IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
پنج وبسایت جذاب برای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب
امتیاز کاربران: 4.3/5
نویسنده: ایرانمهر
19 آذر 1397

پنج وبسایت جذاب برای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب

کی دوست داره تو جریان داستان گم شه؟

با کتاب های عالی و فوق العاده ای که نوشته شده است می توانید کلمات جادویی یاد بگیرید، در زمان سفر کنید یا در معمولی ترین حالت، با طرز فکر و دیدگاه افراد دیگر آشنا شوید.

البته اگر کلمات و متن کتاب را بفهمید!

اگر برای خواندن کتاب های رمان به زبان انگلیسی تردید و نگرانی دارید، باید اول دوره های تمرین خواندن و درک مطلب به زبان انگلیسی را امتحان کنید.

برای همین است که ما این مقاله را نوشتیم، تا به شما بگوییم چه کار کنید!

در این مقاله ما پنج ابزار برای تمرین خواندن و درک مطلب برای زبان آموزان مبتدی انتخاب کردیم. این ابزارها تمرین ها، فعالیت ها و درس هایی دارد تا مهارت خواندن و درک مطلب را به سرعت تقویت کنید.

در پایان مقاله داستان کوتاهی نوشتیم که سوال و جواب هایی دارد و می توانید از همین مقاله هم تمرین کردن را شروع کنید.

از همین امروز تمرین کنید و مطمئن باشید دفعه بعد که یک کتاب فوق العاده به زبان انگلیسی را باز کردید، از خودتان (و بعد ما ) تشکر می کنید.

پنج وبسایت جذاب برای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

خواندن و درک مطلب چطور زبان انگلیسی شما را تقویت می کند؟

خواندن راهی سرگرم کننده برای یادگیری زبان انگلیسی است، چون مثل درس خواندن خسته کننده و حوصله سر بر نیست. با خواندن می توانید با لذت زبان انگلیسی یاد بگیرید.

با داستان های انگلیسی گرامر درست را یاد می گیرید و قوانین و دستورات ملکه ذهنتان می شود. اگر به اندازه کافی مطالعه داشته باشید، می توانید اشتباهات گرامری را تشخیص بدهید، چون با دستور زبان و ساختار درست جمله آشنا هستید.

خواندن، مهارت مکالمه را هم تقویت می کند. در رمان ها و داستان ها معمولا دیالوگ های زیادی وجود دارد، بنابراین می توانید مثال های زیادی از مکالمات طبیعی و روزمره به زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

در نهایت، خواندن متون به زبان انگلیسی مهارتی مفید برای زندگی در کشورهای انگلیسی زبان است. هر چقدر بتوانید بهتر و بیشتر متون انگلیسی را بخوانید، محیط اطراف را بهتر درک می کنید. اگر به طور دائم و مرتب خواندن به زبان انگلیسی را تمرین کنید، دیگر مشکلی در خواندن نشانه ها، علائم، ایمیل ها یا متون آکادمیک و آموزشی در دنیای انگلیسی زبان ها نخواهید داشت.

چطور هم رمان بخوانیم هم درک مطلب را تقویت کنیم؟

اگر از همان اول بسم الله کتاب سختی مثل «موبی دیک» (Moby Dick) را شروع کنید، خیلی زود ناامید می شوید و احتمالا قید یادگیری را می زنید، چون می بینید که هیچ پیشرفتی ندارید.

به جای رمانی مثل «موبی دیک»، داستان های کوتاه یا حتی متون ساده در حد چند پاراگراف را بخوانید. وقتی این متون کوتاه را بفهمید و تمام کنید، انگیزه تان برای ادامه دادن بیشتر می شود و می توانید سراغ متن های سخت تر بروید.

بیشتر منابعی که در این مقاله برای تمرین خواندن و درک مطلب به شما معرفی می کنیم، برای سطوح مختلف زبان آموزان محتوای مناسبی دارد که می توانید با تمام کردن هر سطح به سطح بالاتر بروید. مشکلی نیست از سطح مبتدی شروع کنید! با خواندن این متون هم می توانید زبان انگلیسی یاد بگیرید و پیشرفت های زیادی داشته باشید.

وقتی به کلمات سخت رسیدید، اول سعی کنید معنی کلمه را با توجه به متن داستان بفهمید و بلافاصله فرهنگ لغت را باز نکنید. با این روش، مجبور می شوید از مهارت های درک مطلب استفاده کنید.

اگر واقعا نتوانستید معنی کلمه ای را از متن بفهمید و به نظر می رسید معنی آن برای فهمیدن معنی ادامه داستان مهم است، فرهنگ لغت را باز کنید. معنی هر کلمه را در فرهنگ لغت پیدا نکنید، چون باید روی تک تک کلمات تمرکز کنید و دیگر چیزی از داستان و اطلاعات آن دستگیرتان نمی شود.

پنج وبسایت جذاب برای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب

Ereadingworksheets

وبسایتی پر از داستان های کوتاه برای زبان آموزان مبتدی که با آن زبان انگلیسی را تمرین کنند.

این وبسایت عالی است، چون هم برای تمرین درک مطلب عمومی زبان خوب است، هم می توانید مهارت های تخصصی خواندن و درک مطلب را تمرین کنید.

برای مثال، اگر در یک داستان نمی دانید چطور باید شخصیت های مختلف را از هم تفکیک کنید، می توانید داستان هایی را بخوانید که روی شخصیت شناسی و توصیف شخصیت می پردازد. یکی دیگر از تمرینات درک مطلب، تمرکز روی هدف نویسنده یا تقویت درک زبان تلویحی است.

این روش بسیار عالی و موثر است، چون باعث می شود روی مولفه هایی تمرکز کنید که واقعا لازم است یاد بگیرید یا تقویت کنید.

British Council LearnEnglishTeens

این منبع معروف و شناخته شده خواندن و درک مطلب به زبان انگلیسی شامل کوییزها و متونی است که با آن ها می توانید درک مطلب متون را محک بزنید.

یکی از ویژگی های جذاب و باحال این وبسایت این است که روی خواندن و درک مطلب کاربردی تمرکز دارد. در این وبسایت کوییزهایی درباره موضوعاتی مثل پوسترها و پیام های تشکر است، بنابراین می توانید مطمئن باشید تمام این تمرین ها در زندگی روزمره تان کاربردی خواهد بود.

خواندن، مهارت مهمی است چون در تمام زندگی واقعی کاربرد دارد، بنابراین با این وبسایت منبعی پیدا خواهید کرد که هر روز برای خواندن و درک مطلب به شما تمرین می دهد.

TOEFL Junior Reading Comprehension Sample Questions

برخلاف بعضی از وبسایت های دیگر، TOEFL Junior یک وبسایت کوییز و تمرین خواندن نیست. در عوض، از قسمت های خواندن آزمون تافل سوال هایی به شما می دهد تا بتوانید به صورت کاربردی و حرفه ای این مهارت را تمرین کنید.

بعد از هر آزمون می توانید جواب های خودتان را با کلید جواب در سایت مقایسه کنید. در این وبسایت سه نوع سوال طراحی شده است؛ اولین مجموعه ساده ترین است ولی هر سوال به مرور زمان سخت تر می شود، بنابراین به سوال ها جواب بدهید تا بدانید در کدام سطح هستید.

اگرچه بعضی از سوالات سخت تر از بقیه هستند، ولی عکس هایی دارند که به شما کمک کنند به جواب درست برسید. اگر احساس سردرگمی کردید و نتوانستید مطلبی که خواندید را درک کنید، از تصاویر استفاده کنید تا به شما کمک کند.

با اینکه هر کسی می تواند از این تمرین ها استفاده کند، برای کسانی خیلی مناسب است که می خواهند در آزمون تافل یا آزمون تافل برای نوجوانان شرکت کنند.

Rong-chang ESL Easy Reading

در این وبسایت می توانید داستان های کوتاه و واضحی درباره موضوعات مختلف بخوانید، سپس فعالیت های درک مطلب مثل پر کردن جای خالی یا جمله سازی را انجام دهید.

می توانید داستان را با صدای بلند هم گوش بدهید. با این روش می توانید مهارت خواندن و شنیدن را با هم تمرین کنید تا داستان را بفهمید و تلفظتان را تمرین کنید.

بعضی اوقات خواندن یک داستان می تواند سخت باشد، ولی شنیدن کلمات می تواند ایده بهتری از داستان به شما بدهد و وقتی متن داستان را بخوانید، بهتر متوجه می شوید.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

Khan Academy SAT Reading and Writing Practice

آکادمی خان (Khan Academy) نمونه آزمون ها و مطالبی دارد که از آزمون SAT گرفته شده است. SAT آزمون استانداردی است که باید برای دانش آموزان مقطع دبیرستان پیش از پذیرش در دانشگاه یا کالج برگزار شود.

به جای اینکه فقط داستان های جذاب بخوانید، می توانید خواندن و درک مطلب آکادمیک و آموزش را هم با این سایت تمرین کنید. آکادمی خان فهرستی از ویدیوهای سوالات آزمون SAT دارد.

این ویدیوها به شما یاد می دهند چطور بیشتر متن را بفهمید و چطور به هر سوالی فکر کنید. ویدیوهایی برای انواع مختلف سوالات درک مطلب وجود دارد که روی موضوعات مختلف، مثل ادبیات یا علوم تمرکز دارد.

حالا با متن زیر مهارت خودتان را محک بزنید

برای اینکه تمرین خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی را تمرین کنید، داستان زیر را بخوانید، به سوال های زیر جواب بدهید و جواب هایتان را از اینجا چک کنید.

پنج وبسایت جذاب برای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب

Little Red Riding Hood lived with her mother at the edge of the forest. Her grandmother lived at the other edge of the forest, and every Sunday Little Red

Riding Hood would pack a basket of food and go visit her. One Sunday, as Little Red Riding Hood was wandering down the lane, a wolf blocked her way.

The wolf asked Little Red Riding Hood all about where she was going. He then showed her a beautiful field of flowers and headed off. Once Little Red

Riding Hood had picked a bountiful bouquet, she finished the walk and entered her grandmother’s house.

Instead of her grandmother, she found the wolf in bed wearing a nightgown and bonnet! Little Red Riding Hood screamed and was lucky to be heard by an old lumberjack who lived down the road. He burst into the house and killed the wolf, saving Little Red Riding Hood.

حالا به سوال های زیر جواب بدهید.

?Who are the characters in this story

?What happened in the story

?Where does this story take place


بیشتر بخوانید: چرا باید زبان انگلیسی تخصصی را از مجلات آنلاین یاد گرفت؟

بیشتر بخوانید: هشت ابزار یادگیری انگلیسی آکادمیک، برای زبان آموزان و والدین


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.3 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید