تلویزیون هستید، می‌توانید اعتیاد‌آورترین برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی زبان را کاوش کنید. تماشای مجموعه‌های تلویزیونی با مضامین مختلف راهی عالی برای کشف واژگان جدید و مهیج است.

تماشای ویدیوها را ابتدا با تماشای زیرنویس شروع کنید و وقتی احساس راحتی کردید آن‌ها را بردارید. هنگام تماشای آن، واژگان جدید را یادداشت کنید و سعی کنید تفاوت‌های لهجه در شخصیت‌ها را در نظر بگیرید.

شب‌ها با محتوای انگیزشی به زبان انگلیسی

این ایده‌ی فوق‌العاده‌ای است که شب را با یک یادداشت انگیزشی به پایان برسانید. شما می‌توانید این کار را با ثبت روزانه‌ی تجربیات خود یا یادداشت‌برداری درباره‌ی موفقیت‌های روزانه‌ی خود انجام دهید.

یک راه عالی دیگر، گوش دادن به صحبت‌های جذاب و الهام بخش حرفه‌ای‌ها در سراسر جهان به زبان انگلیسی است. مطمئناً قادر به یافتن یک سخنرانی هستید که به آن علاقه دارید. این سخنرانی‌ها یک روش عالی برای تمرین هستند، زیرا آن‌ها علاوه بر آموزش زبان انگلیسی می‌توانند نکات جالبی درباره‌ی رشد شخصی، درمان افسردگی و ناامیدی، شیوه‌ی سخنرانی عمومی و … ارائه دهند.

یک فعالیت خارق‌العاده در یادگیری انگلیسی برای شب‌ها، خواندن است! خواندن به زبان انگلیسی یک روش مفید برای افزایش آرامش است و در عین حال شما را با لغات و دستور زبان جدید قرار می‌دهد.

شما می‌توانید برخی از وب‌سایت‌های بسیار خوب انگلیسی را برای مطالعه انتخاب کنید. حتی می‌توانید یک رمان کلاسیک انتخاب کنید یا چند داستان کوتاه سرگرم کننده پیدا کنید. البته به یاد داشته باشید که این سایت‌ها حتما توسط بومی‌های انگلیسی ‌زبان دایر شده باشند.

آخر هفته‌ها: با یک جدول کلمات متقاطع انگلیسی، اوقات خود را سپری کنید

لازم نیست آخر هفته یادگیری زبان انگلیسی خود را موقتاً متوقف کنید! چرا یک قهوه نخورید و یک جدول کلمات متقاطع به زبان انگلیسی انجام ندهید؟ راه جالبی برای سرگرمی است.

جدول کلمات متقاطع چالش‌برانگیز ابزاری عالی برای کمک به رشد مهارت‌های املایی در زبان انگلیسی است. جدول متقاطع همچنین یک تمرین عالی برای پر کردن وقت است.

علاوه بر این، آن‌ها ابزاری عالی برای تمرین مهارت‌های استدلال به زبان انگلیسی هستند. اگر پیدا کردن نسخه‌ی انگلیسی برایتان سخت است، می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین نیز پیدا کنید. حتی می‌توانید دوستان خود را برای یادگیری زبان انگلیسی، با همین جدول‌ها به چالش بکشید!

راهنمای یادگیری زبان انگلیسی قدم به قدم تا موفقیت

چگونه در هر لحظه‌ای از روز زبان انگلیسی تمرین کنیم؟

این مثال‌ها نشان می‌دهد که شما می‌توانید منابع پیشرفته انگلیسی را در برنامه‌ی مطالعات انگلیسی خود پیاده کنید.

همه‌ی ما برنامه‌های مختلف و علایق مختلفی داریم، بنابراین مهم است که چیزی که برای شما مناسب است را پیدا کنید.

با این گفته، منابعی وجود دارد که می‌تواند در هر زمان از روز برای سرگرمی و یادگیری استفاده شود.

چگونه واژگان خود را به عنوان یک زبان‌آموز پیشرفته انگلیسی بهبود بخشیم؟

تسلط به دایره لغات انگلیسی گسترده، یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در سطح پیشرفته است.

دایره لغات گسترده به شما کمک می‌کند تا در گفتار خود دقیق باشید. این حتی یک روش عالی برای سالم و قوی نگه داشتن مغز است.

تصور کنید در یک مصاحبه‌ی شغلی هستید و می‌توانید خود را با کلمات قوی و قدرتمند، انگیزه یا اشتیاق توصیف کنید. این کار تأثیر بهتری نسبت به استفاده از کلمات ساده به جای می‌گذارد.

به عنوان یک سخنران پیشرفته و مسلط به دایره لغات گسترده، شما می‌توانید احساسات، انگیزه‌ها و خواسته‌های دقیق خود را مشخص کنید. حتی بهتر، اگر بتوانید از عبارات و اصطلاحات بومی برای توصیف احساسات خود استفاده کنید، تأثیر ماندگارتری روی مردم ایجاد خواهید کرد.

در حقیقت، حتی برخی از کلمات منحصر به فرد انگلیسی وجود دارند که باعث می‌شوند شما مانند یک نابغه به نظر برسید. این نوع واژگان باعث می‌شود که حتی یک بومی انگلیسی زبان عقب برود و فکر کند که وای، این شخص حسابی آکادمیک است!

بنابراین ، چگونه می‌توانیم به این سطح برسیم؟ چگونه این زبان را در ذهن خود سیمان کنیم؟

بسیار خوب، بیایید به استراتژی‌های زیر نگاهی کنیم.

زبان آموزان -پیشرفته

یک روتین مطالعات عمیق و گسترده را ایجاد کنید.

یک موضوع اصلی یا یک کلمه را در نظر بگیرید و سپس به روش‌های مختلف در مورد آن فکر کنید.

به عنوان مثال، اگر با کلمه‌ی develop  شروع کنیم، می‌توانیم لیستی از چند روش پیشرفته انگلیسی برای گفتن این کلمه را تهیه و تمرین کنیم. این لیست شامل مترادف‌ها، اصطلاحات، ضرب‌المثل‌ها و گفته‌ها می‌شود. سپس برای هر کلمه یا مفهومی می‌توانید از همین رویکرد استفاده کنید.

یک مثال دیگر: با مفهوم انگلیسی «luck»  شروع کنید. شما می‌توانید به تاریخ، خرافات، عبارات، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌هایی نگاه کنید که همه مربوط به کلمه‌ی «luck» هستند.

تمام این «مطالعات عمیق» به حفظ یک کلمه و مترادف‌ها و شرایط آن در ذهن ما کمک می‌کند و  لغات را به شیوه‌ای طبیعی و ماندگار یادمان می‌دهد.

تکنیک‌های حفظی را پیدا کنید که برای شما مفید باشند

تکنیک‌های حفظی یکی از موثرترین روش‌ها برای یادگیری کلمات سخت انگلیسی است.

برای کمک به یادگیری و به خاطر سپردن واژگان پیچیده انگلیسی می‌توانید از استراتژی‌های تجسم یا دستگاه‌های حافظه استفاده کنید.

این روش بخصوص در صورت داشتن امتحان یا پروژه بسیار مهم است و شما باید در مدت زمان کوتاهی مقدار مشخصی از واژگان را یاد بگیرید.

مواجهه با لغات انگلیسی را افزایش دهید

هرچه زمان بیشتری را برای خواندن و گوش دادن به زبان انگلیسی صرف کنید، لغات بیشتری خواهید آموخت.

به عنوان مثال موسیقی را در نظر بگیرید. نمونه‌های زیادی از واژگان پیشرفته‌ی انگلیسی در آهنگ‌های معروف انگلیسی وجود دارد. با بهره‌گیری از متن، تکرار و حفظ آن می‌توانید از موسیقی برای تقویت واژگان استفاده کنید. با ورود موسیقی انگلیسی به برنامه‌ی روزانه، توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی مثل زبان مادری را افزایش می‌دهید.

فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌ها و اخبار از دیگر روش‌های عالی برای افزایش مواجهه با واژگان انگلیسی هستند.

از دایره‌ی امن خود خارج شوید

اگر تک تک واژه‌های مطالب انگلیسی را می‌فهمید، وقت آن است که مطالب جدید پیدا کنید.

روش‌های زیادی برای خارج شدن از دایره‌ی امن وجود دارد. شما می‌توانید نوع دیگری از انگلیسی مانند انگلیسی تجاری یا فنی را مطالعه کنید. حتی می‌توانید با بومیان سراسر دنیا صحبت کنید.

یک نکته جالب این است که به دوست بومی‌زبان خود اطلاع دهید که در حال یادگیری واژگان پیشرفته هستید. پس وقتی با هم صحبت می‌کنید، آن‌ها می‌توانند آگاهانه سعی کنند از واژگان پیشرفته‌تری استفاده کنند.

چگونه دستور زبان انگلیسی خود را به عنوان یک زبان‌آموز پیشرفته بهبود دهیم؟

شما باید یادگیری ساختارهای دستوری انگلیسی دشوارتر را نیز شروع کنید.

اگرچه حمله به ساختارهای دستوری اولیه انگلیسی تا حدودی ساده است، اما دیگران نیاز به مطالعه و تمرکز دارند.

معمولاً بسیاری از ساختارهای دستوری پیشرفته در زبان انگلیسی روزمره استفاده نمی‌شوند. آن‌ها اغلب برای ارائه‌ی نوعی اثر در رابطه با صحبت کردن یا نوشتن استفاده می‌شوند. همچنین ممکن است دریابید که برخی از ساختارهای پیشرفته دستور زبان در گفتار محبوبیت بیشتری دارند در حالی که برخی دیگر در نوشتن رایج هستند.

اگر زبان‌آموز پیشرفته‌ای هستید که به دنبال چالش می‌گردید، سعی کنید با این ساختارهای دستوری پیشرفته انگلیسی مقابله کنید:

جابه‌جایی اسم و فعل

جابه‌جایی زمانی است که ترتیب کلمات یک جمله‌ی خاص را تغییر می‌دهیم. هنگامی که یک فعل و اسم وارون می‌شود، احساس خاصی به جمله اضافه می‌شود. این حالت، عموما رسمی و ادبی به نظر می‌رسد.

جمله‌ی اصلی:

I have never eaten such delicious mushrooms.

جمله‌ی وارونه:

Never have I eaten such delicious mushrooms.

این سبک کاملا رسمی در نظر گرفته می‌شود و قطعاً متناسب با نوشتن آکادمیک یا بسیار رسمی است. همچنین ممکن است این یک روش خوب برای سخنرانی باشد.

اگر با این نوع جمله‌ها راحت باشید، پس خیلی هم بد نیستند. بسیاری از سایت‌های تمرین گرامر وجود دارند که می‌توانند به شما در توسعه و یادگیری این ساختارهای پیشرفته کمک کنند.

وجه مرکب

وجه مرکب اساساً اشکال خاص‌تری از وجه‌های ساده هستند.

وجه‌های مرکب به شما امکان می‌دهند تا جزئیات بیشتری را درباره‌ی زمان وقوع یک عمل بیان کنید.

به عنوان مثال، اگر بگویید «I have painted the walls» مشخص است که شما در مورد عملی در گذشته صحبت می‌کنید. اما وجه‌های مرکب به شما امکان می‌دهد تا جزئیات بیشتری را بیان کنید:

have painted the walls.

have been painting the walls.

اگر می‌خواهید در گفتار خود دقیق باشید، یادگیری وجه‌های پیچیده مهم است.

یادگیری کلمات و واژگان انگلیسی

نقل قول غیر مستقیم

نقل قول غیر مستقیم اساساً به وضعیتی اشاره دارد که شما بخشی از سخنرانی را که شخص دیگری گفته است بیان می‌کنید.

به عنوان مثال، ممکن است بعد از ظهر به دوست خود بگویید که مادر او، صبح به شما چه گفته است.

دلیل اینکه جمله‌ی نقلی غیر مستقیم دشوار است، این است که شما باید در مورد زمان‌هایی که استفاده می‌کنید فکر کنید. همچنین ممکن است گیج کننده باشد. زیرا گاهی برای ایجاد معنا باید قیدها را تغییر دهید.

جملات تاکیدی (ساختار cleft)

جملات تاکیدی جملاتی هستند که برای تأکید ویژه بر مولفه‌ای از جمله و در دو جمله‌واره به کار می‌روند.

باز هم، این یک ساختار دستوری پیشرفته است که اغلب کاملاً رسمی به نظر می‌رسد. جملات تاکیدی بیشتر در انگلیسی گفتاری رایج است. آن‌ها اغلب می‌توانند بیش از حد توصیفی به نظر برسند. مثال زیر را برای لمس بیشتر موضوع در نظر بگیرید:

When did you arrive?

Response 1: Yesterday.
Response 2 (cleft sentence): It was yesterday that I arrived.

همانطور که می‌بینید، تأکید بر این واقعیت است که دیروز، روز ورود بود. مشابه وارونگی، این ساختار کیفیت بیشتری به حکم و مفهوم جمله می‌بخشد.

نوشتن ابزار و ترفندها برای زبان‌آموزان پیشرفته

به عنوان یک زبان‌آموز پیشرفته انگلیسی، نوشتن باید یکی از تمرینات اصلی شما باشد. این به این دلیل است که فرصت‌های بسیار خوبی را در آینده برای شما ایجاد می‌کند. همچنین، به عنوان یک زبان‌آموز پیشرفته، انتظار می‌رود که شما بتوانید با مهارت بالایی به زبان انگلیسی‌، پاراگراف یا یک مطلب چند پاراگرافی بنویسید.

گاهی اواقت، نوشتن از مولفه‌های یادگیری زبان انگلیسی نادیده گرفته می‌شود. وقت آن رسیده است که به چند روش عالی برای توسعه‌ی مهارت‌های پیشرفته در تمرین نوشتن انگلیسی نگاهی کنیم.

زبان آمـــــوزان پیشرفته در زبان انگلیسی

مطالعه و تمرین اصول نوشتاری

هرگز فکر بدی نیست که به اصول اولیه برگردید.

قبل از اینکه بخواهید رویاپردازی کنید، مطمئن شوید که به مفاهیم اساسی مانند هجی کردن تسلط دارید.

هجی کردن انگلیسی بسیار دشوار است. اما به یاد داشته باشید که مطالعه‌ی برای املای لغات، به مهارت خواندن و نوشتن نیز کمک می‌کند.

اگر برای نوشتن، از نوعی ویراستیار املایی استفاده می‌کنید، ابتدا سعی کنید واژگان دشوار را هجی کنید. اگر نادرست است، قبل از بررسی با برنامه یا فرهنگ لغت خود دوباره امتحان کنید.

پس از اطمینان از درست بودن هجی خود، می‌توانید به اصول دیگری مانند ساختار، لحن، صدا و سطح رسمیت کلمات بروید. این به شما این امکان را می‌دهد که مانند یک انگلیسی بومی‌زبان، بنویسید.

برای سرگرم شدن بنویسید

راه خوب دیگری که برای بهبود مهارت نوشتن وجود دارد، نوشتن برای سرگرمی است. مهم است که با اشکال مختلف نوشتن بازی کنید. با برخی از ترفندهای توصیفی، شما می‌توانید واژگان پیشرفته‌تری را کشف کرده و اشکال مختلف نوشتن را یاد بگیرید.

یکی از بهترین راه‌های تمرین، خلاقانه نوشتن است. شما می‌توانید داستان، شعر یا هر نوع مطلب خلاقانه‌ای را بنویسید.

با آزادنویسی شروع کنید. این بدان معنی است که شما فقط هرچه به ذهنتان خطور می‌کند را می‌نویسید. بعد از این، می‌توانید برای هجی، دستور زبان و سبک تمرینات خود را افزایش دهید.

نوشتن آکادمیک و رسمی را تمرین کنید

در انتهای دیگر طیف، ما مقاله‌های علمی را نیز داریم. گزارش‌ها، ایمیل‌ها، مقاله‌ها و ارائه‌ها در این گروه گنجانده شده‌اند. اگر شما یک زبان‌آموز سطح پیشرفته هستید، این احتمال وجود دارد که قبلا با چالش نوشتار دانشگاهی و اکادمیک به انگلیسی روبرو شده باشید.

برخی از نکات کاربردی برای نوشتار آکادمیک، شامل یادگیری ساختارهای دستوری، دوری از انقباضات و ارتقا واژگان اساسی می‌شود.

همچنین منابع بسیار خوبی بصورت آنلاین وجود دارند که برای کمک به مهارت‌های نوشتاری دانشگاهی طراحی شده‌اند. حتی اگر در یک دوره‌ی آکادمیک یا کلاس‌های تخصصی و دانشگاهی شرکت نکنید، باز هم این منابع می‌توانند مفید باشند.

ویرایش مقاله خود را انجام دهید

بسیاری از نویسندگان بزرگ به شما می‌گویند که مهم‌ترین مرحله در نوشتن خوب، روند ویرایش است.

هنگامی که به سطح پیشرفته در نوشتن رسیدید، توصیه می‌شود نوشته‌ی خود را ویرایش کنید. برای این کار ابتدا به عقب قدم بردارید. سپس با چشمانی تازه به متن نزدیک شوید و کار خود را از نظر هجی، دستور زبان و ساختار ارزیابی کنید.

اگر مقاله است، از خود بپرسید که آیا مقدمه‌ی واضحی وجود دارد که ایده‌ی اصلی شما را معرفی کند؟

پس از بررسی ساختار، می‌توانید زبان را ویرایش کنید. آیا زبانی که استفاده کرده‌اید، قدرتمند، مستقیم و واضح است؟ اگر نه، واژه‌ی مناسبی در نظر بگیرید و تغییرات را ایجاد کنید.

به دنبال بازخورد و اصلاحات باشید

پس از فرآیند ویرایش، توصیه می‌شود که نوشته‌های خود را توسط شخص دیگری بررسی کنید. این کار توسط یک شریک بومی زبان، معلم انگلیسی شما یا یک سرویس آنلاین انجام می‌شود.

این یک روش کلیدی برای بهبود نوشتن است. سپس اصلاحات و بازخورد را می‌توان در کارهای بعدی پیاده کرد. برای هر نوشته، می‌توانید این کار را انجام دهید. گاهی اوقات، این عمل به عنوان حلقه بازخورد شناخته می‌شود و اگر می‌خواهید سطح نوشتن خود را به طور جدی بهبود ببخشید، مرحله‌ی مهمی است.

زبان انگلیسی زبان آموزان

چگونه به تلفظ لغات انگلیسی تسلط کامل داشته باشیم

تسلط به زبان انگلیسی به معنای درک شدن است! حفظ لغات زیاد، بالا بودن دانش دستوری و مهارت انگلیسی تنها در صورتی مفید خواهد بود که در یک مکالمه، درک شوید.

بسیاری از زبان‌آموزان از لهجه‌ی خود در زبان‌های دوم شرم دارند. اما لازم نیست اینگونه باشد! هرچه بیشتر تمرین کنید، بر ترس خود از خجالت غلبه کرده و به آرامی اعتماد به نفس خود را تقویت می‌کنید. به یاد داشته باشید که لهجه، اصلا اهمیتی ندارد و این تلفظ صحیح لغات است که اهمیت زیادی دارد.

به همین دلیل، ما قصد داریم چند نکته‌ی مهم را برای کمک به شما در توسعه‌ی لهجه انگلیسی و تلفظ کلمات بررسی کنیم.

یک لهجه را برای یادگیری انتخاب کنید

ممکن است کمی خنده‌دار به نظر برسد، اما برای از دست دادن لهجه باید لهجه بدست آورید. اگر لهجه‌ی انگلیسی بریتانیایی را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید آن را تقلید کنید، گوش دادن به محتوای بومی با این لهجه مهم است.

سپس می‌توانید برای به کمال رساندن این مهارت، عبارات، کلمات و جمله‌هایی را که می‌شنوید تکرار کنید. همچنین می‌توانید صدای خود را ضبط کنید و با سخنرانان دیگری که این لهجه را دارند صحبت کنید.

اینها برخی از روش‌های اصلی یادگیری چگونگی مکالمه انگلیسی بدون لهجه‌ی زبان مادری زبان‌آموزها است.

صوت انگلیسی و استرس کلمه را تمرین کنید

استرس نداشته باش!

در ادامه‌ی مطلب قبلی، زبان‌آموزان پیشرفته انگلیسی باید توجه ویژه‌ای به لحن و صوت کلمات داشته باشند. این تأکید بر کلمات، عبارات یا اجزای خاص جمله است.

یکی از راه‌های کلیدی برای بهبود لحن انگلیسی گوش دادن به محتوای انگلیسی زبان است. شما همچنین می‌توانید با تاکید بر کلمات مختلف تمرین کنید.

جمله‌ی زیر را در نظر بگیرید:

 Are you going to school tomorrow?

اکنون، چند بار جمله را بخوانید و روی کلمات متفاوتی تأکید کنید. توجه کنید که چگونه احساس و معانی کمی تغییر می‌کنند.

Are you going to school tomorrow?

Are you going to school tomorrow?

Are you going to school tomorrow?

تمرین لحن بسیار مهم است، به ویژه اینکه بدانید چه موقع از آن استفاده کنید و چگونه آن را تغییر دهید.

به یاد داشته باشید که یک شکل طبیعی‌تر از تمرین و یادگیری لحن نیز وجود دارد که به عنوان استرس کلمه شناخته می‌شود. این را می‌توان ریتم انگلیسی زبان دانست. اگر بر اجزای مناسب کلمات تأکید نکنید‌، ممکن است کسل کننده و بی‌روح به نظر برسید. گاهی اوقات، می‌توان آن‌ها را با یک کلمه‌ی کاملا متفاوت اشتباه گرفت!

برای ارتقاء ارتباط شفاف، شما باید قوانین استرس در زبان انگلیسی را مطالعه کنید. برای این کار می‌توانید فیلم‌های آموزشی را بصورت آنلاین تماشا کرده و در فرهنگ لغت جستجو کنید تا ببینید چگونه روی حروف خاص در کلمه استرس بگذارید.

علاوه بر استرس کلمه، همچنین خواهید فهمید که مواردی وجود دارد که تأکید بر هجای خاص نیز برای معنا و مفهوم جمله‌ی شما مهم است. به همین دلیل، یادگیری ریتم زبان انگلیسی، باید به عنوان یک هدف اصلی برای تسلط به تلفظ در نظر گرفته شود.

اگر هنوز با تلفظ صحیح کلمات دست و پنجه نرم می‌کنید، یکی از بهترین مراحل تأکید بیش از حد در تلفظ شما است. ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد اما واقعاً کمک می‌کند!

زبان انگلیسی زبان آمــــوزان

طالعه‌ی خوشه‌های هم‌خوان (Consonant Clusters)

خوشه‌های صامت یا هم‌خوان، گروهی از صامت‌ها هستند که توسط هیچ مصوتی شکسته نمی‌شوند. خوشه‌های صامت بخشی اساسی از بسیاری از کلمات انگلیسی هستند.

با این حال، خوشه‌های صامت پیشرفته یا دشوارتری وجود دارد که می‌توانند برای زبان‌آموزان انگلیسی مشکل‌ساز شوند. یکی از دلایل اصلی دشواری خوشه‌های همخوان این است که ممکن است صدایی در زبان‌های دیگر وجود نداشته باشد. به همین دلیل یادگیری خوشه‌های هم‌آوا و هم‌خوان انگلیسی با محتوای بومی بسیار مهم است.

به عنوان مثال، خوشه همخوان‌ « shr» در کلماتی چون «shrung» یا «shrimp»، می‌تواند برای یک زبان‌آموز متوسط دشوار باشد، اما برای یک زبان‌آموز پیشرفته ساده است.

یادگیری خوشه‌های همخوان به زبان انگلیسی مطمئناً راهی عالی برای بهبود تلفظ و صوت شما خواهد بود. شما با یادگیری این خوشه‌ها بیش از قبل می‌توانید شبیه بومی‌های انگلیسی زبان صحبت کنید.

چگونه مثل یک بومی انگلیسی‌زبان با دیگران ارتباط برقرار کنیم

اگرچه به نظر آسان می‌رسد، اما مطالعه‌ برای برقراری یک مکالمه‌ی روان اغلب دشوار است. با این که بسیاری از افراد به کتاب، منابع آنلاین و مواد مطالعه دسترسی دارند، یافتن فرصتی برای تمرین صحبت‌کردن، هنوز هم می‌تواند یک چالش باشد.

قبل از تمرکز بر روی مولفه‌های خاص انگلیسی پیشرفته مانند انگلیسی تجاری یا انگلیسی حقوقی، باید بر ایجاد یک مکالمه‌ی روان و پایه تمرکز کنید.

درک مطلب و مکالمه را همزمان تمرین کنید

گفتگو و برقراری ارتباط متقابل است.

شما باید در یک سطح مشابه درک و صحبت کنید. در غیر این صورت، ممکن است وضعیتی را ایجاد کنید که ما آن را مکالمه‌ی یک طرفه می‌نامیم. این جایی است که یک نفر فقط حرف می‌زند و دیگری صرفا نقش شنونده را بازی می‌کند.

اساساً باید هدف شما این باشد که بتوانید هر چیزی را به زبان انگلیسی بگویید و درک کنید.

اتصال مغز و دهان ایجاد کنید

منظور از اتصال “مغز و دهان” چیست؟

منظور این است که یکی از بهترین راه‌ها برای ارتقا مهارت‌های ارتباطی، تفکر به زبان انگلیسی است.

باید بین آنچه در مغز شما می‌گذرد و آنچه از دهان شما بیرون می‌آید یک خط مستقیم وجود داشته باشد.

به جای ترجمه در ذهن خود، روی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی تمرکز کنید. این کار مغز شما را تربیت می‌کند و همچنین به شما کمک می‌کند تا روان‌تر و مسلط‌تر به نظر برسید.

محتوای انگلیسی بومی را خوانده و تقلید کنید

هنگام یادگیری زبان جدید، یادگیری واژگان و دستور زبان مهم است. اما یادگیری ریتم و صدای زبان نیز مهم است. لحن و سایر مولفه‌ها همه به جریان انگلیسی زبان ما کمک می‌کنند.

شما باید به صورت حضوری یا آنلاین، در بستری قرار بگیرید که کاملا بومی و نیتیو است. این به مغز شما کمک می‌کند تا جریان انگلیسی را یاد بگیرد. گوش دادن منفعل به زبان انگلیسی یک روش عالی برای این کار است، حتی اگر تک تک کلمات را درک نکنید.

یادگیری کلماتی مانند «um» و «ah»  می‌تواند یک روش عالی برای تقلید از محتوای بومی باشد. اگر واژه‌های پرکننده را به انگلیسی می‌دانید، قادر خواهید بود که تسلط کامل به انگلیسی را ارائه دهید. اگرچه این زبان از نظر توضیح یا صحت به گفتار شما کمک نمی‌کند، اما به شما کمک می‌کند روان و مثل بومی‌ها صحبت کنید.

صحبت‌کردن را تا آنجا که ممکن است تمرین کنید

البته، بهترین راه مطلق برای بهبود مهارت‌های ارتباطی، برقراری ارتباط است.

دنبال یک پارتنر یا دوست باشید، در یک موسسه‌ی آموزش زبان انگلیسی ثبت نام کنید و از همان‌جا شریک خود را بیابید.

ناگفته نماند که به محض رفتن به آموزشگاه زبان انگلیسی، باید به همان زبان نیز حرف بزنید! هر زمان فرصتی برای صحبت به زبان انگلیسی دارید، باید از آن استفاده کنید.

برای تقویت ارتباطات بین‌المللی سفر کنید

به لطف تکنولوژی، در این لحظه لازم نیست که به هواپیمای لندن یا ملبورن بپرید تا تجربه‌ای همه جانبه را به دست بیاورید.

همه‌ی دنیا روی اینترنت آپلود شده است. شما می‌توانید با زبان انگلیسی خاص یک منطقه، به راحتی تمرین کنید.

شما می‌توانید فرهنگ‌ها، اصطلاحات عامیانه‌ی مختلف و شیوه‌های زندگی را از سراسر جهان انگلیسی زبان کشف کنید. از همه بهتر، شما می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنید و زمانی توانایی‌های گفتاری خود را تصحیح کنید.

بیایید برخی از مناطق اصلی را که می‌توانید روی آن‌ها کاوش کنید را تجزیه و تحلیل کنیم:

لهجه‌ی بریتانیایی

برای بسیاری، هدف از یادگیری زبان انگلیسی صحبت با لهجه‌ی بریتانیایی است. این را بعضی اوقات صحبت با لهجه‌ی سلطنتی یا لهجه‌ی ملکه‌ی انگلستان می‌نامند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که لهجه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

علاوه بر این، یک جهان کامل از اصطلاحات عامیانه و انگلیسی وجود دارد که به شما کمک می‌کند مانند یک بریتانیایی بومی به نظر برسید. برای زبان‌آموزان پیشرفته که به دنبال بالا بردن سطح انگلیسی خود هستند، یادگیری عبارات فرهنگی، زبان عامیانه و اصطلاحات، ساختاری عالی برای تمرین هستند.

اگر هنوز در مورد لهجه و رویکرد یادگیری انگلیسی خود در حال تصمیم هستید، شاید شروع خوبی برای بررسی تفاوت بین انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی باشد.

لهجه‌ی آمریکایی

توجه به این نکته مهم است که انگلیسی بریتانیایی برخی از قوانین گرامری منحصر به فرد را دارد که با قوانین انگلیسی آمریکایی متفاوت است. همچنین، اگر شما انتخاب کنید، می‌توانید لهجه‌ی انگلیسی آمریکایی نیز یاد بگیرید. این لهجه به مراتب از لهجه‌ی بریتانیایی بهتر است.

برای اینکه یک گام جلوتر بروید، حتی می‌توانید لهجه‌های مختلف منطقه‌ای را در خود ایالات متحده کشف کنید. به عنوان مثال، اگر یاد بگیرید انگلیسی را مثل ساکنین جنوب ایالات متحده صحبت کنید، واقعاً دوستان آمریکایی خود را تحت تأثیر قرار خواهید داد.

لهجه‌ی آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی سبک بسیار منحصر به فردی از انگلیسی دارد که تحت تأثیر بسیاری از زبان‌های دیگر موجود در منطقه قرار گرفته است.

اگر می‌خواهید به زندگی یا کار در آفریقای جنوبی بپردازید، پس چرا سعی نمی‌کنید برخی از کلمات و عبارات منحصر به فرد آفریقای جنوبی را بیاموزید؟

لهجه‌ی نیوزیلندی

نیوزیلند به عنوان سرزمین ابر سفید بلند شناخته می‌شود.

این کشور پر از فرهنگ‌ها و اصطلاحات منحصر به فرد است. به طور مشابه با آفریقای جنوبی، می‌توانید در فرهنگ نیوزیلند غرق شوید و برخی از کلمات عامیانه نیوزلندی را یاد بگیرید تا از آن‌ها استفاده کنید.

لهجه‌ی استرالیایی

استرالیا نیز گاهی اوقات به عنوان سرزمین زیرزمینی شناخته می‌شود.

استرالیایی‌ها بسیار مهمان‌نواز هستند و اگر برخی عبارات انگلیسی استرالیایی را بیاموزید، می توانید خیلی سریع با آن‌ها دوست شوید و تحت تأثیرشان قرار دهید. عامیانه استرالیایی‌ها، اغلب نسخه‌های کوتاه شده کلمات رایج در زبان انگلیسی است.

زبان انگلیسی برای زبان آموزان

برای هر شرایطی انگلیسی یاد بگیرید

یک روش عالی دیگر برای افزایش مهارت‌های ارتباطی، تمرین زبان انگلیسی ویژه شرایط مختلف است.

این بدان معنا است که شما واژگان و عباراتی را ایجاد می‌کنید که با موقعیت خاصی مرتبط باشد.

به شرایطی فکر کنید که از زبان انگلیسی پیشرفته خود استفاده می‌کنید. آیا برای ملاقات با یک دوست است؟ یا خود را برای مصاحبه شغلی آماده می‌کنید؟

در استفاده از این سبک، مطالعه‌ی تفاوت فرهنگ لغات مهم است. می‌توانید یک سخنرانی رسمی و سپس یک کلیپ غیررسمی را به صورت آنلاین تماشا کنید. به نحوه‌ی استفاده از زبان و چگونگی جریان، سرعت و لحن توجه کنید. تغییر بین این دو سبک می‌تواند یک تمرین خوب باشد. وقتی متوجه این تغییرات شدید، می‌توانید حتی یک لیست واژگان یا دفترچه یادداشت رسمی و غیررسمی داشته باشید!

در اینجا چند سبک خاص انگلیسی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید:

انگلیسی آکادمیک: ما قبلاً در مورد کمی انگلیسی آکادمیک بحث کرده‌ایم. این یک روش عالی برای یادگیری اصول انگلیسی پیشرفته مانند ساختار و استفاده از کلمات است. هنگامی که شروع به مطالعه ویژگی‌های انگلیسی آکادمیک شدید، الگوهایی مانند فرم مقاله و نوشتن رسمی را مشاهده خواهید کرد.

انگلیسی موضوعی: بعضی اوقات اینکه از دایره‌ی امن خود خارج شوید، می‌تواند تمرینی فوق‌العاده باشد. انتخاب یک نوع چالش‌برانگیز انگلیسی مانند انگلیسی سازمانی، دنیای کاملاً جدیدی از عبارات، اصطلاحات و موضوعات مکالمه را باز می‌کند.

انگلیسی غیررسمی و دوستانه: شما نمی‌توانید تمام وقت به حالت آکادمیک و رسمی صحبت کنید! بسیاری از شرایط، به انگلیسی غیررسمی نیاز دارند. موقعیت‌هایی مانند صحبت کردن در مورد رویدادهای ورزشی، گفتگوهای کوچک و معاشقه به زبان انگلیسی نیز فرصت‌هایی را برای کاوش انگلیسی در سطح عمیق‌تری ایجاد می‌کند.

در چه موضوعاتی می‌توان تسلط بر  زبان انگلیسی را گسترش داد؟

فرصت‌های زیادی برای زبان‌آموزان پیشرفته وجود دارد که می‌توانند به یادگیری زبان انگلیسی خود ادامه دهند. این دوره‌ها از دوره‌های عمومی پیشرفته انگلیسی تا دوره‌های خاص، مثل علوم و ریاضیات به زبان انگلیسی را شامل می‌شوند. باز هم، در سطح پیشرفته، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید در چه جهتی می‌خواهید مهارت‌های انگلیسی خود را گسترش دهید.

بیایید به برخی از منابع یادگیری زبان انگلیسی نگاهی کنیم.

دوره‌های آنلاین انگلیسی: دوره های آنلاین انگلیسی برای انتخاب کم نیست. اگر به دنبال دوره‌های پیشرفته‌ی انگلیسی هستید، مهم است که با دقت دوره‌ای را انتخاب کنید که سود واقعی را برایتان به ارمغان بیاورد.

درس‌ها و کلاس‌های پیشرفته‌ی انگلیسی: کلاس‌ها و دروس دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها سطح انگلیسی پیشرفته خود را توسعه دهید.

دوره‌های آکادمیک: اگر به دنبال منابع خاص یادگیری زبان انگلیسی مانند دوره‌های آکادمیک هستید، می‌توانید منطقه‌ی محلی خود را نیز جستجو کنید یا به دنبال کلاس‌های آنلاین باشید تا بهترین دوره‌های آکادمیک انگلیسی را پیدا کنید. اینها مکمل بسیار خوبی برای دانشجویانی است که از زبان انگلیسی در تحصیل خود استفاده می‌کنند و همچنین زبان‌آموزان انگلیسی که امیدوارند بتوانند به طور کلی با انگلیسی دانشگاهی آشنا شوند.

برنامه درسی خود را بچینید: یکی از مزایای زبان‌آموز پیشرفته بودن، فرصت مطالعه‌ی شخصی و انفرادی است. با افزایش سطح، اعتماد شما به مربیان حرفه‌ای انگلیسی و آموزشگاه‌های یادگیری زبان انگلیسی کاهش می‌یابد. شما می‌توانید برنامه درسی خود را متناسب با موضوعات مورد علاقه خود تنظیم کنید. می‌توانید به صورت رایگان به دروس آنلاین دسترسی پیدا کنید، YouTube را زیر رو رو کنید، با دوستان خود صحبت کنید و در یک زمینه‌ی خاص با افراد ارتباط برقرار کنید.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید