IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
به زبان ترکی استانبولی فکر کنید
امتیاز کاربران: 4/5
نویسنده: ایرانمهر
26 دی 1397

به زبان ترکی استانبولی فکر کنید

در این مقاله چهار تکنیک و ابزار را به شما یاد می دهیم تا دیگر حرف ها و افکارتان را به زبان مادری ترجمه نکنید و فکر کردن به زبان ترکی استانبولی را شروع کنید.

شرکت در کلاس های زبان ترکی و خواندن دروس آن، برای یادگیری مقدمات و اصول زبان ترکی استانبولی کافی است، اما اگر می خواهید به معنای واقعی کلمه در این زبان تسلط داشته باشید و راحت صحبت کنید، باید یاد بگیرید به این زبان فکر کنید. فکر کردن به زبان ترکی استانبولی یا هر زبان دیگری باعث می شود بتوانید به راحتی به آن زبان صحبت کنید، به راحتی بخوانید و حرف و منظور بومیان را به طور کامل متوجه شوید. برای این منظور، باید فراتر از درس ها و مطالب روزانه قدم بردارید.

هنگام یادگیری زبان، معمولا همه چیز را در سرمان ترجمه می کنیم، چون به نظر می رسد ساده ترین راه برای یادگیری تعاریف همین کار است. این روش می تواند مهارت ها و تسلط شما روی زبان مقصد را بعدها با مشکل مواجه کند. اگر مغز شما مجبور باشد بین کلمه ای که یاد می گیرید، معنی آن به زبان مادری و شی فیزیکی که در دنیای واقعی وجود دارد ارتباط عصبی و مغزی برقرار کند، این ارتباط خیلی محکم و قوی نیست. وقتی به جای ترجمه به زبان مادری از ترجمه ترکی استانبولی کلمه استفاده کنید، رابطه قوی تر و ساده تری بین کلمه ترکی و شی فیزیکی در دنیای واقعی برقرار می شود و در واقع واسطه اضافه که همان زبان مادری است، حذف می شود.

به زبان ترکی استانبولی فکر کنید

دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی

دوره-های حضوری ترکی استامبولی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان ترکی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان ترکی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان ترکی برای بزرگسالان

در این مقاله، چهار تکنیک مهم را به شما آموزش خواهیم داد که با کمک آن ها به راحتی و به طور طبیعی فکر کردن درباره وقایع روزانه زندگی را شروع کنید (البته به زبان ترکی استانبولی).

بهترین قسمت این مقاله این است که این تکنیک ها و ابزار توسط مدرسان زبان ترکی مورد تایید قرار گرفته است و می توانید از همین امروز آن ها را در زندگی استفاده کنید.

1. خودتان را با  زبان ترکی استانبولی احاطه کنید

وقتی خودتان را با زبان ترکی استانبولی احاطه کنید، در واقع از روش غوطه وری برای یادگیری زبان ترکی استانبولی استفاده کرده اید. بدون اینکه خودتان هم متوجه شوید، تلفظ کلمات، ساختارهای جمله، گرامر و واژگان جدید را یاد می گیرید. وقتی در حال آشپزی هستید می توانید به موزیک ترکی یا اخبار گوش بدهید یا هنگام یادگیری این زبان از پادکست های صوتی به زبان ترکی استانبولی استفاده کنید. غوطه وری یکی از فاکتورهای کلیدی در یادگیری هر زبان خارجی است، چرا که یکی از ساده ترین ولی در عین حال موثرترین راه هاست. حتی اگر تمام برنامه یادگیری را هم اجرا نکنید، توجه شدید شما به زبان ترکی باعث یادگیری می شود.

2. از طریق  مشاهده یاد بگیرید

یادگیری از طریق مشاهده، یکی از طبیعی ترین روش های یادگیری است. مشاهده، روشی است که همه ما زبان مادریمان را از این طریق یاد گرفتیم و جای تعجب دارد که چرا برای یادگیری زبان های دیگر از این روش استفاده نمی کنیم. اگر به اندازه کافی صبور باشید و زبان ترکی استانبولی را از طریق مشاهده یاد بگیرید، کلمات معنی خودشان را خواهند داشت و دیگر لازم نیست برای فهمیدن معنی آن ها به زبان مادری مراجعه کرد. در حالت ایده آل، باید دیکشنری دوزبانه را کنار بگذارید و از یک دیکشنری به زبان ترکی استانبولی استفاده کنید.

3. با خودتان  بلند بلند حرف بزنید

صحبت کردن با خودتان به زبان ترکی استانبولی نه تنها باعث می شود طرز فکر و ذهنیت ترکی داشته باشید، بلکه مجبورتان می کند به نحوه صحبت کردنتان گوش بدهید. این روش شما را مجبور می کند تا اشتباهات تلفظ را اصلاح کنید و باعث می شود تشخیص غلط های گرامری ساده شود. وقتی بلند بلند صحبت می کنید، راجع به وقایع روزی که گذشت و کارهایی که قرار است روز بعد انجام بدهید، حرف بزنید. هدف شما این است که هنگام بلند صحبت کردن احساس راحتی بیشتری داشته باشید و ساده تر و با اعتماد به نفس بیشتری جمله بندی کنید. وقتی بلند صحبت کردن با خودتان برایتان عادی شد، فکر کردن به فعالیت های روزمره و اتفاقاتی که اطرافتان می افتد را به زبان ترکی استانبولی و کاملا آگاهانه شروع کنید.

به زبان ترکی استانبولی فکر کنید

دوره های آنلاین آموزش زبان ترکی

دوره های آنلاین ترکی استامبولی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان ترکی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان ترکی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان ترکی برای بزرگسالان

4. هر روز تمرین  کنید

اگر هرروز تمرین نکنید، پیشرفت شما به شدت کند می شود. بسیاری مردم مشتاق هستند هرروز اما 20 تا 30 دقیقه تمرین کنند، در حالیکه بقیه می خواهند روزی 120 دقیقه تمرین کنند اما روزهای دیگر استراحت کنند. این کار واقعا موثر نیست چون تمرین روزانه مهارت ها و دانشی که فرا گرفته اید را تقویت می کند. اگر تمام مباحث را در یک روز تمرین کنید، در ذهنتان نمی ماند، چون مغز در بهترین حالت فقط 30 دقیقه می تواند به طور تمام و کمال تمرکز داشته باشد. اگر 120 دقیقه روی مسئله ای تمرکز کنید، فقط مقدار کمی از آن موضوع را به ذهنتان می سپارید. مطالعه و تمرین هرروزه به شما این امکان را می دهد تا محتوایی که روزهای پیش خواندید مرور کنید و در هر بازه زمانی اطلاعات مشخصی را به حافظه بسپارید.

نتیجه گیری

دنبال کردن و پیروی از مراحل بالا و صبور بودن، سخت ترین قسمت رسیدن به هر هدفی است. همه ما می دانیم یادگرفتن زبان جدید کار ساده ای نیست و تلاش و پشتکار زیادی می خواهد. با تکنیک های بالا اساسا به مغزتان آموزش می دهید تا جهان را با روشی کاملا جدید دسته بندی کنید. این تکنیک ها را دنبال کنید و چهار روشی که امروز به شما یاد دادیم را به خاطر بسپارید! با این تکنیک ها، مکالمات، خواندن و درک مطلب بسیار ساده تر خواهد بود. مهم ترین مسئله این است که یادتان بماند هنگام یادگیری زبان ترکی استانبولی از این تکنیک ها استفاده کنید و خودتان راه رسیدن به تسلط و روان حرف زدن را هموار کنید.


بیشتر بخوانید:  سه ترفند برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

بیشتر بخوانید:  پنج اشتباه رایج در یادگیری زبان ترکی استانبولی


دوره های خصوصی آموزش زبان ترکی

دوره-های خصوصی ترکی استامبولی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان ترکی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان ترکی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان ترکی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان ترکی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان ترکی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین ترکی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید