IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
هشت ابزار یادگیری انگلیسی آکادمیک، برای زبان آموزان و والدین
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
24 آبان 1397

هشت ابزار یادگیری انگلیسی آکادمیک، برای زبان آموزان و والدین

تا به حال پیش آمده در کلاس زبان انگلیسی نشسته باشید و حس کنید چیزی بلد نیستید و آشفته شوید؟

وقتی در کره جنوبی زبان انگلیسی تدریس می کردم، بیشتر اوقات فراغتم را صرف یادگیری زبان کره ای کرده بودم.

تعداد زیادی کتاب های درسی داشتم که هر شب آن ها را مطالعه می کردم.

بعد از مدتی، توانستم به خوبی مکالمات ساده و کوتاه به زبان کره ای داشته باشم.

در نهایت تصمیم گرفتم یادگیری زبان کره ای را به یک سطح بالاتر ببرم و به همین دلیل در دانشگاه در دوره زبان کره ای ثبت نام کردم.

شور و هیجان من بعد از اولین روز و بعد از اینکه فهمیدم حتی یک کلمه از حرف های استاد را نمی فهمم، به وحشت و کابوس تبدیل شد.

مشکل این نبود که من درک خوبی از زبان کره ای پایه نداشتم، مشکل این بود که وقت نداشتم یاد بگیرم که چطور در کلاس های درس یا محیط آکادمیک به زبان کره ای صحبت کنم.

خوشبختانه استاد صبوری داشتم و مرا تشویق می کرد هر شب بعد از کلاس کره ای بخوانم و به همین دلیل توانستم خیلی زود با بقیه زبان آموزان همسو و همراه شوم.

هشت ابزار یادگیری انگلیسی آکادمیک، برای زبان آموزان و والدین

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

این تجربه، درس مهمی به من داد؛ اگر می خواهید زبانی را در کلاس درس بیاموزید، باید زبان آکادمیک را یاد بگیرید.

اجازه بدهید به زبان ساده تر این مسئله را توضیح بدهم:

اگر زبان آموز انگلیسی هستید و می خواهید در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل بدهید، باید انگلیسی آکادمیک بدانید.

اگر فرزند شما یک زبان آموز انگلیسی است، اگر کمی انگلیسی آموزشی و آکادمیک بدانید، می توانید روند تحصیلی و پیشرفت او را تحت نظر داشته باشید.

حتی اگر هیچ کدام از موقعیت های بالا وصف حال شما نیست، باز هم صحبت درباره درس و دانشگاه و محیط های آکادمیک، بحثی همگانی است که هر زمان ممکن است اتفاق بیافتد.

بنابراین هر زبان آموز انگلیسی باید بعضی از واژگان مربوط به محیط های آکادمیک را یاد بگیرد.

خوشبختانه در این مقاله هشت منبع عالی به شما معرفی می کنیم که هر زمان و هر جا با دوستانتان درباره محیط های آکادمیک صحبت کنید.

مراحل آموزش زبان انگلیسی به کودکان

هشت ابزار برای یادگیری زبان انگلیسی آکادمیک

LearnEnglish Kids از British Council

مناسب برای: مبتدیان جوان

وبسایت LearnEnglish Kids از ویدیوها، داستان ها و فعالیت های مختلف استفاده می کند تا مهارت انگلیسی در کودکان را تقویت کند. پس اگر فرزندی دارید که قرار است انگلیسی یاد بگیرد یا در حال یادگیری است، این منبع انتخاب خوبی خواهد بود.

 

LearnEnglish for Adults

مناسب برای: زبان آموزان سطح Pre-intermediate و Intermediate

وبسایت LearnEnglish یک وبسایت کامل است که با تمرین های تعاملی و تمرین های چندرسانه ای به تقویت مهارت زبان انگلیسی زبان آموزان کمک می کند. ولی برخلاف نسخه کودکان، این وبسایت کاملا برای بزرگسالان طراحی شده و موضوعاتی درباره دنیای واقعی را پوشش می دهد؛ مثل انگلیسی برای تجارت یا آماده شدن برای آزمون IELTS.

هشت ابزار یادگیری انگلیسی آکادمیک برای زبان آموزان و والدین

FluentU

مناسب برای: تمام سنین، تمام سطوح

وبسایت FluentU یک برنامه یادگیری کامل است که به شما کمک می کند با تماشای ویدیوهای طنز، انگلیسی کاربردی را آنطور که مردم انگلیسی زبان صحبت می کنند، یاد بگیرید. وبسایت FluentU ویدیوهای واقعی، مثل پیش نمایش فیلم ها، کلیپ های آموزشی، مصاحبه ها و ویدیوهای دیگر را انتخاب می کند، آن ها را تغییر می دهد و به ویدیوهای آموزشی و درس تبدیل می کند.

TalkEnglish.com

مناسب برای: زبان آموزان متوسطه و پیشرفته

وبسایت TalkEnglish.com درس های رایگان و جامعی دارد که مهارت مکالمه زبان آموزان انگلیسی را تقویت می کند. علاوه بر درس هایی با موضوعات جذاب، وبسایت TalkEnglish.com درس هایی هم درباره آموزش و محیط های آکادمیک دارد.

در این دروس علاوه بر جملات و متن هایی که می توانید از روی آن ها بخوانید، این متون و جملات با صدای افراد و به صورت ضبط شده هم موجود هستند. این روش برای تقویت تلفظ و مهارت شنیدن بسیار مفید است.

هشت ابزار یادگیری انگلیسی آکادمیک، برای زبان آموزان و والدین

تمرین مکالمه انگلیسی با Mark Kulek

مناسب برای: زبان آموزان مبتدی و پیش متوسطه

کانال یوتیوب Mark Kulek برای به خاطر سپردن کلمات و نحوه استفاده از آن ها در گفتار و متن عالی است. همچنین مهارت های ساده مکالمه را هم به شما آموزش می دهد. به طور کلی این کانال با این هدف طراحی شده است تا به زبان آموزان انگلیسی کمک کند طبیعی و روان صحبت کنند و یاد بگیرند چطور با انگلیسی زبانان ارتباط برقرار کنند.

یکی از ویژگی های جذاب کانال «مارک کولک» (Mark Kulek) این است که او با هنرمندی روی مسائل مختلف تمرکز کرده است و موضوعاتی را در کانال مطرح می کند که می توانید مکالمات ساده درباره محیط های آموزشی و آکادمیک را یاد بگیرید.

EnglishClass101

مناسب برای: زبان آموزان سطح متوسط

وبسایت EnglishClass101 ویدیوهایی دارد برای اینکه به زبان آموزان کمک کند انگلیسی یاد بگیرند و مهارت های ساده مکالمه را تقویت کنند. در این وبسایت به مکالمات عادی و روزمره انگلیسی زبانان گوش می دهید و یاد می گیرید چطور مثل آن ها صحبت کنید. با ثبت نام در این وبسایت به صدها ویدیو و فایل صوتی به همراه فایل PDF درس ها دسترسی خواهید داشت و عضوی از جامعه زبان آموزان این وبسایت می شوید.

کتاب «Making Connections» از انتشارات دانشگاه کمبریج

مناسب برای: زبان آموزان مبتدی تا پیشرفته

سری کتاب های «Making Connections» به زبان آموزان کمک می کند مهارت های خواندن و درک مطلب آکادمیک به زبان انگلیسی را تقویت کنند تا بتوانند راحت تر در یک دانشگاه انگلیسی زبان یا کلاس های زبان ثبت نام کنند. با اینکه این کتاب ها واژگان مربوط به محیط های آکادمیک را مثل منابع دیگری که معرفی کردیم، آموزش نمی دهد، اما برای یادگیری انگلیسی آکادمیک و آماده شدن برای دانشگاه های انگلیسی زبان و کالج ها عالی است.

در این سری کتاب ها موضوعات مختلفی از جمله مطالعات اجتماعی، تاریخ، ریاضی و علوم گنجانده شده است. این درس ها با تعدادی تمرین های خواندن و تقویت واژگان همراه شده است تا درک مطلب شما از متون و محتوای آکادمیک را بالا ببرد.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

Memrise Graduate School English

مناسب برای: زبان آموزان فوق پیشرفته

اپلیکیشن معروف Memrise روی پلتفرم های اندروید، iOS و کامپیوترهای شخصی در دسترس است و از سیستم فلش کارت برای یادگیری واژگان، قوانین گرامر و اصطلاحات معمول انگلیسی استفاده می کند.

در کنار دوره های واژگان انگلیسی، Memrise بخش هایی را برای دانشجویان زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) در نظر گرفته است که می خواهند برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های انگلیسی زبان ثبت نام کنند. این دوره ها برای دانشجویان بسیار قوی و پیشرفت زبان انگلیسی است که می توانند روان و سلیس صحبت کنند ولی لازم است که عبارات و واژگان تخصصی و علمی را یاد بگیرند تا بتوانند درباره موضوعات مختلف و مربوط به محیط آکادمیک صحبت کنند.

با کمک گرفتن از این منابع، یادگیری و صحبت کردن در محیط های آکادمیک، تجربه سرگرم کننده و راحتی خواهد بود.

هشت ابزار یادگیری انگلیسی آکادمیک، برای زبان آموزان و والدین

مهم نیست دانشجوی زبان انگلیسی باشید یا والدینی که فرزندتان قرار است زبان انگلیسی یاد بگیرد؛ باید بتوانید موضوعات مختلف آکادمیک را درک و درباره این موضوعات صحبت کنید و یا روند تحصیلی و پیشرفت فرزندتان را بررسی کنید.


بیشتر بخوانید: 13 سوال و جواب رایج در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: شش دوره زبان انگلیسی برای افراد شاغل


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید