IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
منابع آزمون( Cambridge First Certificate in English  (FCE
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
30 خرداد 1398

منابع آزمون( Cambridge First Certificate in English  (FCE

مدرکی مادام‌العمر با آزمون FCE

آزمون‌های بین‌المللی زیادی جهت سنجش تسلط شما در زبان انگلیسی وجود دارد. آزمون‌هایی که تا دو یا پنج سال اعتبار دارند و برای ثبت‌نام (یا ثبت‌نام مجدد) در آن‌ها باید هزینه‌ی تقریبا بالایی بپردازید. تا به حال شده به آزمونی فکر کنید که اعتبار مدرک آن مادام‌العمر باشد و تمام دنیا هم آن را قبول داشته باشند؟

آزمون FCE که توسط دانشگاه کمبریج طراحی شده، مطابق با سطح B2 برگزار می‌شود و جهت سنجش مهارت‌های اصلی زبان‌آموز به کار می‌رود. برای کسب نمره بالا در این آزمون، زبان‌آموز باید توانایی درک مطالب عمومی و تخصصی را داشته باشد. یعنی مطالب اخبار، رادیو و تلویزیون به زبان انگلیسی را کاملا بفهمد و راجع به آن‌ها نظر دهد. در کل، این آزمون جهت سنجش درک مطلب شما طراحی شده و به همین دلیل، اعتبار آن دائمی است. کسب نمره‌ی A یا B برابر با نمره‌ی آیلتس 5 تا 6 است. اما درصورتی که نمره‌ی D یا E کسب کنید، مردود می‌شوید.

آزمون FCE

این آزمون در چهار بخش اجرا می‌شود و مهارت گفتاری (Speaking)، شنیداری (Listening)، خواندن و درک مطلب و کاربرد زبان (Reading & Use of English) و نوشتاری(Writing) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بخش شنیداری (Listening)

در این بخش، فایل‌های صوتی مختلف در قالب مونولوگ یا دیالوگ برای شما پخش شده و سپس سوالاتی جهت درک مطلب از شما پرسیده می‌شود. در صورتی که به سوالات پاسخ صحیح درست بدهید، درک و سطح بالای مهارت شنیداری خود را ثابت کرده‌اید. این بخش شامل چهار بخش است و برای پاسخ به سوالات چهل دقیقه وقت دارید.

بخش مکالمه (Speaking)

اولین بخش آزمون مکالمع، 14 دقیقه طول می‌کشد. در این بخش میزان مهارت شما در مکالمه و صحبت راجع به موضوعات مختلف، مورد بررسی قرار می‌گیرد. این بخش معمولا با دو متقاضی صورت گرفته و ممتحن‌ها تصاویر مختلفی در اختیارتان قرار می‌دهند تا راجع به آن‌ها صحبت کنید. این بخش نیز در چهار قسمت برگزار می‌شود و در این بخش‌ها باید با ممتحن و متقاضی دوم به مکالمه بپردازید و یک سخنرانی یک دقیقه‌ای نیز ارائه دهید. مدت زمان اجرای این آزمون، چهارده دقیقه است.

Part 1 A conversation between the examiner and each candidate (spoken questions).

Part 2 An individual ‘long turn’ for each candidate, with a brief response from the second candidate (you are given a pair of photographs to talk about).

Part 3 A two-way conversation between the candidates where you have to decide something.

Part 4 A discussion on topics related to Part 3 (spoken questions)

بخش درک مطلب و کاربرد زبان انگلیسی (Reading & Use of English)

در این بخش، توانایی درک شما از متن‌های مختلف به زبان انگلیسی سنجیده می‌شود. در این بخش از آزمون، سوالات در هفت قسمت مختلف مطرح می‌شوند. متن‌هایی که در آزمون می‌بینید؛ از کتاب‌ها، روزنامه‌ها، مجلات و … انتخاب شده‌اند. اگر به سوالات به خوبی پاسخ دهید، میزان درک کلی و جزئی خود از متن را نشان داده‌اید. مدت زمان کلی جهت پاسخ به سوالات این آزمون ‌75 دقیقه است.

در این بخش، میزان اطلاعات شما در نکات دستوری، دایره لغات و مهارت شما در فی‌البداهه نویسی (برای مثال جهت پیام دادن) مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این قسمت از آزمون، باید جملات و عبارات مختلف را با کلمات مناسبی کامل کنید.. مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش 75 دقیقه است.

بخش نوشتاری (Writing)

در این بخش، میزان مهارت شما در نوشتن به زبان انگلیسی بررسی می‌شود. بر خلاف آزمون آیلتس، لازم نیست از لغات آکادمیک زیادی استفاده کنید چون آزمون جهت سنجش مهارت شما در نوشتن متن‌های عمومی و معمولی است. در قسمت اول، باید به سوالات مربوط به یک موضوع به صورت تشریحی پاسخ دهید و در بخش بعدی باید از بین چهار موضوع مختلف، یکی را به دلخواه انتخاب کنید و راجع به آن انشای کوتاهی بنویسید.

به یاد داشته باشید، انواع متفاوت نوشتن به زبان انگلیسی سنجیده شده و باید مهارت خود در نوشتن مقاله، نامه، گزارش و … را نشان دهید. زمان پاسخگویی به سوالات در این بخش 90 دقیقه است و حداقل متنی که برای هر موضوع می‌نویسید، باید در حد 120 تا 180 کلمه باشد.

آزمون FCE چیست

منابع آزمون FCE

برای مطالعه‌ و آماده سازی در این آزمون، روش‌های مختلفی وجود دارد که از آن‌ها می توان به کلاس‌های آموزشی، کتاب‌ها و دوره‌های مختلف تحصیلی اشاره کرد. در ادامه، شما را با منابع معتبر جهت آمادگی در این آزمون آشنا می‌سازیم.

دوره‌های آموزشی FCE با آموزشگاه زبان ایرانمهر

آموزشگاه زبان ایرانمهر دوره‌های آموزشی FCE را برگزار می‌کند تا زبان آموزان را جهت شرکت در این آزمون معتبر کمبریج، آماده سازد. در این دوره‌ها، اساتید باتجربه و ماهر با یک برنامه ریزی فشرده و منظم، به تدریس زبان مشغول شده که بیشتر جهت تقویت مهارت درک مطلب و مکالمه‌ی شما صورت می‌گیرد. بعد از اخذ موفقیت در آزمون‌های آزمایشی در این دوره، به راحتی می‌توانید برای ثبت نام در آزمون بین‌المللی FCE اقدام کرده و با خیال راحت، نمره‌ی بسیار خوبی از آن کسب نمایید.

کتاب Ready For First

یکی از بهترین کتاب‌ها جهت تمرین برای آزمون FCE، کتاب Ready for First نوشته‌ی Roy Norris است. در این کتاب،‌ گرامر و واژگان مورد نیاز شما تدریس می‌شود و نمونه سوالاتی دقیقا شبیه آزمون FCE مطرح شده است. به این ترتیب، حین یادگیری زبان انگلیسی به تمرینات و آماده‌سازی بیشتری می‌پردازید. حتی اگر نمی‌خواهید در آزمون FCE شرکت کنید، باز هم مطالعه‌ی این کتاب توصیه می‌شود.

کتاب CAMBRIDGE COMPACT FIRST SECOND EDITION

اگر چیزی به موعد برگزاری آزمونتان باقی نمانده و قصد دارید با آمادگی بیشتری در FCE شرکت کنید، مطالعه و تمرین این کتاب به شما توصیه می‌شود. با تنها پنجاه ساعت می‌توانید تمام تمرینات این کتاب را حل کرده و حسابی برای آزمون آماده شوید.

کتاب CAMBRIDGE EXAM BOOKS: FIRST 1

بعد از تمرین و آماده سازی، باید با سوالات خود آزمون FCE‌ آشنا شوید تا عملکرد بهتری داشته باشید. در این کتاب چهار آزمون کامل به صورت نمونه سوال مطرح شده است. این کتاب که توسط انتشارات Cambridge منتشر شده، شما را مطمئن می‌سازد که با نمونه سوالاتی کاملا شبیه و هم سطح آزمون FCE تمرین می‌کنید.

کتاب HOLES

یکی از بهترین روش‌ها جهت تقویت مهارت‌های خود در زبان انگلیسی، مطالعه‌ی دقیق این کتاب است. بیشتر زبان آموزان از مطالعه‌ی متن‌های زبان انگلیسی فراری هستند. چراکه با لغات‌های سخت زیادی برخورد می‌کنند و حتی معنی آن‌ها را نمی‌دانند. در مطالعه‌ی این کتاب هم با چنین مواردی ممکن است رو به رو شوید، اما مشکلات شما بعد از چند صفحه مطالعه به حداقل رسیده و به خودتان می‌آیید و می‌بینید که در صفحه‌ی صد هستید، ولی بسیار سریع و آسان تمام مطالب را خوانده و درک می‌کنید. بنابراین، برای آزمون FCE که سطح B2 را می‌سنجد کاملا آماده خواهید شد. خبر خوب اینجاست که حین خواندن متن این کتاب، تعداد زیادی لغت و نکات گرامری را نیز می‌آموزید. ایرانمهر این کتاب را به تمام سنین و تمام سلیقه‌ها پیشنهاد می‌کند.

کتاب FCE Listening and Speaking Skills

این سری کتاب‌ها سه کتاب کار تست و نمونه‌سوال ارائه می‌دهد که در آن‌ها، با سیستم آموزشی خاصی، مهارت listening و speaking‌ زبان آموز تقویت می‌شود. همچنین، با ارائه‌ی تمریناتی کاربردی شما را جهت شرکت در آزمون FCE آماده می‌سازد. هر کتاب به دو قسمت تقسیم شده است. قسمت A و قسمت B. قسمت A که شامل ده تست listening کامل است، فایل‌های صوتی معتبری را از منابع موثق جمع آوری کرده و در آن‌ها زبان انگلیسی با موضوعات و لهجه‌های مختلف آموزش داده می‌شود. قسمت B، شامل ده تست مکالمه (speaking) است و موضوعات مختلفی نظیر ایام تعطیل، سرگرمی‌ها و … را پوشش می‌دهد. در این بخش، زبان آموزان با ابزار مکالمه آشنا می‌شوند. منظور از ابزار، لغات رایج و کاربردی، اصطلاحات مفید، ضرب‌المثل‌ها و … است. در انتهای هر کتاب، دو تست speaking اضافه بر سازمان وجود دارد که زبان آموز را با بخش speaking آزمون FCE آشنا می‌سازد.

 کتاب Complete FCE

این کتاب که از سال 2008 وارد بازار شده، منبع موثقی جهت آماده سازی برای شرکت در آزمون FCE است. در این کتاب، آزمونی کامل جهت تمرین FCE ذکر و توسط انتشارات Cambridge ESOL به چاپ رسیده است. بنابراین، یکی از معتبر ترین منابع تمرین آزمون واقعی‌ و هم سطح FCE است.

تمرین‌های این کتاب به روز و معاصر است. همچنین برخی اشتباهات رایج نیز به چشم می‌خورد که به زبان آموزان کمک می‌کند از بروز آن‌ها جلوگیری کند. در این کتاب جزء به جزء آزمون FCE توضیح داده شده و تمریناتی جهت اماده سازی ارائه می‌شود تا زبان آموزان را جهت شرکت در آزمون کاملا آماده سازد. همچنین، یک سی دی رایگان به همراه این کتاب به دانش آموزان ارائه می‌شود و نکات سخت و پیچیده‌تر را توضیح می‌دهد. به همراه کتاب کار نیز یک سی دی ارائه می‌شود و امکان تمرین در خانه و به صورت خودآموز را نیز، فراهم می‌سازد.

منابع آزمون FCE

 کتاب Exam Essentials Practice Tests FCE 1

این کتاب مجموعه‌ای از تمرینات و نمونه‌سوال‌هایی است که به شما در آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های Cambridge English کمک می‌کند. ترکیب موثر تدریس و آزمون در این کتاب یک فرمول فوق‌العاده جهت تمرین را در اختیار مدرسان و زبان آموزان قرار داده است. در کتاب، دو تست اول با عنوان ‘walk-through’ شناخته شده اند. چون حین تست زنی، تمام سوالات توضیح داده شده و نکاتی جهت حل صحیح آن‌ها ارائه شده است.

تمام نمونه سوالات توسط متخصصین این رشته طراحی شده‌اند تا زبان آموزان با آزمونی هم سطح آزمون واقعی آشنا شده و حسابی آماده شوند. با کتاب‌های کار، یک دی وی دی نیز ارائه می‌شود که بخشی کامل از تست مکالمه‌ی FCE را نشان می‌دهد و همزمان، ممتحن راجع به این بخش و روش‌های اخذ یک نمره‌ی خوب در آن صحبت می‌کند.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. آواتار شهریار
    شهریار
    30 بهمن 1401
    پاسخ دادن

    با سلام هزینه زبان انگلیسی چقدر است ؟و برای بزرگسالان کلاس دارین؟

    • آواتار ایرانمهر
      ایرانمهر
      30 بهمن 1401
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بله برای تمامی سنین کلاس برگزار میشود شهریه دوره های ترمیک و خصوصی متفاوت است جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و برگزاری دوره و شهریه به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید