IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
7 منبع مختلف برای معرفی لغات جدید اسپانیایی
امتیاز کاربران: 3.7/5
نویسنده: ایرانمهر
8 آبان 1398

7 منبع مختلف برای معرفی لغات جدید اسپانیایی

یادگیری لغات جدید اسپانیایی شاید بسیار ساده و آسان به نظر برسد. شاید با خودتان فکر کنید «حفظ چند لغت که دیگر کاری ندارد». ولی اینکه بتوانید لغت صحیح را در جای مناسب به کار ببرید و تفاوت معنی لغات مترادف را بلد باشید، مبحث دیگری است که از زبان‌آموز مبتدی تا دانشجوی زبان را درگیر خود کرده است. مثلا دانشجو‌های زبان انگلیسی، همین «learn و teach» را هنوز جابه‌جا می‌گویند. باور کنید!

دوره های حضوری زبان اسپانیایی

دوره های حضوری اسپانیایی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

اگر زبان‌آموز اسپانیایی باشید این نکته را بهتر از من می‌دانید؛ برای اینکه بتوانید به درستی با بقیه ارتباط برقرار کنید، باید راجع به لغات اطلاعات زیادی داشته باشید. در زبان اسپانیایی از لغات رایج و پرکاربرد در مکالمات روزمره گرفته تا لغات تخصصی و تجاری، همیشه لغات جدیدی برای یادگیری وجود دارد. حالا چطور به این نتیجه رسیدید که می‌توان با کمی تلاش و به راحتی، حجم زیادی از لغات را به خاطر سپرد و به درستی از آن‌ها استفاده کرد؟

اگر قانع شده‌اید که یادگیری این لغات آنقدرها هم که شما فکر می‌کنید ساده نیستند، با ما در این مقاله همراه باشید تا با چند منبع برای یادگیری لغات جدید به طور روزانه آشنا شوید. منابعی که هر روز لغات جدیدی را با عنوان «Spanish Word of the Day» معرفی می‌کنند و به شما در گسترش دایره لغات، کمک خواهند کرد.  

چرا از منابع مختلف برای یادگیری کلمات جدید اسپانیایی استفاده کنیم؟

بارزترین دلیل استفاده از این منابع، گسترش دایره لغات است. یادگیری واژگان اسپانیایی برای برقراری ارتباطات ضروری است. اما گاهی اوقات، حفظ کردن لغات جدید با فلش‌کارت یا کتاب درسی می‌تواند خسته‌کننده و قدیمی شود. استفاده از منبعی مناسب برای یادگیری، می‌تواند لغات جدید را در جلسات کوتاه‌تر، با حجم کمتر و موثرتر آموزش دهد.

استفاده از منابع مناسب برای یادگیری لغات جدید می‌تواند راهی جالب برای تمرین روزانه‌ی زبان اسپانیایی باشد.  این امر چنان می‌تواند در زندگی روزمره‌ی شما جای بگیرد که دیگر نیازی به فکر کردن به آن‌ها هم نباشد. پس می‌توانید از آن‌ها به عنوان ابزاری ایده‌آل برای تقویت مهارت‌های خود و گسترش دایره‌ لغات در زبان اسپانیایی استفاده کنید.

این منابع همچنین می‌توانند در یادگیری کلماتی که ممکن است در مطالعات مختلف به زبان اسپانیایی با آن‌ها مواجه شوید، به شما کمک کنند. منابع معمولاً شامل ترکیبی از کلمات و اصطلاحات مقدماتی و ساده‌ و همچنین واژگان پیشرفته به زبان اسپانیایی هستند.

با اینکه با استفاده از این منابع می‌توانید اصطلاحاتی پرکاربرد و رایج را یاد بگیرید، همچنین واژگان مفیدی را یاد می‌گیرید که هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردید به دردتان بخورند.

هفت منبع مختلف برای معرفی لغات جدید اسپانیایی

چگونه از منابع یادگیری لغات جدید اسپانیایی، بیشترین استفاده را ببریم

این عادت را به خود بدهید که هر روز لغت جدیدی را چک کنید. اگر با جدول زمانی خاصی پیش می‌روید، یادگیری و به خاطر سپردن لغات جدید آسان‌تر می‌شود. چون به بخش مهمی از فعالیت روزمره‌ی شما تبدیل خواهد شد. این کار درست مثل مسواک‌زدن دندان‌های شماست. فقط به جای خمیر دندان نعنا، دندان‌های خود را با لغت جدید روز مسواک می‌کنید.

از چند منبع مختلف کمک بگیرید. هیچکس نگفته که در روز فقط می‌توانید یک کلمه یاد بگیرید! کمی به مغزتان بیشتر فشار بیاورید. اگر از منابع مختلفی استفاده کنید، هر روز با چند کلمه‌ی جدید آشنا می‌شوید. بعید است که این منابع همگی یک کلمه را معرفی کنند. پس در استفاده از چندین كلمه در روز هیچ مناقشه‌ای وجود ندارد.
علاوه بر این، شما حتی می‌توانید آن‌ها را برای ساعات مختلف روز برنامه‌ریزی کنید. ممکن است بخواهید که یکی را صبح، یکی را وقت ناهار و دیگری را هنگام رفتن به رختخواب یاد بگیرید.

 

وقتی کلمه‌ی جدیدی می‌بینید، آن را با صدای بلند تکرار و سعی کنید که از آن در یک جمله استفاده کنید. بیشتر منابع معرفی لغات، کلمات را با جمله‌های مختلفی مثال می‌زنند. پس این جمله‌ها را با صدای بلند تکرار کنید.

وقتی لغت را به طور کامل یاد گرفتید و آن را در حافظه‌ی بلند مدت خود جای دادید، سعی کنید خودتان جمله بسازید.

 

حالا وقت آن رسیده که با منابع معرفی لغات جدید اسپانیایی آشنا شوید و از آن‌ها به خوبی استفاده کنید:

“Living Language: Spanish 2019 Day-to-Day Calendar”

اگر عاشق استفاده از تقویم‌های کلاسیک هستید، پس استفاده از این منبع، روشی فوق‌العاده برای ترکیب علاقه‌ی شما با زبان اسپانیایی است. این یک تقویم رومیزی است که هر روز یک کلمه‌ی کلیدی و مهم را به شما معرفی می‌کند. همچنین آن را در جمله‌ای مثال می‌زند تا به کمک آن مفهوم را بهتر یاد بگیرید.

در این تقویم،‌ لیست روزهای هفته و ماه‌های سال به زبان اسپانیایی درج شده است که به شما کمک می‌کند چشمتان به تاریخ اسپانیایی عادت کند و قوی‌تر از همیشه کار کنید.

 

بیشتر لغات، مقدماتی و ساده‌ هستند و در کنار آن‌ها راهنمای تلفظشان هم نوشته شده است. بنابراین، این تقویم برای زبان‌آموزان مبتدی و سطح متوسط بسیار مفید خواهد بود.

Transparent Language

این نرم‌افزار هر روز کلمه‌ای ساده را با گزینه‌های مختلف به شما آموزش می‌دهد: شما می‌توانید به صورت آنلاین به آن دسترسی داشته باشید یا گزینه‌ای را فعال کنید که روزانه به ایمیلتان ارسال شود یا آن را از طریق فید RSS دریافت کنید.

و پسر! هر کلمه با خدمات فوق‌العاده‌ای معرفی می‌شود! هر کلمه در یک جمله مثال زده می‌شود. جالب است بدانید که کلمه و جمله، هردو با تلفظ صوتی همراه هستند.

ویژگی منحصر به فرد دیگری هم با عنوان «یافتن این کلمه در توییتر» وجود دارد که توییت‌های اخیر را که شامل این کلمه هستند، به شما نشان می‌دهد. بنابراین اینکه چگونه از آن کلمه در دنیای واقعی استفاده می‌شود را خواهید دید.

به علاوه، اگر در دوره آنلاین Transparent Language شرکت کنید، حتی می‌توانید کلمات جدید را در آن دوره تمرین کنید. لغاتی که در این نرم‌افزار معرفی می‌شوند، برای زبان‌آموزان مبتدی تا فوق‌پیشرفته دسته‌بندی شده‌اند. بنابراین زبان‌آموز با هر سطحی می‌تواند از آن استفاده کند.

Innovative Language

آرزو می‌کنید که ای کاش می‌توانستید کلمه مورد علاقه‌ی خود را که جدیدا یاد گرفته‌اید، با تمام دوستان اسپانیایی‌زبان یا همکلاسی‌های خود به اشتراک بگذارید؟ این نرم‌افزار گزینه‌های به اشتراک‌گذاری زیادی را ارائه می‌کند تا رضایت زبان‌آموزان اجتماعی را هم جلب کند.

با استفاده از این منبع، می توانید کلمه‌ی روزانه را یا به شکل آنلاین یاد بگیرید یا آن را مستقیماً در صندوق ورودی ایمیل خود دریافت کنید. اما اگر می‌خواهید دیگران هم در مسیر یادگیری به شما بپیوندند، می‌توانید لغت جدیدی را که یاد گرفته‌اید، در رسانه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید یا حتی از کد‌های آپلود لغت استفاده کنید تا آن را در وب سایت شخصی خود وارد نمایید.

این منبع، کلمات را در جملات مختلفی مثال می‌زند، هر کدام از آن‌ها را با عکس مشخصی تعریف می‌کند و کلمه با تلفظ صوتی هم همراه است. سطح کلمات از مبتدی تا پیشرفته متفاوت است، بنابراین زبان‌آموزان در هر سن و سطحی می‌توانند از آن استفاده کنند.

Spanish Central

این منبع، کلمات ضروری را معرفی می‌کند؛ کلماتی که بیشترین کاربرد را در زبان اسپانیایی دارند. هر کلمه با  تلفظ صوتی، ترجمه‌ی انگلیسی، یک جمله مثال و تصویر مرتبط همراه است. این نرم‌افزار برای کسانی توصیه می‌شود که می‌خواهند بدون سختی و خیلی سریع یک کلمه را یاد بگیرد.

 

دوره های آنلاین زبان اسپانیایی

دوره های آنلاین اسپانیایی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

با استفاده از این منبع، می توانید به کلمه به شکل آنلاین دسترسی پیدا کنید یا آن را در ایمیلتان دریافت کنید. کلمات در سطح مبتدی تا سطح پیشرفته معرفی می‌شوند، پس می‌توانید کلمات مختلفی را در سطوح متفاوت یاد بگیرید. اگر می‌خواهید بیش از یک کلمه یاد بگیرید، می‌توانید به آرشیو لغات سر بزنید و لغاتی را که هر روز و پارسال معرفی شده‌اند، پیدا کنید.

SpanishDict

اگر از آن دسته افراد هستید که همیشه یادتان می‌رود درس بخوانید، استفاده از این منبع را به شما توصیه می‌کنیم. با استفاده از این منبع، می‌توانید به کلمه به شکل آنلاین دسترسی پیدا کنید یا آن را در ایمیلتان دریافت کنید. اگر از اپلیکیشن SpanishDict استفاده کنید، می‌توانید اعلان‌های (نوتیفیکیشن) آن را فعال کنید تا هیچ‌وقت مطالعه‌ی لغت جدید را فراموش نکنید.

 هر روز، هر کلمه با ترجمه و دو مثال در قالب جمله همراه است. امکان دسترسی به اطلاعات بیشتر یا تلفظ صوتی کلمه هم وجود دارد.

معمولا یادگیری لغات اسپانیایی کمی سخت است و زبان‌آموزان به راحتی نمی‌توانند آن‌ها را یاد بگیرند ولی با این حال آشنایی با آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، این اپلیکیشن برای زبان‌آموزانی که می‌خواهند لغات پرکاربرد و باارزش‌تر را یاد بگیرند، بسیار مناسب است.

هفت منبع مختلف برای معرفی لغات جدید اسپانیایی

Palabra del día

این منبع هم گزینه‌ی مناسبی برای یادگیری یک لغت جدید اسپانیایی در روز است. برخلاف اکثر منابع معرفی لغات اسپانیایی در روز، این برنامه برای بومی‌های اسپانیایی‌زبان در نظر گرفته شده است. بنابراین، واژگان پیشرفته‌تری معرفی می‌شود و تعریف کلمات کاملاً به زبان اسپانیایی است. به این ترتیب، این منبع برای زبان‌آموزان فوق‌ پیشرفته زبان اسپانیایی یک انتخاب عالی است. این نرم‌افزار امکان به اشتراک گذاشتن کلمات جدید در شبکه‌های اجتماعی را هم فراهم می‌کند و به این ترتیب، می‌توانید لغات جدیدی را که یاد گرفته‌اید، با دوستان اسپانیایی‌زبان خود به اشتراک بگذارید.

Dirae

زبان‌آموزانی که می‌خواهند راجع به لغات اطلاعات عمیق‌تری به دست بیاورند، بهتر است از نرم‌افزار Dirae استفاده کنند. نرم‌افزار Dirae هر روز یک کلمه‌ی جدید معرفی می‌کند که عمدا اشتباه و غلط تلفظ شده است یا در کل کلمه‌ی خیلی عجیبی به نظر می‌رسد. با اینکه اکثر کلمات کمیاب و عجیب‌ و غریب هستند، ولی اطلاعات با جزئیات کاملی در اختیار شما قرار می‌گیرد. بنابراین با لغت آشنا می‌شوید و از سردرگمی خارج خواهید شد.

تمام اطلاعات موجود در مورد کلمه به زبان اسپانیایی نمایش داده می‌شود. کلمه با موارد مختلفی تعریف می‌شود که از آن‌ها می‌توان به تعریف کلمه، زبان مبدا، ظهور فرهنگ لغت، تعداد آن در دیکشنری و حتی دفعات استفاده از کلمه در طول زمان و در یک جدول زمانی اشاره کرد.

سخن آخر

در یادگیری لغات جدید اسپانیایی، هیچ وقت نمی‌توانید تعداد مشخصی از لغات را به خاطر بسپارید و دیگر به تمرین و یادگیری ادامه ندهید. پس از این منابع استفاده کنید، هر روز با لغت جدیدی آشنا شوید و دایره لغات خود را گسترش دهید.

دوره های خصوصی زبان اسپانیایی

دوره های خصوصی اسپانیایی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید:بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان اسپانیایی در سال 2022

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.7 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید