IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
با ترس های یادگیری زبان ترکی استانبولی مقابله کنید
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
28 آذر 1397

با ترس های یادگیری زبان ترکی استانبولی مقابله کنید

هر زبان آموز ترکی استانبولی این ترس ها را دارد:

  • هنوز خیلی خوب یاد نگرفتم
  • فکر می کنم پیشرفتی ندارم
  • اگر هیچوقت به اهدافم نرسم چه کار باید بکنم؟
  • اگر حرف های دیگران را نفهمم چه کار کنم؟

ترس از یادگیری زبان ترکی استانبولی (یا هر زبان دیگری) گاه گاهی به سراغ همه ما آمده است. ترس های شما چیست؟ آیا ارزش ترسیدن دارند؟

در این مقاله، ما چهار ترس یادگیری زبان ترکی استانبولی را از بین می بریم. اول یاد می گیریم ترس هایی که زبان آموزان بیشتر با آن ها مشکل دارند، چه هستند و بعد به شما می گوییم چگونه می توان به آن ها غلبه کرد.

با توجه به نظرات زبان آموزان، این چهار مورد، اساسی ترین ترس هایی هستند که هنگام یادگیری به سراغمان می آیند:

دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی

دوره-های حضوری ترکی استامبولی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان ترکی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان ترکی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان ترکی برای بزرگسالان

1. هنوز آنقدر خوب  ترکی بلد نیستم که بخواهم صحبت کنم

فکر می کنید به اندازه کافی ترکی بلد نیستید که بخواهید صحبت کنید؟ این یک ترس کاملا رایج یا تصور غلط است که بیشتر زبان آموزان با آن مواجه می شوند. با روش های زیر به این ترس غلبه کنید:

  • بهترین راه برای اینکه خوب صحبت کنید این است که از روز اول صحبت کنید. بنابراین اگر خودتان را عقب نگه داشتید و می ترسید صحبت کنید، چون فکر می کنید به اندازه کافی خوب نیستید، خب باید به شما بگویم دلیل اینکه خوب نیستید دقیقا همین است، چون می ترسید و جسارت صحبت کردن ندارید. باید دهانتان را باز کنید و هرطور که شده و با هر سطح از دانش زبانی صحبت کنید.
  • اگر فکر می کنید به اندازه کافی خوب نیستید، فقط جمله هایی را که می خواهید  بگویید یاد بگیرید!

در دروس و کتاب های زبان ترکی استانبولی، عبارات و متون دقیقی که برای معرفی خودتان، شرکت در مکالمات کوتاه، سفارش غذا، اظهار نظر و عقیده و مسائل دیگر نیاز دارید نوشته شده است! بنابراین اگر فکر می کنید به اندازه کافی خوب نیستید، این درس ها به شما کمک می کنند جمله های دقیقی که لازم دارید را یاد بگیرید.

2. “می ترسم هیچوقت نتوانم سلیس و روان صحبت  کنم.”

بسیاری از زبان آموزان موفق ترکی استانبولی وقتی مبتدی بودند، نگران این مسئله بودند. آن ها یادگیری زبان ترکی را شروع کردند و خنده دار است، چون هر چه بهتر زبان ترکی را یاد می گرفتند، نگرانی آن ها هم کمتر می شد. چطور می شود به این ترس غلبه کرد؟

  • باید اهداف کوچک و مشخص انتخاب کنید

سلیس و روان صحبت کردن یک هدف مبهم است. مسئله اینجاست که ما حتی در زبان مادری خودمان هم سلیس و روان صحبت نمی کنیم. در زبان مادری هر کدام از ما میلیون ها کلمه وجود دارد که ما در بهترین حالت فقط 2000 کلمه را  استفاده میکنیم و معنی آن ها را بلد هستیم. به همین دلیل باید روی اهداف کوچکتر تمرکز کنید، اهدافی مثل معرفی کردن خودت

ان یا یک مکالمه 5 یا 10 دقیقه ای با کسی. باید هدفی را انتخاب کنید که می توان آن را اندازه گیری کرد و می دانیدکه می توانید به آن برسید، چون روان صحبت کردن قابل اندازه گیری نیست و به طور قطع هدف مبهم و بیهوده ای است! اما اهدافی مثل یاد گرفتن ده کلمه ترکی در روز یا 5 دقیقه صحبت کردن با یکی از دوستانتان، قابل اندازه گیری است. وقتی اهداف کوچک انتخاب کنید و بتوانید به همه آن ها برسید، خیلی راحت تر و با اعتماد به نفس بیشتری صحبت خواهید کرد.

3. “می ترسم  هیچ پیشرفتی نکنم!”

به عبارت دیگر، در جا بزنم! اگر می ترسید پیشرفت نکنید و همان جایی که هستید بمانید، دو راه برای حل این مشکل وجود دارد.

  • از یک برنامه برای مدیریت یادگیری و رصد میزان پیشرفتتان استفاده کنید. 

اگر حتما باید عدد و رقم باشد تا باور کنید در حال یادگیری و پیشرفت هستید، مشکلی نیست! از یک برنامه مدیریت یادگیری استفاده کنید تا بعد از اتمام هر درس به شما بگوید چقدر پیشرفت کردید و به اهدافتان رسیدید.

  • دروس سخت تر را انتخاب کنید.

ممکن است دیوانگی به نظر برسد یا متوجه منظور ما نشوید، اما الان به شما می گویم داستان چیست. درس هایی که در کتاب های درسی یا سایت های آموزش زبان ترکی استانبولی وجود دارند، ترجمه خط به خط دارند و مدرس یا میزبان وبلاگ هر درس را کامل توضیح می دهد. سپس، پیشرفت شما آغاز می شود چون الان چیزی را می دانید که یک دقیقه پیش نمی دانستید!

با ترس های یادگیری زبان ترکی استانبولی مقابله کنید

دوره های آنلاین آموزش زبان ترکی

دوره های آنلاین ترکی استامبولی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان ترکی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان ترکی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان ترکی برای بزرگسالان

4. “می ترسم  هیچ کدام از جمله هایی که می شنوم را نفهمم!”

این ترس خیلی رایج است. گرامر پیشرفته و واژگان را می شنوید و حس می کنید مغزتان در حال انفجار است. برای اینکه به این ترس غلبه کنید باید:

  • اگر یک درس پیشرفته را می گذرانید، متن یا زیرنویس آن را دنبال کنید.

دنبال کردن زیرنویس متن ها، بهترین راه برای درک و فهمیدن مکالمات است. ترجمه و متن مکالمات هم باید پیش روی شما باشد تا هر کلمه و عبارت را ببینید، بفهمید و بخوانید.

  • در زندگی عادی، عبارات مفید یاد بگیرید.

جمله هایی مثل “Can you say it more slowly?”، “Can you use simpler words?” یا “I don’t understand what that meant.” عبارات و جملاتی هستند که اگر چیزی را نفهمیدید باید از آن ها استفاده کنید تا بتوانید از دیگران بخواهید چیزی را برای شما توضیح بدهد تا منظور حرف او را کامل متوجه شوید. هیچ مشکلی نیست اگر به کسی بگویید حرف او را متوجه نشدید یا از کسی درخواست کمک داشته باشید. بهتر است عبارات و جملات نجات دهنده، مانند مثال های بالا را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید در شرایط دشوار از آن ها استفاده کنید.

بسیار خب، این هم چهار ترس عمده زبان آموزان ترکی استانبولی و راه های غلبه به آن ها که در این مقاله به شما آموزش دادیم. اگر می خواهید ابزار عالی برای غلبه به این ترس ها در اختیارتان باشد، یادتان نرود مقالات دیگر ما را که درباره زبان ترکی استانبولی هستند بخوانید و به وبلاگ های آموزش زبان ترکی استانبولی هم سری بزنید.


بیشتر بخوانید: سه ترفند برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

بیشتر بخوانید: پنج اشتباه رایج در یادگیری زبان ترکی استانبولی


دوره های خصوصی آموزش زبان ترکی

دوره-های خصوصی ترکی استامبولی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان ترکی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان ترکی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان ترکی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان ترکی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان ترکی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین ترکی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید