IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
مسابقه کتابخوانی به مناسبت هفته اتیسم
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
26 دی 1397

مسابقه کتابخوانی به مناسبت هفته اتیسم

تا یک سالگی همه چیز خوب است، اما به مرور، بی توجهی به محیط اطراف، دوری کردن از دیگران، سکوت‎های طولانی و گاها دائمی، بی توجهی به ابراز احساسات دیگران، بی توجهی به اسباب بازی ها و تمرکز طولانی مدت و عمیق روی اشیایی مثل اسباب بازی می تواند نشانه های اختلالات طیف اتیسم باشد.

متاسفانه یکی از عارضه های جدی که اخیرا در کودکان مشاهده می شود، اختلالت طیف اتیسم است و از آنجایی که تعریف دقیقی از این اختلال وجود ندارد یا بسیاری از والدین نمی توانند علائم را بشناسند و به یک متخصص مراجعه کنند، کودکان با تهدید بزرگی مواجه هستند.

اتیسم (Autism) یا خوددرماندگی یکی از اختلالات رشدی-شناختی است که در کودکان پیش از سه سال بروز می کند. تاثیری که این اختلال روی مغز افراد مبتلا می‎گذارد، باعث می شود در حوزه های اجتماعی، تعاملات انسانی، ارتباط با دیگران و نداشتن مهارت های لازم برای برقراری ارتباط، دچار مشکل شوند و در بیشتر موارد ارتباط چشمی هم ندارند. باید به این نکته توجه داشت که اختلال اوتیسم در یک جلسه روانکاوی و مشاوره قابل درمان نیست و در نگاه اول شاید کودک یک معلول ذهنی با اختلال روانی و حتی ناشنوا به نظر برسد، اما درمانگر با توجه به توانایی کودک، رشد ذهنی او و مشاهدات والدین، رفتارهای کودک را بررسی می کند و سعی می کند طی چند جلسه با کودک ارتباط برقرار کند تا اختلال او را تشخیص بدهد و برای درمان او برنامه ریزی کند.

به منظور آشنایی والدین با این بیماری و جذب منابع مالی و انسانی برای انجمن، آموزشگاه زبان ایرانمهر در هفته دوم بهمن ماه و در جشنواره اتیسم، اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی کرده است.

شرایط و ضوابط شرکت در مسابقه کتابخوانی

  • شرط شرکت در مسابقه عضویت در کتابخانه انجمن اتیسم به نشانی http://irautism.org/library-membership است، متقاضیان باید در این سامانه به صورت الکترونیکی ثبت نام کنند.
  • در پستی که تیم دیجیتال مارکتینگ آموزشگاه زبان ایرانمهر برای شما آماده می کند، تمام موارد و توضیحات لازم گفته می شود؛ پس حواستان به شبکه های اجتماعی  باشد.
  • روز 10 بهمن سوالات روی وبسایت انجمن اتیسم به آدرس http://irautism.org/competition قرار می گیرد و می توانید از ساعت 12 ظهر تا 24 همان روز به سوالات پاسخ دهید.
  • مشخصات کسانی که در مسابقه شرکت کرده اند با اسامی کسانی که فرم عضویت کتابخانه را پر کرده اند، مطابقت داده می شود تا حق کسی زایل نشود و مسابقه کاملا عادلانه برگزار شود.
  • روز 12 بهمن ماه اسامی برندگان در وبسایت و شبکه های اجتماعی آموزشگاه زبان ایرانمهر اعلام می شود و به سه نفر از کسانی که به سوالات پاسخ درست داده اند، به قید قرعه سه کارت هدیه به مبلغ دو میلیون ریال اهدا می شود.
  • بعد از اعلام اسامی از شعب مربوطه با برندگان تماس گرفته می شود تا برای دریافت جایزه مراجعه کنند.
  • کتابی را که سوالات مسابقه از آن طراحی می شود، از لینکی که در پایین این مقاله قرار داده شده دانلود کنید.  

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید