IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
نکات و توصیه هایی برای افزایش دایره لغات آزمون آیلتس
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
6 آذر 1398

نکات و توصیه هایی برای افزایش دایره لغات آزمون آیلتس

 اهمیت یادگیری لغات برای آزمون IELTS چسیت؟

از میان تکنیک‌ها و مهارت‌هایی که برای موفقیت در آزمون آیلتس نیاز دارید، vocabulary آیلتس بی‌شک مهم‌ترین بخش است. تقویت لغات ممکن است کار دشواری باشد اما این مقاله تمامی اطلاعات مورد نیاز شما در مورد شیوه‌های مطالعه‌ی اصطلاحات و واژگان را پیش از آزمون را در اختیارتان می‌گذارد.

استفاده‌ی درست از واژگان در آزمون اسپیکینگ و ریدینگ IELTS 25 درصد از کل نمره‌ی شما را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این خوب است بدانید که امتحان ریدینگ و لیسنینگ هم در حقیقت تست دایره واژگان شما حساب می‌شوند.

شیوه های غلط یادگیری لغات IELTS

شیوه‌های نادرست زیادی برای یادگیری لغات آیلتس وجود دارد از جمله:

  • حفظ کردن لیست‌های طولانی واژه‌های آکادمیک
  • خواندن دیکشنری

اما چرا این شیوه‌ها غلط‌اند؟

یادگیری لغات به این دلیل اشتباه است که شما لغات را درون جملات یا پاراگراف نمی‌بینید و طریقه‌ی استفاده‌ی صحیح آنها را یاد نمی‌گیرید. بسیاری از دانش‌آموزان لیست‌های بلندبالایی از لغات را دانلود و تصور می‌کنند که می‌توانند با خواندنشان آنها را به خاطر بسپارند. نتیجه همیشه یکسان است: آنها سعی می‌کردند واژگان جدید را در جمله استفاده کنند و همیشه آنها را غلط به کار می‌بردند.

در صورت کاربرد نادرست لغات، مصحح آیلتس متوجه استفاده‌ی نادرست شما از لغات می‌شود و به شما نمره‌ی پایینی می‌دهد، حتی اگر از لغات پیجیده استفاده نکنید.

شیوه‌ ی صحیح یادگیری لغات IELTS

تنها راه اثربخش یادگیری لغات آیلتس و استفاده‌ی درست از آنها، یادگیری واژگان در متن است. یعنی یادگیری لغات از منابع واقعی اطلاعات و نه از روی لیست‌ها.

با دنبال کردن این برنامه‌ی 4 مرحله‌ای می‌توانید دامنه‌ی لغات خود را افزایش دهید.

  1. یک کتاب، برنامه‌ی تلویزیونی، برنامه‌ی رادیویی یا پادکست را انتخاب کنید که به آن علاقه داشته باشید. منبعی را که دوست ندارید انتخاب نکنید چون پس از مدت کوتاهی انگیزه‌تان را از دست می‌دهید و برنامه را رها می‌کنید یا به اندازه‌ی کافی توجه و پشتکار به خرج نمی‌دهید. در ضمن تحقیقات نشان داده که افراد زمانی که فرایند یادگیری لذتبخش باشد، بهتر یاد می‌گیرند.
  2. یک دفتر مخصوص تهیه کنید. لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید و کافی است برای نوشتن یادداشت‌های روزانه مناسب باشد. به سراغ منبعی که انتخاب کردید بروید و سعی کنید 15 لغت جدید را که معنی‌شان را نمی‌دانید انتخاب کنید. با توجه به متن سعی کنید معنی این لغات را حدس بزنید (این مرحله بسیار مهم است چون به شما کمک می‌کند معنی این لغات را در آینده فراموش نکنید.)
  3. معنی لغات جدید را در دیکشنری چک کنید. کنار هر لغت این موارد را یادداشت کنید: یک یا دو جمله‌ی مثال، لغات هم‌معنی، متضادها، تلفظ و ترکیبات آن کلمه با کلمه‌های دیگر. می‌توانید تصاویری رسم کنید یا هر نکته‌ای را که به شما کمک می‌کند معنی کلمه‌ی جدید را به یاد آورید یادداشت کنید.
  4. معنی لغات را پس از یک هفته، دو هفته و در نهایت بعد از یک ماه مرور کنید و سعی کنید آنها را در جملات مختلف استفاده کنید.

اگر این مراحل را پنج روز در هفته تکرار کنید، پس از یک ماه حدود 100 واژه جدید در دفتر یادداشت خود خواهید داشت. پس از 6 ماه حداقل 500 کلمه یاد خواهید گرفت.

ذهن انسان تنها قادر است 15 کلمه‌ی جدید در روز به خاطر بسپارد و بیش از این تعداد را فراموش خواهید کرد یا نمی‌توانید از آنها به درستی استفاده کنید. این متد بهترین روش یادگیری لغات آزمون آیلتس می‌باشد.

منابع آنلاین یادگیری لغات آیلتس

ممکن است شما به کتابفروشی‌های کمی دسترسی داشته باشید که کتاب انگلیسی عرضه کنند. با این حال منابع آنلاین بسیاری هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد. مزیت استفاده از متریال آنلاین این است که شما می‌توانید دقیقاً انتخاب کنید که چه چیزی نیار دارید و هرگز حوصله‌تان سر نمی‌رود.

لیستی از وب‌سایت‌ها محبوب و مفید برای خواندن متون و تقویت دایره واژگان آیلتس در زیر ارائه شده است. امتیاز این لیست این است که تمامی این وب‌سایت‌ها مرتبط با موضوعات متداول رایتینگ آیلتس می‌باشند:

NATIONAL GEOGRAPHIC
NEW SCIENTIST
THE ECONOMIST
HISTORY TODAY
TIME
COSMOPOLITAN
WIRED

شما همچنین می‌توانید با خواندن اخبار روزانه و یا گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی از لینک‌های زیر سطح زبان و دایره‌ی واژگانی خود را ارتقا دهید:

BEST PODCASTS FOR ENGLISH LEARNERS

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. آواتار misagh
    misagh
    7 آذر 1398
    پاسخ دادن

    ممنون مفید بود

    • آواتار ایرانمهر
      ایرانمهر
      8 مرداد 1401
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر
      ممنونم

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید