IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
برای مهاجرت به سوئد باید چه مدرک تحصیلی داشته باشم؟
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
27 خرداد 1399

برای مهاجرت به سوئد باید چه مدرک تحصیلی داشته باشم؟

مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد

در سال های اخیر بسیاری از علاقه مندان مهاجرت به سوئد را به عنوان مقصد نهایی خود برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. دلایل زیادی موجب گزینش این کشور برای مهاجرت می باشد. در این مقاله به بررسی مهاجرت تحصیلی در این کشور خواهیم پرداخت. امیدواریم با مطالعه ی این مقاله پاسخ سوالات خود را در این زمینه کسب نمایید.

کشور سوئد در شمال قاره اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است و چهارمین کشور بزرگ این قاره می باشد. استکهلم پایتخت این کشور و مسیحیت دین رسمی در این کشور می باشد. استکهلم، لین شوپینگ، گوتنبرگ و … از جمله شهر های مهم در این کشور می باشند. این کشور حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد و اکثر جمعیت این کشور به دلیل آب و هوای معتدل در مناطق جنوبی سکونت دارند. اگرچه هزینه های زندگی و تحصیل در کشور سوئد در مقایسه با سایر کشور های اروپایی بالاتر است، اما مردم این کشور از رفاه نسبی خوبی برخوردار هستند و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین می باشد. استاندارد بالای زندگی و رفاه اجتماعی در سطح بالایی در این کشور قرار دارد و از این رو شرایط مناسبی برای زندگی افراد در آن وجود دارد و سالیانه تعداد بسیاری از افراد از راه های مختلف به این کشور مهاجرت می نمایند.

برای مهاجرت به سوئد باید چه مدرک تحصیلی داشته باشم؟

تحصیل در سوئد

اگر شما به دنبال یافتن مقصدی برای ادامه تحصیل می باشید کشور سوئد گزینه ی مناسبی برای شما می باشد. استاندارد بالای زندگی و رفاه اجتماعی در سطح بالایی در این کشور قرار دارد و از این رو شرایط مناسبی برای تحصیل در آن وجود دارد. دانشجویان نیازی به یادگیری زبان سوئدی ندارند. مردم سوئد کاملا به زبان انگلیسی مسلط هستند. اگر متقاضیان به زبان انگلیسی مسلط باشند هیچ مشکلی در برقرای ارتباط با مردم سوئد ندارند. این مساله در یافتن شغل مناسب در حین تحصیل و همچنین پایان دوره ی تحصیلی به آن ها نیز کمک کننده است. لازم به ذکر است که زبان سوئدی زبانی ساده است و یادگیری این زبان برای دانشجویانی که یک سال و یا بیشتر در این کشور ساکن هستند بسیار آسان است.

 کشور سوئد حدود 1000 برنامه ی تحصیلی را در 35 دانشگاه  به زبان انگلیسی ارائه می دهد. بسیاری از رشته های لیسانس و فوق لیسانس به زبان انگلیسی ارائه می شود. از این رو تعداد دانشجویان بین المللی که خواهان تحصیل در این کشور هستند رو به افزایش است. استکهلم، گوتنبرگ، اوپسالا از جمله شهرهای پرطرفدار و دانشگاه های استکهلم، اوپسالا، چالمرز، لوند، لینشوپینگ، لینوس و … از جمله دانشگاه هایی است که همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار می گیرد. دانشگاه های سوئد دارای دو ترم تحصیلی (پاییز-بهار) می باشند و رشته های تحصیل در ترم بهار به صورت محدود ارائه می شود. دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی مجوز کار پاره وقت 20 تا 40 ساعت در هفته را دارند.

اقامت تحصیلی در سوئد

تحصیل  و اخذ اقامت تحصیلی یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد. دانشجویان در طول دوره تحصیل خود می توانند از امکانات اقامتی دانشگاه ها نظیر خوابگاه استفاده نمایند. در سوئدلازم به ذکر است که فارغ التحصیلان نیز می توانند اقدامات لازم را جهت پیدا کردن شغل مورد نظر خود انجام دهند و اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند.

تحصیل در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری

تحصیل در مقطع لیسانس

کشور سوئد برخلاف سایر کشور های اروپایی برنامه های تحصیلی بسیاری را در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می دهد. تحصیل در این مقطع حدود سه تا چهار سال به طول می انجامد و دانشجو مجوز کار پاره وقت 10 ساعت در هفته را دارد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس

تحصیل در این مقطع می تواند گزینه ی مناسب برای افرادی باشد که قصد ادامه ی تحصیل تا مقطع دکتری را دارند به این سبب شانس دانشجویانی که مدرک فوق لیسانس دارند بالاتر از سایر متقاضیان می باشد. لازم به ذکر است که بسیاری از رشته ها در حوزه های مختلف نظیر علوم مهندسی، علوم اجماعی، معماری و …  به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجو محدودیتی در انتخاب رشته ی مورد نظر خود ندارد. طول این دوره یک تا دو سال می باشد و دانشجو می تواند 20 ساعت در هفته کار کند.

تحصیل در مقطع دکتری

اگرچه پذیرش در این کشور به صورت رقابتی است، اما اکنون 64 درصد از ظرفیت دانشگاه های این کشور در این مقطع به دانشجویان بین المللی اختصاص یافته است. لازم به ذکر است که امکان تحصیل در این مقطع به طور مستقیم وجود ندارد و دانشجویان بین المللی برای ادامه ی تحصیل در این مقطع ابتدا باید در مقطع فوق لیسانس تحصیل نمایند و سپس برای پذیرش در این مقطع اقدام نمایند. امکان دریافت بورسیه در این مقطع وجود دارد. البته لازم به ذکر است که دریافت بورسیه مستلزم شرایطی می باشد. ارائه ی رزومه ی تحصیلی، کاری و پژوهشی قوی، مدرک زبان آیلتس با نمره ی 7، ارائه ی مقالات علمی معتبر و تایید استاد راهنما در خصوص موضوع تز دکتری از جمله شرایط لازم برای دریافت بورسیه می باشد. طول تحصیل در این دوره چهار تا پنج سال می باشد و دانشجو نیز مجوز کار پاره وقت تا 30 ساعت در هفته را دارد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش

  • مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه)
  • اسکن پاسپورت
  • اصل و ترجمه ی رسمی ریز نمرات مقاطع پیشین (دیپلم/پیش دانشگاهی/لیسانس/فوق لیسانس) به همراه مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
  • مدرک زبان معتبر (آیلتس/تافل)
  • رزومه تحصیلی
  • سابقه ی کاری
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

برای مهاجرت به سوئد باید چه مدرک تحصیلی داشته باشم

تحصیل بدون ارائه به مدرک زبان

دانشجویانی تحت شرایطی که در ادامه به شرح آن می پردازیم  از ارائه ی مدرک زبان معاف می شوند. مورد اول دانشجویانی هستند که دوره ی دبیرستان و دانشگاه خود را در یک کشور انگلیسی زبان و یا سوئدی زبان  گذرانده باشند از ارائه ی مدرک زبان مستثنی می باشند. در صورتی که انگلیسی زبان مادری دانشجو نباشد، او باید مدرک معتبری برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود ارائه دهد. اما در صورتی که دانشجو نتواند نمره ی مورد نیاز را کسب نماید، می تواند در دوره های زبان سوئدی و یا انگلیسی ثبت نام کند و برای پذیرش در رشته ی مورد نظرش آمادگی لازم را کسب نماید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی:

  • اصل پاسپورت و شناسنامه و اسکن رنگی صفحات پاسپورت و شناسنامه
  • ترجمه شناسنامه و عقد نامه در صورت تاهل
  • نامه پذیرش تحصیلی و پرداخت شهریه
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی/آلمانی با دو نسخه کپی
  • اسکن رنگی نامه تمکن مالی
  • اسکن رنگی بیمه نامه سلامت
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • 3 قطعه عکس
  • سابقه کاری و ترجمه آن

هزینه ی تحصیل

برای دانشجویان اتحادیه اروپا و سوسیس شهریه دانشگاه رایگان است. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا موظف به پرداخت شهریه هستند. لازم به ذکر است که شهریه با توجه به رشته و دانشگاه مختلف متفاوت می باشد. شهریه برای رشته های علوم اجتماعی 8000 تا 11000 یورو می باشد. برای رشته های مهندسی و تکنولوژی شهریه 12000 تا 15000 یورو می باشد. برای رشته های معماری و طراحی شهریه 19000 تا 27000 یورو می باشد.


بیشتر بخوانید:تحصیل در سوئد چه شرایطی دارد؟ صفر تا صد تحصیل در این کشور


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. سلام.وقت بخیر .
    در مورد مهاجرت تحصیلی به سوئد میشه راهنمایی بفرمایید؟

    • ایرانمهر
      19 دی 1401
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت با موسسه صبا ویزا به شماره تماس
      021-58416 تماس حاصل نمایید همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید